Fabio Jakobsen: “Over paar weken kan ik langzaam beginnen met trainen”

maandag 2 november 2020 om 19:26
Fabio Jakobsen: “Over paar weken kan ik langzaam beginnen met trainen”

foto: Joris Knapen

Fabio Jakobsen heeft een stip aan de horizon, want hij kan over enkele weken weer gaan trainen op de fiets. Dat schrijft hij op social media: “Over een paar weken zou mijn bekkenkam hersteld, en net zo sterk als eerder, moeten zijn. Vanaf dan kan ik langzaam beginnen met trainingen op de fiets.”

Jakobsen heeft een nieuwe stap gezet in zijn herstel. “Vier weken na de reconstructie van mijn boven- en onderkaak was het tijd om de hechtingen eruit te halen”, geeft de sprinter van Deceuninck-Quick-Step aan. “Het herstelproces gaat goed.”

Bottransplantatie
Begin oktober onderging de Nederlands kampioen van 2019 een succesvolle operatie waarbij bot uit zijn bekkenkam is genomen en in zijn boven- en onderkaak is gezet. “Het getransplanteerde bot moet nog wel stevig doorgroeien de komende vier maanden”, legt Jakobsen uit. Toch is hij nog niet uitbehandeld. “Mijn volgende operatie staat gepland voor 2021.”

Jakobsen was op 5 augustus het grootste slachtoffer van een horrorval in de Ronde van Polen. De sprinter liep daarbij zware verwondingen op en werd enige tijd in een kunstmatige coma gehouden. Inmiddels is hij aan het revalideren en kan hij weer denken aan het maken van trainingsritjes.

Dit artikel delen:

18 Reacties

vanSpringel 2 november 2020 om 19:27

Goed nieuws. Rustig aan dan breekt ’t lijntje niet.

Bulcke 2 november 2020 om 19:31

Mooie timing, bericht van Groenewegen en Jakobsen op dezelfde dag. En goed om van beide te lezen dat ze weer de goede kant op gaan.

KimJungPoels 2 november 2020 om 19:47

Fantastisch nieuws! Wat hoop ik dat deze gozer volledig terugkomt zeg!

Wheely 2 november 2020 om 19:50

Super!

josi 2 november 2020 om 19:55

Fijn om te lezen dat het stapje voor stapje beter gaat, al zullen er nog wel heel wat stapjes zijn te maken.

Topalov 2 november 2020 om 20:00

Mooi!

wiebipedia 2 november 2020 om 20:42

Heeft Jakobsen eigenlijk al iets uitgesproken over Groenewegen?

Merlinappa 2 november 2020 om 21:04

Nee. Die lijkt verstandiger dan PatLef in deze hele situatie gelukkig. Ben benieuwd of hij al met Dylan heeft gepraat.

Sephiroth 2 november 2020 om 21:48

Volgens mij was er al een mate van contact tussen Dylan en Jacob (of zijn naasten) geweest. Dylan wou zich daarna niet opdringen geloof ik. Moet ergens op Wielerflits te vinden zijn.

Panache 2 november 2020 om 20:49

Goed nieuws. Alles succes en laat je niet opjagen.

Blackcanyon 2 november 2020 om 21:16

Mooi dat Fabio op de goede weg is. Ik hoop dat hij de andere topsprinters erop gaat leggen!

Sephiroth 2 november 2020 om 21:47

Goed nieuws om te lezen, hoe ingrijpend het ook allemaal was ik hoop dat die knul weer vol kan en durft te sprinten in 2021 (desnoods 2022)

Thoin 3 november 2020 om 08:41

Zal eerder 2022 worden. Hij moet eerst weer renner worden. Daarna komen die uitslagen wel. Toch nog positief nieuws in 2020.

Fast Freddy 2 november 2020 om 21:57

Forza Fabio!

Krakowic 2 november 2020 om 22:38

Dat ie überhaupt kan en wil denken aan fietsen, ongelofelijk! Sterk karakter, nog sterkere kop. Maar prachtig nieuws!

ivo001 3 november 2020 om 08:42

Kan hij al weer een beetje normaal vast voedsel eten eigenlijk?

Chris Van Uden 3 november 2020 om 08:43

Heel mooi nieuws! Zet ‘m op Fabio!

schlunzi 3 november 2020 om 14:03

Sterkte, Fabio!

Headlines

Materiaalzone

Populair