Fabio Jakobsen herstelt van bottransplantatie in gezicht: “Operatie is goed verlopen”

Fabio Jakobsen herstelt van bottransplantatie in gezicht: “Operatie is goed verlopen”

Fabio Jakobsen heeft op social media weer van zich laten horen. De 24-jarige renner onderging vorige week een operatie waarbij bot uit zijn bekkenbodem is genomen en in zijn boven-en onderkaak is gezet. “De operatie is goed verlopen”, schrijft hij.

Jakobsen was op 5 augustus het grootste slachtoffer van een horrorval in de Ronde van Polen. De sprinter van Deceuninck-Quick-Step liep daarbij zware verwondingen op en werd enige tijd in een kunstmatige coma gehouden. Inmiddels is hij aan het revalideren. “Het belangrijkste is nu is het getransplanteerde bot zo goed mogelijk te laten genezen. Mijn heup en mond doen nog pijn, maar elke dag gaat het beter.”

In zijn bericht op social media viert hij vandaag precies vier jaar samen te zijn met zijn vriendin. “Bedankt om voor mij te zorgen, vooral in deze moeilijke periode”, schrijft Jakobsen.

“Bedankt voor alle berichten die ik ontvangen heb! Het motiveert me om er het beste van te maken en om zo sterk mogelijk proberen terug te keren.”

Dit artikel delen:

19 Reacties

Domestique 14 oktober 2020 om 21:33

Man wat ga ik supporteren voor deze gast als hij ooit nog eens aan sprinten toekomt.

007 14 oktober 2020 om 21:35

+1

KnightBiker 14 oktober 2020 om 21:38

+2

Pavlov 15 oktober 2020 om 07:39

+3

Chasse_patate 15 oktober 2020 om 08:01

Uh nee.

Romāns Vainšteins 15 oktober 2020 om 07:42

Persoonlijk ben ik mijn hoede en hoop ik dat hij eerst stap A afrondt en er als mens an sich enigszins normaal ‘van af’ komt. Ik weet niet of het voor hem verantwoord is om terug te keren als B wielrenner en dan ook nog eens meteen C massaspurter. Zijn gelaat is in stukjes aan elkaar geplakt en opnieuw daarop vallen is niet hetzelfde als bij een ander wellicht.

jan jansen 15 oktober 2020 om 07:57

Hopelijk heeft de uci hier iets van geleerd en gaat beter optreden in massasprints. Tot dusver hebben ze nog weinig laten zien.

Michelangelo 15 oktober 2020 om 09:07

+1 (helaas)

ddijkers 15 oktober 2020 om 09:00

Op basis van de verhalen uit de pers had ik me al een voorstelling gemaakt van hoe hij met een hoop littekens en een kleine verminking zou moeten leven. Nu ik dit zo zie ben ik opgelucht dat er weinig tot geen zichtbare schade is! Op naar volgend jaar.

Merlinappa 15 oktober 2020 om 09:06

De foto’s zijn van voor de crash.

oscarito1908 15 oktober 2020 om 09:40

Foto’s zijn van voor de crash. Staat ook in het bericht.

picogrammos 15 oktober 2020 om 10:09

Jalabert heeft ook eens zo’n val gemaakt in een massa sprint.
Is toen terug gekomen als ander soort renner. Werd toen een klassieke renner en ronde renner vorr middelgrote rondes.
Maar ja, was wel een andere tijd toen.