Fabio Jakobsen op voorlopige deelnemerslijst GP Monseré: “Maar kans dat hij start is minimaal”

Fabio Jakobsen op voorlopige deelnemerslijst GP Monseré: “Maar kans dat hij start is minimaal”

foto: Cor Vos

dinsdag 16 februari 2021 om 18:32

Verrassende tweet van de organisatoren van de GP Monseré, gisteren. “Deceuninck-Quick-Step heeft Fabio Jakobsen en Mark Cavendish toegevoegd aan de voorlopige deelnemerslijst. We hopen hen te verwelkomen”, stond er te lezen. Volgens teambaas Patrick Lefevere is de kans dat Jakobsen start echter minimaal. “Te vroeg”, zegt hij.

Jakobsen is titelverdediger in de opener van de Bingoal Cycling Cup. Momenteel werkt hij hard aan zijn revalidatie, maar de kans dat hij op 7 maart al aan de start van de GP Monseré zou staan, is volgens Patrick Lefevere minimaal. “Hij is pas opnieuw geopereerd. Pas op 25 februari gaan de draadjes eruit. Dan komt 7 maart echt nog te vroeg”, vertelt Lefevere.

“Hij heeft overigens ook nog onvoldoende training in de benen. Bedoeling is dat hij nog een maand op stage gaat. Daarna hopen we hem stilaan wel al een keer te kunnen laten proeven van competitie”, aldus de ploegbaas.

Volgens Lefevere is Jakobsen op de voorlopige deelnemerslijst beland omdat die heel vroeg moet worden ingediend bij de organisatoren. Het wordt echter nog even geduld oefenen voor de fans van de onfortuinlijke Nederlander.

Dit artikel delen:

21 Reacties

Wim Kruithof 16 februari 2021 om 19:17

Regelrecht kansloos om Jakobsen op de startlijst te zetten. Verhoogt toch weer druk, waarna Lefevere al aangeeft dat hij het praktisch zeker niet gaat halen. Dient geen enkel doel, behalve dat het als lokvoer dient, om weer iets van te vinden.

En ook ik bijt in dit aasje, blijkbaar.

Peter Lippens 16 februari 2021 om 20:47

lees eerst het artikel eens voordat je hier klinkklare onzin wereldwijd verkondigd

Wim Kruithof 17 februari 2021 om 00:23

alsof ik zou schrijven zonder eerst te lezen. Niet wetend welke slagader ik bij u heb geraakt, is niets van mijn post klinkklare onzin.

Wereldwijd verkondigd is het evenmin, daarmee maakt u Wielerflits te groot. De enige onzin zodoende, is geschreven in uw eigen reactie.

Romāns Vainšteins 16 februari 2021 om 19:28

Het zal met name zijn omdat hij er, kennelijk, gezien de foto, al eens won.

Zet de koers wat meer in the picture. Mijn type yowhatsupcheckditns is het ook niet maar het pas goed in dit epoque van onlinige blijheid.

pirazzi 16 februari 2021 om 19:38

Dan moeten ze het maar met Cavendish doen.

Turtlehead 16 februari 2021 om 20:21

Hij schuift toch al op dan richting meedoen. Dat is mooi.

Gilberto 16 februari 2021 om 20:51

Als ik even wat Off-Topic mag vragen…
Ik wil een oud Superia kinder racefietsie restaureren, maar hoewel ik best aardig ben met me handen, is sleutelen aan een fiets een vak apart natuurlijk. Maar om te beginnen, ergens in Rotterdam en omstreken nog een adresje waar men tuupies op zo’n klein fietsie kennen doen voor me? Die wielen zijn 20 inch

Chasse_patate 16 februari 2021 om 21:21

Wat een kansloze sukkel is Lefevre toch. Hem erop zetten maar daarna zeggen hij start toch niet. Waar ben je dan mee bezig. Pancake.

S. Morgenstern 16 februari 2021 om 21:26

Nou nou, wat een onnodige opmerkingen zeg. Dit is gewoon hoe dat gaat met de eerste startlijsten die ploegen indienen bij organisaties. Lijkt me geen bezwaar dat daar wat positief gestemde beweegredenen meespelen. Niemand die daar last van heeft.

Gilberto 16 februari 2021 om 21:36

Ja, Lefevere is een aparte man waarbij je zeker wel eens vraagtekens mag hebben bij diens acties en uitspraken, maar je ken ook overdrijven natuurlijk. Volgens mij werkt bij sommigen de naam Lefevere gewoon als een rode doek op een stier. Die doorgeslagen drang om hem maar af te zeiken is toch ongezond bij sommigen hier

Marik 16 februari 2021 om 21:50

Inderdaad, kritiek hebben prima, uitschelden niet ok

Murcia 16 februari 2021 om 21:50

Patrick is natuurlijk geen sukkel als manager, zijn staat van dienst spreekt dit tegen in alle opzichten. Maar zijn verklaring voor het opnemen van Fabio in de voorlopige deelnemerslijst is wel raar, omdat ze al heel vroeg een lijst moesten indienen zetten ze Jacobsen er maar op? Gezien zijn situatie nu slaat dat nergens op. Een renner die afgelopen week zijn implantaten in de kaak heeft laten zetten inschrijven voor een koers die over drie weken moet beginnen is op zijn best amateuristisch.

David Janssens 16 februari 2021 om 22:14

Wielerflits: ik heb een uitdaging voor jullie! Zullen we eens proberen een week lang niet over Lefevre te schrijven? Die man doet alles voor aandacht en jullie lijken iedere keer maar weer wat blij een quote van hem te kunnen noteren.
Want dit is natuurlijk weer een dieptrieste vorm van aandacht zoeken: eerst een lijst indienen met daarop een renner waarvan ze zelf allang weten dat deze niet wedstrijdfit gaat zijn, om vervolgens te reageren zodra de organisator zo dom is deze voorlopige deelnemer wereldkundig te maken….

Gilberto 17 februari 2021 om 00:33

Begin bij jezelf zou ik zeggen voordat je anderen oproept tot zoiets onbenulligs…

Brecht 17 februari 2021 om 08:00

wat een trieste reacties hier allemaal, eigenlijk zou iedereen gewoon blij moeten zijn dat er uberhaupt aan gedacht wordt om Fabio terug op een startlijst te zetten, is dit niet het beste nieuws van de dag??

CechRepublic 17 februari 2021 om 08:29

Moet je blij worden van iemand die op de startlijst wordt gezet zonder dat er enige intentie is om hem te laten starten? In het beste geval een publiciteitsstunt in het slechtste geval geeft het alleen maar extra druk op Jakobsen.

KimJungPoels 17 februari 2021 om 08:33

Wat als het nu eens gewoon oprecht is gedaan in de hoop dat Jakobsen hier wel kan starten, wellicht door meevallers in zijn herstel.

Is daar al aan gedacht?

Bazzz 17 februari 2021 om 08:47

0,0000000000000000000000000001 kans

CechRepublic 17 februari 2021 om 11:15

Jawel, tot ik de uitspraken van PL las.

Gr.R. 17 februari 2021 om 09:13

Moet je zo vroeg iemand al op de startlijst zetten? Of kan/mag er op laatste dag nog gewisseld worden? (los van eventuele blessures)

Derierre de la course 17 februari 2021 om 14:31

Volgens mij is het ook een indicatie voor dopingcontroles etc. Ik denk dat elk team een longlist en uiteindelijk shortlist heeft die ze doorgeven aan de organisatie. Sta je op geen van beide dan kun je (denk ik) alsnog mee dan mits de organisatie het goedkeurt. Dit om te voorkomen dat je er daags voor de race pas achter komt wie er mee rijden.

Headlines

Materiaalzone

Populair