Fabio Jakobsen klopt Mathieu van der Poel in Acht van Chaam

donderdag 28 juli 2022 om 07:57
Fabio Jakobsen klopt Mathieu van der Poel in Acht van Chaam

foto: Cor Vos

Fabio Jakobsen heeft de Acht van Chaam op zijn naam geschreven. De Nederlander van Quick-Step Alpha Vinyl, ritwinnaar in de recentste Tour de France, was de snelste in een kleine kopgroep. Hij verwees Mathieu van der Poel en Dylan van Baarle naar de plaatsen twee en drie.


Onder anderen Pascal Eenkhoorn, Sam Oomen en Taco van der Hoorn stonden ook aan het vertrek in Chaam. Zij konden niet voorkomen dat Jakobsen uiteindelijk met de zege ging lopen. “Hij is de verdiende winnaar”, aldus Van der Poel, die genoegen moest nemen met een tweede plek. In Boxmeer en Surhuisterveen had de renner van Alpecin-Deceuninck eerder deze week wel de handen in de lucht mogen steken.

Het was de eerste editie van de Acht van Chaam sinds 2019. De afgelopen twee jaar kon het na-Tourcriterium niet doorgaan vanwege de coronacrisis. Jakobsen is op de erelijst de opvolger van Egan Bernal, die kort voor zijn deelname in Chaam de Ronde van Frankrijk had gewonnen.

Dit artikel delen:

9 Reacties

uitdewaaier 28 juli 2022 om 08:59

Hij is de “verdiende” winnaar?? De uitslag stond al vast???

Viktrodriguez 28 juli 2022 om 09:15

MvdP denkt dat we niet al jaren weten dat die criteriums een vooropgezet plan zijn.

Poeksel 28 juli 2022 om 10:23

Ik weet niet of “Hij heeft geluk gehad, normaal gesproken had ik hem verslagen, maar ik moest hem laten winnen” hem in dank was afgenomen door de organisatie…

oostrijck 29 juli 2022 om 13:30

Misschien had Jakobsen het hoogste startgeld, dus heeft hij het meest verdiend ja

Poeksel 28 juli 2022 om 10:22

Mooi dat Jakobsen revanche heeft kunnen nemen voor de sprintnederlaag tegen Van der Poel eerder in de week!

Magikdatzeggen 28 juli 2022 om 11:20

Fabio zal wel heel trots op zo’n geweldige overwinning zijn.

JelleNijdam88 28 juli 2022 om 12:03

Wat ik me wel eens afvraag is wat de lol voor de ‘nobodies’ is om mee te doen aan dit soort rondjes. Je mag niet winnen en startgeld zal ook niet om over naar huis te schrijven zijn.

marike boelhouwers 28 juli 2022 om 19:04

Nobodies ontvangen een paar honderd euro per wedstrijd. Als je er een paar per week doet, tikt dat best leuk aan.

Pietspeed 28 juli 2022 om 12:25

Mathieu al dan niet van z’n geloof gevallen. Wellicht wel veel rondjes rond de kerk gefietst na opgave.