Fabio Jakobsen en Dylan Groenewegen tonen respect voor elkaar

maandag 21 juni 2021 om 12:07
Fabio Jakobsen en Dylan Groenewegen tonen respect voor elkaar

Foto: Cor Vos

Op het NK wielrennen op de VAM-berg stonden Fabio Jakobsen en Dylan Groenewegen voor het eerst weer aan de start van dezelfde wedstrijd sinds het vreselijke incident in de eerste rit van de Ronde van Polen. Beiden reden de wedstrijd uit, terwijl Groenewegen nog lang deel uitmaakte van de kopgroep. Voorbij de streep op de VAM-berg passeerde Jakobsen zijn sprintopponent en gaven beiden elkaar een boks.

“Gewoon een boks als goede concurrenten met respect voor elkaar”, was het enige dat Groenewegen hierover wilde zeggen. Ook Jakobsen wilde er niet verder op ingaan.

Voor de start zei Jakobsen tegen WielerFlits: “Het is bijzonder om weer met Dylan aan de start te staan, maar ik rijd ook met heel veel andere jongens voor het eerst. Ik gok niet dat Dylan en ik hier voor de overwinning gaan sprinten. Daar heb ik geen angst van. Dat zal ik bewaren voor de eerste keer dat we tegen elkaar sprinten. Het geeft niets extra’s dat dit de eerste keer is. Dylan is ook gewoon maar een renner, gewoon een jongen. Het is vreselijk misgegaan en dat is balen. Maar daar kunnen we nu niets meer aan veranderen. Ik heb daar nu ook niets aan om er nog mee bezig te zijn. Dat laat ik het liefst links liggen.”

Dit artikel delen:

30 Reacties

Yeez 21 juni 2021 om 12:16

Daar heb je gelijk in. Boehoe!

platteprijs 21 juni 2021 om 12:25

@boehoe +2

Wheely 21 juni 2021 om 12:29

Wij willen Bax! Wij willen Bax!

Wheely 21 juni 2021 om 12:32

Wel heel mooi dit, wat mij betreft weer een mooie stap naar normaal.

Scibby 21 juni 2021 om 15:45

Het nieuwe normaal?

Savojor 21 juni 2021 om 12:33

Het zou de media(waaronder Wielerflits) wel sieren om deze zaak wat te laten rusten en niet van elke scheet van Groenewegen of Jakobsen een nieuwsbericht te maken. Groenewegen en Jakobsen die elkaar een boks geven, waar hebben we het over… Dit is toch geen nieuws?

Deze 2 jongens willen allebei duidelijk verder met hun leven en carriere. Lijkt me voor hun ook wel fijn als niet elke interviewvraag meer over het ongeluk gaat.

De juridische afhandeling mogen de advocaten verder achter de schermen gaan doen.

Magician 21 juni 2021 om 12:38

Het is voor de kliks nou eenmaal interessant om hier wel over te berichten.

Marco 21 juni 2021 om 13:01

Beetje artikel als Barbie heeft een nieuwe vriend.. Met haar omloopsnelheid is dat ook geen nieuws maar zodra het in de krant staat het meest gelezen artikel

Los van Bax, zou ik de houding en gedachte van Jumbo bij Dumoulin wel eens willen weten.. Ik ben fan van Tom maar ik zie er helaas niet veel meer van komen..

Geen nieuws over eventueel de Vuelta bvb.. heeft er iemand al een programma gezien van hem voor na de OS ?

dit is mijn achterwiel 21 juni 2021 om 14:44

Ik ook, marco. Genoeg reacties na de wedstrijd maar niet van/over tom.

KnightBiker 21 juni 2021 om 15:17

Toch heeft dit waarde: we weten nu dat die jongens elkaar niet naar het leven staan, en dat wij als volgers daarom dat voorbeeld best kunnen volgen.
Volgende koers hoeft het niet meer in beeld, maar nu, de eerste keer samen in 1 koers is het fijn te zien dat die gasten er volwassener mee omgaan dan veel van media & fans.

Alfons Haavers 21 juni 2021 om 12:47

Waren ze nog Bose op elkaar?

Wheely 21 juni 2021 om 12:51

Wij willen helemaal geen box we willen Bax…

(en dan bedoel ik niet die cheap ass online oplichters uit Zeeland die boxen verkopen)

Dikke vrouw 21 juni 2021 om 12:54

Klopt inderdaad beetje achterbax dat we die nog niet gehoord hebben

josi 21 juni 2021 om 12:59

Na al deze protesten zal de redactie wel baxzeil halen en snel aan de bax gaan met een interview met onze Bax.

boehoe 21 juni 2021 om 13:05

Het AD besteedde er wel aandacht aan. Wanneer je als website wordt ingehaald door het dode bomen medium gaat er iets mis.

Marco 21 juni 2021 om 13:12

Ze kennen hem wel..

https://www.wielerflits.nl/wielrenners/sjoerd-bax/

boehoe 21 juni 2021 om 13:17

Het moet een complot zijn, misschien is wielerflits tegen Baxinaties.

JaBo 21 juni 2021 om 13:24

Op site van “indeleiderstrui” staat een leuke reactie van Bax. Een link naar deze reactie wordt jammer genoeg verwijderd door de redactie van WF.

Marco 21 juni 2021 om 13:59

Je ziet op die foto toch de vier man beveiliging staan

dit is mijn achterwiel 21 juni 2021 om 14:45

Ik vind dit soort artikelen prima. Geen stemmingmakerij.

Romāns Vainšteins 21 juni 2021 om 14:45

Wow, 16 comments waarvan er 4 nog staan. Het is hier gewoon net Leersum geweest.

Barry Batsbak 21 juni 2021 om 14:55

Leersum is verboden terrein voor ramptoeristen. Hier is het bal juist geopend na gisteren.

Marco 21 juni 2021 om 15:13

Er was niet veel bijzonders dit keer.. beetje commentaar op de redactie omdat er een aantal een artikel over Bax wilde….

https://www.wielerflits.nl/nieuws/sjoerd-bax-na-nk-zilver-iets-in-me-baalt-een-beetje/

Cintu 21 juni 2021 om 15:27

Moet ik onthouden voor wanneer ik nog eens in Nederland kom. Iemand een boks geven wordt daar dus blijkbaar als een teken van respect beschouwd? In België valt dat eerder onder slagen en verwondingen. Mag dat dan op om het even welk lichaamsdeel? Of wordt daar onderscheid in gemaakt? :-)

On Topic : Ze gaan elkaar nog vaak tegenkomen in wedstrijden, dus goed dat ze een manier vinden om op een normale manier met elkaar om te gaan.

Marco 21 juni 2021 om 15:53

Hoe doen ze dat in België sinds corona? een hand mag niet

Cintu 21 juni 2021 om 16:20

Ik neem aan dat iemand een boks geven hetzelfde is als wat wij “een vuistje geven” noemen. Bij een boks geven denk ik eerder aan iemand op zijn gezicht slaan.
Nederlands en Vlaams lijken heel erg op elkaar, maar er zijn soms kleine nuanceverschillen :-) Dat maakt het soms wel leuk.
Ik herinner mij een keer op kamping in Frankrijk toen een meisje heel hard “Papa, ik moet poepen!” riep en niet snapte waarom alle Vlamingen plat lagen van het lachten.
Lopen is nog zo’n voorbeeld. Vlamingen lopen sneller dan Nederlanders. Want wat jullie lopen noemen, is bij ons wandelen. En wat wij lopen noemen, is bij jullie rennen. Wij lopen overigens enkel taalkundig sneller, want in atletiek zijn de Nederlanders over het algemeen beter.

Westhoek Express 21 juni 2021 om 17:07

“Gewoon een boks als goede concurrenten met respect voor elkaar”, was het enige dat Groenewegen hierover wilde zeggen. Ook Jakobsen wilde er niet verder op ingaan.

Heel opportunistisch om hier meer (een artikel) van te maken. Er is niets nieuws.

Groenewegen kwam ook al slijmen bij Evenepoel na de BBT met een vuistje. De wel opgevoede jongens die Fabio en Remco zijn weigeren dat niet. Maar dit is dus obligatoir. Oprecht respect voor elkaar is geen sprake van. Dat maakt de redactie ervan. Wishful thinking. Die zitten nog in een juridische strijd. Dat oplapwerk van Fabio is niet voor niks gegaan. Groenewegen wil er niet mee voor opdraaien. Respect??

hanjovdberg 21 juni 2021 om 19:04

Gast ga aub ergens anders elke keer op NL'se renners zitten trollen.

Schrijf lekker eigen blogs waarin je lekker Groenewegen en MvdP kunt afzeiken.

Man man man wat een zuurpruim ben jij zeg.

Westhoek Express 21 juni 2021 om 19:08

Dit is wat er leeft. Trollen is wat mensen zonder humor zien als anderen grappen maken.
Voor alle duidelijkheid, dit is deze keer niet bedoeld als grap.

hanjovdberg 21 juni 2021 om 19:33

Het gaat mij om je opmerkingen die elke keer weer een bepaalde toon hebben. Je hebt het over slijmen van Groenewegen.

Over de ‘welopgevoede’ jongens .. nou daar is hier al een paar keer wat de revue over gepasseerd. Dus laat dat soort kwalificaties gewoon achterwege.

Headlines

Materiaalzone

Populair