Fabio Jakobsen bevestigt deelname aan NK

maandag 14 juni 2021 om 15:19
Fabio Jakobsen bevestigt deelname aan NK

foto: Cor Vos

Fabio Jakobsen maakt zijn opwachting op het NK op de weg in Drenthe deze zondag. Dat bevestigt de Nederlander op zijn social media. Voor de renner van Deceuninck-Quick-Step wordt het zijn eerste eendagswedstrijd sinds de door hem gewonnen GP Jean-Pierre Monseré in maart vorig jaar.

De Nederlander reed sinds zijn terugkeer in het peloton al de Ronde van Turkije, de Ronde van de Algarve en het Critérium du Dauphiné. In die laatste wedstrijd moest hij in de slotrit opgeven.

Jakobsen koestert warme herinneringen aan het NK. Twee jaar geleden kroonde de sprinter zich in Ede tot Nederlands kampioen door Moreno Hofland en Bas van der Kooij voor te blijven.

Dit artikel delen:

22 Reacties

ChefSpijker 14 juni 2021 om 15:25

Emmen? Dan is hij een beetje uit de richting zondag.

Verweggistan 14 juni 2021 om 15:36

Moreno Hofland, hoe is t met hem?

Dikke vrouw 14 juni 2021 om 15:41

Goede signaal, wat voor parcours is het daar?

Rom 14 juni 2021 om 15:51

Vamberg, dus zowat hetzelfde parcours als vorig jaar.

Dikke vrouw 14 juni 2021 om 17:06

Oei .

Lance4eva 14 juni 2021 om 15:52

Doet Groenewegen ook mee?

Poeksel 14 juni 2021 om 15:56

Volgens de hier gepubliceerde startlijst wel: https://www.cyclingonline.nl/artikel/20388_deelnemerslijst_nk_wielrennen_2021_mannen.html

Dumoulinke 14 juni 2021 om 15:57

Ja, Groenewegen doet ook mee. Het was ook mijn eerste gedachte: voor het eerst weer Groenewegen en Jakobsen aan de start. Ben benieuwd hoe dit psychologisch gezien gaat verlopen. Denk eerlijk gezegd dat beide geen favo zijn bij een eindsprint. Maar belangrijker is dat de twee accepteren onderweg.

ChefSpijker 14 juni 2021 om 16:09

Eindsprint? Dylan en Fabio mogen blij zijn als ze na 5 rondjes nog in het peloton zitten.

Turtlehead 15 juni 2021 om 00:17

Samen in de eerste bus.

DeGroteMolen 14 juni 2021 om 16:40

Zijn er andere kandidaten dan VdP?

MartinMartin 15 juni 2021 om 06:16

Je hebt gelijk

Reiger 14 juni 2021 om 16:40

Hier gaat Mathieu weer proberen om alles en iedereen aan gort te rijden om zo zijn 3de wegtrui op te halen. De vraag is alleen of het verstandig is om heel heel diep te gaan één week voor de start van de Tour. Of is dat geen probleem voor hem?

Mystieke_Monnik 14 juni 2021 om 18:55

Ik las ergens dat hij de monstersolo’s voorlopig achterwege laat. Hij trok een verband tussen zijn solo in de tirreno en zijn tweede plek in Vlaanderen.

toiletduck 14 juni 2021 om 19:06

Interessant. Kun je nog terughalen waar je dat las?

Turtlehead 15 juni 2021 om 00:17

niet alleen proberen, dat wordt een eitje.

DeGroteMolen 14 juni 2021 om 20:48

Benieuwd of hij zich zal kunnen bedwingen in de toekomst. Als hij wat tactischer gaat rijden, wint hij nog veel meer dan nu.

toiletduck 14 juni 2021 om 21:24

Thanks Felice! Goed om te lezen dat hij eerlijk is, ook tegen zichzelf. Ik ben echter wel benieuwd hoe lang hij dit volhoudt. Volgens mij is hij gewoon verslaafd aan aanvallen

Romāns Vainšteins 14 juni 2021 om 23:18

Ik gun Schelling die vlagtrui wel.

Rufusvb 15 juni 2021 om 02:03

Leuk dat hij meedoet, maar zeg nu eerlijk: hij heeft toch niets te zoeken op deze omloop?

Derierre de la course 15 juni 2021 om 21:44

Wedstrijdkilometers maken. Helemaal als je toch gewoon “in het land” bent en niet op hoogtestage o.i.d. Zelfde geldt voor Groenewegen.

Daarnaast scheelt het enorm veel gezeik op fora zoals deze ;)

Headlines

Materiaalzone

Populair