Ex-prof Gaimon beschuldigt Cancellara van motortje in fiets, UCI stelt onderzoek in
donderdag 9 november 2017 om 15:45

Ex-prof Gaimon beschuldigt Cancellara van motortje in fiets, UCI stelt onderzoek in

Phil Gaimon heeft Fabian Cancellara beschuldigd van het gebruik van een motortje in zijn fiets. De Amerikaanse ex-prof verwoordt in zijn biografie ‘Draft Animals’ zijn twijfels bij prestaties van de Zwitser.

Over mogelijk gebruik van mechanische doping door Cancellara gaan al langer geruchten. Met name de Ronde van Vlaanderen in 2010 is veelbesproken. Cancellara wisselde veelvuldig van fiets en reed tijdens de beklimming van de Muur van Geraardsbergen op indrukwekkende wijze weg bij Tom Boonen.

Ook in het profpeloton waren de twijfels onderwerp van gesprek. “Ik nam het niet serieus, totdat ik voormalige teamgenoten hoorde praten over situaties waar Cancellara zijn eigen mechanieker had en zijn fiets apart werd gehouden van de rest”, citeert Cyclist Gaimon. “Wanneer je de beelden bekijkt, dan ziet zijn versnelling er totaal niet natuurlijk uit. Alsof hij problemen heeft om zijn pedalen bij te houden. Hij gebruikte waarschijnlijk een motor,” oordeelt Gaimon.

Volgens de Amerikaan is ook zijn zege in Milaan-San Remo van 2008 verdacht. “Hij had toen moeite om zijn pedalen bij te houden. Hij ging enorm snel en de renners die jacht op hem maakten staan nu bekend als renners die niet zuiver reden”, stelt hij vast.

Update 15:45
UCI-voorzitter David Lappartient vertelt aan Cyclingnews dat de UCI de zaak gaat onderzoeken. “We gaan meer informatie verzamelen en een onderzoek instellen. Ik wil precies weten wat er aan de hand is”, aldus de Fransman. “Ik hoop dat dit nooit het geval geweest is. Mocht dat wel zo zijn, dan is dat een ramp voor de wielersport.”

RIDE Magazine
0 Reacties
Sorteer op:
2 april 2023 16:36
Pogi is veel groter dan alle Tour-winnaars van de afgelopen veertig jaar. Dat laat hij nu zien. De vreselijke tijd van alleen maar voorbereiden op de Tour is voorbij. Heerlijk.
    2 april 2023 17:02
    Alleen daarom hoop ik al dat Pogacar ipv Vingegaard de Tour wint dit jaar.
    2 april 2023 19:31
    van alle tour winnaars van na Bernard Hinault zou ik zeggen ;)
    2 april 2023 21:40
    @zietemgaan
    Zo goed als hetzelfde: Hinault won zijn laatste TdF met overschot in 1982. In 1985 moest Lemond inhouden voor de patron…
9 juni 2023 07:59
Met dit soort titels nodig je echt niet uit tot luisteren. Tenenkrommende uitspraak. Een renner heeft ook rust nodig.
31 juli 2023 09:08
Prima interview. Maar die suggestieve titel is toch weer zo jammer. Waarom per se de Telegraaf onder de wielermedia willen zijn??
    31 juli 2023 09:12
    Dat Wielerflits die uitspraak voor de kop gebruikt, dat is niet onlogisch. Waar ze wel mee moeten stoppen is twee losse uitspraken samenkoppelen en vervolgens dit middels de befaamde "..." presenteren als één letterlijk uitgesproken quote, dat is niet zoals het journalistiek hoort.
    31 juli 2023 09:17
    De term 'nummers' is bovendien een veel te letterlijke vertaling vanuit het Engels.
    31 juli 2023 09:32
    "Nummers" zou "cijfers" moeten zijn, no?
    31 juli 2023 10:01
    Volgens mij spreekt men eerder van 'waarden' als het gaat over W/kg.
    31 juli 2023 13:24
    Ik ben het helemaal met je eens. Eindelijk een interview van REV waarin hij echt goed overkomt. Niets overdreven wat hij zegt. En ik ben vaak kritisch geweest op de houding van REV, maar als hij zich zo opstellen, ga ik hem ook nog mogen als mens.
    31 juli 2023 13:26
    En wat doet WF dan, die zet er een geknipte kop boven. Niet doen WF, het bevordert je eigen reputatie niet en is weinig respectvol richting REV
    31 juli 2023 15:55
    Weet niet of artikel op dit interview gebaseerd is maar zijn woorden zijn exact zelfde. Vanaf 1 minuut.

    https://m.youtube.com/watch?v=DpWbppmwMJk&t=060s

    Niks sensationeel oid.
6 augustus 2023 17:49
Belofte van Firenze ingelost.

Carrière compleet, zou ik zeggen. Kan vanaf nu zonder druk rondrijden. Hoeft niets meer te winnen om later tevreden terug te kunnen kijken.

Shirt ook meteen EK '88 status...
    6 augustus 2023 18:22
    Eerder revenge on the tokkies vorig jaar Australië.
    Hij vernoemde het toch even. Maar wat een koers met alle sterke mannen erbij.

    Ééntje wordt er eerste, vandaag ook zeker de sterkste. En al heb ik al belangstelling (fan van niemand) voor MvdP sinds zijn jeugd, die andere 2 zijn toch ook mega kanjers. Hoe zo'n Wout alweer rijd, ook Pogi demarrages niet schuwt. Groot respect, ook voor Bettiol en Remco die mogelijk iets mindere dag had maar was zeker ook niet zijn parcours en moest veel te veel gaatjes dichtrijden, x keer per ronde, omdat hij teveel van achter koerste.
    Sorry Mads Pedersen nog vergeten.
26 augustus 2023 20:58
En terecht. Aanfluiting deze TTT.
    27 augustus 2023 09:14
    Evenepoel moet niet zeuren . Niemand van de ploeg had licht op de fiets , hier moeten ze toch echt 'de hand in eigen boezem steken'
30 december 2023 16:31
Aantal reacties al gelezen. Dan zal ik het maar opnemen voor Matthieu. Topsporters mogen nooit eens menselijk zijn? Snap de reactie van hem wel. 80 procent van de mens zou erop gereageerd hebben maar omdat hij topsporter is moet hij maar het goeie voorbeeld geven.
    30 december 2023 16:34
    Precies zo is dat
    30 december 2023 16:35
    Dat 80% van de mensen hetzelfde zouden reageren toont enkel aan dat 80% van de mensen volkomen achterlijk is. (Dat is nog een zuinige schatting trouwens, maak er maar 99% van). Ik vind het vooral doodeng dat er dus zoveel mensen zijn die hem emoties totaal niet onder controle hebben, dat is niet oké maar wel volkomen genormaliseerd.
    30 december 2023 16:39
    Hij zegt dat het boegeroep was, kom aan hey. Het is goed dat Mathieu geen voetballer is geworden. Je gaat toch niet naar iemand spugen omdat ze boe roepen. Diskwalificatie lijkt me op zijn plek.
    30 december 2023 16:41
    mja, een multimiljonair die elke dag met een andere lamborghini naar de cross komt, mag misschien aan iets hogere standaarden voldoen

    bij die miljoenen en al dat succes hoort nu eenmaal ook een voorbeeldfunctie, als een beetje zelfbeheersing dan het enige bijhorende nadeeltje is naast al die voordelen, dan mag je wel verwachten dat men daaraan voldoet
    30 december 2023 17:54
    Als topsporter en bekende persoonlijkheid zou hij eigenlijk het goede voorbeeld moeten geven, negeren dus. Maar in zo'n inspanning met 180p/m en het publiek geven waarvoor het komt, een heel logische en menselijke fluim.
    30 december 2023 18:45
    Ik denk dat hij en Wout even samen moeten gaan zitten en afspreken dat als zoiets nogmaals gebeurt zij beiden afstappen en vervolgens gezamenlijk de boosdoeners aanwijzen. Die mogen zich dan gaan verantwoorden bij de rest van het publiek. Alleen op die manier kan je zorgen dat dit niet meer gebeurt. Als je dat niet doet ga je de komende crossen nog veel van het zelfde gedrag zien als reactie op vandaag.
    30 december 2023 18:53
    edit wf: dergelijke bijdragen mag je achterwege laten
    31 december 2023 08:04
    Eens Master-pieter. Benieuwd hoe moraalriddertjes als Mcgarin en Chippen zouden reageren als ze week in week uit met pis overgooid worden. En dan mogen ze nog in een Lambo gaan zitten ook. Want schijnbaar is pis over je heen krijgen veel fijner als je zo'n auto hebt.
6 maart 2024 17:14
Gisteren zei hij nog dat zijn ploeg supergoed was. Nou, dan zet je die supergoede ploeg toch op kop van het peloton om de koplopers terug te halen als UAE het niet doet?
    6 maart 2024 17:24
    Precies dit
    6 maart 2024 18:14
    Kleine nuance: een supergoede ploeg voor de ploegentijdrit was wat er gezegd werd.
22 maart 2024 16:35
Wat waren de druiven zuur voor José en Karl. “Wout zeker even sterk als Mathieu”. Voordeel voor Mathieu omdat de motor even voor hem reed terwijl deze daarvoor zo’n tien minuten lang vijf meter voor Wout reed etc.etc. Maar goed: Mathieu oppermachtig en voorlopig moeten we het maar hebben over de Grote Drie ipv Zes.
    22 maart 2024 16:40
    Preken voor eigen parochie. Dat horen de Belgjes graag dus zeggen ze dat. Wout is laatste jaren minder geworden heb ik het idee.
    22 maart 2024 16:42
    Volgende week zullen de druiven nog zuurder zijn.
    22 maart 2024 16:46
    Ik vond het wel meevallen eigenlijk. En het Vlaamse publiek juichte even hard voor beiden, dus geen reden om er een NL BE van te maken wat mij betreft.
    22 maart 2024 16:47
    Het enige zure is eigenlijk een handvol toetsenbordhelden zoals Alfred, voor de rest valt het wel mee. Wil je relaxt wat lezen over Mathieu zijn impressionante overwinning, lees je vooral negatief kleutergebral en sneeuwt de rest onder. Bedankt dus, weeral, ....
    22 maart 2024 16:52
    Ben ik wat blij dat ik van beide coereurs enorm kan genieten zonder daarbij de vlaggen voor mijn ogen te zien flitsen... geniet vanavond van je warme azijnbadje alfred en de rest. Haha
    22 maart 2024 16:56
    Ze werden er stil van en zijn echt zielige mensen die commentaar geven…..blij dat wij zijn met MVP in hoofd letter …
    22 maart 2024 16:59
    edit wf: niet doen
    22 maart 2024 17:00
    Gaan we dit nu echt een verrassing noemen? Mathieu wint al 10 jaar lang (bijna) elk rechtstreeks duel met Wout… Mathieu is gewoon een nog betere renner dan Wout ( zeker in dit soort werk) Wout is een wereldtopper, Mathieu is een fenomeen. Ik kan in elk geval genieten van beiden renners.
    22 maart 2024 17:13
    Dit na elke koers weer oppennen hier laat toch merken dat er frustratie om is en het oppennen ervan an sich is dat NL-BE strijdje zelf aangaan. Kijk dan naar de Engelse stream ofzo, waarom het op de Belg blijven volgen als je je eraan ergert? En het is toch ergens logisch dat ze dit doen?
    Want als je als Nederlander op de Belg gaat kijken die je te nationalistisch vindt, ben je dan zelf niet minstens zo nationalistisch?
    22 maart 2024 17:35
    @alfred: doe dit nou ajb niet. Die ene loser met zn middelvinger op het Kwaremontplein was voldoende. Lekker belangrijk wat voor paspoort een renner heeft. Het is 2024, get a life.
    22 maart 2024 17:56
    Eens met degenen die dit gemauw als kleutergeleuter zien, en dan heb ik het over zowel Karl als Alfred.
    22 maart 2024 18:11
    Zucht, spuit 11 RV moet weer even een duit in het zakje doen. Verder: Beste zuiderburen, wielerflits.be is in een nieuw jasje gestoken en wacht met smart op jullie!
    22 maart 2024 18:23
    Zet anders een rechtsreeks huillijntje met Karl op, Jodocus.

    Ik zie dat toch als heilzamer dan je geschifte, discriminerende wens om alle Belgen af te voeren.
    22 maart 2024 18:26
    Af te voeren nog wel… Van een Godwinnetje ben je niet vies zo te zien.
    22 maart 2024 18:32
    @alfred, vanwaar de aversie tegen de zuiderburen? De zure mayo aldaar zou jou prima moeten smaken.
    Stop gewoon met dat zielige chauvinisme, heeft deze site niet nodig.
    22 maart 2024 18:34
    Karl is echt een Vlaamse vampier en José gaat mee in de hallucinaties van deze eerdergenoemde praatjesmaker
    dodelijk vermoeiend wat die er voor wanen op nahoudt ten einde om zijn eigen sneue leven te overschreeuwen en kleur proberen te geven, en ondertussen probeert die alles en iedereen hier in mee te sleuren, niets meer dan een buikspreekpop waar de sponsoren af en toe een muntje in moeten gooien.
    veel gênanter wordt het niet,
    het alternatief was een Ernstige Belg en Bobbie raaskal,
    kiezen tussen 2 kwaden,
    dan toch maar luisteren hoe ze hun eigen (bier) glazen in gooien.
    22 maart 2024 18:41
    Ongelooflijk, ze waren juist vol respect voor Mathieu en ben eerlijk, tot die val leek Wout moeilijk te lossen voor Mathieu en na de Kwaremont leek hij zelfs terug te keren. Let wel, dit zeg ik als Mathieu fan. Deze twee (Ok ik hoor net wat liever Renaat Schotte) leveren juist gedegen, professioneel en interessant commentaar.
    Ik begrijp eigenlijk niet waar je mee bezig bent Alfred, toch nergens voor nodig dit.
    22 maart 2024 19:01
    @Veleta, als we de kampioenschappen buiten beschouwing laten is Mathieu in België volgens mij even populair als Wout. Uiteindelijk is hij er ook gewoon geboren en getogen waardoor hij een hele grote gunfactor heeft...

    De incidenten vallen gewoon harder op natuurlijk, negatieve mensen heb je altijd en overal en die verpesten altijd alles voor iedereen qua prettige sfeer.
    22 maart 2024 19:11
    @ Kennie, en terecht: beide zijn geweldige coureurs, waarbij Mathieu door zijn explosiviteit, extra klasse en zijn persoonlijkheid meer scoort. Wout heeft nog wat extra nodig om hem te kunnen vloeren, maar zo groot vind ik het verschil nou ook weer niet.
    22 maart 2024 19:22
    Het commentaar was soms wel een beetje zuur, en daarin kwam de teleurstelling tot uiting dat het niet echt tot een finale tweestrijd is gekomen. Ja, er was even strijd maar volgens de commentatoren betere tijdrijder WVA slaagde er toch niet in het gaatje te dichten. Mocht WVA op kop gereden hebben dan vraag ik me af of zij ook de opmerking over de motoren met fotografen gemaakt zouden hebben.
    Duidelijk is wel dat VDP explosiever is op de hellingen en dit zal voor WVA toch ook problemen op gaan leveren in de RVV. Bij Visma "Loose a Bike" worden er weer wonden gelikt, het sterke klassieke blok bleek toch niet in staat de koers te controleren, zeker niet als wat schakels wegvallen. Als specialisten als VDP, Pogacar en ook WVA zoveel sterker zijn dan de rest dan wordt het koersverloop helaas wel te voorspelbaar. Deze 3 maken als ze goed zijn altijd koers, de rest zal een superdag dienen te hebben om hun waggonetje aan te kunnen haken. Op naar Gent-Wevelgem, Dwars door Vlaanderen en dan RVV. Hopelijk worden dat spannender koersen voor plek 1 en dat de finale al niet 30-40km voor de finish al in een plooi ligt.
    22 maart 2024 19:29
    Snap de kritiek op Karl en Zjoze hier wel. Ook ik vond ze een beetje verblind door patriottisme en nationalisme. Wat met name tot uiting kwam bij de opmerkingen over de motoren.

    Maar ik neem aan dat, als ze zelf de koers nog eens in alle rust terug kijken, ze zelf ook wel beseffen dat Wout gewoon de mindere was vandaag. Dat het niks met motoren te maken had, en dat de val enkel het moment van lossen van Wout heeft bespoedigd. Want anders was ie er wel afgegaan op de Kwaremont. Of dat Karnemelk-ding. Of de Tiegem. Of opgerold aan de meet.

    En voor wie niet tegen wat NL-BE kan, verwijs ik inderdaad ook graag door naar .BE. Ik kan je verzekeren dat je daar niet zo'n strijd zult tegenkomen.
    22 maart 2024 19:33
    Geen onzin uitkramen Issendorf.....je moet goed luisteren en niet enkel horen wat je wil horen.
    22 maart 2024 19:59
    Wie zie jij als de grote 3 dan?
10 september 2022 08:37
Bahrain maakt hier een goed punt. Mocht Jumbo zich gelijk hebben gevoelt hadden ze naar de UCI moeten stappen om Wright terug te zetten in de uitslag.

Als team/renner zelf bepalen wie er goed of fout mag, maar dat vervolgens met een press release naar buiten brengen is van een extreem laag niveau.
    10 september 2022 10:16
    Leg es uit als je wil
    10 september 2022 12:12
    Aan terugzetten in de uitslag heb je niets.
    Ik heb nog altijd niet kunnen zien wiens schuld het is, maar stel dat het Wrights schuld was dan moet je veel strenger straffen. Een gevaarlijke actie heeft veel consequenties voor een andere renner.
    En er wordt met twee maten gemeten.
    Groenewegen moest bijna een jaar toekijken (volkomen terecht overigens) maar anderen worden ‘slechts’ teruggezet.

    Wat heeft Roglic daar aan in dit geval?
    Je krijgt roekeloze acties alleen er uit als je zwaar straft.

    Nogmaals, ik zeg niet dat dit Wrights schuld was, maar als het zo is: direct uit de koers nemen en 3 maanden schorsen.
    10 september 2022 12:17
    Quote:
    "De ploeg en ik hebben de beelden nog eens bekeken en ik denk niet dat ik iets verkeerd heb gedaan”


    Ik begrijp niet waarom Wright beelden nodig heeft om te "denken" dat hij niets verkeerd heeft gedaan. Laat het geheugen van Wright hem in de steek, of heeft hij er bewust geen actieve herinneringen aan? Die beelden geven sowieso geen uitsluitsel; zijn frontaal en van veel te veraf. Op beelden van een toeschouwer was wel te zien dat Wright naast (tussen de hekken en) Roglic reed, waarna Roglic tegen de grond klapt. Ook daaruit is moeilijk op te maken of Wright zoals Roglic beweert vanachter kwam en zijn stuur raakte.
    10 september 2022 12:27
    @Ab
    Er zijn geregeld duidelijke voorbeeld van flagrante roekeloze acties, en voor die gevallen ga ik helemaal met je akkoord.
    Er zijn nog veel meer gevallen waar de schuldvraag niet zo duidelijk is. Er gebeuren allerlei bewegingen in een sprint, en een incident is vaak een samenloop van omstandigheden. Zelfs de meeste terugzettingen worden fel bediscussieerd.
    Van dit incident zijn intussen heel wat beelden opgedoken, met allerhande interpretaties. Los van mijn persoonlijke interpretatie kan je denk ik wel besluiten dat er niet duidelijk één schuldige is in dit geval. En dan is het bijzonder kwalijk om dit geval als voorbeeld te willen stellen.
    10 september 2022 13:25
    Bizar dat JV het nodig vindt om Wright op "sociale" media aan de schandpaal te nagelen. Het lijkt me eerder een goed evaluatie moment voor henzelf. Is zo'n gevaarlijke actie van Roglic het risico waard, of zouden ze het de volgende keer misschien anders en slimmer aan moeten pakken?
    10 september 2022 15:30
    @Maillot
    bijzonder kwalijk?
    Waar slaat dat op?
    Ik zeg toch zelf dat ik niet kan zien wiens schuld het is en heb het dan over in het algemeen.

    Bijzonder kwalijk, die post van je.
26 maart 2023 16:58
Diep, diep, diep onder de indruk van van Aert. Hij geeft Laporte een prachtig cadeau en koopt hiermee trouw tot de rest van zijn carriere. Grootse zege en van Aert was al om fan van te zijn. Maar is nu buitencategorie.
    26 maart 2023 17:23
    Trouw tot Laporte van ploeg verandert en weer een concurrent wordt? Er bestaat geen eeuwige (ploeg)liefde in het wielrennen…
    26 maart 2023 18:30
    Romanticus of niet... naïef of niet... ik geloof in een lange en uiterst vruchtbare samenwerking van de ongelooflijk sterke klassiekerkern.

    Omloop: van Baarle
    Kuurne: Benoot
    E3: van Aert
    Wevelgem: Laporte

    En dan hoop ik vurig op de Ronde of Roubaix nog voor van Aert.
    26 maart 2023 18:40
    Als Laporte van ploeg verandert wordt hij terug een middelmatige renner...
    27 maart 2023 16:49
    LOL. Typisch Belgisch redeneren. Als Laporte van ploeg verandert...
    Hij rijd voorlopig gewoon bij JV en belangrijke troef en ploegmaat van Wout.
    En die moet niets maar dat snappen fanaten niet.
    27 maart 2023 21:33
    Helemaal eens. En, hij moet just niets.
9 april 2023 16:57
Mathieu zet alle misgunners (bijv. Thomas Dekker) weer op hun plaats dit voorjaar. MSR, 2e in Vlaanderen en nu P-R: dé man van het voorjaar!
    9 april 2023 17:10
    Thomas Dekker weerhoudt mij die podcast te luisteren.
    9 april 2023 17:12
    Thomas Dekker heeft een heel zwaar en moeilijk leven. Niet serieus te nemen.
    9 april 2023 17:15
    En heeft z'n sleutelbeen gebroken ;)
    9 april 2023 17:26
    Zou LBL ook lukken? In het spoor van zijn vader?
    9 april 2023 17:28
    Dun heilige Thomas is een wankel type waar een Zonneveld misbruik van heeft gemaakt om te scoren over de rug van anderen.
    9 april 2023 17:34
    Thomas Dekker is geen misgunner, maar gewoon kritisch in zijn commentaar. Dat mag prima.
    9 april 2023 17:54
    Thomas Dekker heeft er meer kijk op dan welke wielerkenner in Nederland dan ook.
    9 april 2023 18:02
    Ik vind Dekker ook een prima toevoeging bij die podcast. Maar veel mensen hebben nu eenmaal moeite met kritische mensen.
    9 april 2023 18:08
    Thomas dekker is groot fan van Mathieu, maar verwachtte na de balk en het WK in Australie een carriere met soms een hoge piek en veel dalen. Dat was op dat moment een hele logische conclusie, maar lijkt niet uit te komen.

    Verder heeft hij er qua journalisten, podcasters en ex wielrenners het meeste verstand van van allemaal. Als mens kan je van hem vinden wat je wilt, maar dat hij er kijk op heeft kan niet weersproken worden.
    9 april 2023 18:20
    Maffe opmerking van Marveloke. Zouden er werkelijk zoveel zgn 'misgunners' zijn, oftewel die Thieu een overwinning niet gunnen, zowel Belgen als Hollanders? Dat Dekker af en toe kritiek heeft of mekkert is toch geen spreekbuis van de gemiddelde koersliefhebber?
    9 april 2023 18:27
    Die diepe dalen kunnen nog steeds komen natuurlijk, al lijkt Mathieu nu wel een goede modus operandi gevonden te hebben. Maar een carriereverloop voorspellen is wel totaal iets anders dan 'misgunnen'. Ben blij dat meer mensen Dekker op waarde kunnen schatten hier. Maar kritische mensen/journalisten zijn vaak niet populair, dat is een rode draad in de wielersport.
10 mei 2023 19:09
Snap niet waarom een ploeggenoot meteen de schuld legt bij andere renners, terwijl het evident was dat REV bij de 2e valpartij toch duidelijk voor zich moest kijken en zijn lijn volgen ... Jammer.
    10 mei 2023 20:40
    Ik ben ook benieuwd of Evenepoel morgenochtend eerlijk is over wie de valpartij heeft veroorzaakt. Op basis van de tv beelden is in iedergeval duidelijk dat Evenepoel minimaal medeschuldig is dat veel renners zijn gevallen. Hopelijk biedt Vervaeke ook zijn excuses aan Kirsch aan door onterecht hem de schuld te geven
    10 mei 2023 21:30
    Doen ze dat dan? Zeggen dat Remco op iemands anders wiel rijd is toch duidelijk?
    10 mei 2023 22:19
    @Deo Het interview dat op Sporza te horen is, is niet in overeenstemming met de tekst op Sportwereld.be. In zijn interview zegt Vervaeke duidelijk dat Kirsch de pas afsneed. Oftewel dat hij schuldig is. In Sportwereld.be staat een interview met Vervaeke en daarin staat gelukkig wel dat ze beide fout zijn. Goed dat Vervaeke de fout ook bij Evenepoel neerlegt. Op basis van de beelden kunnen ze ook niet anders
2 juli 2023 08:08
Wat een onzin is dit zeg. Wout geeft notabene zelf aan dat ie niet meer kon dprinten. Die belgen moeten die wva bril is wat vaker afdoen. Eerst moest roglic het ontgelden na wk imola en nu ligt het ineens allemaal aan vingegaard. Hoe krijg je het eruit
    2 juli 2023 09:30
    1 Belg verkoopt onzin, en de reactie "Die belgen moeten die wva bril is wat vaker afdoen" krijgt de meeste plusjes. Dit soort soort generaliserende comments blijft toch een beetje een probleem op WF.
    2 juli 2023 09:35
    Nee hoor LeoR. De Belgen moeten leren dat WvA en REV geen supermannen zijn en dus ook weleens een koers verliezen. Wuyts slaat overduidelijk de plank mis. WvA geeft zelf aan dat ie niet beter kon.
    2 juli 2023 10:22
    Ik snap niet zo goed waarom Leo minnetjes krijgt, hij zegt toch ook dat het onzin is. Ik ben ook Belg en ik zal het ook nog eens zeggen: wat De Cauwer gisteren en nu ook Wuyts beweren over Vingegaard is compleet waanzinnig doorgeschoten chauvinisme. Uiteraard moet de topfavoriet en titelverdediger hier krachten sparen en niet op kop rijden. Als het omgekeerd was (een Belgische tourfavoriet en een niet-Belgische sprinter/favoriet voor de ritzege) zouden José en Michel voorop lopen om te zeggen dat die Belgische tourfavoriet vooral niet moet werken en zeker niet meer moet doen dan Pogacar. Dat weet iedereen hier.
    En tal van Belgen (bv. op cycling Twitter, en zelfs in de reacties op HLN waar men niet bepaald gekend staat voor veel nuance nochtans) zijn het deze keer niet eens met De Cauwer en Wuyts en vinden het te ver gaan. Daarom dat de bovenstaande reacties van "die Belgen" en "de Belgen" ook bij mij te veralgemenend en nodeloos polariserend overkomen.
    2 juli 2023 11:22
    Totaal eens met de opmerking dat het doorprojecteren van Wuyts en DeCauwers obsessie op Vlamingen in het algemeen kortzichtig en dom is.

    Wij zijn toch ook niet allemaal Willem Alexander?
    2 juli 2023 11:48
    Ik ben het met Wuyts eens. Zelfde teneur is trouwens te horen bij Vandegoor, Nys en Decauwer. WVA heeft aangegeven (in diverse interviews) dat het pas op 2-300 meter voor de streep was dat zijn benen volliepen. Tot dan moest de kaart van WVA altijd getrokken zijn. Ik vind het tekenend voor de bleke jongen dat hij niet beseft dat één keer overnemen op het vlakke of in de afdaling een wereld van verschil kan maken (al is het maar op het mentale vlak) of een pak goodwill koopt bij diezelfde WVA. Een andere grote blunder was niet direct meespringen of het gat toerijden op de broers Yates.

    In het Nieuwsblad zegt Van Dongen zelf dat ze het gat wilden toerijden, maar steken ze de schuld op de motoren, faut le faire.

    Eén van de redenen waarom Jumbo-Visma met vier renners het gat niet dicht kreeg op de broertjes Yates, zochten ze bij de wedstrijdorganisatie. “Ik hoor van de jongens dat de motoren wel een rol speelden”, zei ploegleider Arthur Van Dongen. “Dat is niet voor het eerst. Het scheelt toch in een finale wanneer je zo’n ding tien meter voor je hebt rijden of niet. Helaas is dat iets te vaak part of the game.”

    En nog eens, Belgen mogen niet chauvinistisch zijn als het om een Belg gaat, Nederlanders blijkbaar wel als het om een buitenlander gaat in Nederlandse loondienst...

    Ik blijf er dus bij dat TJV het gisteren slecht heeft gespeeld, dit zal meespelen in WVA zijn 'teamgevoel', én vooral dat POG een enorme mentale klap heeft uitgedeeld aan de bleke jongen (die niet meer aan sprinten toekwam).
    2 juli 2023 14:16
    Twee touretappes geleden kneep Vingegaard nog in de remmen om WVA te laten winnen. Dan wordt hem nu in etappe 1 een slechte teamgeest verweten. Sommige Belgen zijn kort van memorie.
    Wuyts was na Sporza beter helemaal gestopt zich te bemoeien met de wielrennerij.
    3 juli 2023 08:49
    In het kader van mensen over een kam scheren vind ik de woordkeuze van Krist onnodig kwetsend naar bleke jongens in zijn algemeenheid
5 maart 2024 17:48
Dat is gewoon dom om er bij te zeggen, hou het binnenskamers. Het zal wel waar zijn dat Declercq in de weg reed en hij spreekt vanuit de teleurstelling, maar komaan. Declercq zou echt niks gewonnen hebben door dat te doen en iedereen weet dat hij Quick-Step een warm hart toe draagt. Bijzonder zwakke reactie en een reden voor velen om niet voor Remco te supporteren.
    5 maart 2024 19:40
    Jij snapt het, Wielerlover.

    Het is exact om dit soort gedrag dat ik hem niet moet. Niet vanwege zijn gedrag in de koers (hij wil altijd koers maken), maar vooral om op deze manier te reageren op ex-ploegmaats, die jaren bidons voor je hebben gehaald, je uit de wind gezet, en gejuicht hebben als je weer eens als winnaar over de streep kwam na fantastisch werk van de ploeg.
9 september 2022 16:28
TJV en Roglic zijn nu eventjes de weg kwijt. De teleurstelling en de pijn van de val zijn uiteraard nog vers, maar na twee nachtjes slapen mag er toch ook wat ratio bij komen. De beelden waren niet heel duidelijk in de uitzending, maar op youtube zijn ook wat zaken vanuit het publiek zichtbaar. Wat er gebeurt is dat Roglic op kop ramt en dat achter hem de sprinters aan hun finale beginnen. De sprinters steken zelfs netjes de weg over en Roglic heeft het juiste idee om in hun zog aan te sluiten en dezelfde finishtijd te bemachtigen. Echter lijkt het alsof Roglic niet op 5e maar op 4e positie de weg oversteekt en geen benul heeft dat Fred Wright er nog achter zit. Doordat Wright meer snelheid heeft en er nog steeds ruimte is (immers zit Roglic nog aan de buitenkant van de gestippelde streep) gaat Wright uiteraard zijn sprint doorzetten. Roglic was hier niet mee bezig, die dacht aan zijn klassement, die dacht niet aan de gretigheid van Wright, dus Roglic steekt de gestreepte lijn over en sluit het gat richting de boarding waar Fred Wright zich bevindt. Consequentie: harde val, einde Vuelta en zoals het uitziet een gebroken moraal bij Roglic. Maar de schuld op Wright afschuiven is pertinent fout in dit geval. Ik vind het zelfs een belachelijke actie van TJV om op deze wijze de publiciteit te zoeken. Er gebeuren tientallen grove fouten (echt gevaarlijke manoeuvres) jaarlijks, maar deze behoort niet in dat rijtje. Ik kan mij ook niet voorstellen dat TJV dat zelf niet inziet. Mijn aanname is dan ook dat Roglic momenteel zo diep in de put zit dat hij het team gevraagd heeft hem in het openbaar te steunen. Allemaal prima en begrijpelijk, maar maak Wright niet de kop van jut.
    9 september 2022 16:30
    @Panache Zou je een link naar die beelden willen/kunnen delen? Ik heb niets kunnen vinden wat duidelijkheid biedt.
    9 september 2022 16:34
    Volledig eens, deze moeten ze echt even flink doorslikken.
    Maar wat jij ook zegt en dat lees ik, erg tussen de regels, ook bij Roglic; er zijn echt gevaarlijke manoeuvres, maar dat daar ook echt renners voor gestraft worden is voor mij toch een zeldzaamheid. En dat is wel iets wat moet veranderen.
    9 september 2022 16:40
    @YogiBear
    Dit is het tv-beeld: https://www.youtube.com/watch?v=2mZsaKzq4TM
    Je ziet Roglic oversteken, je ziet Roglic vervolgens 1-2 seconden rechtdoor gaan op de gestreepte lijnen en daarna pas gaat Roglic nog verder naar binnen en botst het.
    Hier zie je het vanuit het publiek: https://www.youtube.com/watch?v=Sdz-oxGFz9c
    Op het moment van crashen (op 3 seconden in het laatste filmpje) zitten Wright en Roglic gewoon naast elkaar (nou ja met een banddikte verschil). Combineer je het eerste beeld met het tweede, dan is de conclusie dat Roglic richting de boarding stuurt terwijl Fred Wright daar al rijdt. Onnodig richting de boarding sturen deed Roglic toch echt zelf.
    9 september 2022 16:49
    @Panache Bedankt voor het delen, maar zou duidelijk als jij het denkt te zien is het voor jou wellicht. Ik zie een Wright die een slinger maakt en heel breed staat met zijn linker elleboog. Of dat de val veroorzaakt of dat het door de val komt is niet duidelijk.
    9 september 2022 17:02
    @YogiBear
    Duidelijk zijn deze beelden inderdaad niet echt, mij kunnen ze niet meteen uitsluitsel geven over wat er precies gebeurd is. Hier zie ik Wright eigenlijk niets fout doen, maar ik steek er mijn hand niet voor in het vuur.
    Maar wat mij verbaast: de dag na de val had Roglic geen idee hoe hij precies gevallen was. Ik vraag me af welke beelden hij dan heeft om nu deze wel hele zware beschuldigingen richting Wright te werpen.
    9 september 2022 17:52
    De beelden zijn veel te onduidelijk. Niemand kan hieruit conclusies trekken. Roglic heeft zijn mening gegeven, nu ben ik erg benieuwd naar die van Wright.
    9 september 2022 18:00
    De beelden geven geen uitsluitsel. Merkwaardig is wel dat Roglic vlak voordat hij ten val komt zijn rechterarm los van zijn stuur heeft (seconde 3, goed te zien op afspeelsnelheid 0,25) waarna hij richting de boarding lijkt te zwenken.
    Wright lijkt me gewoon in het wiel van Van Poppel te blijven rijden zonder bruuske bewegingen.
27 september 2022 09:33
Die beelden bewijzen enkel dat die meisjes bewust irritant aan het doen waren.

En dat zeg ik als iemand die eerder kritisch staat t.o.v. MvdP zijn gedrag in deze zaak.
    27 september 2022 09:50
    En alsnog is fysiek geweld gebruiken nooit de oplossing. Hoe irritant een ander ook is.
    27 september 2022 10:00
    @FDJ: daar ben ik het zeker eens mee. Vandaar de vermelding dat ik eerder kritisch ben voor hem. Maar deze video is geen bewijs van fysiek geweld, terwijl die meisjes het wel voor die reden zullen verspreiden.
    27 september 2022 12:48
    Aan de minnetjes te zien keuren een hoop mensen fysiek geweld goed. Treurig.
    27 september 2022 13:12
    Fysiek geweld hahaha. Laat me niet lachen
    27 september 2022 23:15
    Sinds wanneer is een duwtje fysiek geweld?
    27 september 2022 23:43
    Fysiek geweld:

    fysiek geweld is de meest bekende vorm van geweld, het komt meestal overeen met de feiten die de ordediensten hebben vastgesteld. Fysiek geweld omvat elke slechte fysieke behandeling van iemand met de intentie hem of haar te verwonden en/of angst aan te jagen. De intensiteit van dat geweld varieert aanzienlijk
27 september 2022 09:45
Van der Poel: “I didn’t touch anybody.”
Een vrouwenstem: “Shut up, het staat op camera!”
Van der Poel: “Laat maar zien dan, no problem.”
Een vrouwenstem: “Jij mag niet in mijn kamer komen!”
Van der Poel: “Jij mag niet drie f*cking uur lang op mijn deur kloppen!”
Een vrouwenstem: “Je hebt ons bedreigd!”
Van der Poel: “Moet je de politie bellen en ze erover vertellen.”
Een vrouwenstem: “Heb ik al gedaan! Ze zijn onderweg.”
Van der Poel: “Prima. Weet je het zeker?”

Indien bovenstaande klopt, dan is elke beschuldiging richting Mathieu, een misplaatste.
Een mens is een mens. Die kunnen hun geduld verliezen.

Alle respect voor Matje
    27 september 2022 11:24
    Is dit een gesprek uit een van die filmpjes, of staat dit op het AD?
    27 september 2022 12:27
    Nee hoor. Je mag niet zomaar in andermans kamers komen.
9 april 2023 17:03
@redactie: als jullie zo'n chat open willen zetten tijdens de koers, mag je best een redactielid mee laten lezen. Wat daar soms de revue passeerde was echt niet oke. Wie een platform biedt, heeft ook gedeelde verantwoordelijkheid over de inhoud ervan!
    9 april 2023 17:09
    Eens. Niet alleen in de chat trouwens. Maar de redactie stimuleert het alleen maar.

    Telegraaf niveau creëren.
    9 april 2023 17:10
    Helemaal eens. En dan @redactie, haal die infantiele duimpjes toch eens weg. Volkomen legitieme opmerkingen die dik in de min eindigen kan toch niet de bedoeling zijn?
    9 april 2023 17:12
    Precies die kevin en paus gelijk blokkeren redactie !
    9 april 2023 17:53
    Wat een onzin. Het was allemaal behoorlijk keurig. Veel snowflakes hebben gewoon veel moeite om het bestaan van een andere mening te accepteren en vinden dat die meningen direct verbannen moeten worden.
    9 april 2023 18:02
    Ik heb de chat niet gezien, maar ook de reacties hier halen alle lol er wel af. Heb het idee dat er hier velen vanuit een negatieve insteek komen om hun gelijk te halen, ipv leuk over de koers te babbelen. Snap die insteek ook nooit, want er rijdt meer dan 1 leuke renner/leuke ploeg rond. Wat mij betreft wordt hier door wielerflits intensiever mee omgegaan.
    9 april 2023 18:22
    Al ben ik me er volledig van bewust dat er niemand is die mijn inbreng zal missen, wil hier toch het volgende aan toevoegen.

    Door het irritante en kinderachtige troll-gedrag gecombineerd met anti-supporteren heb ik zelf besloten van me afzijdig te houden in zowel de comments als de live chat.

    Als koersfan in hart en nieren en zelfverklaard "kenner" vind ik het heel jammer dat ik me niet meer kan mengen in interessante discussies die hier gevoerd worden.

    Maar als dat niet kan in een positieve context waarbij we alle fantastische atleten die ze uiteindelijk zijn, naar waarde weten te schatten, dan houdt het voor mij op.

    Als ik wat zou willen schelden dan ga ik wel naar voetbal kijken.
    9 april 2023 18:57
    @ Dikke vrouw,
    Erg jammer dat jij direct erg persoonlijk wordt als ik zeg dat ik van Aert op dat moment van de koers een wieltjeszuiger vond. Mijn reactie daarop was zeer zeker niet correct en gepast, maar het persoonlijke aspect dat jij direct aanhaalde was dat ook allerminst.
    Iedereen kan en mag zijn voorkeuren hebben, maar het mag geenszins persoonlijk van aard worden.
    Wat mij betreft zand erover. De koers is voorbij, we hebben een mooie wedstrijd gezien waar klasse, pech en een enorme strijd gezien hebben.
    9 april 2023 19:35
    Was bere gezellig tot bax moest lossen
    9 april 2023 19:50
    Ik had me afgemeld voor de chat vandaag, dan krijg je dat.
15 mei 2023 14:54
Heb er niet op gelet, maar dit probleem aankaarten met 1 foto kan natuurlijk niet.
27 mei 2023 18:44
Wat een prachtige vent.
    27 mei 2023 18:54
    Niet de spectaculairste renner maar wel een top kerel idd. Mooie faire reactie. Nuchterder en fairder dan zijn fanboy hier
    27 mei 2023 18:56
    Ja, wat een heerlijk interview was dat. Bijna meer berusting en trots dan teleurstelling, al zullen de Belgen wel weer afkomen met hun 'ontgoocheling'.
    27 mei 2023 19:28
    G is cool. Z’n podcasts vanuit de giro zijn ook echt de moeite waard. Mooi dat Roglic en JV winnen, maar ik had het Thomas ook gegund.
24 juli 2023 15:22
Jammer dat je de kop niet een minnetje kunt geven ;)
    24 juli 2023 16:43
    Ik vrees dat het de nieuwe realiteit is. Nagenoeg alle media doen het op die wijze. Alles voor de clicks. Daar leven de meeste sites ook effectief van dus het is logisch.
    De mensen die het irritant vinden gaat het niet weerhouden om te komen.
    En zulke titels worden nu eenmaal vaker aangeklikt.
    Ik vermoed ook dat Wielerflits meer leeft van hun artikelen die via social media gedeeld en aangeklikt worden dan het beperkte aantal reageerders dat wielerflits dagelijks bezoekt.
    24 juli 2023 17:52
    Ja heren, de schoorsteen moet ook roken bij wielerflits.
6 augustus 2023 17:58
Het mooiste Wereldkampioenschap van de 21e eeuw. Koers vanaf 140 kilometer, iets wat je zelden ziet op een WK. Het was echt gekkenwerk wat Italie en Denemarken in die eerste twee ronden deden. Daarna is het nooit echt stil gevallen. Met uiteindelijk een geweldige groep die vooruit ging.
De demarrage van Van der Poel na 250 kilometer koers is er een die niemand in de wereld kan beantwoorden. Vervolgens moet hij natuurlijk vallen, want het kan nooit makkelijk gaan, maar het maakt zijn overwinning alleen maar heroïscher.
Het mooiste WK van de eeuw krijgt ook het mooiste podium van de eeuw met drie renners van wereldklasse.
Proficiat Mathieu!
    6 augustus 2023 18:45
    Moest Wout van Aert vroeger toen ze 16, 20 jaar oud waren zich, mocht hij tweede zijn, altijd verweren tegen de van alles insinuerende Belgische pers wat absoluut niet prettig geweest moet zijn. Zo onafhankelijk en mentaal sterk is hij nu.
    Het tekent de huidige toppers, niet om de pot draaien en zeggen zoals het is. Wout vandaag: "Toen Mathieu ging kraakte ik gewoon, de andere twee begrepen ook dat er één de sterkste was". Respect.
28 augustus 2023 17:51
Hij moet wel een beetje opletten, dat zomaar aan vrouwen zitten ligt onder een vergrootglas in Spanje.
26 september 2023 08:38
Oke, er zijn nu nog maar 2 opties in mijn ogen:

1.) PatLef lult uit zijn nek en ze zijn wel heel concreet. Wat extreem kwalijk zou zijn aangezien een aanzienlijk deel van zijn personeel dan binnenkort werkloos is zonder het te zien aankomen.

2.) Raymond is veel te hijgerig en sensatiebelust geweest. Jumbo/Plugge en Soudal/Patlef zullen ongetwijfeld gesproken hebben en gekeken hebben wat er mogelijk was, maar het is bij lange na niet bijna rond. Zeker niet voor 2024.

Ik kies voor optie 2. Het is volledig onbestaand dat je zo'n fusie eind september nog concreet moet maken voor 2024 terwijl letterlijk niemand van beide ploegen iets weet. Dat kán gewoon niet.
    26 september 2023 08:42
    De Raymond haters spuien hun gal weer eens. Schoolkrant
    26 september 2023 08:45
    Ik denk ook optie 2 want zo ineens QS en Jumbo samenproppen is volledig kansloos: daar moet één jaar met bewegingen tussen zitten minimaal waarin daadwerkelijk alles kan gebeuren qua blijven vs vertrekken.
    26 september 2023 08:46
    Ik zou het eerder gewoon logisch nadenken noemen, maar oke. Ik snap ook niet helemaal waarom je zo fel reageert op iedereen die een klein beetje tegengas geeft aan de berichtgeving hier op Wielerflits..
    26 september 2023 08:56
    Wetende dat Kerckhoffs van de riool&sensatiekrant telegraaf komt lijkt het antwoord mij voor de hand liggen. #dezereactiezalwelzonderberichtofpmverwijderdworden.
    26 september 2023 09:16
    Ik reageer helemaal niet fel. TIs gewoon sneu, kinderacchtig en wellicht kinnesinne met al die pseudo journalisten die t steevast beter menen te weten. In een ander draadje voelde iemand zich niet serieus genomen omdat het geen analyse maar een opinie zou zijn. Dan neem je jezelf wel erg serieus

    En als je dan bovenstaande ziet schuimbekken over de T.
    26 september 2023 09:17
    Waarom zo zwart wit denken? Patlev zegt dat er nog geen "concrete projecten en plannen" zijn. Dat is mijns inziens alleen als de deal al rond is, anders creëer je alleen maar onrust met alle gevolgen van dien. De kans is groot dat de waarheid zoals zo vaak in het midden ligt, en dat beide partijen nu de haalbaarheid aan het toetsen zijn van dit idee, en daarbij ook hun eigen eisen en wensen op een rijtje zetten.
    26 september 2023 09:25
    Ik zet ook in op optie 2, zij het dat je volgens mij de dynamiek niet moet onderschatten: er zijn een of twee (of een paar) anonieme bronnen die met een journalist praten en die hem vertellen over de fusieplannen. Die bronnen hebben een agenda: bijvoorbeeld het torpederen van het plan door het te vroeg te laten uit lekken of juist het bevorderen van het plan omdat de inschatting is dat als het plan eenmaal publiek is, er geen weg terug meer bestaat. Die anonieme bronnen hypen daarbij en beetje hoe ver gevorderd het plan is, want anders is het niet sexy genoeg (TJV praat een keer met Patlef, is niet genoeg voor een kop). Vervolgens vraagt de journalist officieel om commentaar via de officiële kanalen. Echter daar krijgt hij de horen dat ze geen commentaar geven. En dan heb je een keuze: volg je je anonieme bronnen óf zet je je verhaal in de ijskast met het risico dat een concurrent het wel publiceert. Daar komt de dynamiek nog bij dat een (gratis) website bestaat bij gratie van de kliks en je hebt het risico dat je wordt bespeeld.

    Maar laten we niet te naïef zijn: het bericht van Wielerflits wordt vervolgens vrij klakkeloos overgenomen door andere online media. In het AD daarentegen werd het nieuws veel genuanceerder gebracht (TJV spreekt onder andere met Soudal-Quick Step). In andere (ook) gedrukte media zie ik het bericht überhaupt niet.

    EDIT: Ik vond In 't Wiel ook al behoorlijk hijgerig. Ook al hadden ze hier en daar een disclaimer...
    26 september 2023 09:26
    Typische managementmail van Pat. Iedereen die in het bedrijfsleven werkt, kent het klappen van de zweep. "er is niks concreet", oftewel braaf blijven zitten en wachten tot je geschoren wordt. Als het namelijk wel concreet is, is het al definitief en is er niks meer te veranderen.

    Wat een manager altijd wilt, is dat iedereen braaf blijft zitten, zodat hij de beste eruit kan kiezen als het zover is. Wat in werkelijkheid gebeurt, is dat de beste mensen als eerste vertrekken.
    26 september 2023 09:44
    Idd mad niet zwart wit denken daar heb je gelijk aan. Pet maakt excuses dus er wordt gepraat met jumbo dat zal waar zijn en gezien jumbo voor 2024 nog een hoofdsponsor heeft, zal het niet voor 2024 zijn deze fusie , dus het zal zijn wat je oppert er worden wensen op tafel gelegd en gekeken hoe ze dit kunnen realiseren en daar nemen ze , zoals het hoort, hun tijd voor.
    26 september 2023 09:47
    @Baukema
    Over rioolkrant gesproken, lees eens het verhelderende artikel 'Hoe (on)waarschijnlijk is een fusie tussen The Wolfpack en The Woutpack' in de Belgische kwaliteitskrant De Standaard.
    Het schetst een duidelijke timeline in de berichtgeving rond de zoektocht naar een nieuwe sponsor voor JV enerzijds en het al dan niet bij Soudal-QS blijven van Evenepoel anderzijds , en citeert drie niet-bevestigde Wielerflits-primeurs in de voorbije maanden: het naar voren schuiven van Neom als potentiële hoofdsponsor, de mogelijke fusie tussen de ploeg Lefevere en Ineos, en nu dit nieuwe fusie-verhaal.
    Enige constante: dat het om niet-bevestigde geruchten gaat.
    26 september 2023 10:29
    Het past gewoon in een trend van zelfbevrediging en irritante geldingsdrang van Wielerflits. Legio nieuwsberichten beginnen, bijvoorbeeld als een transfer bevestigd wordt, met 'Wielerflits wist eerder te melden'. Alsof dat dan is waarom het gaat.
    26 september 2023 11:34
    Ik begin meer en meer te geloven dat de fusie een fallback plan is. Mochten de besprekingen met de door het AD genoemde multinational klappen heb je dit achter de hand als plan B. Nu al laten lekken om de geesten rijp te maken maar ik zie dit echt niet voor 2025 gerealiseerd worden. Een andere mogelijkheid is dat Bakala simpelweg de suikeroom van TJV wordt. Dan wordt Patrick gedwongen om zijn bv ergens anders onder te brengen.
    26 september 2023 11:39
    De missing link is de te verkopen WT-licentie. Dat zal ongetwijfeld die van Lefevere zijn. De procontinentale ploeg die de licentie krijgt zal 10 renners nodig hebben om in de WorldTour te geraken.
    26 september 2023 12:30
    Ga voor optie 3
    Eerst moet alles in voldoende mate in kannen en kruiken zitten, voldoende concreet op papier staan, afgedekt met UCI, sponsors etc, aleer er een formele persmededeling komt over hoe, wat, wanneer. Tot dan toe gaat er eerst heel wat wijn door de rijn en vorkjes geprikt in michelintoko's.
30 december 2023 16:55
Ja, Mathieu zegt niet wat ze precies riepen, maar wat ik in Diegem gezien heb .... Doorgezopen inteelt die 'n paar uur vanonder de koe komen en dan hun 'kennis en wijsheid' etaleren. Gewoon van het parcours flikkeren die dombo's, 99 % van de mensen gedraagt zich. Ik heb vandaag als MvdP fan absoluut genoten van vooral Wout van Aert, grote klasse die sportman.
    30 december 2023 18:46
    De kerstperiode dan zie je bij de cross ook veel zotkoppen rondlopen