Evenepoel voltooit dubbel op Europees juniorenkampioenschap

Evenepoel voltooit dubbel op Europees juniorenkampioenschap
zondag 15 juli 2018 om 12:53

Remco Evenepoel heeft zich in het Tsjechische Zlín tot Europees juniorenkampioen op de weg gekroond. Het Belgische talent trok vroeg in de koers ten aanval en soleerde op oppermachtige wijze naar de overwinning.

Na een solo van meer dan honderd kilometer kwam Evenepoel ruim tien minuten voor de eerste concurrent over de finish. In de achtergrond soleerde de Zwitserse Alexandre Balmer naar de tweede plaats. De Spanjaard Carlos Rodriguez Cano won de sprint van een achtervolgend groepje en krijgt het Brons omgehangen. Vrijdag schreef Evenepoel ook de tijdrit bij de junioren al op zijn naam.

Dit artikel delen:

30 Reacties

Merlinappa 15 juli 2018 om 12:53

Da’s geen normale.

KimJungPoels 15 juli 2018 om 12:54

Dit is wel echt bizar.

Dann2 15 juli 2018 om 12:57

Tijd om naar de beloften te gaan, maar mag niet van de bobo’s

FBahamontes 15 juli 2018 om 12:57

Met afstand het grootste wielertalent ooit.

ronddraaien 15 juli 2018 om 12:57

10 minuten op nummer twee maar rijden bij de u23? Nee hoor, hij zit goed bij de juniors volgens de UCI.

GreenDay 15 juli 2018 om 12:57

Tien minuten maar liefst. Ik vraag me wel af hoe die jongen bij de profs gaat leren in een peleton te rijden.

Endemon 15 juli 2018 om 13:00

Of deze jongen is super super goed en gaat straks de world tour domineren of de junioren van het moment zijn gewoon super slecht

WernerFranke 15 juli 2018 om 13:00

Op weg naar een triple double? Belgisch, Europees en straks ook Wereldkampioen in de TT en wegrit?

dacosta 15 juli 2018 om 13:01

Merckxiaans!

djerkson 15 juli 2018 om 13:03

10 minuten op een sterkbezette koers is toch fenomenaal, ongezien gewoon.

Mwielerfan 15 juli 2018 om 13:09

Bizar die uci

ah-ja 15 juli 2018 om 13:15

Gooooo Remco! Volgend jaar kan die zich al meten met profs

Frits des Jeux 15 juli 2018 om 13:20

Niet echt geloofwaardig dit…

GreenDay 15 juli 2018 om 13:21

@Frits des Jeux: geen enkele doping levert tien minuten tijdswinst op.

wielrenner 15 juli 2018 om 13:25

Je weet natuurlijk niet hoe de koers is verlopen. Lijkt een beetje Fedor den Hertog die indertijd amateur was. Hij gaf iedereen voor de start een hand en was vanaf de start gezien. Won met minuten voorsprong. Toen hij prof werd werkte dat trucje niet meer. Iedereen reed op zijn wiel.Bij de junioren lukt dat nog wel wel, daar zitten ze meestal allemaal naar elkaar te kijken en ondertussen wordt het gat steeds groter. Dat ie goed rijdt staat buiten kijf maar hij had toch ook maar 30 seconden voorsprong in de ITT dus dat is toch niet zo outstanding. Alleen de moeilijke parcoursen zullen zijn vakgebied worden en anders zal hij moeten opboksen tegen de sprintersploegen.
Kan hij trouwens sprinten?

Jowinho 15 juli 2018 om 13:26

@wielrenner: Dat weet niemand, hijzelf waarschijnlijk ook niet.

Martino87 15 juli 2018 om 13:28

Hij wint alles solo, dat gaat hem bij de profs sowieso niet lukken.

ikbenprocycling 15 juli 2018 om 13:28

heeft ie zware astma of is dit een gezonde renner ?

Thijs E 15 juli 2018 om 13:32

Je zou haast zijn geboortecertificaat gaan opvragen, zoveel verschil met zijn leeftijdgenoten.

itty 15 juli 2018 om 13:37

Heeft nog met mijn zoon bij PSV O12 gespeeld. Elke dag vanuit Belgie op en neer. In de zomervakantie ging hij dan fietsen. Ijzersterke mentaliteit.

wagenaro 15 juli 2018 om 13:40

@fritsdesjeux @ikbenprocycling: insinuaties die nergens op gebaseerd zijn. Misschien heeft deze jonge kerel gewoon heel veel talent. Laten we iemand niet zomaar onmiddellijk in vraag stellen omdat hij goed presteert, zeker niet een jonge en onbesproken renner!

NDI22 15 juli 2018 om 13:42

Met @wielrenner eens. Kan een uitzonderlijk talent zijn, kan ook gewoon al een volwassen lichaam hebben waar z’n tegenstand dat nog niet heeft. Hij leert hier in ieder geval niks van, dat is jammer.

LutsenkoFan 15 juli 2018 om 13:45

Het is een relatief kleine jongen. Dus het is niet zo dat hij er volwassener uit ziet.

ikbenprocycling 15 juli 2018 om 13:56

@wagenaro, bs niks insinueren of cynisme, just fact finding. Is dat gek ?

EddyB1958 15 juli 2018 om 13:59

Ik vraag me af of # ik ben pro cycling # ondertussen ook niet aan het puffen is…

Laatste nieuws

Materiaalzone

Populair