Evenepoel reageert op EK-zilver: “Ik kan Colbrelli niets verwijten, hij was heel sterk”

zondag 12 september 2021 om 17:54
Evenepoel reageert op EK-zilver: “Ik kan Colbrelli niets verwijten, hij was heel sterk”

foto: Cor Vos

Remco Evenepoel heeft teleurgesteld gereageerd op zijn zilveren medaille op het EK wielrennen in Trentino. De Belgische kopman kon in een sprint-à-deux geen tegenstand bieden tegen een taaie Sonny Colbrelli, die voor eigen volk won. Even leek Evenepoel wat gefrustreerd. “Ik kan Colbrelli niets verwijten. Hij was heel sterk”, zegt hij na afloop tegen Sporza.

In het najaarsnummer van RIDE besteden we ruimschoots aandacht aan het komende WK en lees je onder meer interviews met Wout van Aert en Jasper Stuyven. Profiteer nu van onze abonnee-actie en krijg tijdelijk bij het afsluiten van een jaarabonnement ons najaarsnummer gratis. Bestel je RIDE liever los? Bestel dan nu het najaarsnummer van RIDE en krijg het gratis thuisbezorgd.

“We waren met twee misschien wel de sterksten in koers. Hij is de verdiende winnaar, als je hem de voorbije weken ook zag rondrijden”, vertelt Evenepoel. “Het was een heel lastige koers. De Italianen hebben echt op adrenaline gereden. Ik reed enorm rap naar boven die laatste keer, maar Colbrelli moest maar een ding doen: overleven. Ik zag dat hij het moeilijk had, maar hij kraakte niet. Hij heeft een betere sprint, dus hij moest daarop gokken. Dat hoort bij de koers. Het is jammer dat ik geen goede sprint heb, maar dit zal nog gebeuren.”

‘We waren het sterkste land’
De Belgische formatie was onderweg ijzersterk, met onder meer Stan Dewulf, Victor Campenaerts en Ben Hermans. “Ik wil de ploeg bedanken. Iedereen heeft een sterke koers gereden. We waren het sterkste land”, oordeelt Evenepoel. “We reden ook slim en waren er overal bij waar het moest. Op twee ronden van het einde gaan we aan en die aanval was stevig genoeg om de grote mannen zoals Tadej Pogačar eraf te gooien. Ik raakte net niet alleen weg, want Benoît Cosnefroy en Sonny Colbrelli kwamen nog terug.”

foto: Cor Vos

Evenepoel noemt het een zure nederlaag. “Ik weet niet of ik er de komende jaren nog eens zo dichtbij zal komen op een lastig parcours, maar het belangrijkste is dat ik er weer sta. Dat is heel fijn. Al had ik heel graag die trui gepakt. Ach, je kan niet alles willen in het leven”, vertelt hij.

‘Wout mag erop vertrouwen dat ik alles voor hem zal doen’
Nu kijkt Evenepoel uit naar het WK tijdrijden en de WK wegrit, allebei in eigen land. Daar zal hij zich in dienst stellen van Wout van Aert. “Ik denk dat Wout nu wel kan zien dat ik goed ben. Hij mag erop vertrouwen dat ik alles voor hem zal doen. Ik had vandaag mijn kans en ik heb ze net niet gegrepen. We gaan ons best doen om er zondag samen voor te gaan en de week daarna zal ik me leegrijden voor Van Aert”, kijkt Evenepoel vooruit.

Dit artikel delen:

74 Reacties

Franco Ballerini 12 september 2021 om 18:01

Weinig aan te merken op zijn reactie, behalve dan dat hij er vanuit gaat dat “zijn goede sprint nog wel zal gaan gebeuren”.

tweak37 12 september 2021 om 18:04

Geklopt worden in de sprint bedoelt hij…

Franco Ballerini 12 september 2021 om 18:05

Ok, een verschil in interpretatie.

Tuubke 12 september 2021 om 19:37

Nee, een verschil in begrip van het Vlaams.

Franco Ballerini 12 september 2021 om 19:41

Je hebt gelijk. Ik zou het anders verwoorden.

Jan 12 september 2021 om 18:02

Misschien toch nog eens uitleggen waarom hij met 1.30min voorsprong zich toch weer op kop zet

Turtlehead 12 september 2021 om 18:05

Ja, iemand die 17 van de laatste 20 km op kop rijdt met een concurrent in het wiel heeft volgens mij nog nooit een koers gewonnen.
Maar ja, nog ietsjes erbij en hij rijdt 15 km alleen naar de overwinning.
Vooral het laatste stuk echt een beetje dommig, uit onwetendheid. Dát kan nog wel komen denk ik, zeker met oortjes en nog een paar jaar bij zijn ploeg.
Die sprint dat wordt nooit niks denk ik, maar daar hebben er meer last van.

AdZ 12 september 2021 om 18:35

We gaan t zo zien met MvdP en TvdH ;-)

Turtlehead 12 september 2021 om 18:02

Ik denk dat Ome Pat wel blij is, die klaagt anders maar over die gratis trui die hij moet betalen.

Willem Kieft 12 september 2021 om 21:04

Die EK trui is ook wel butt ugly. in dat opzicht zou ik zowaar een keer begrip voor Pat hebben gehad.

GerminalJerre 12 september 2021 om 18:03

Sterkste man in koers, chapeau! Ga er maar aan staan, vorig jaar met een gebroken bekken in een ravijn. Nu brons in het tijdrijden en zilver in de wegrit op het EK. Laat die zure noorderburen maar komen.

Sjonge Jonge 12 september 2021 om 18:06

Haha en waarom moeten ‘wij’ zuur zijn? Heb een prachtige koers gezien met een verdiende winnaar.
Dat Nederland hier niet mee ging doen om de prijzen was vooraf al bekend….
Misschien een keer stoppen met dat calimero gedrag en genieten van de koers, zou dat niet een idee zijn?

nickdt 12 september 2021 om 19:13

Hij is niet de sterkste man in koers, anders win je wel. Aangezien die Colbrelli niet kon droppen en Colbrelli wint, is Colbrelli de sterkste man in de kon.

Steven_E 12 september 2021 om 19:14

Colbrelli was de sterkste op dit parcours inderdaad, niets op aan te merken.

Michael Bianchi 12 september 2021 om 19:28

@GerminalJerre ga je lekker even uitleven op een Belgisch platform, je reacties zijn een verspilling van onze data.

hjjanssen1973 12 september 2021 om 19:33

Ik ben een blije noorderbuur. Heb genoten van REV, Colbrelli en de koers van de Belgen en de Italianen. Ook Nederland heeft zijn wielerliefhebbers.

Bontempi1962 12 september 2021 om 19:56

Wat is dat toch, dit soort reacties over de noorderburen? Geniet gewoon van de sport en vergelijk jezelf niet altijd met den Hollander.

Handige Harry 12 september 2021 om 20:01

Ach je ziet het wel vaker dat mensen die in een halve bananenrepubliek leven, denken dat andere landen jaloers op ze zijn.

notriple 12 september 2021 om 20:40

Oeps Harry toch.

Romāns Vainšteins 12 september 2021 om 21:23

Van mij mag al dat non topic, kinderachtig en pattriotisch gekut op elkaar zoals ook hier weer genoeg van te zien lekker weggemodereerd worden. Sterker nog vraag ik me af waarom je het als redactie überhaupt laat staan.

peervaneynthoven 13 september 2021 om 00:06

“patriottische gekut” en deze @RV vindt dat anderen gemodereerd en/of gecensureerd moeten worden. Ik zou zeggen werk eens aan je eigen taalvaardigheid of om beter te zeggen, gebrek daar aan. En om toch nog even terug te komen op patriottisme, luister dan naar het hilarische duo W-de C.op Sporza. Ze beperken zich niet slechts tot het regelmatig een veer in Remco’s poep steken maar komen in een uur minimaal tot een hele eend!
O ja nog even een kleinigheidje: wat zijn die gebaartjes van deze knul toch uiterst onsympathiek als hij niet gewonnen heeft, vooral dat gebaar zittend op de grond.Geen fan van Colbrelli maar vandaag even wel.

guyremgabdel 13 september 2021 om 00:41

Als belg gun ik het Sonny van harte. Ze waren wellicht beide even sterk. Maar waar ik me de laatste koersen meer en meer aan stoor (en zo aan de reacties te zien nog meer mensen), is dat kinderachtig “junior”-gedoe van Remco. Komende winter mogen ze er bij DQS toch eens werk van maken om naast zijn stuurmanskunst ook eens zijn gedrag tov zijn collega’s te corrigeren. Als hij vindt dat ze niet genoeg overnemen, wel dat hij dan ook zijn benen stilhoudt. Koersen win je met goeie benen maar ook met het hoofd.

Killco 13 september 2021 om 12:13

@peer: volkomen gelijk over het taalgebruik van RV. Deze man/vrouw reageert over het algemeen met het taalgebruik van een kleutertje

wimvl 12 september 2021 om 18:03

Mooie reactie Remco en prachtige koers gereden.

Sjonge Jonge 12 september 2021 om 18:04

Prima reactie

de adelaar 12 september 2021 om 18:08

Volwassen reactie….

Petje 12 september 2021 om 18:10

Hard rijden was genoeg bij de junioren, hij is wel erg goed dat hij ook veel kan bij de profs, maar vraag me af of het meer wordt dan hardrijden…

peter s 12 september 2021 om 18:18

Weer een volwassen reactie,en als een” beest ” gereden .Wat een klasbak toch ook (ik ben om ,en gun hem die echte grote overwinning),Ik hoop velen met mij

S'mon 12 september 2021 om 18:19

Evenepoel is toch wel gegroeid in het reageren na een verloren koers. Als hij nu nog kan groeien in zijn sprint en inzicht kan hij nog mooie koersen gaan winnen.

zietemgaan 12 september 2021 om 18:28

vooral dat laatste toch? Hij is nu eenmaal de man die alleen moet aankomen ..

Steven_E 12 september 2021 om 19:15

Als hij rittenkoersen wil gaan winnen hoeft dat alleen aankomen niet, in ééndagswedstrijden dan weer wel.

wimvl 13 september 2021 om 10:29

Desondanks zijn slechte spurt toch al een heleboel overwinningen,

Michelangelo 12 september 2021 om 18:26

Gewoon een prima reactie. En wat mij betreft een stuk mooier dan zijn gebaartjes onderweg en meteen na de aankomst. Want daar kwam de verongelijkte voetballer in hem weer boven. Dat mag hij van mij achterwege laten, want dat maakt hem niet tot een “groot kampioen”, maar eerder tot een slechte verliezer. Ach ja, het zal de adrenaline wel geweest zijn.

En gewoon ook een prima koers gereden, en daar mag hij gerust ook trots op zijn. Met weer een goede wielerles over de sterkste of de snelste. Want ook ik denk dat hij nog wel vaker in deze situatie gaat komen als de tegenstand wat sterker is dan in Denemarken of de Druivenkoers.

Hopelijk maakt hij zijn woorden waar als het gaat om het WK. Want ik denk / hoop dat Evenepoel zich op zulke momenten realiseert dat Wout wel de wapens heeft om het in zo’n situatie af te maken.

Romāns Vainšteins 12 september 2021 om 19:01

Die gebaartjes horen simpelweg bij hem net zoals bijv bij een Dumoulin, wat jij doet is net zo halsstarrig als iemand beschimpen om een accent en neus vorm.

Aart van Woud 12 september 2021 om 21:25

Dat het bij hem hoort (volgens jou) wil niet zeggen dat het dan niet irritant is. Ik irriteer me er in elk geval wel aan.

Romāns Vainšteins 13 september 2021 om 10:34

Ik niet, beetje agressie en passie op de fiets helemaal prima. 10 x beter dan achterlijke vingertjes aan de meet, ook dat mag trouwens bij iemand passen maar het ziet er gewoon volkomen achterlijk uit. Is merlier al eens verder gekomen dan ‘Dat was tussen mij en Jonas’?

Kopinkas 12 september 2021 om 18:44

Mooi dat hij de hele ploeg uitdrukkelijk bedankt, wat bij Nys junior gisteren nog een duidelijk werkpunt was.

rennerske 12 september 2021 om 18:52

“Ik weet niet of ik er de komende jaren nog eens zo dichtbij zal komen op een lastig parcours”.
Nou Remco, wees gerust, je gaat er de komende 15 jaar nog heel vaak veel dichterbij komen.

nickdt 12 september 2021 om 19:14

Ja alleen zal hij nooit winnen als hij niet alleen aankomt.

Willem Kieft 12 september 2021 om 21:07

De ervaring leert dat individuele sporters die al heel jong heel goed zijn meestal ook weer vrij vroeg stoppen. 15 jaar lijkt mij dan ook vrij lang.

Handige Harry 12 september 2021 om 21:46

Je hebt wel een punt want behalve Valverde is iedereen die tien jaar geleden goed was toch wel flink weggezakt.

JapieJapo 12 september 2021 om 18:54

Hij kan op het WK zomaar in dienst van Van Aert een ‘van Dijkje’ doen zoals we gisteren mooi hebben kunnen zien.

assen 12 september 2021 om 19:27

Dom gekoerst, maar toch zo sterk dat ie toch mooi 2e wordt.
Belgie heeft sowieso dom gekoerst vind ik. Als je twee trage mannen vooruit hebt met twee andere Belgen daarachter, dan zou ik niet vol op kop rijden, harder dan alle anderen. Weinig touw aan vast te knopen.

Ward 12 september 2021 om 19:54

Goh ja, dom… Alle ballen op Evenepoel was het plan en zonder die dekselse Colbrelli was het een ploegenspel uit de boekjes. Maar de wedstrijd moet nog altijd gereden worden en gelukkig maar…

Willem Kieft 12 september 2021 om 21:08

Vond die domheid ook nogal meevallen. Was natuurlijk pech dan Vocsnor materiaalproblemen kreeg. Dan hadden ze het nog anders kunnen uitspelen.

Cochise 12 september 2021 om 19:50

Ik kan José De Cauwer vaak volgen maar hoe had hij dit tactisch nog kunnen vermijden als hij boven merkt dat Colbrelli nog in het wiel hangt? Zelfs als hij de ervaren Colbrelli zo ver had gekregen dat die de overige 9km op kop zou rijden met Remco in het wiel, dan zou die toch nog steeds met 2 lengtes voorsprong de sprint winnen? De enige druk van achteruit kwam van Cosnefroy die nog amper 200W kon duwen, die zou zelfs niet zijn teruggekomen als ze freewheelden naar de meet.

Remco z’n focus zal toch op nog lastigere koersen komen te liggen waar hij wél een solo uit z’n benen kan schudden en rittenkoersen van minstens een week (drie dat wachten we nog even af).

Bijkomend lichtpunt: hij kwam in de afdaling van die langste en steilste klim wel heel vlot mee, reed net niet zo snel als Moscon en Hirschi maar wel sneller dan het peloton.

S. Morgenstern 12 september 2021 om 19:59

Tactisch was stug door blijven rijden op kop, met Colbrelli lachend in het wiel, gewoon de slechtste keuze. De Cauwer heeft daar honderd procent gelijk in.

Michelangelo 12 september 2021 om 20:02

Cochise, de nagel op zijn kanis. Ook mij viel het op dat Evenepoel de afdaling prima verteerde (waarschijnlijk gewoon ook hele goede verkenning gedaan).

Als je kijkt hoe Evenepoel de laatste koersen kon wegrijden, dan was dat heel vaak ook met druk van achteruit: het hele sterke collectief van DQS in verder matig bezette koersen. Als dat er niet is, dan denk ik ook dat hij een lastiger parcours nodig heeft om vervolgens solo aan te kunnen komen. Ofwel vanuit een groepje dat verlamd is door de aanwezigheid van bijvoorbeeld Alaphillipe, Bagioli of dat soort rappe types in het blauwe dqs truitje.

Maar in een 1 tegen 1 zoals nu met Colbrelli… gaat m niet worden.

EDIT
@morgenstern, wat Evenepoel ook deed, Colbrelli had er lachend voor, achter of naast gereden op het moment dat ze samen boven kwamen. Kijk even naar het interview met Taco vd Hoorn over de Antwerp port Classic, en dan snap je hoe je gewoon in de tang kunt zitten.

Gebruikersnaam 12 september 2021 om 20:16

Niet overnemen en dan vanuit de rug aanvallen.

Als Colbrelli dan zelf tactisch gaat vertragen om Evenepoel zenuwachtig te maken, perfect, dan kun je daar als 2e met hogere snelheid overheen gaan. En als Evenepoel 15 meter heeft, dan moet ik nog zien of Colbrelli dat gewoon terug dicht rijdt.

Het was absoluut niet beslist omdat Colbrelli er bovenaan nog aanhing, er blijven opties. Moeilijke opties, met een kleine kans op slagen, maar zeker groot genoeg om een realistische mogelijkheid te zijn. Je ziet het niet vaak, maar laat Evenepoel nu toevallig een renner zijn die dat al vaker heeft gedaan, iemand op het vlakke kapot rijden terwijl ze maar met 2 zijn.

Evenepoel had nog mogelijkheden, maar maakte telkens de verkeerde keuzes.

S. Morgenstern 12 september 2021 om 20:38

Maakt niet uit dat Colbrelli waarschijnlijk niet zenuwachtig was geworden van een pakkende Evenepoel, die vervolgens op enkele pogingen doet om los te komen. De slechtste keuze was alsnog de gekozen tactiek en dat mag gerust vastgesteld worden.

Michelangelo 12 september 2021 om 20:58

@Gebruikersnaam,
Een sprinter laat zich niet op die manier in de luren leggen. Zeker als er geen derde in het spel is.
Evenepoel kan vol aangaan, maar Colbrelli (of welke andere rappe man dan ook) zal gewoon de explosiviteit hebben om weer heel snel terug op het wiel te zitten.
Kijk even de beelden terug van Taco vd Hoorn en Mathieu vd Poel in de laatste 2 km, en dan zie je precies wat ik bedoel.

Cochise 12 september 2021 om 21:14

Het is geen PCM he. “Hij moet in het wiel zitten”, “Hij moet van achter de rug aanvallen”, “Hij moet Cosnefroy laten terugkomen”.

De enige fout die hij maakt is zich overduidelijk nerveus maken over Colbrelli die in z’n wiel zit waarmee hij letterlijk zegt “Dit m’n laatste kaart Sonny, jij wint”. Daarna kun je niet meer plots de koele kikker uithangen die niet meer overneemt want die oude Colbrelli weet dondersgoed dat je sneller toegeeft dan hij.
Aanvallen van achter z’n rug op het vlakke en 15m nemen? Sprint gezien? Colbrelli pakt 7m op 200m, dan maak je met een aanval even weinig kans om weg te geraken.
Zelfs als hij Colbrelli op kop had gekregen was Cosnefroy nooit teruggekeerd. Die zat boven al op meer dan een minuut. Moest dus pakweg 10″ per km dichtrijden. Dan mocht Colbrelli bijna 20% trager rijden dan de dode Cosnefroy (lees coffeeride-tempo) en zou hij niet plots de sprint verliezen van strijkijzer Remco.
En zelfs als Cosnefroy terugkomt en meteen aanvalt. Alsof Remco dan plots wel de koele kikker zou zijn die Colbrelli uit z’n tent lokt en hem dan ook nog eens afmaakt in de sprint.

Dus nee, niet akkoord dat het de slechtste keuze was. Tweede was het hoogst haalbare.

S. Morgenstern 12 september 2021 om 22:17

Hij is als een malle door blijven rijden met Colbrelli in zijn wiel, zich ondertussen druk makend om diens rijden. Ik kan eerlijk gezegd geen slechtere aanpak bedenken. Benoemen dat hij op een andere manier ook weinig kans had gehad, maakt deze zichzelf totaal kansloos makende aanpak nog niet één van vele prima aanpakken

tempodoeloe 12 september 2021 om 20:17

REV had na de top niet meer op kop moeten komen; daardoor had Cosnefroy terug kunnen komen, ook al kwam die niet meer vooruit. Met drie man had hij nog kunnen demarreren. Nu liet hij zich iets te gemakkelijk naar de slachtbank leiden. Was wel de sterkste, maar niet de winnaar.

Angelo Pauwels 12 september 2021 om 20:19

Ik denk dat er veel profs bidden dat hij niet nog sterker wordt, hij is nog maar 21 mensen. Nog een paar jaar aan kracht winnen en dan rijdt ie iedereen uit het wiel waar en wanneer ie wil.

Michelangelo 12 september 2021 om 21:02

Tuuuuuurlijk Angelo,
En toen ging de wekker!

Een jongen van 21 anno 2021 heeft een stuk minder groeimarge dan een jongen anno 2000. Al die hele jonge jongens zijn al dusdanig professioneel begeleid als sporter, dat er vaak veel minder rek op zit dan 20 jaar geleden.

Kijk even naar de jonge Nys, en hoe die al vanaf zijn 15e? compleet leeft als een prof. En ook Evenepoel komt uit een professionele sportomgeving, al voor dat hij op de fiets zat. Da’s echt een ander verhaal dan jaren terug.

Ik wil hem zelfs omdraaien: Evenepoel moet opletten dan hij niet op zijn 25e is opgebrand, en uitgaat als een nachtkaars.

Aart van Woud 12 september 2021 om 21:23

Dat moet nog blijken. Het is geen vast gegeven dat iemand van 21 nog veel sterker wordt. Je kunt ook vroeg klaar zijn met ontwikkelen. Bovendien zijn zijn concurrenten bijna even oud, en er kunnen ook jongere renners bijkomen. Ik zie geen jarenlange alleenheerschappij van Dè Remco…

Vandaag heeft hij in elk geval sterk gereden, maar was Colbrelli even sterk en ook bet wat slimmer.

Lalsacien 12 september 2021 om 21:41

Nog een keer. Dat soort voorspellingen hebben we de afgelopen jaren al meermaals gehoord. Vooral over Bernal en Evenepoel. Die hebben prachtige overwinningen staan maar volgens de voorspellers hadden ze al veel meer en grotere wedstrijden gewonnen. Er hoeft maar een kink in de kabel te komen…

Gelei 12 september 2021 om 21:03

Had er een ronde vroeger aan moeten beginnen. Dan was de schade wellicht groter geweest.

Pietspeed 12 september 2021 om 22:08

REV moet zichzelf iets verwijten. Hij brengt Colbrelli het goud op een presenteerblaadje en de trui.
Hij poeft iedereen behalve Colbrelli op de klim eraf. Colbrelli nb (op hangen en wurgen in het wiel) Boven ziet Colbrelli sterretjes. Dan moet REV begrijpen dat hij meteen Colbrelli de kop opdringt. De Italianen rijden nb een thuiswedstrijd voor eigen publiek. Dan moet je sowieso alle druk bij hen leggen. Als alles weer samen komt op 3 a 4 km van de finish, is dan zeker niet gezegd dat een Italiaanse sprinter wint. Zilver is uiteraard top maar een REV komt echt alleen voor goud. Hij had rustig moeten blijven en pokeren. Hij was zeker sterkste in koers namelijk.

Murcia 12 september 2021 om 22:26

Wat je hem kunt verwijten is het nerveuze gedoe en de gebaartjes in de laatste afdaling die zeiden dat Colbrelli in een zetel zat, dat was natuurlijk ook zo maar als je concurrent je dit ziet doen weet hij dat het 100% in de tas is. Voor de rest niet veel opties voor hem als ik eerlijk ben. De crux was de lange klim in de openingslus, daar had je Colbrelli definitief kunnen lossen maar dat gebeurde niet. Vanaf dat moment groeide het vertrouwen bij de Italianen, want geen van de Belgen vooraan is een renner met een eindschot met uitzondering van Dewulf misschien. De demarrage van Remco wordt beantwoord door Cosnefroy die zichzelf hiermee opblies maar wel cruciaal was voor Sonny. Iedereen weet dan ook dat je niet nog een keer zo hard de klim op kunt rijden en met een grote voorsprong op de top heeft pokeren ook geen zin want de laatste 8 km is pure afdaling. Het gemis van een sprint is een handicap in welke finale dan ook omdat je nu eenmaal zelden alleen aan de finish komt. Dus mijns inziens het maximaal haalbare vandaag en nog een reden om het kopmanschap in Leuven straks volledig bij Wout te leggen.

legrandbornand 12 september 2021 om 22:40

Onwaarschijnlijk toch die zelfverklaarde Lomme Driessens en andere Peter Posten hier, die snel even van voor hun schermpje zitten te lallende van Remco dit, Remco dat, Remco zus, Remco zo, Remco hier, Remco daar, Remco ginder, Remco zal nooit dit, Remco zal nooit dat. Enfin soit hilarisch allemaal. De enige waarheid is dat Remco nog steeds pas 21 is, de waarheid is dat er van die leeftijd niemand, maar dan ook niemand beter doet in het profpeloton, behalve dan Pogacar uiteraard, maar die is dan ook dik anderhalf jaar ouder. De waarheid is dat Remco nu reeds op 21 jarige leeftijd een.palmares bijeengefietst heeft waar 85% van het peloton met zijn beide handjes zou voor tekenen. De waarheid is dat Remco behoudens ongelukken nog heel veel triomfen zal mogen vieren. Dus aan alle haters, criticasters met vooringenomenheid of gewoonweg anti-supporters toe court…Geef het op jongens, want de uitvluchten, de excuses en de krompraterij worden met iedere overwinning of prachtprestatie (want dat was het vandaag toch eens te meer) steeds potsierlijker om niet te zeggen zieliger. Nog een.laatste vraagje aan al diegenen die zichzelf hier wellicht zullen in herkennen: doen jullie me dan nog even het recept van die azijnkoekjes? Doeiii…

Sjonge Jonge 12 september 2021 om 23:13

Maar waarom dan zelf zo’n ellenlange zure reactie?
Geniet toch lekker van de mooie koers en het enorme talent dat Evenepoel heeft….

legrandbornand 12 september 2021 om 23:23

Oh maar, misschien komt mijn reactie wat zuur over, maar ze is allerminst zo bedoeld. Ik geniet gelukkig van het talent van Evenepoel v

Edwardjanneke 12 september 2021 om 23:21

Remco was gewoon de sterkste man in koers Colbrelli zat te janken in zijn wiel maar heeft gewoon meer power in de sprint. Gewoon een klasbak die Remco en ook van Aert maar wij hebben MvdP en dat is de beste van allemaal

YogiBear 13 september 2021 om 09:42

De sterkste man in koers heeft gewonnen. Net zo sterk bergop en een betere sprint. Als je het dank toch over ‘janken’ hebt, leek het erop dat Remco daar (met al zijn gebaren) meer last van heeft. Ik snap zijn teleurstelling echt wel, maar hij weet dat Colbrelli hem er 99 vd 100 keer oplegt in de sprint en Colbrelli (en de rest van het peloton) weet dat Remco toch wel door rijdt ondanks dat hij de sprint gaat verliezen van enig ander in het peloton.

legrandbornand 12 september 2021 om 23:29

Van het talent van Pogacar, van de schitterende onverzettelijkheid van Miollema, van het ettergedrag van Bouhanni, van de fratsen van Sagan, van het beukwerk van Declerq enz…ik geniet zelfs van het stuntelig commentaar op eurosport als ze es een wedstrijd niet uitzenden op de Belg. Ik geniet van de vele wedstrijden die ik door het jaar heen live zie, in de zon, in de koude, in de gierende wind en de gietende regen. Gewoonweg omdat ik verslingerd ben aan de koers. Iets wat niet van velen hier gezegd kan worden. Tenminste als het gaat over EVP. Ik vind dat zielig. Niemand hoeft het daar mee eens te zijn. Echt niet. ..maar dan nog. Het blijft zielig.

peervaneynthoven 13 september 2021 om 12:21

“Het blijft zielig”. Geen probleem, mag je vinden als mensen commentaar hebben op RE. Maar het infantiele, puberale en walgelijke gedrag t.o.v. collega’s en mechaniciens die niet doen wat het ventje wil in woord en gebaar, dát vind ik juist zielig, en dan druk ik me nog eufemistisch uit. En aan Wout van Aert zou ik nog een advies willen geven: RE is voor geen millimeter te vertrouwen als het om “steun” op het WK gaat. De OS hebben dat duidelijk aangetoond.

Koersmaniak 13 september 2021 om 04:02

Slimme jongen die Remco, heel de finale op kop rijden met de snelste man in je wiel. Hij wou en mocht immers niet winnen van nonkel Patrick. Die vindt het maar een nietszeggend kampioenschap en een trui met gekke sterren. Zo een trui wil Lefevre niet in zijn ploeg hebben, die neemt ook nog eens de aandacht weg van zijn sponsors.
Remco deed of hij wou winnen, maar hij wil de tirade van zijn ploegbaas vermijden, dus hield de schijn op.

YogiBear 13 september 2021 om 09:39

Lastige voor Remco wordt zo langzamerhand dat 1) iedereen weet dat hij een bagger sprint in de benen heeft, en 2) iedereen weet dat hij toch wel door rijdt ondanks de bagger sprint. Hij zou denk eens moeten investeren door wellicht toch eens bewust een koers te verliezen. Natuurlijk komt hij vaak in een positie dat hij alleen op komt en wint. Ik denk dat hij zijn onvoorspelbaarheid moet vergroten voor de gevallen dat hij niet alleen op kop komt.

Headlines

Materiaalzone

Populair