Evenepoel kent winnende recept voor Giro: “Afstand nemen in tijdritten”

maandag 27 maart 2023 om 14:51
Evenepoel kent winnende recept voor Giro: “Afstand nemen in tijdritten”

foto: Cor Vos (archief)

De komende Giro d’Italia staat in het teken van het duel tussen Remco Evenepoel en Primož Roglič. In de Ronde van Catalonië kregen we alvast een voorproefje, en het werd een strijd op het scherpst van de snede. Roglič kwam als overwinnaar uit de strijd, maar Evenepoel weet wat hij moet doen om de Ronde van Italië te winnen.

Ook dit jaar maken we met RIDE weer een lekker dikke zomereditie. Een 212 pagina's dik wielermagazine waar je deze zomer uren van kunt genieten en die de sportzomer nog nét iets leuker maakt. Bestel nu jouw exemplaar online voor slechts € 9,95. Wil je RIDE extra voordelig ontvangen? Neem dan nu een abonnement en ontvang maar liefst 20% korting!

In de Ronde van Catalonië zagen we een fascinerende tweestrijd in de bergen, maar in de Giro d’Italia krijgen de renners ook meer dan zeventig kilometer tegen de klok voorgeschoteld. “Bergop zijn we voorlopig elkaars evenknie. Het zal moeilijk worden om Roglič op de klimmen te lossen. Het zal er dus op aankomen om hem in de eerste week op achterstand te zetten door afstand te nemen in de tijdritten”, laat Evenepoel weten aan Sporza.

Evenepoel is tevreden over zijn Ronde van Catalonië, en zag tevens een sterke Soudal Quick-Step-ploeg aan het werk. “Ik ben heel trots op wat we deze week getoond hebben. We hebben altijd initiatief genomen en bergop de koers gemaakt. Uiteindelijk heeft dat twee keer geloond en met een beetje geluk had dat zelfs nog meer kunnen zijn.”

“In dat opzicht hebben we grote stappen gezet ten opzichte van vorig jaar. We kunnen de koers nu zowel maken als controleren. Iedereen van de ploeg loopt momenteel over van vertrouwen. Donderdag vertrekken we naar Tenerife voor een tweede hoogtestage. Dat zal zwaar worden, maar als ik zie hoe goed de benen nu al zijn, kan dat alleen maar lonen richting de Giro. Ik kom altijd sterker uit zo’n hoogtestage.”

Lees ook:
Ploegleider van Evenepoel ziet zwakke plek bij Roglic: “Ben zeker dat hij kan kraken”

Klaas Lodewyck, een van de ploegleiders van Soudal Quick-Step, is ook zeer optimistisch. “Hoe meer beklimmingen onderweg, hoe beter voor Remco. De twee ritten waar Roglič goed presteerde, zijn die waar het heel de dag vlak was en die werden afgesloten met een halfuurtje klimmen. In de Giro zijn er een paar ritten met veel hoogtemeters. Ik ben er zeker van dat Primož kan kraken als we hem daar vanaf het begin onder druk kunnen zetten”, citeert Het Nieuwsblad.

Dit artikel delen:

72 Reacties

Vangenechten 27 maart 2023 om 17:55

Ah, Evenepoel, de nachtmerrie van alle Nederlanders zo te zien. Heerlijk dit.

3
Klootje Kriekeljon 27 maart 2023 om 18:00

Nee, die van dat konijn met zijn worteltjestaart dan… sjeees.

0
sus 27 maart 2023 om 18:26

Inderdaad je zou er zelfs medelijden mee krijgen maar ja wat wil ze hebben in Nederland nog nooit een renner gehad met dat talent , enkel grijze volgmuizen

1
Giovinazzi 27 maart 2023 om 18:39

@sus VD Poel is idd maar een grijze muis…

-1
sus 27 maart 2023 om 19:30

@ giovaninazzi
Neen vdp is geen grijze muis maar heeft nog geen enkele rittenwedstrijd , grote ronde of wereldtitel op de weg gewonnen en dat heeft evenepoel nu eenmaal wel allemaal al gewonnen.
Wat Tom Dumolin betreft , welk monument heeft deze gewonnen?in welk jaar is deze wereldkampioen op de weg geweest? Maar wel een steengoed renner natuurlijk die 1 x de giro gewonnen heeft

2
Giovinazzi 27 maart 2023 om 19:48

@sus Tom Dumoulin nog zo’n grijze muis…

-1
horsm 27 maart 2023 om 20:00

Haha @sus, ik had het idd super gevonden als er een Nederlandse Evenepoel zou zijn. Maar zolang die er niet is, supporter ik voor een Sloveense kopman van een Nederlandse ploeg. Niet zo raar, toch?

2
Panache 27 maart 2023 om 20:45

Nederlanders denken niet in wat ze niet hebben, maar in wat ze wél hebben. En wat we wel hebben is te mooi om nog tijd over te hebben voor jaloezie. Het idee alleen al dat Nederlanders wanhopig zouden kijken naar zo’n bulk talent. Het zegt vooral iets over jouw beperkte geest Sus.

-1
TheBigShow 27 maart 2023 om 21:10

VdP heeft wel een rittenkoers gewonnen

0
Djaga Djaga 27 maart 2023 om 21:53

Nachtmerrie? Een nederlander domineert de klassiekers/monumenten en anders is het wel een Nederlandse ploeg die veruit de beste is.. ik zie het al Belgen die weer jaloers zijn dat Nederland overal beter in is..

-4
Henk van Bouw 27 maart 2023 om 21:55

@sus enige wat jij doet is blijk geven van jaren jaloezie dat Nederlanders blijkbaar wel bereikt hebben. Ik kijk gewoon koers of het nou een Nederlander is of niet.

0
Mooie Sjors 27 maart 2023 om 22:09

Nederland is de beste! Nee nee, België is de beste!! Nee, Nederland! Nee, België!! Dag in, dag uit :D

1
Oblomov 27 maart 2023 om 22:40

Waarom zou een Nederlander überhaupt iets over Evenepoel vinden? Rijdt verder geen Nederlands rondetalent in de weg.

0
plattenband 27 maart 2023 om 23:55

@Giovinazzi

is VDP dan geen Vlaming?
spreekt Vlaams, heeft ’n Vlaamse vriendin, woont naar ’t schijnt in Vlaanderen, liep naar ik hoor destijds in Vlaanderen school en heeft Vlaamse vrienden.
En ja, hij rijdt dan nog es voor een Vlaamse ploeg ook.

Nederlander? Op papier…

-1
sus 28 maart 2023 om 05:31

@ mooie Sjors
Daar gaat het eigenlijk niet over maar het is hier enkel oké zolang evenepoel maar naar omlaag gehaald wordt ,als je daar dan harde koersfeiten of resultaten tegenover zet zijn die trollen die nog niet eens hun eigen naam durven gebruiken op hun staartje getrapt.

-2
sus 28 maart 2023 om 05:45

@horsm
Natuurlijk is dat niet zo raar of verkeerd.dat is juist het mooie dat ieder renner zijn supporters heeft en dat daar dan onder elkaar kan over gediscussieerd worden

-1
josi 27 maart 2023 om 15:30

Het kamp Evenepoel lijkt nogal wat conclusies te verbinden aan de Ronde van Catalonië en zich erg sterk te focussen op Roglic, hoewel dat laatste natuurlijk ook wel zal komen omdat ze daar alle vragen over krijgen. Catalonië lijkt me eerlijk gezegd niet al te veel voorspellende waarde voor de Giro te hebben. Het enige dat je kunt concluderen is dat beide renners goed op koers liggen in hun voorbereiding.

1
thenewGOAT 27 maart 2023 om 19:56

Dat Catalonië niet veel voorspellende waarde heeft over wie uiteindelijk de sterkste zal zijn van het duo Rev/Rogla dat klopt. Maar het is mij eerlijk gezegd een raadsel welke 3de hond 1 van beiden ook maar iets in de weg gaat kunnen leggen. Pogi en Vingegaard doen in de Giro niet mee, en dat zijn de enige 2 die dat wel zouden kunnen.

2
Romāns Vainšteins 27 maart 2023 om 15:34

Ik zie het zo: Evenepoel ziet min of meer bevestigd dat hij 1 op 1, met hemzelf als grote gangmaker, niet veel hoeft onder te doen voor Roglic bergop. In principe hoef je dat vanuit het wiel dan ook niet te doen.

1:30 voorsprong de derde week in en dan precies zo rijden als Roglic afgelopen dagen.

1
Djaga Djaga 27 maart 2023 om 16:05

Het probleem is alleen dat Evenepoel in eind week 2 of begin week 3 gewoon eraf gereden gaat worden en 2/3 minuten gaat verliezen.

-5
Romāns Vainšteins 27 maart 2023 om 16:39

Net zoals Roglic hem afgelopen vuelta minuten aan de broek smeerde?
Nee. Die 2 zijn flink gewaagd aan elkaar bergop.

5
Djaga Djaga 27 maart 2023 om 17:06

Roglic kwam toen half geblesseerd naar de vuelta en kon evenepoel toen al bijhouden zoals hij dat nu ook in de ronde van catalonië deed. in Mei rijd hij evenepoel eraf.

-5
Tom Bidon 27 maart 2023 om 17:19

Er kan veel gediscussieerd worden over hoeveel beter Roglic nog kan worden richting de Giro, maar feit is dat hij op Lo Port net als Evenepoel al enorme wattages heeft getrapt en by far een persoonlijk record in competitie heeft getrapt op een klim van dergelijke duur. Daar doe je moeilijk nog veel watts bij. Waar Roglic wel nog kan verbeteren is in hardheid, aangezien hij in de etappe naar La Molina de zware dag moeilijker verteerde dan Evenepoel.

Het kan zijn dat Roglic Evenepoel lost in mei (en echt lost, niet in een sprintje op het eind), maar als beiden een goede dag hebben, spreken we hooguit over seconden. Roglic mag dan pas terug zijn na een blessure, maar denken dat die hier op 50% rondrijdt en nog enorm kan verbeteren (zeker op die unipuerto-ritten als Vallter en Lo Port), is lulkoek.

6
Djaga Djaga 27 maart 2023 om 17:28

@tim bidon

Nee geen 50% maar gok meer op 75%

-6
Romāns Vainšteins 27 maart 2023 om 17:32

Altijd maar dat procentengedoe.

Ze rijden er samen alles af op nagenoeg iedere heuvel, met de rest dus op achterstand. Die zijn gewoon op topniveau.

7
ken dcq 27 maart 2023 om 22:05

@Romans Vainstein: +1 :-)

Verder heb ik een medische opleiding genoten en ik denk daardoor wel te kunnen concluderen dat Roglic wel tegen de 100% van zijn beste vorm aanleunt. Als hij nu zelfs maar 95% is kan hij dat nooit meer naar de 100% krijgen tegen de Giro. En als hij nog minder is zoals mensen beweren, dan zijn ze bij Jumbo gatachterlijk dat ze hem niet naar de Tdf sturen. Op amper topniveau zijnde mooi bezette rittenkoersen (en ritten winnen), dan is de Tdf ver genoeg om echt top te zijn ipv aan 80% in de Giro aan te treden.

1
vevie 27 maart 2023 om 16:42

Een Roglic op zijn beste niveau, is dé topfavoriet voor de Giro. Toch maakt Remco ontzettend veel kans om te winnen met de tijdritten. Hij hoeft dan idd alleen toe te slaan in de TT’s en daarna alleen ervoor zorgen dat hij bergop kan volgen. Dan wint hij 100% de Giro.

Ik ga echter voor Roglic als eindwinnaar en verwacht ook veel van Vlasov en Thomas. Quickstep zou er goed doen om zich niet alleen blind te staren op Roglic. Evenepoel is namelijk nog niet zo dominant dat hij dit kan doen, waar Roglic dit wel is. Die houdt, denk ik, wel alleen rekening met Evenepoel.

1
Tom Bidon 27 maart 2023 om 17:00

Evenepoel toont met zijn eergierigheid niet meteen de neiging om andere (schaduw)-favorieten ervanonder te laten muizen bergop en enkel Roglic in het oog te houden. Ik denk dat Roglic zelf dat na die Giro met Nibali en Carapaz ook niet zal laten gebeuren.

2
jooprioolpijp 27 maart 2023 om 21:08

@Tom Yep. Maar Roglic is leip genoeg om Evenepoel de kastanjes uit het vuur te laten halen als de mogelijkheid zich voordoet. Tot afschuw van velen, dat wel.

3
Eljorro 27 maart 2023 om 18:44

Met 3 tijdritten zit Evenepoel in een zetel. Ik zie Roglic nauwelijks tijd goedmaken bergop. Misschien in de laatste 100m, maar zelfs daarin was Evenepoel even sterk afgelopen week.

1
wimvl 28 maart 2023 om 12:28

Mannen, wat een geleuter. België Nederland is het niet. Roglic en Remco beide top renners. Ik hoop op een mooie spannende Giro, en dat de beste mag winnen.

1

Heel benieuwd!

0
Victor S 27 maart 2023 om 15:17

Remco kan ook kraken en zelfs stilstaan, Roglic kan ook tijdrijden. Dus het is niet te voorspellen en al zeker niet in een Giro van 3 weken lang. Zou leuk zijn als er aan het einde een lachende derde is :)

0

Ik zie toch het liefst een echt grote renner de mooie wedstrijden winnen. Een keer een verrassing is op zijn tijd best leuk, maar nog een halfgare Canadees als eindwinnaar doet een GT tekort.

0

Hesjedal! Ik drukte op zend en toen schoor de naam me alsnog te binnen.

0
jooprioolpijp 27 maart 2023 om 21:03

die heette toch Duracel, die Canadees?

0
KopOverKop 27 maart 2023 om 15:53

Open deur. . . en nog wat open deur werk.

0
AWestie 27 maart 2023 om 17:08

Oké zullen we dan de Giro schriftelijk afdoen?

0
Pizzi 27 maart 2023 om 17:12

Die knul kan best prima fietsen, maar word enigszins moe van al dat geneuzel vanuit kamp LSQ. Ik hoop haast dat Roglic Evenepoel in de Giro helemaal aan puin rijdt.

0
Dave Dubbeldammer 27 maart 2023 om 23:09

Ik hoop net het omgekeerde, Pizzi’tje. Roglic nog eens met zo’n scheef helmpie op z’n koppie en het is van dattum!

-1
Blaagstra 27 maart 2023 om 17:15

edit wf: houd het netjes

0
Ray Haaier 27 maart 2023 om 18:03

Ik denk (dus mening) dat de enige conclusie die getrokken kan worden na Catalonië, dat Evenepoel veel meer het achterste van zijn tong heeft laten zien dan zijn directe opponent aldaar. Evenepoel heeft daar elke dag de max gegeven om die ander te lossen. Die ander heeft alleen maar gevolgd. Wanneer ze beiden even ver van hun topvorm zouden zitten en de een geeft daarin alles en de ander is spaarzaam, dan vrees ik voor die een.

0
ibn battuta 27 maart 2023 om 19:36

Volgens mij zal diegene die de tweede voorbij steekt heel dicht bij de overwinning zijn…

0
sus 28 maart 2023 om 07:54

@11na11
Evenepoel won goud in het tijdrijden bij de junioren in 2018 in insbruck

0
Gunther Leonhardt 28 maart 2023 om 15:27

Een weinig controversieel artikel en de comments burgeroorlog breekt uit. Het begint wat vermoeiend te worden.

0
Eroba 27 maart 2023 om 15:59

Misschien moeten ze de prijs dit jaar al van tevoren geven. Of extra seconden toekennen voor degene die het meeste voorop rijdt om tijd te proberen goed te maken.

-1
poeskescherens 27 maart 2023 om 21:57

Roglic heeft vooral als voordeel dat hij niet zoveel bezig lijkt te zijn met zijn concurrenten, geeft een hoop mentale rust. Evenepoel wel, al zal dat ook liggen aan de immer naar krasse uitspraken zoekende Vlaamse media.
Ik gun het beiden, al vind ik Roglic wat sympathieker en Evenepoel wat leuker om te zien koersen.
Verder hoor je niemand meer over andere potentiele winnaars.

-2
Romāns Vainšteins 27 maart 2023 om 23:11

Ik heb al meermaals gezegd dat Almeida er zomaar eens vanuit muizen kan met de overwinning mochten het echt tot een rare, energiezuigende clash komen tussen die 2 gewezen topfavorieten. Gewoon op eigen tempo.

0
11 na 11 28 maart 2023 om 04:26

Almeida zal nergens vanonder muizen. Eens het tempo omhoog gaat, hangt die achteraan de rekker, om vervolgens in de laatste kilometer het verschil zo fel mogelijk te goed te maken. Als die ervandoor muist, zal het om 20 seconden gaan in de laatste honderden meters. Almeida is niet de kerel die op 10 kilometer ervandoor gaat om minuten te pakken. Die moet netjes binnen zijn waarden blijven trappen, en zo laat mogelijk een tandje bij steken. Als die te vroeg vertrekt blaast die zichzelf op.

1
Posterix 27 maart 2023 om 15:36

Als Remco daar nu pas achterkomt en zich kennelijk ook nog eens niet beseft dat hij tegen de olympisch kampioen tijdrijden moet vlammen, dan ga ik mij toch een beetje zorgen maken over de omkadering bij Soudal-quickstep

-3
Shinzawai 27 maart 2023 om 15:51

Evenepoel pakte 48 seconden op Roglic in de Vuelta-tijdrit van vorig jaar. Ik kan me goed voorstellen dat hij daar vertrouwen uit put, zeker wanneer beide kemphanen bergop aan elkaar gewaagd zijn.

4
Jumbo 27 maart 2023 om 16:47

@Shinzawai, bespaar je de moeite een en ander hier nog te overtuigen. Je hebt verder helemaal gelijk: in de Vuelta reed REV een in zeer goede vorm verkerende Roglic naar de klote in de tijdrit. Maar zelfs met dit keiharde bewijsmateriaal kom je hier nergens. Telkens weer wordt een van puberniveau getuigend excuus genoemd waarom het een volgende keer anders zal uitpakken. In de Giro zullen we nochtans geen ander beeld zien dan in de afgelopen Vuelta. REV rijdt de zogenaamd betere tijdrijder Roglic weer een minuut aan zijn broek, daarna nog een. Helaas is die tijdrit niet morgen al, zodat we nog eens zes weken moeten aanhoren waarom het REV deze keer niet gaat lukken.

2
Djaga Djaga 27 maart 2023 om 17:07

@jumbo

Hij zal roglic vast wel op achterstand zetten, maar in de bergen gaat Evenepoel niet mee kunnen.

-4
Jumbo 27 maart 2023 om 18:26

@Djaga djaga, je onderstreept in feite wat ik zeg. Namelijk dat telkens een ander excuus wordt aangedragen waarom REV iets niet zou kunnen. Met alle respect maar REV heeft al een keer of honderd aangetoond ALLES EN IEDEREEN aan te kunnen in de bergen. Heb je de Vuelta uberhaupt gevolgd? Goed, op het einde had hij in twee etappes wat moeite mee te kunnen, maar in tal van andere etappes waren de rol net omgekeerd.

5
Giovinazzi 27 maart 2023 om 18:41

@Jumbo in zeer goede vorm verkerende Roglic? Je bedoelt een zonde hoogtestage en gehavend uit de Tour gekomen Roglic?

-2
Djaga Djaga 27 maart 2023 om 21:57

In de vuelta had hij alleen maar 1 gehavende tegenstander (roglic) de rest rijd alleen maar mee voor plek 3. Tegen een fitte roglic, vingegaard en pogacar maakt hij geen schijn van kans. Zou zelfs niet mee kunnen met een fitte Bernal.

-4
zietemgaan 28 maart 2023 om 00:00

Ach het is weer van “hij kan het niet” wat n negatieve wishfull thinking. Het heeft geen zin ermee te argumenteren.

3
IK 27 maart 2023 om 16:42

Wat een onzin van “Team Evenepoel”.
We weten allemaal dat Primoz niet in topvorm was op de lange beklimmingen in Ronde van Catalonië (het werd gecommuniceerd door TJV voor het einde van TA, vanwege een trainingsachterstand). Maar ik denk, dat er een ander verhaal in de Giro komt.
Laten wij liever de pedalen praten.

-3
filemon 27 maart 2023 om 19:46

Bwoah, als je de wattages die beide heren op Lo Port hebben weggetrapt bekijkt lijkt geen van beiden me momenteel met een ‘achterstand’ rond te rijden.
Daar komen heus geen procenten of hele watts/kg meer bij.
Ook niet bij roglic…

Recuperatievermogen zal doorslaggevend zijn, maar of er daar een groot verschil is kan je uit afgelopen week vooralsnog niet opmaken.

Ook vraag ik me af waar het zinnetje ‘dat zal niet evident worden’ ( wanneer Evenepoel in het originele artikel over tijd pakken tegen de klok spreekt), in bovenstaand knip en plakwerk naar toe is…

Soms wordt er toch echt wel hetze gecreeerd.

Soit, ik kijk echt uit naar deze Giro.

3
Het Vleesmonster Van De Visafslag 27 maart 2023 om 16:04

Denk dat als Remco zo met krachten gaat smijten in de Giro hij zelf ook nog wel eens kan gaan kraken. Verder denk ik dat Evenepoel procentueel verder bij zijn top vorm in de buurt is dan Roglic en dat de Sloveen daarom de Giro ‘gewoon’ gaat winnen. Maar het wordt wel een mooie strijd natuurlijk

-4
AnderJ 27 maart 2023 om 16:51

Ik mag toch hopen dat Evenepoel zich in de Giro een heel klein beetje gaat inhouden. Wat hij in Catelonië deed, zie ik hem geen drie weken volhouden. Dat zou kunnen leiden tot een Yates-je.

3
thenewGOAT 27 maart 2023 om 20:03

Je beseft toch dat als Rev op kop gaat in het klassement, wat dus heel goed zou kunnen gezien de 2 tijdritten in week 1, hij exact dezelfde tactiek gaat toepassen zoals Roglic in Catalonië. In het wiel van de eerste tot de laatste seconde, en bewijs het dan maar zelf eens Roglic. Het grappige van heel de zaak zal natuurlijk zijn dat we hier niemand een poot zal hebben om op te staan om die tactiek te hekelen, gezien alle bijenfans die tactiek zonet een hele week opgehemeld hebben :-)

2
De Zeboe van de Zoncolan 27 maart 2023 om 20:29

Ik verwacht dan wel van zijn fans die het rijden van Roglic hekelden dat ze in dat geval ook in opstand komen.

0
thenewGOAT 27 maart 2023 om 21:21

@de zeboe. Je kan moeilijk in opstand komen tegen iets dat ze jezelf geflikt hebben uiteraard. Wat er wel zou gebeuren in dat geval, is dat zijn fans het heel jammer zouden vinden voor de spanningsfactor en de amusementswaarde van de koers. Rev-fans zijn nu eenmaal wielerfan die houden van aanvalsdrift, branie en durf/lef tijdens de wedstrijd. Helemaal anders dan de bijenfans dus. Tenminste, dat is de enige conclusie die kan getrokken worden na alle comments van de afgelopen week.

2
Djaga Djaga 27 maart 2023 om 22:03

@thenewGOAT

Nee de ”bijenfans” houden van wielrennen, de rev-fans houden van kip zonder kop uitspraken en daden.
Evenepoel is niet kalm en zal echt niet in het wiel blijven zitten, die gaat zelf een pogi actie willen doen en zichzelf opblazen of op alles wat beweegt reageren en nogmaals zichzelf opblazen.

de rest fietst hem dan lachend voorbij, de superknechten blijven in zijn wiel zitten en ketsen de laatste meters nog even voorbij, waardoor evenepoel weer zijn beentjes als een kindje stil houd en nog meer tijd verliest en zelf van het podium zal verdwijnen

-4
thenewGOAT 27 maart 2023 om 22:43

@djaga djaga. Herlees nog even mijn eerste post, vervolgens die van de Zeboe, en tenslotte mijn antwoord op de post van de Zeboe, en besef dan dat je er eigenlijk weinig tot niks van begrepen hebt.

3
RJ uit A 27 maart 2023 om 19:46

Grappig. Ineens weet niemand meer dat Roglic een zeer goede tijdrijder is.

-4
De Zeboe van de Zoncolan 27 maart 2023 om 20:13

Inderdaad, terwijl van de actieve renners enkel Rohan Dennis en Filippo Ganna een vergelijkbaar tijdritpalmares hebben. Verder niemand die in de buurt komt.

-2
11 na 11 28 maart 2023 om 04:40

Inderdaad, Ganna won 1 tijdrit van de laatste 6 die hij reed, eindigde 3de op het EK en 7de op het WK. Dennis won de laatste 3 jaar slechts 1 tijdrit. Daarmee weet je meteen wat zo’n palmares eigenlijk waard is. Niets. Het is de vorm van de dag die zal beslissen en de beste tijdrijder van het moment op een vlak parcours zal aanduiden. Dat Roglic dan 2 jaar geleden Olympisch kampioen werd op een heuvelachtig parcours, heeft dan weinig te betekenen.

2
sus 28 maart 2023 om 05:21

En evenepoel heeft al goud , zilver en 2 x brons gewonnen op de wk tijdrijden die hij gereden heeft

0
11 na 11 28 maart 2023 om 07:15

Evenepoel heeft goud op het EK en BK tijdrijden, nog niet op het WK, Sus, tenzij je junioren erbij telt. Wel telkens op het podium van het WK. Toen Roglic eens meedeed aan het WK na het winnen van de Vuelta, werd hij 12de op 3 minuten.

1
sus 28 maart 2023 om 07:52

@ 11na11
Evenepoel won in 2018 in Innsbruck goud in het tijdrijden bij de junioren,
Waarom zou dat niet meetellen? Daar moet toch ook voor gereden worden zou ik zeggen

0

Headlines

Populair

Materiaalzone