‘Etihad maakt komst Cavendish naar MTN-Qhubeka mogelijk’

donderdag 24 september 2015 om 16:30
‘Etihad maakt komst Cavendish naar MTN-Qhubeka mogelijk’

Het aanstaande vertrek van Mark Cavendish bij Etixx-Quick-Step zet de deur wijd open voor de nodige geruchten over zijn nieuwe werkgever. MTN-Qhubeka lijkt bovenaan de lijst te staan, maar dat is bepaald niet de rijkste ploeg en Cavendish kost een paar centen. Echter: als de geruchten kloppen, moet een nieuwe sponsor hier kunnen helpen.

Luchtvaartmaatschappij Etihad lijkt namelijk titelsponsor te willen worden van de Afrikaanse wielerploeg. De naam van dit bedrijf zingt al een tijdje rond in het wielrennen; vorig jaar zou Etihad al sponsor worden van de nooit gerealiseerde ploeg van Fernando Alonso. Met een aflopend contract van telecommunicatiebedrijf MTN lijkt weinig de komst van een grote, nieuwe sponsor in de weg te staan, zo meldt Cycling Weekly.

En als dát lukt, moet ook de deal met Cavendish niet al te ingewikkeld meer zijn. De sprinter was vorige week al in Abu Dhabi, waar Etihad gevestigd is, om de truien van de aankomende Abu Dhabi Tour te presenteren. En wellicht ook niet geheel zonder toeval: MTN-directeur Ahmad Farroukh maakte op donderdag zijn eigen overstap naar Etihad bekend.

Dit artikel delen:

15 Reacties

Marthijn 24 september 2015 om 16:36

Gaat MTN dan ook in de World-Tour rijden?

Don Hamstre 24 september 2015 om 16:37

Nooooooooooooooooooooooooooo

Purito 24 september 2015 om 16:41

En als ze Cav halen, graag al die overbodige c-spurters naar huis sturen: Farrar, Goss en Bos. Zo jammer dat een dergelijk sympathieke ploeg zich de afgelopen heeft 'versterkt' met dergelijk middelmaat.

Marakus 24 september 2015 om 16:49

Waarom ‘Nooooooooooooooooooooooooooo’ @Don? Is toch mooi om er weer een grote sponsor bij te hebben?

Utrecht19 24 september 2015 om 16:50

Door deze sponsor gaat mijn sympathie voor deze ploeg wel weg aangezien dit een koop sponsor is (zie bij voetbal)
Maar voor het wielrennen op zich is het niet verkeerd natuurlijk dat er een vermogende sponsor erbij komt. Maar nogmaals jammer dat ze dan bij deze ploeg komen. Had liever gehad dat zij een nieuwe ploeg zouden starten en dat mtn vervangen zou worden door een ander afrikaans bedrijf ofzo

achtpuntzes 24 september 2015 om 17:04

ouch. was zo’n sympathieke ploeg. Cav erbij met wat oliegeld, en ik haak denk ik dan toch af als supporter.

Don Hamstre 24 september 2015 om 17:06

Wat 8.6 zegt dus.
Etihad is een vreselijk bedrijf dat sport over de hele wereld aan het verzieken is en dan kiezen ze juist de meest sympathieke ploeg uit

tendam 24 september 2015 om 17:19

Als ze ook geld steken in het goede doel Qhubeka is er op zich niks mis mee, maar wordt het Afrikaanse wielrennen er wijzer van als Cav daar gaat rijden? Misschien wil Theo Bos wel terug naar LottoNL, die gozer werd altijd belachelijk gemaakt maar won daar wel 10 koersen per jaar. Dat is 3 keer zoveel als ze nu in totaal winnen.

Jungle Man 24 september 2015 om 17:22

Goed dat er sponsors komen, maar ben er bang voor dat de qhubeka filosofie inzake promotie Afrikaans wielrennen hiermee overboord zal worden gegooid.

hadock 24 september 2015 om 17:51

Nu Cavendish weg is kunnen ze bij etixx op zoek naar goedkopere maar meer completere renners. Ze hebben nog 3 plaatsen vrij, eigenlijk 5 als ze er nog eens 2 stagiars bijnemen denk ik?

Marakus 24 september 2015 om 17:51

Ahhh zo! Daar was ik me niet van bewust (zal onder een steen gelegen hebben) hopelijk valt het iets mee gezien Farroukh de waarschijnlijke aanzetter is geweest.

Dat Cavendish daar waarschijnlijk gaat rijden zie ik dan geen probleem in.

@tendam, hoezo is dat eigenlijk erg? Is het Afrikaanse wielrennen wel gebaat dan bij Goss, Farrar, BH en Bos? Volgens mij zijn ze vooral gebaat met aandacht en dat krijg je wel met Cavendish ;)

Di_Rossi 24 september 2015 om 18:17

Etihad vind ik meer passen bij de katusha's en bmc ploegen dan Mtn. Hoop dat het karakter en boodschap van de ploeg behouden blijft maar vrees het ergste.

123poetertjes 24 september 2015 om 18:44

Oei ja, gaat er nu zowaar een jaar voorbij zonder poging van Alonso om een wielerploeg op te richten?

Verweggistan 24 september 2015 om 19:36

Dus ook hier lijkt de sponsering afhankelijk van 1 persoon, die nu van MTN naar Etihad vertrekt?

Lucatony 24 september 2015 om 23:48

Jammer hoor. Zo veel geld uitgeven om een sprinter aan te trekken die al twee jaar op zijn retour is in plaats van de stijgende lijn van talent en Afrikanen (met soms net wat minder talent) door te zetten. Al hangt de komst van Cav natuurlijk samen met de komst van zo’n sponsor.

Headlines

Materiaalzone