‘Etienne van Empel naar Wilier Triestina-Selle Italia’

donderdag 8 november 2018 om 09:10

foto: Sirotti

Etienne van Empel staat voor een bijzondere transfer. De Nederlander zou dicht bij een akkoord zijn met het Italiaanse Wilier Triestina-Selle Italia. Dat melden diverse bronnen rond de ploeg aan TuttoBiciWeb.


Van Empel is een van de nieuwkomers. De 24-jarige coureur zou na vier jaar de overstap maken van Roompot-Nederlandse Loterij. Daar was geen plek meer voor hem na de fusie met Veranda’s Willems-Crelan. De andere nieuwkomers zouden Umberto Marengo (Viris), Lorenzo Fortunato, Moreno Marchetti (beiden Hopplà) en Davide Gabburo (Amore&Vita) zijn.

Visconti, Quintana en nieuwe sponsor
Die transfers zijn nog redelijk kleine vangsten, want achter de schermen werken ploegmanagers Angelo Citracca en Luca Scinto aan de komst van Giovanni Visconti (Bahrain Merida) en Dayer Quintana (Movistar). Citracca en Scinto wilden niet reageren op het nieuws. De ProContinentale ploeg is naar verluidt ook rond met een nieuwe sponsor, namelijk het Oostenrijkse fietsenmerk KTM. De aankondiging van die samenwerking zou eind november gepland staan.

Van de selectie van 2018 blijven Simone Bevilacqua, Giuseppe Fonzi, Luca Pacioni, Luca Raggio, Massimo Rosa, Simone Velasco en Edoardo Zardini bij Wilier Triestina-Selle Italia. De ploeg is ook erg tevreden over Sebastian Schönberger, die afgelopen juni aansloot bij de selectie. Verwacht wordt dat de Oostenrijker snel een nieuw contract krijgt.

Dit artikel delen:

18 Reacties

stoempen op de pedalen 8 november 2018 om 09:23

Dayer Quintana een grote vangst???

ah-ja 8 november 2018 om 09:24

Wordt dan KTM-Selle Italia. Beetje vreemd dat ze dat zo’n niets zeggende Van Empel nemen. Mss wil de man voor een hongerloon fietsen zo krijgt ook KTM wat exposure in Nederland

DemarrErik 8 november 2018 om 09:50

Bij dit team kun je toch een plekje kopen? Zou een hoop verklaren.

ah-ja 8 november 2018 om 10:05

Heb ie een rijke pappie dan Etienne?

Patat Lefevre 8 november 2018 om 10:25

Bij Roompot kocht papa zijn plekje al en die zag natuurlijk, door onze Panamese vriend Ramon, dat dat bij Willier ook kan.

Verweggistan 8 november 2018 om 11:10

Wilier staat er idd ook om bekend dat je er ook contributie kunt betalen.

horsm 8 november 2018 om 12:26

Aha, is dat zo, qua Roompot? Ik kan me zo’n verhaal ook vaag herinneren. Hij neemt dus a.h.w. een ‘privé sponsor’ mee.

Dat is dan dus inderdaad een ‘bijzondere transfer.’

Sonsbach Allstars 8 november 2018 om 11:58

Lijkt me een heel apart avontuur; rijden voor een bijeengeraapt kliekje in de 2e italiaanse divisie. Je zou er een mooi dagboek over kunnen bijhouden.

Mwielerfan 9 november 2018 om 14:44

Inderdaad misschien iets voor een blog hier?

Friso 8 november 2018 om 14:59

Eugert Zhupa bevestigt dat zijn contract niet verlengd wordt en dat hij nog op zoek is naar een ploeg voor 2019.

LB117 8 november 2018 om 15:27

Zhupa toch het meeste koersen gereden dit jaar 97 dagen in wedstrijd verband op de fiets gezeten.

Munnichs 8 november 2018 om 16:58

Mooie deal, Volgend jaar deelnemer aan de Giro.!!

Koersmaniak 8 november 2018 om 17:31

Plaatsje gekocht :’D

JaBo 8 november 2018 om 17:40

Snap niet dat sommige lezers van dit forum beweren dat van Empel zijn plaatsje heeft gekocht zonder dit te onderbouwen met bewijzen. Geruchten of ik heb begrepen laat zich typeren als feak news.

Marszzz 8 november 2018 om 18:47

Ik heb altijd al afgevraagd wat hij nou bij Roompot deed al die vier jaren. Er kwam niet veel uit. Wel veel in?

xistnc 8 november 2018 om 22:35

@JaBo
Zie jij een aanleiding om te veronderstellen dat hij zijn plaatsje niet heeft gekocht?

Mwielerfan 9 november 2018 om 14:45

Ja want de bewijzen voor zoiets zijn in 1 minuut bij elkaar te googlen?

Scott Sunderland 8 november 2018 om 22:18

Serieuze vraag: op grond van welke prestaties of uitslagen zal dit Italiaanse team hem willen inlijven ? Ik weet verder niets af van zijn afkomst en of hij geld heeft trouwens.