Ethan Hayter na zevende plek: “Momentum kwijt met nog 500 meter te gaan”

dinsdag 23 augustus 2022 om 18:24
Ethan Hayter na zevende plek: “Momentum kwijt met nog 500 meter te gaan”

foto: Cor Vos

Ethan Hayter van INEOS Grenadiers werd op voorhand tot de favorieten gerekend voor de vierde rit van de Vuelta a España, maar bij de eindafrekening was de Brit pas zevende. Zelf had hij ook op meer gehoopt.

“Het tempo lag de hele dag heel hoog. Een sterke kopgroep reed vooruit, maar ze wilden die niet laten rijden. De vlucht had geen kans”, blikte Hayter terug na afloop van de rit van Vitoria-Gasteiz naar Laguardia.

De stevig oplopende slotkilometer had beter gekund, concludeerde hij. “Ik had liever een stabiel tempo gehad. Ik was goed geplaatst, maar verloor mijn momentum met nog vijfhonderd meter te gaan; toen hét moment was om te gaan. Dat is een foutje dat ik heb gemaakt.”

Uiteindelijk kwam hij als zevende over de streep, terwijl Primož Roglič met de overwinning ging lopen. “Zevende is niet slecht. De laatste kilometer kon beter, maar het gaat goed”, zei de jonge Britse baan- en wegwielrenner tot slot.

Dit artikel delen:

15 Reacties

wielerlover 23 augustus 2022 om 18:46

Zat ook wat makkelijk achteraan op de laatste gecategoriseerde klim, maar blijkbaar gebeurt dat vaker.

0
Brabander 23 augustus 2022 om 18:47

Die rijdt altijd achteraan ;)

0
Murcia 23 augustus 2022 om 18:53

Heeft een abonnement op een plek achterin het peloton in de beslissende fase, lijkt mij niet echt handig als je tegen de toppers wilt winnen. Tikje gemakzuchtig soms nog.

0
Quincy Adams (aka voorwiel) 23 augustus 2022 om 21:11

Gemakzuchtig? Of nog zoekende hoe hij met zo min mogelijk energie verspilling zo snel mogelijk aan de streep is? Nog een jong ding, he? Moet zichzelf nog leren kennen.

0
de nieuweMerckx 23 augustus 2022 om 18:55

Toch wel wat wisselvallig voorlopig (al is z’n seizoen bijzonder geslaagd). Zou toch altijd voor die kermiscoureur Pedersen moeten eindigen.

0
Dahu 23 augustus 2022 om 19:04

Bedoel je die kermiscoureur die bij elke rit in lijn 2e werd deze Vuelta?

0
timedinho 23 augustus 2022 om 19:06

En die wereldkampioen werd?

0
Dumoulist 23 augustus 2022 om 23:19

Ik denk dat Pedersen nog het dichtst bij van Aert in de buurt komt. Toch wel erg onder de indruk van de ex-wereldkampioen.

0
Pietspeed 23 augustus 2022 om 23:33

kermiscoureur Pedersen is alter ego vandenieuwemerckx?

0
JDV 23 augustus 2022 om 19:09

Hij zat in de laatste km niet heel slecht. Probeerde 2 keer een aanval in te zetten, maar kwam beide keren klem te zitten tussen zwalkende renners.

0
Wheely 23 augustus 2022 om 19:21

Wat deed die chagrijnig tegen Kleikers zeg, niet te filmen!

0
Pietspeed 23 augustus 2022 om 23:36

Kleikers heeft vlg mij ook zo'n houding dat ie de renners niet zo serieus neemt. Lijkt me meer een presentator die de boel bij elkaar l. lt. ipv geïnteresseerde interviewende journalist.

0
Gibo 23 augustus 2022 om 19:55

Wat een vage uitleg: ‘het momentum kwijtgeraakt’
Kwam dus gewoon tekort, geen schande!

0
Pietspeed 23 augustus 2022 om 23:39

Mee eens, maar vooraf wel tot topfavoriet gebombardeerd.

0
NiM 23 augustus 2022 om 23:57

Je ziet nochtans duidelijk dat hij in de remmen moet door een manoeuvre van renners voor hem. Waardoor hij zijn snelheid verloor op die hellende aankomst. Misschien moet je de betekenis van momentum eens opzoeken

0

Laatste nieuws

Populair

Materiaalzone