Enric Mas: “Ik hoop volgend jaar mee te doen om de eindzege”

zondag 8 november 2020 om 18:32
Enric Mas: “Ik hoop volgend jaar mee te doen om de eindzege”

Enric Mas, tweede van links - foto: Cor Vos

Enric Mas kan leven met zijn vijfde plaats in het eindklassement van de Vuelta a España 2020. De 25-jarige Spanjaard won intern de strijd om het kopmanschap en wist ook het jongerenklassement te winnen. “Dit voelt goed, zeker na zo’n raar jaar”, vertelt Mas.

“De Vuelta is zelfs gefinisht in Madrid”, aldus de kopman van Movistar. Met Alejandro Valverde (tiende) eindigde nog een renner van de Spaanse armada in de top-10 van het eindklassement. “De ploeg heeft geweldig werk geleverd. We zijn heel erg blij hiermee”, zegt Mas.

“Maar om eerlijk te zijn had ik liever een betere plek gehad in het algemeen klassement, maar het is zoals het is. Mijn volgende doel is om de kleur van deze witte jongerentrui te veranderen”, doelt hij op de rode leiderstrui. “Ik hoop dat ik daar volgend jaar voor kan gaan.”

Dit artikel delen:

14 Reacties

ti-raleigh 8 november 2020 om 20:12

Hij heeft geen terrein waar hij het verschil kan maken. Zie het niet gebeuren.

Maillot à Pois 8 november 2020 om 20:23

Op 25-jarige leeftijd 5de in zowel Tour als Vuelta is toch wel sterk. Normaal gesproken moet hij nog progressie kunnen maken en zit winst in een grote ronde er in de toekomst zeker in.

Frank V 8 november 2020 om 23:03

Werd Enric Mas 5de in de Tour?

Ja dat werd ie!

Marik 8 november 2020 om 20:43

Mas lijkt toch weer de zoveelste Spaanse renner die enkel goed presteert in de eigen grote ronde. Dat blijft toch bijzonder met die Spaanse renners.
In de Tour was hij toch kleurloos, ondanks zijn eindpositie.

ProfrondeZevenbergen 8 november 2020 om 23:48

5e in de Tour en dan dit zeggen …

Marik 9 november 2020 om 09:05

Dat is correct Profronde

Pascal De Kooning 8 november 2020 om 20:50

Ik zie het niet gebeuren. Bergop prima maar in de tijdrit niet goed genoeg. In de cols is hij goed maar niet superieur. Denk niet dat Pogacar of Bernal wakker zal liggen van Mas.

Chasse_patate 8 november 2020 om 20:51

Onzin dat Carapaz op die foto staat die heeft de groene trui niet gewonnen.

xistnc 8 november 2020 om 21:08

Dit is geen foto van Carapaz met de groene trui, maar een foto van de groene trui met Carapaz.

VerstandOpNul 8 november 2020 om 21:42

Haha, xistnc.. Je bent toch niet stiekem die meneer rechts op de foto he?

Lennimator 8 november 2020 om 23:25

Die gast werd in 2018 wel 2e in de Vuelta. Quickstep. Goede vloeren schijnt.

harryjohan71 9 november 2020 om 00:04

Wat waren zijn prestaties in 2019 bij DQS? Toen presteerde hij niet goed bij DQS. Gelukkig voor hem is hij naar Movistar gegaan, waar hij wel goed ondersteunt wordt.

Scott Sunderland 9 november 2020 om 00:25

Mas heeft misschien te weinig onderscheidend vermogen als klimmer ten opzichte van andere toppers in combinatie met zijn mindere tijdritten. Anderzijds, als het een keer meezit waarom niet. Als Geoghegan Hart een grote ronde kan winnen dan Mas ook.

Romāns Vainšteins 9 november 2020 om 09:50

Mas kan zeker de vuelta om winst meespelen. Als hij nou even aangeeft dat het zijn hoofddoel voor 21 is kunnen de parcours bouwers er rekening mee houden. Uiteraard is de juiste weg dan via de giro en OS.

Dit jaar vond ik prima van hem waarin hij bevestigd zijn talent niet kwijt te zijn. Mooi dat hij ertussen staat, ik vond hem deze vuelta bijzonder gretig en gedreven overkomen, in de tour was er nauwelijks eer te behalen met die knettere Jumbozug elke meter bergop.

Headlines

Materiaalzone

Populair