Emotionele Valverde pakt eerste wereldtitel: “Ik ben sprakeloos”

zondag 30 september 2018 om 17:12
Emotionele Valverde pakt eerste wereldtitel: “Ik ben sprakeloos”

foto: Sirotti

Alejandro Valverde reageerde emotioneel op zijn allereerste wereldtitel ooit. De Spanjaard is 38 jaar en is daarmee de op-een-na-oudste wereldkampioen ooit, na Joop Zoetemelk. “Ik ben sprakeloos. Nooit gedacht dat dit nog zou gebeuren”, vertelt hij in het flashinterview.

“Ik kan het niet geloven, ongelooflijk! Het WK winnen was een droom, nadat ik al zes keer op het podium stond. Het is een overwinning van het hele team en mijn hele ploeg”, aldus El Imbatido. “De ploeg heeft attent gekoerst en mij de hele dag voor de volle honderd procent gesteund. Ik ben echt sprakeloos. In de finale dacht ik de hele tijd aan het team, dat zo hard gewerkt heeft. Ik wist dat ik niet kon falen.”

Nairo Quintana feliciteert Alejandro Valverde – foto: Sirotti

Zes keer eerder stond Valverde op het WK-podium en telkens was het net-niet voor hem. “Ik dacht eerlijk gezegd niet dat ik die trui nog ooit zou pakken”, zegt de Spanjaard, die na afloop de regenboogtrui uit handen kreeg van uittredend kampioen Peter Sagan. Met een gebroederlijke knuffel droeg de Slowaak het kleinood over.

Valverde met uittredend kampioen Peter Sagan – foto: Sirotti

Dit artikel delen:

14 Reacties

Dario 30 september 2018 om 17:29

Op naar Tokyo 2020!

Merlinappa 30 september 2018 om 19:00

Daar gaat ie gewoon staan hoor!

T80JZ 30 september 2018 om 17:33

Verdiende wereldkampioen. Verleden telt nu niet. Heeft zijn straf gehad. Is daarna sterk teruggekomen en heeft voor hele mooie wielersport gezorgd. Mooie emoties na de finish.

krypton 30 september 2018 om 19:21

Als je het als renner niet toegeeft telt het verleden zeker wel. En als je dan even goed of zelfs beter presteert dan voor je schorsing dan is dat bij veel mensen helemaal een reden om zijn verleden wel mee te wegen.

Doordrijver 1 oktober 2018 om 07:07

@krypton
Ben je nu werkelijk zo’n uil dat je niet weet waarom hij nu beter is dan voor de schorsing? Het is net een goed signaal dat hij nu beter is. Denk er even over na…

krypton 1 oktober 2018 om 08:03

@Doordrijver
Van die logica klopt echt heel weinig… Het zegt misschien iets over de rest van het peloton maar zeker niet per se iets over Valverde hè.

Tikis 2 oktober 2018 om 15:54

It’s a mistake in some information. Valverde’s punishment was because “operación puerto” in 2006, and because of 2005 season. And he was out in 2011 & 2012. So, that “better than before suspension” isn’t logical. By the way, his 2005 best result was a mountain stage win in tour de France un front of armstrong, rasmussen, mancebo, basso, leipheimer and mazzolenni (all of them punished). And lately in ardennes had to fight with rebellin, F.schleck, di luca, dekker… Maybe, all of us should think about why Valverde is best now

Peterh14 30 september 2018 om 17:45

En wat een gaaf moment dat Sagan hem de medaille omhing! Mogen ze van mij elk jaar doen, maar juist dat het nu zo onverwacht was, maakte het extra mooi.

Covadonga 30 september 2018 om 20:04

De Spaanse ploeg was idd voortreffelijk.
Sagan erbij op het podium was gaaf.

Wheely 30 september 2018 om 21:18

Prachtig, wat een baas!

dumoman 30 september 2018 om 22:31

Ik ook

RiGHT 1 oktober 2018 om 01:44

Verschrikkelijk dat deze Valsspeler nu wereldkampioen is. De man is nog veel te veel van het oude wielrennen. Ik hoop al een jaar of 3 dat hij met pensioen gaat.

vlaamse ardennen 1 oktober 2018 om 17:43

Zowel zuiver als vals de sterkste, vreemd dat je dat niet ziet.

Taliesin 1 oktober 2018 om 12:57

Wat een Koning. Beste renner van het peloton. Perfecte Wereldkampioen omdat hij ook over het geheel gezien de beste renner is.

Headlines

Materiaalzone

Populair