Emotionele Bettiol draagt zege op aan overleden manager

donderdag 27 mei 2021 om 17:47
Emotionele Bettiol draagt zege op aan overleden manager

foto: Cor Vos

Alberto Bettiol boekte vandaag in Stradella zijn eerste ritzege in de Giro d’Italia. De Italiaan was na afloop bijzonder blij en besloot zijn zege op te dragen aan Mauro Battaglini. “Dat is mijn voormalige manager die vorig jaar is overleden. Hij was een tweede vader voor mij”, aldus Bettiol.

De renner van EF Education-Nippo, deel uitmakend van een vroege vlucht van 23 renners, wist op het laatste klimmetje naar de eerder ontsnapte Rémi Cavagna te rijden en de Fransman uiteindelijk uit zijn wiel te rijden. Bettiol wist vervolgens de laatste kilometers solo af te werken richting finishplaats Stradella.

“Deze zege betekent heel erg veel voor mij, de ploeg en voor de mensen die vertrouwen in mij hadden. Ik wil deze zege opdragen aan mijn voormalige manager die vorig jaar is overleden. Ik ben er zeker van dat hij van boven naar me kijkt. Ik wil deze overwinning ook opdragen aan de slachtoffers van het kabelbaanincident op Mottarone.”

Mentale tik
“De finale was heel erg hectisch. Heel veel jongens kijken naar mij en reden op het wiel. Ik wist dat Cavagna iets ging proberen om zo te anticiperen, maar gelukkig was de finale zwaar genoeg en zitten we nu in de derde week van de Giro. Ik heb mijn beste benen teruggevonden en besloot Cavagna meteen aan te vallen, om hem zo een mentale tik uit te delen. Het wierp zijn vruchten af.”

Dit artikel delen:

13 Reacties

tvm 27 mei 2021 om 17:56

Mooi gebaar. Ik vind de shirts deze editie ook prachtig overigens!

Dahu 27 mei 2021 om 19:01

Ze zijn mooi maar ik vind ze op tv tijdens de koers zo’n beetje pijn aan mijn ogen te doen. Op foto wel schitterend

Titaantje 27 mei 2021 om 19:36

de shirtjes doen me een beetje denken aan de NOS foutmelding / testbeeld uit de jaren 90. overigens wel mooi idd, ik kan deze extravagante EF shirts wel waarderen

Groetjesaandevoetjes 28 mei 2021 om 04:14

Het design van deze shirts zorgt er in ieder geval voor dat mensen het over de shirts hebben. Marketing technisch doen ze dat slim. Doen ze bij EF slimmer in de Giro (vanwege het roze) dan JV in de Tour (vanwege de gele trui).

de adelaar 27 mei 2021 om 17:59

En een klasbak die altijd extra Moraal heeft als ie een DQS renner er op kan lappen, gisteren al een bijzonder goede dag.

Polleke 27 mei 2021 om 18:02

Oh ja natuurlijk… dat dingetje met QS… ze zouden hem nooit meer laten wegrijden…

vanSpringel 27 mei 2021 om 18:34

Ik herken de weerstand tegen de wolfjes. Laat gaan, laat gaan.
Degene die dat had gezegd heeft deze Giro alvast een zware deksel op z'n neus gehad.
Ik heb zo'n gevoel dat Bettiol deze uitspraak om heeft gedraaid.

WernerFranke 27 mei 2021 om 18:52

@adelaar
Dit is je derde reactie in het derde topic met dezelfde boodschap. Pas op dat je door je obsessie met DQS niet meer vergeet te genieten van het wielrennen.

Thijs E 27 mei 2021 om 18:02

Mooi gesproken van Bettiol, veel beter dan de standaard droge perspraat die sporters vaak uitslaan.

@tvm: shirts van vorig jaar vond ik meteen briljant, deze ga ik langzaam mooier vinden. Sowieso applausje voor de keuze om ieder jaar met iets aparts te komen. Van de roze nood een deugd maken.

Wheely 27 mei 2021 om 19:19

Prachtig op de erelijst deze overwinning, zowel voor Giro als Bettiol zelf.

de adelaar 27 mei 2021 om 20:06

@Werner franke , dank dat je me attendeert, maar het is verre van een obsessie. Ik vind het 1 van de leukste ploegen met een heerlijke Capo. Echter ik kan het zeeeeerr waarderen als iemand op het juiste moment zijn gram haalt op kritische opgeblazen winnaartjes die denken dat ze

Nillus 27 mei 2021 om 20:37

Mooie rit van Bettiol, Cavanga los uit het wiel rijden. Hij was de beste man in koers !
Felicetazione ! Grande ! Bava !
Ik heb genoten van de etappe.
Om in te haken op de shirtjes , die cannondale die op de set stond bij kop-over-kop vanavond in palace uitmonstering zeer exclusief !

lo squalo dello Stretto 28 mei 2021 om 08:56

Toch wel stilaan één van mijn favoriete renners aan het worden. Verdiende zege!

Headlines

Materiaalzone

Populair