Emanuel Buchmann verlengt contract bij BORA-hansgrohe

dinsdag 4 mei 2021 om 10:04
Emanuel Buchmann verlengt contract bij BORA-hansgrohe

foto: Cor Vos

Emanuel Buchmann zal ook de komende seizoenen uitkomen voor BORA-hansgrohe. De Duitse klimmer heeft namelijk besloten om zijn contract te verlengen tot eind 2024.

Buchmann (28) koerst al sinds 2015 voor de Duitse formatie. De ronderenner wist sinds zijn entree bij de profs uit te groeien tot een uitstekende ronderenner, met als voorlopige uitschieter een vierde plek in de Tour de France van 2019. “Ik ben blij dat we straks de tien jaar volmaken, met de mogelijkheid om nog langer te blijven”, laat Buchmann weten in een perspraatje.

Tourpodium
“BORA-hansgrohe is voor mij nog altijd de beste ploeg. Ik kende een moeilijk 2020, maar zeker in moeilijke tijden kom je erachter of een samenwerking nog succesvol is. Ik heb ontzettend veel steun gehad vanuit de ploeg en dat laat zien dat ik nog altijd op de goede plek zit. Ik voel me hier heel erg op mijn gemak en het grote doel is om ooit op het Tourpodium te staan.”

foto: Cor Vos

Maar voor nu richt Buchmann zich op de Giro d’Italia, die komende zaterdag van start gaat in Turijn. BORA-hansgrohe schuift de Duitser naar voren als kopman voor het klassement. “Ik ben er zeker van dat Emanuel een sterke Giro kan rijden. Zijn beste jaren komen er nu aan. We gaan volgend jaar dan voor een Tourpodium, mits het parcours hem goed ligt”, aldus teambaas Ralph Denk.

Dit artikel delen:

15 Reacties

Monsieur vdS 4 mei 2021 om 10:15

Dat is mooi voor hem. Bora en die Ralph Denk zijn hard bezig richting de beste wielerploeg te gaan. Een breed veld aan toppers en ze zijn nu ook met talentopleiding bezig. Ik ben benieuwd hoe dit verder gaat

Secondant 4 mei 2021 om 10:48

Beetje een Jumbo-light als je het mij vraagt. Ze hebben overal subtoppers.

Ackermann is een uitstekende sprinter, maar Bennett, Ewan en Groenewegen zijn net een stapje beter.
Buchmann/Kelderman/Majka etc. zijn prima subtoppers voor het rondewerk, maar geen Roglic, Pogacar of Ineos-niveau.
Ackermann is een prima renner voor rondes van een week of klassiekers, maar dan alleen als de echte kleppers het laten afweten (of er geen hoofddoel van maken).
Sagan is een prima klassiekerrenner, maar niet meer van het niveau Van Aert of VDP.

Bora heeft gewoon een hoge gunfactor, omdat ze veel leuke renners hebben en ook niet twijfelen om er vol in te knallen. Wat mij betreft strijden ze voor de plek van de 4e/5e/6e ploeg van de wereld (achter Jumbo, Ineos, Quickstep) en met o.a. UAE.

LB108 4 mei 2021 om 10:54

@secondant, ik denk dat je beetje achter komt, Groenewegen heeft al tijdje niet gekoerst, zullen dus terug moeten zien, Majka zit niet meer bij BORA, en het gaat er hem net om dat ook Ackermann en Sagan niet zeker zijn of ze er volgend jaar nog zitten dus zouden ze – zoals monsieur – zegt nog maar eens serieuze stappen kunnen zetten. Overigens werden ze 2 jaar geleden wel 2e in de WT met deze renners.. mits versterking ben ik benieuwd waar ze komende jaren uitkomen

MichielH 4 mei 2021 om 12:24

Met de 2e Ackermann bedoel je Schachmann gok ik

kiryienka 4 mei 2021 om 10:57

Ik zie hem ook niet voor een andere ploeg rijden dan, “man man man, de wielerploeg”.

lander luypaert 4 mei 2021 om 11:01

Zimmerman moet nog naar Bora!

Wheely 4 mei 2021 om 11:17

Arensmann und Baumann ook.

Pizzi 4 mei 2021 om 12:04

Bert-Jan Lindeman. En Luca Wackermann. En waarom Roman Kreuziger dan ook maar niet?

Elfring 4 mei 2021 om 13:59

@kiryienka

Buchmann, Schachmann, Ackermann, Kelderman, Bouwman, Lindeman, Zimmerman,
Arensman, Lindeman.
En dan sponsor RTL 7 ( Meer voor mannen ) :P

Verweggistan 4 mei 2021 om 19:35

Schwarzmann rijdt er ook.

Ingmar T. 5 mei 2021 om 11:00

Kan-niet-op-mann, was laatst derde in de Tour Isle of Mann

Nillus 4 mei 2021 om 10:58

Juist leuk dat dan weer de ene, dan weer de andere ploeg groeit in prestaties.
Ik ben altijd voor de underdog, de gene die geen sprint of klimtrein hebben en dan weten te winnen !
Dus Go team bora laat eens wat aanvallend wielrennen zien..
GEEN gesneden koek, alles op een lintje tot de laatste klim en dan een kopman die het afmaakt..

toerist 4 mei 2021 om 10:59

@secondant: tweede Ackermann bedoel je wellicht Schachmann?

ivo001 4 mei 2021 om 12:24

Goede zaak voor Die Mannschaft