Elmar Reinders heeft WorldTour-interesse te pakken

zaterdag 7 mei 2022 om 09:41
Elmar Reinders heeft WorldTour-interesse te pakken

Reinders sprintte naar de winst in de Olympia's Tour - foto: Cor Vos

Elmar Reinders heeft in een videoreportage van Drenthe Sport verteld dat hij aan het praten is met een WorldTour-team. De renner van Riwal heeft dat te danken aan zijn sterke seizoen, Reinders kon dit jaar al vijf keer zijn handen in de lucht gooien. “De komende weken zullen uitwijzen of ik de stap nog kan maken.”

De Visit Friesland Elfsteden Race, een rit in de Olympia’s Tour, de openingsrit in het Circuit des Ardennes, de Arno Wallaard Memorial en een rit in de Tour de Bretagne. De teller van de Nederlander staat in 2022 op vijf overwinningen, wat zorgde voor heel wat aandacht. “Wat ik nu kan dat ik twee jaar geleden niet kon? Ik ben nu alleen tevreden met de eerste plek.”

“Daarnaast heb ik ook geen pech gehad deze winter en heb ik voor het eerst op een meer wetenschappelijke manier getraind”, vertelde hij aan Drenthe Sport. Die manier van werken heeft duidelijk gewerkt voor Reinders. Een stap hogerop, momenteel rijdt de 30-jarige renner op continentaal niveau, is dan ook zeker niet uitgesloten. “Ik wil zeker nog op een hoger niveau rijden als die kans er komt ja. Ik denk dat het mooi is om in mijn carrière eens een Grote Ronde te kunnen rijden.”

Vervolgens kreeg Reinders de vraag of dat nog wel mogelijk is op zijn dertigste: “Dat zullen de komende weken uitwijzen. We zijn in gesprek. De interesse vanuit de WorldTour is er gekomen door mijn overwinningen dit seizoen.”

Dit artikel delen:

15 Reacties

paul s 7 mei 2022 om 09:44

Dat zou een welverdiende stap zijn in de herfst van zijn carrière

thomasjaarsma 7 mei 2022 om 09:47

Wie… Jumbo vast niet. Intermache, lotto, cofidis misschien. Anders stapje lager PT Rally? Hebben al arvid de kleijn. Alpecin?

Daniel17 7 mei 2022 om 09:53

Vind het ook wel een EF transfer

horsm 7 mei 2022 om 11:01

Dat zijn toch geen Worldtourteams?

KnightBiker 7 mei 2022 om 11:14

LOL – komt hij evt bij Lotto, zou hij meteen uit de WT degraderen…

josi 7 mei 2022 om 09:48

Zou mooi voor hem zijn. Ik gok op Lotto-Soudal.

Turtlehead 7 mei 2022 om 11:12

Bij Lotto zou hij nu al een versterking zijn.

Jens Voigt 7 mei 2022 om 10:19

Het mooiste zou zijn als ie met VolkerWesssels PCT kan gaan rijden. Die hebben een aardige kern voor de Vlaamse klassiekers. Nog iemand als Joren Bloem er bij en gaan met die banaan. Samen met Zijlaard was Elmar wel de CT man in vorm.

horsm 7 mei 2022 om 11:02

Ik hoop niet Ineos, want dan zou hij alleen maar kunnen knechten.

Turtlehead 7 mei 2022 om 11:13

Maar bij INEOS kan hij wel voor eigen kans gaan in de rondjes van één week en de klassiekers!

zwiggelbig 7 mei 2022 om 11:37

Niet iets voor alepecin?

Scott Sunderland 7 mei 2022 om 15:43

Men heeft het over een WT ploeg hè. Dat is Alpecin niet.

mauri 7 mei 2022 om 11:50

Ineos is onhaalbaar denk ik. Intermarché zou er wel bij passen

Westfalen 8 mei 2022 om 11:35

Intermarché zou mooi zijn. Ze zijn daar ook best wetenschappelijk bezig, dus Reinders heeft daar wel baat bij.

Scott Sunderland 7 mei 2022 om 15:50

Grote ploegen als INEOS en UAE Emirates lijken me zeer onwaarschijnlijk. Je moet kijken naar wat kleinere WT ploegen die nog plek hebben,zoals DSM, Lotto Soudal en Groupama FDJ. Misschien ook Team BikeExchange, waar Jan Maas al rijdt.

Volg hier

Laatste nieuws

Materiaalzone

Populair