Elise Uijen pakt Europese titel tijdrijden voor junioren

maandag 24 augustus 2020 om 10:13
Elise Uijen pakt Europese titel tijdrijden voor junioren

foto: Cor Vos

Elise Uijen is de nieuwe Europese kampioene tijdrijden voor junioren. Op het parcours rond Plouay bleef de Nederlandse de Française Maeva Squiban ruim een minuut voor. Carlotta Cipressi uit Italië legde beslag op het brons.

Uijen ging al als negende van de 24 rensters van start, maar ze vloog over het parcours. De jonge Nederlandse, sinds juni 17 jaar, zette na 25,6 kilometer de klok stil op 37m24s en reed daarmee een gemiddelde snelheid van 41,05 per uur. Toen was het afwachten wat de concurrentie deed. In de volgende ritten zag ze echter de ene na de andere concurrente tekort schieten.

Uiteindelijk kwam de Française Maeva Squiban het ‘dichtst’ in de buurt, maar haar achterstand aan de streep bedroeg ruim een minuut. Carlotta Cipressi uit Italië pakte het brons. Shirin van Anrooij, die als titelverdedigster als laatste aan de start verscheen, kwam net tekort voor het podium en eindigde op de vierde positie.

Dit artikel delen:

19 Reacties

Wheely 24 augustus 2020 om 10:22

Proficiat Elise!

Met een dikke minuut ook, keurig.

Maillot à Pois 24 augustus 2020 om 10:36

En dat als eerste jaars juniore, knap!

FritsvanHoefelen 24 augustus 2020 om 10:28

In tranen op het podium neem ik aan?

Maillot à Pois 24 augustus 2020 om 10:34

4de plaats voor Shirin Van Anrooij, 7de plaats voor Julie De Wilde

madeinstars 24 augustus 2020 om 10:37

Die heeft de boel wel serieus op een hoop gereden zeg. Als enige boven de 40 km per uur gemiddeld en dan meteen ook maar boven de 41.

Harm Zijlstra 24 augustus 2020 om 10:54

1:01 voorsprong maar liefst. Dat zal in de andere categorieën bij lange na niet gehaald worden door de nummer 1.

josi 24 augustus 2020 om 10:58

Imponerend verschil, dik een km/u harder dan de nummer twee.

Fort 24 augustus 2020 om 11:32

Evenepoeliaans!

James Highsand 24 augustus 2020 om 11:32

Amper 17 jaar en dan 41 gemiddeld. Dat is wel heel straf. Proficiat Elise!

Romāns Vainšteins 24 augustus 2020 om 11:43

Godallemachtig wat kunnen die echte talenten knetterhard fietsen zeg.

Wat voor wind was er ?

peervaneynthoven 24 augustus 2020 om 13:00

Elise had het voordeel van een storm in de rug terwijl de ander deelneemsters juist een fikse tegenwind hadden. Vandaar het grote verschil.

Maillot à Pois 24 augustus 2020 om 13:30

@peer
Interessante info.
Ben je ter plekke of komt deze van iemand ter plekke?

Ik vraag me wel af of ze er echt zoveel voordeel heeft kunnen uit halen? Uijen is gestart om 9.08, Van Anrooij als laatste om 9.23, dus 15 minuten later. Ze zijn 37-39 minuten onderweg geweest, dus toch een hele tijd samen op de baan…

assen 24 augustus 2020 om 11:45

Goede genade… en dan nog zoveel sneller dan Van Anrooij, het supertalent en titelverdedigster! Neem mijn hoed diep af, met de mond open…

horsm 24 augustus 2020 om 11:46

Goed, zeg!

Lance Beenstrong 24 augustus 2020 om 12:54

41 gemiddeld inderdaad en dan niet op een parcours dat biljartvlak is, puike prestatie!

tendam 24 augustus 2020 om 13:20

Zo hallo, die zit in a league of her own. En inderdaad, Shirin van Anrooij ‘slechts’ 4e, dat is ook wel opmerkelijk.

Romāns Vainšteins 24 augustus 2020 om 13:39

Net zoals bij Uitdebroek wordt het jarenlang domineren reeds in de kiem gesmoord lijkt het.

tendam 24 augustus 2020 om 13:45

Van Anrooij heeft wel al iets meer bewezen, natuurlijk.

Connor 25 augustus 2020 om 08:37

Zou met deze tijd 5e zijn geworden bij de beloften!

Headlines

Materiaalzone

Populair