Elia Viviani neemt na Tour de France besluit over sportieve toekomst

woensdag 19 juni 2019 om 08:42
Elia Viviani neemt na Tour de France besluit over sportieve toekomst

Elia Viviani - foto: Cor Vos

Elia Viviani staat in de belangstelling van meerdere ploegen, maar ook een  langer verblijf bij zijn huidige werkgever, Deceuninck-Quick Step, is niet uitgesloten. In gesprek met Het Nieuwsblad laat de snelle Italiaan in ieder geval weten nog geen beslissing over zijn toekomst te willen nemen. “Met de vorm die ik nu heb, ga ik eerst de Tour afwachten.”


Nibali, Degenkolb, Landa; het zijn maar enkele namen die dit transferseizoen veelvuldig rondzingen. Een van de andere namen is Elia Viviani. De man die gisteren in de Ronde van Zwitserland een einde maakte aan zijn periode van droogte werd al in verband gebracht met UAE Emirates en BORA-hansgrohe. Eerder deze week wisten wij al te melden dat hij met name op weg lijkt te zijn naar Cofidis, maar ook een nieuwe verbintenis bij de formatie van Patrick Lefevere behoort tot de mogelijkheden.

Lefevere liet eerder al weten zeker te willen onderhandelen met Viviani, maar niet tot elke prijs. “Met Jakobsen en Hodeg heb ik nog twee snelle sprinters die elk jaar stappen zetten”, liet hij optekenen in de Belgische krant.

Vandaag zou er een gesprek moeten plaatsvinden tussen de twee, maar de 30-jarige sprinter liet alvast weten dat hij zichzelf nog even de tijd gunt om een besluit te nemen over zijn toekomst: “Met de vorm die ik nu heb, ga ik eerst de Tour afwachten. Maar ik voel mij goed in deze ploeg en wil best blijven. Ik hoop dat we elkaar ergens in het midden kunnen ontmoeten.”

Dit artikel delen:

16 Reacties

Brummel 19 juni 2019 om 08:54

altijd mooi hoe Lefevre via de media de onderhandelingen aanvangt

HSV 19 juni 2019 om 08:54

Hij kan beter blijven. Elders gaat hij geen betere resultaten halen. Dat hij nl ook niet voordat hij bij quickstep reed.

KnightBiker 19 juni 2019 om 10:37

Bij Sky was had hij gewoon echt geen ondersteuning, er zijn best ploegen die dat wel willen bieden… maar Quickstep is voor sprinters hoe dan ook een goede ploeg omdat er weinig focus is op klassementen en er altijd een hoop bonkige krachtpatsers zijn die een goede lead out kunnen doen.

dikkechaap 19 juni 2019 om 09:10

De tour zou weleens slecht voor zijn marktwaarde kunnen zijn.

MichielH 19 juni 2019 om 09:38

of goed, je weet het niet

Chasse_patate 19 juni 2019 om 10:21

Laat hem maar gaan, dan houd Lefevre Jakobsen en Hodeg over. Jakobsen die zal volgend jaar flink wat winnen voor Quick step. Hodeg niet. Of Lefevre moet weer kleine belgische en franse koersen gaan rijden om het aantal overwinningen op te schroeven.

KnightBiker 19 juni 2019 om 10:40

met een dubbel programma heb je op zijn minst 2 topsprinters nodig en ik vind Hodeg niet consistent.. als Viviani gaat heb je nog een sprinter nodig en Jacobsen is niet bewezen in grote rondes (eerder een snelle klassieker man in wording)

MichielH 19 juni 2019 om 11:48

JaKKKKKKobsen gaat er wel staan als hij in een grote ronde wordt uitgespeeld.

Omhoog73 19 juni 2019 om 13:17

Michielh, dat zijn wel heel veel K’s , kom je uit het zuiden van the USA? Jakobsen moet maar eerst eens wat spieren kweken bergop voor een grote ronde

moa 19 juni 2019 om 15:36

De feiten zijn helaas dat Fabio moet lossen van zodra er ietwat een klim in zit.

Mystery Rider 19 juni 2019 om 11:08

Viviani vertrekt en Kittel komt terug – je hebt het hier eerst gelezen :)

Samlambeej 19 juni 2019 om 12:53

Dit is geen vieze tent met strooien vloer en de commentbox is geen glazen bol.

greeny 19 juni 2019 om 12:59

de afgelopen weken al een keer of 53 gelezen dus zeker niet voor het eerst hier

G-WoonM. 19 juni 2019 om 11:10

Edit redactie: bedankt! Is aangepast!

Samlambeej 19 juni 2019 om 12:52

Houdt dat geen risico in? De interesse is gebaseerd op de Viviani van 2018. Als hij geen 2 ritten wint, dan gaan de (huidige?) biedingen omlaag.

Ivanoviclover 19 juni 2019 om 14:56

Met Groenewegen als snelste man gaat het voor hem heel moeilijk worden om te winnen, maar het is uiteraard niet onmogelijk.