Eli Iserbyt na winst in Iowa: “Ik was nog niet klaar met Quinten Hermans”

zondag 17 oktober 2021 om 22:38
Eli Iserbyt na winst in Iowa: “Ik was nog niet klaar met Quinten Hermans”

© Cor Vos

Eli Iserbyt genoot met volle teugen van zijn twee overwinning in de Wereldbeker in acht dagen tijd. Al moest hij zwoegen om Lars van der Haar af te houden. “Maar ook Hermans was sterk. Zonder zijn foutje bij de balken, was ik nog niet klaar met hem.”

Twee op drie in de VS. Daar had Eli Iserbyt vooraf voor getekend. “Ik wist dat Waterloo en Iowa de twee omlopen waren die me het best lagen”, aldus de wereldbekerleider achteraf. “In Fayetteville stond geen maat op Quinten Hermans. Die was woensdag te sterk. Trouwens, ook vandaag was hij wellicht mijn grootste concurrent geweest, maar dat foutje bij de balken kostte hem een zekere podiumplaats. Anders was ik nog niet klaar met hem.”

Iserbyt had ook woorden van appreciatie voor Lars van der Haar. “Lars klampte heel lang aan. Ik heb echt moeten indelen en op sommige stukken volle bak moeten rijden om hem af te houden. Maar ik heb hem kunnen afhouden. Op die manier sluit ik onze VS-trip zeker met een goed gevoel af. Ook financieel mag ik niet klagen, ik heb er toch iets aan verdiend”, knipoogde hij. “Morgen vliegen we naar huis, maar ik ben hier absoluut niet tegen mijn zin.”

Dit artikel delen:

8 Reacties

assen 18 oktober 2021 om 08:28

De titel is enigszins misleidend, aangezien deze suggereert dat Eli nog een appeltje te schillen heeft met Quinten, maar daar lijkt geen sprake van te zijn.

Silent Hill 18 oktober 2021 om 08:38

Ik dacht hier wat sensatie te komen lezen: bummer.
Opzet geslaagd, WF.

Henk van Bouw 18 oktober 2021 om 10:12

Ruzie? Knokken? Waar waar?

Aart van Woud 18 oktober 2021 om 11:11

Inderdaad nogal vreemde kop boven dit artikel. Zoals ik het lees bedoelt hij dat de misser van Hermans hem geholpen heeft, omdat hij anders nog een zware dobber aan hem had gehad en winst dan minder zeker was geweest.

Wheely 18 oktober 2021 om 11:23

Hermans is ook nog niet klaar met jou ventje!

assen 18 oktober 2021 om 13:24

ha ha ha, dat is de volgende kop!

BarryZut 18 oktober 2021 om 12:31

Jammer dan Hermans viel bij de balken, had mee kunnen doen voor de overwinning denk ik. Benieuwd of hij het niveau vast kan houden, anders wordt het een eentonig Pauwels Sauzen seizoen totdat de echte toppers aansluiten.
Van der Haar heeft geoptimaliseerd vandaag, goede koers gereden. Toon Aerts heeft het nog niet, matige 3 wedstrijden.
Ben benieuwd of Iserbyt definitief kan aanhaken deze keer als Pidcock, van Aert en Van der Poel straks terugkeren.

Barry Batsbak 18 oktober 2021 om 12:44

Iserbyt moet waarschijnlijk inleveren als WVA, Pidcock en MVDP weer mee komen rijden. Niet omdat hij zo verschrikkelijk veel minder is, maar omdat hij naar deze periode piekt en waarschijnlijk weer zal pieken ná het WK (lees; als voorgenoemde 3 renners weer aan hun opbouw naar het klassieke voorjaar beginnen). Hij raapt nu gewoon wat er te rapen valt en neemt een wat mindere periode rond december/januari waarschijnlijk voor lief.

Headlines

Materiaalzone

Populair