Egan Bernal pakt weer tijd: “Ik heb een mooi gat geslagen, maar moet gefocust blijven”

zaterdag 22 mei 2021 om 17:48
Egan Bernal pakt weer tijd: “Ik heb een mooi gat geslagen, maar moet gefocust blijven”

foto: Cor Vos

Egan Bernal rekent zich na nieuwe tijdswinst op de Monte Zoncolan nog niet rijk. Met een voorsprong van 1 minuut en 33 seconden op naaste belager begint de Colombiaan aan de laatste zeven etappes. “Ik denk dat ik een mooi gat heb geslagen, maar moet gefocust blijven. Er kan nog veel gebeuren.”

Op de slotklim reageerde de rozetruidrager op een aanval van Yates: “Mijn doel was om te volgen. Ik heb een goede uitgangspositie, dus hoef niet aan te vallen elke keer. Daarna kon ik zelf nog versnellen.”

Eerder in de etappe probeerde Astana-Premier Tech druk te zetten op Bernal, maar zonder resultaat. “Ze verrasten me, maar wist ook dat deze klim Aleksandr Vlasov goed zou liggen. Gelukkig konden we in de finale weer de controle overnemen”, eindigt hij.

Dit artikel delen:

10 Reacties

reusjen 22 mei 2021 om 18:03

Ik denk dat Astana hem vooral verraste zoals een gevatte grap van die ene stille persoon in een vriendengroep je soms kan verrassen. Je had het niet verwacht, maar je kunt er hartelijk om lachen.

Panache 22 mei 2021 om 18:59

Vlasov was sterk op Angliru, dus het vertrouwen in hem vandaag was op zich gegrond.

Wildebert 22 mei 2021 om 19:18

Was meer Vlasop vandaag.

reusjen 22 mei 2021 om 19:38

@Panache
Ik bedoelde ook niet dat Vlasov het niet waard is om voor te rijden, maar meer dat de Ineos-ploeg op deze manier een rustdag kreeg waar ze Astana ongetwijfeld dankbaar voor zijn.

Wheely 22 mei 2021 om 19:52

Bernal heeft zich mooi herpakt na het debacle van vorig jaar. Het is hem gegund.

Turtlehead 22 mei 2021 om 22:14

Ja, het is een mooie renner, knalt er lekker in in de bergen.
Dat wordt volgend jaar een leuke Tour! (O, wat duurt dat nog lang…)

Sil Verhallen 22 mei 2021 om 21:10

Dat werk van Astana was natuurlijk een lachertje. Kwamen amper dichterbij de kopgroep en losten weinig renners uit het peloton. Dan moet er toch ook wel een belletje gaan rinkelen dat je harder moet, of het gewoon aan Ineos kunt laten. Toen Ineos ging rijden werd er pas echt afgezien.

Bernal had hier makkelijk kunnen winnen trouwens. Snap niet helemaal waarom hij dat naliet. Wat is nou mooier: een ronde winnen met één etappezege, of er meerdere mee naar huis nemen? Dit is niet de eerste keer. Bernal is oppermachtig en kan iedere etappe winnen met aankomst bergop.

Michelangelo 22 mei 2021 om 23:33

Bernal kon hier niet zo makkelijk winnen. Hij zou zijn hele ploeg moeten oproken om de kopgroep binnen schootsafstand te houden. Want die draaiden op een relatief vlak terrein heerlijk rond.
En Bernal gaat zijn ploeg nog nodig hebben voor belangrijker werk dan het winnen van een etappe….

Puncheur du Framboise 23 mei 2021 om 05:48

“Oproken”, oké Maarten Ducroux! Je hebt overigens wel 100% gelijk Michelangelo!

Jacco van Stierop 23 mei 2021 om 07:45

“du Framboise”?
Oké, Puncheur!

Volg hier

Headlines

Materiaalzone

Populair