Egan Bernal ontslagen uit ziekenhuis na zware val San Sebastián

maandag 6 augustus 2018 om 15:02
Egan Bernal ontslagen uit ziekenhuis na zware val San Sebastián

foto: Sirotti

Egan Bernal heeft het ziekenhuis verlaten na zijn zware valpartij tijdens de Clásica San Sebastián. Dat meldt zijn ploeg Sky. De jonge Colombiaan is in de nacht van zaterdag op zondag geopereerd aan zijn bovenlip, die bij de val was gescheurd. Ook is hij behandeld aan zijn neusfractuur.

Bernal ondergaat de komende weken nog behandelingen aan zijn gebit, waarbij een aantal ontbrekende, gebroken en beschadigde tanden wordt hersteld. Hij moet minstens drie weken volledige rust houden nadat bij de valpartij ook een kleine bloeding in de hersenen was opgetreden.

Het is nog niet bekend hoelang het herstel van de nummer vijftien van de voorbije Tour de France gaat duren.

Dit artikel delen:

16 Reacties

clarylucky 6 augustus 2018 om 15:11

WK nog haalbaar?

Veloburto 6 augustus 2018 om 15:22

Wat denk je zelf?

leegloper 6 augustus 2018 om 15:26

Bij gewone mensen zou het WK niet haalbaar zijn, maar bij Sporza maken ze er een flauwe woordgrap over.
Hij is echt flink geraakt in het gezicht en wil zich slechts deels tonen. Hier een aantal foto’s van na de operatie: https://www.antena2.com.co/ciclismo/egan-bernal-y-las-primeras-imagenes-despues-de-la-cirugia

vlaamse ardennen 6 augustus 2018 om 15:27

Eerst zo’n zware val en nu ook nog eens ontslagen. Wat een pechvogel!

leegloper 6 augustus 2018 om 15:36

Voor de valpartij was er trouwens sprake van dat hij de Vuelta zou gaan rijden. Gedurfd, 2 grote rondes voor zo’n jonge jongen.

Romāns Vainšteins 6 augustus 2018 om 15:52

Het had erger kunnen aflopen > https://www.youtube.com/watch?v=3PcHcraNfw0

Bassi 6 augustus 2018 om 15:54

@VA fraai staaltje van humor om te lachen! Mag hopen dat het niet in zijn hoofd gaat zitten: vallen zonder dat je er ook maar iets aan kunt doen.

Bassi 6 augustus 2018 om 15:56

@RV, sorry u bent natuurlijk ook nog steeds erg komisch….

S.t.B 6 augustus 2018 om 16:07

Stuur de rekening maar naar DDD..

Gabriel Melching 6 augustus 2018 om 16:09

‘Egan Bernal ontslagen’ WAT?? HOE DAN!!! ‘Uit het ziekenhuis’ Ohh. Nou, beter voor hem!

pirazzi 6 augustus 2018 om 16:26

Ja ik schrok ook al. Zet dan "Bernal uit het ziekenhuis ontslagen" in de kop, dan denk je niet meteen aan ontslag bij Sky na de eerste drie woorden.

vlaamse ardennen 6 augustus 2018 om 17:03

@Bassi Dan nog niet gesproken over mijn staaltje humor dat niet om te lachen is!

debbie1998 6 augustus 2018 om 18:43

Meneer King wenst Bernal van harte beterschap.

ChefSpijker 6 augustus 2018 om 19:40

Over 3 weken is het nog 5 weken tot het WK. Dan lijkt me die periode toch nog wel haalbaar. ’t Is niet dat hij iets gebroken heeft waarmee hij moet trappen of sturen.

woutersluis 6 augustus 2018 om 22:55

@chefspijker wat denk je van zijn hoofd waar hij mee moet werken
lijkt me onverantwoord om hem zo snel weer in koers te brengen, eerst maar eens klaar zijn om te trainen. maar goed ze doen wel meer medisch onverantwoorde dingen in de topsport

ChefSpijker 7 augustus 2018 om 02:15

woutersluis >>> Wat is er precies onverantwoord dan? Volgens Sky moet hij drie weken volledige rust houden, indien dat herstel goed verloopt, zal hij toch gewoon weer kunnen trainen daarna. Ik neem aan dat ze er daar meer verstand van hebben dan jij en ik. ‘Een kleine bloeding bij de hersenen’ klinkt wel heel heftig, maar als het heel ernstig was, was hij niet al uit het ziekenhuis ontslagen natuurlijk.