Egan Bernal: “Ik ben niet op mijn best”

zaterdag 21 augustus 2021 om 15:02
Egan Bernal: “Ik ben niet op mijn best”

foto: Cor Vos

Egan Bernal (6e) staat er van de drie INEOS-kopmannen na zeven etappes in de Vuelta het beste voor, maar de Colombiaan is blij dat hij Adam Yates (10e) en Richard Carapaz (16e) nog in de buurt heeft. Aan CyclingNews bekende hij namelijk: “Ik ben niet op mijn best.”

“Deze Vuelta is echt lastig”, gaat hij verder. “In de etappe van vrijdag zag je dat een grote groep vooruit kan blijven. Als dat een keer gebeurt met Carapaz of Yates, dan kan dat geen slechte zaak zijn. Het is goed dat we meerdere kaarten kunnen uitspelen, denk ik.”

Yates en Bernal slaagden erin om zich te handhaven in de groep der favorieten, al ging dat niet van harte. “Het was zwaar door het parcours en de hitte. We hebben goed gereden, want we hebben geen tijd verloren in het algemeen klassement. Omdat de klim zo explosief was, besloot ik om bij de favorieten te blijven.”

Dit artikel delen:

12 Reacties

Turtlehead 21 augustus 2021 om 15:08

Nou, als je gewoon kunt besluiten bij de favorieten te blijven, is dat nog niet zo gek.

In de Giro viel hij wat terug op het laatst (of had ie toen Corona gekregen van zijn vriendin?). Als het nu andersom gaat, kan het nog spannend worden in de laatste week.

vincenzo 21 augustus 2021 om 15:19

Altijd bescheiden die Bernal

josi 21 augustus 2021 om 15:39

Is dit een uitnodiging aan de concurrentie om hem morgen eens flink onder druk te zetten?

Koers 21 augustus 2021 om 18:53

Yep, waarop hij lekker in het wiel gaat zitten

Reiger 21 augustus 2021 om 19:24

Ik denk dat we snel weten hoe we deze mededeling moeten plaatsen.

Dikke vrouw 21 augustus 2021 om 15:43

Ooh jammer

Panache 21 augustus 2021 om 15:56

Bernal gaf vooraf aan te willen pieken in de derde week. Dat kan hij ook bedoelen.

Milanjacks 21 augustus 2021 om 15:57

Zei in de Giro ook constant pijn te hebben aan zijn rug. Vervolgens rijdt die iedereen op een hoop.

Chasse_patate 21 augustus 2021 om 16:04

Derde week gezien. Dat was niet op een hoop rijden hoor!

Edwin Jansen 21 augustus 2021 om 17:43

Ach ja we zullen zien of hij zichzelf goed inschat en/of ook af en toe een beetje toneel kan spelen.

AustrianOak 21 augustus 2021 om 19:09

“Ik ben niet op m’n best”. I tink Egan is playing game, he supergood on last kleimb. Look forward to next stage.

Aart van Woud 21 augustus 2021 om 19:31

Ik schrijf Bernal nooit af en ook nu niet. Dat hij niet op zijn allerbest is -als dat ook echt zo is- wil natuurlijk niet zeggen dat we geen rekening met hem moeten houden.

Volg hier

Headlines

Materiaalzone

Populair