Eddie Dunbar trekt met onmiddellijke ingang naar Sky

Door , donderdag 13 september 2018 om 12:00

Eddie Dunbar trekt met onmiddellijke ingang naar Sky. De Ier komt over van het ProContinentale Aqua Blue Sport, dat uit het wielerpeloton verdwijnt. De 22-jarige renner tekent een contract tot en met het einde van 2019. Dunbar maakt komende zaterdag al zijn debuut voor Sky in de Coppa Agostoni.


Op de website van Sky staat te lezen dat Dunbar toestemming heeft gekregen van zowel Aqua Blue Sport als de UCI om zijn huidige werkgever vroegtijdig te verlaten. “Ik ben heel erg dankbaar voor de mogelijkheid die Sky me geeft, zeker na de situatie waarin ik me bevond”, zo doelt hij op het plotselinge stoppen van zijn voormalige ploeg.

“Alle puzzelstukjes vallen in elkaar. Ik kan dan ook niet wachten om te beginnen. Het feit dat ik de laatste weken van het seizoen al kan doorbrengen met het team, zal de overgang een stuk gemakkelijker maken.”

Teammanager Dave Brailsford is net als Dunbar in zijn nopjes. “We volgen Eddie al een tijdje. Het is duidelijk dat hij veel potentie heeft. Hij maakte vooral indruk in de Tour de Yorkshire en de Tour de l’Avenir. We hopen dat hij zich nog meer kan ontwikkelen.”

Dit artikel delen:

25 Reacties

Chasse_patate 13 september 2018 om 12:01

Zag ik niet aankomen, zeker niet omdat Sky nogal wat contracten moet opzeggen of verlengen.

Verweggistan 13 september 2018 om 12:12

Mooi voor Dunbar. Maar Sky heeft toch al 30 renners onder contract?

EddyB1958 13 september 2018 om 12:19

Volgens PCS zijn er 12 einde contract.

SolitaryShell 13 september 2018 om 12:46

Sky rijdt vanaf nu dit seizoen inderdaad met 31 renners rond (stagiairs niet meegerekend), maar ja, regels tellen bij de UCI niet voor Sky.

rahimns 13 september 2018 om 12:57

Volgens mij hebben er een paar bij de UCI liggen slapen toen ze dit goedkeurden… waar SKY allemaal niet mee wegkomt

kelderfan 13 september 2018 om 12:16

Sky pakt meteen door en mooi voor Eddie Dunbar.

KimJungPoels 13 september 2018 om 12:20

Op termijn een goede vervanger voor Sergio Henao die naar UAE of CCC lijkt te vertrekken. Liet al leuke dingen in de heuvels zien dit jaar.

EddyB1958 13 september 2018 om 12:27

En hij heeft terug een echte fiets… Durft koersen,dat is al heel positief.

Romāns Vainšteins 13 september 2018 om 12:42

Frutsel fratsel, knutselknutsel, tweak tweak > tourpretendent.

illu 13 september 2018 om 12:43

Ondertussen op het hoofdkantoor van Sunweb: ZzzzzzzzzzzzZzzzzzzzZzzzzzz

Fort 13 september 2018 om 12:50

Ongelofelijk hé. Wat een amateurisme daar ook!

FritsvanHoefelen 13 september 2018 om 12:58

Uitgerust op vakantie met Sunweb

ah-ja 13 september 2018 om 13:04

Wordt idd niks op deze manier…

hahostolze 13 september 2018 om 13:15

De dubbele standaard hiero, echt bizar. Pedersen is even oud en met een even goed palmares: die is niks waard. Dunbar: top talent, had Sunweb moeten hebben!! Wat een onzin, Sunweb reageert juist snel door Pedersen vast te leggen, doen ze juist goed.

jvh93 13 september 2018 om 12:54

Hier snap ik echt niets van. Sky heeft dit jaar toch al 30 renners in dienst? Mogen dat er nu opeens 31 zijn??? Krijgt Sky wederom een voorkeursbehandeling van de UCI?

EddyB1958 13 september 2018 om 12:59

Volgens mij is er geen beperking van de UCI aangaande het aantal renners onder contract bij een team,wel over het aantal renners dat per ploeg in een wedstrijd mag geselecteerd worden.

rahimns 13 september 2018 om 13:29

Er is wel degelijk een maximum aan renners die een WTploeg onder contract mag hebben. 28+2 neo's en een minimum van 23

john 13 september 2018 om 13:45

jvh93 Hoe kom je er bij dat Sky een voorkeurs behandeling krijgt van UCI ,die jongen zal wel Astma hebben en bij Sky hebben ze de beste medicijnen uci goedgekeurd ,Zij hebben alleen recht op die producten en mogen ze ongestraft gebruiken .De anderen teams mogen ze niet gebruiken

Mwielerfan 13 september 2018 om 19:30

Jij wilt kennelijk geloven dat niet heel veel andere renners hetzelfde doen?

bilthoven 13 september 2018 om 13:16

Sky heeft een probleem, lijkt me zo. Als er bijna geen Engelse U23 renners meer voor Sky kiezen, dan moet men – als Britse ploeg – noodgedwongen naar Ierland uitwijken. Bijna alle goede Engelse klassementsrenners (Tao Geoghan Hart is de enige uitzondering) hebben de laatste jaren voor andere ploegen gekozen. Ik noem hier de gebroeders Yates, Hugh Carthy, Scott Davies en niet te vergeten James Knox. Wel heeft men afgelopen maand 2 grote beloften Mark Donovan en Ethan Hayter een stageplaats aangeboden, maar die hebben volgens mij nog geen meter voor Sky gereden.

Samlambeej 13 september 2018 om 16:49

@bilthoven
Ethan Hayter heeft in de Tour of Britain een hele week in de finale meegespeeld met de grote mannen.

JayJay 14 september 2018 om 07:58

Stephen Williams naar Bahrein-Merida niet vergeten!

Valvuillerdemoz 13 september 2018 om 13:36

Familie van Sly en Robbie?

Samlambeej 13 september 2018 om 16:51

Pas maar op hé. Vinnig mannetje.

bilthoven 13 september 2018 om 18:35

@ samlambeej. Dat klopt, maar niet als Sky renner, maar als lid van de Britse nationale ploeg.