Dylan van Baarle: “Froome zegt tegen ons dat hij gewoon blijft”

zondag 21 juni 2020 om 16:14
Dylan van Baarle: “Froome zegt tegen ons dat hij gewoon blijft”

foto: Cor Vos (archief)

Chris Froome vertelt tegen zijn ploeggenoten dat hij gewoon bij Team Ineos blijft en ook de Tour de France wil rijden met de Britse ploeg. Dat laat Dylan van Baarle, die met Froome op trainingskamp is, weten aan het AD. “Uiteindelijk weet ik ook niet wat er bij hem precies achter de schermen speelt, maar dat is wat hij tegen ons zegt”, aldus Van Baarle.

Al enkele weken gonst het gerucht dat Froome wil vertrekken bij Team Ineos. Afgelopen week werd hij gelinkt aan Israel Start-Up Nation, dat hem in augustus al over wil nemen en als kopman naar de Tour de France wil sturen. Het gerucht speelt ook binnen de selectie van Team Ineos, geeft Van Baarle aan.

“Natuurlijk gaat het erover, want het is elke keer in het nieuws. Maar voor zo ver ik weet, blijft hij gewoon en wil hij de Tour met Ineos gaan rijden. Uiteindelijk weet ik ook niet wat er bij hem precies achter de schermen speelt, maar dat is wat hij tegen ons zegt. Dus ik ga er vanuit dat hij erbij is”, geeft de Nederlander aan. Een eventueel vertrek van de kopman noemt hij raar. “En ik denk ook niet dat het gaat gebeuren en hij vroegtijdig gaat.”

Dit artikel delen:

10 Reacties

LB108 21 juni 2020 om 17:19

Zo dus Knaven en van Baarle denken elk anders..

Schone 21 juni 2020 om 17:58

Die blijft wel.

Schone 21 juni 2020 om 17:58

Die blijft wel.

Cyclinglife 21 juni 2020 om 18:37

Als froome blijft zegt hij dit. Als hij weg gaat maar het nog niet rond is, zegt hij dit.
Wat hij dus ook zegt je kan het 2 kanten op uitleggen.

Romāns Vainšteins 21 juni 2020 om 20:36

Zeg Dylan, zeg jij ze effe dat Chris tegen je zei dat ie blijft ok?

Martino87 21 juni 2020 om 20:43

Meestal blijken dit soort transfergeruchten wel juist. En als Froome zou blijven waarom stuurt hij dan niet even een bericht de wereld in? Het zou kunnen zijn om zijn prijs omhoog te stuwen, maar heeft hij dat nog nodig? Kan het me amper voorstellen.

Samlambeej 21 juni 2020 om 21:12

Ze zijn gisteren een mooi ritje gaan maken zag ik.
(onderdanig stemmetje)”Hej euhh… chris? ”
Ja?
“We lezen vanalles dat je naar Israel gaat of zo”
Nee nee, I stay.
(onderdanig geestje) [sfeer gemoedelijk houde, doorfietseuh.]

Cochise 21 juni 2020 om 22:41

Wat ik me dan afvraag: waarom zou Ineos zelfs overwegen om Froome in augustus al te laten gaan? Of heb ik iets gemist en is er een soort afkoopclausule waar Ineos niets tegen kan beginnen? Ik dacht dat die uitzonderlijke transferperiode in de zomer enkel in onderlinge overeenstemming kon ingeroepen worden.

bonimenier 22 juni 2020 om 03:31

De afkoopsom die Israel Cycling aan Ineos zou betalen, gaat uiteraard veel lager liggen als ze Froome pas na de Tour zouden krijgen. Waarschijnlijker is zelfs dat Israel Cycling hem dit jaar niet meer moet hebben en hem gratis (loon buiten beschouwing gelaten) gaan proberen in te lijven voor 2020 als ze hem niet voor de Tour kunnen krijgen. In beide gevallen misloopt Ineos dus een waarschijnlijk significante som geld. Vraag is uiteraard hoe hard Ineos het geld nodig heeft. Geld lijkt voor hen niet echt een probleem.

Thomas Hermans 24 juni 2020 om 01:51

Blijft raar om met je huidige team te gaan trainen en dan vlak voor de Tour naar een ander team te gaan (andere fiets?) En het totaal nog niet goed kennen van de meeste andere renners etc.

Headlines

Materiaalzone

Populair