Dylan van Baarle blijft drie jaar langer bij Team Ineos

dinsdag 17 september 2019 om 15:21
Dylan van Baarle blijft drie jaar langer bij Team Ineos

foto: Cor Vos

De handtekeningen zijn definitief gezet: Dylan van Baarle zal ook de komende drie seizoenen uitkomen voor Team Ineos. Het AD wist tijdens de Tour de France al te melden dat de Nederlander op het punt stond om zijn contract te verlengen, maar nu heeft Van Baarle ook definitief zijn krabbel gezet.


Van Baarle maakte aan het einde van 2017 de overstap van het Amerikaanse Cannondale-Drapac. In zijn eerste seizoen voor (toen nog) Team Sky reed hij onder meer de Vuelta a España. Daarnaast werd hij voor het eerst Nederlands kampioen tijdrijden. Dit jaar wist Van Baarle nog een extra stap te zetten.

Zo won hij in juni nog een bergetappe in het Critérium du Dauphiné en speelde hij in de Tour de France een cruciale rol voor latere eindwinnaar Egan Bernal. “Ik ben echt een betere wielrenner geworden bij Team Ineos”, zo laat Van Baarle weten in een persbericht. “En ik wil de komende jaren nog beter worden.”

Van Baarle – die eerder dit jaar ook al de Herald Sun Tour won – zag dit seizoen een droom uitkomen. “En dat was de Tour de France winnen met Egan. Het was echt een fantastische ronde, aangezien we eerste en tweede (met Geraint Thomas, red.) werden in het eindklassement”, zo vertelt de 27-jarige allrounder.

Van Baarle (uiterst rechts) viert de Tourzege van Egan Bernal – foto: Cor Vos

Klassiekers 
Van Baarle hoopt volgend jaar ook te schitteren in de klassiekers. “Ik hoop het podium te halen in een topklassieker. Daarnaast wil ik nog belangrijker zijn in de grote rondes.” Coach Tim Kerrison vult aan. “Dylan is echt een fantastische aanwinst gebleken. Hij is uitgegroeid tot een van de meest veelzijdige renners van het peloton.”

Dit artikel delen:

30 Reacties

Brummel 17 september 2019 om 15:40

geen verrassing, maar zouden we vandaag niet wat van collega Poels moeten horen?

leegloper 17 september 2019 om 15:43

Ik zit ook te wachten. Door Israel-nieuws dacht ik die ploeg en dat hij daarom tot dinsdag moest wachten.
Voorlopig nog 8 man van Ineos met vraagteken: https://www.procyclingstats.com/team/team-ineos-2019/transfers
edit: Ik dacht dat dat veel was, maar bij enkele andere grote teams zijn er ook 7 a 8 man met een vraagteken. We zitten al redelijk diep in het seizoen.

FritsvanHoefelen 17 september 2019 om 15:45

Wellicht is dat de volgende verlenger

Franco Ballerini 17 september 2019 om 15:49

Ja, ik zit ook al de hele dag te refreshen in de hoop op nieuws over Poels. Dit bericht lijkt te duiden dat hij weggaat bij Ineos, anders was het wel gebundeld?

john 17 september 2019 om 16:02

Dat zal nog wel effen duren,na die knappen prestatie in de laatste Vuelta staan ze allemaal te dringen om zijn handtekening

Scibby 17 september 2019 om 20:50

Nou aangezien er geen nieuws naar buiten komt mag je verwachten dat Poels gewoon bij Ineos blijft?

west 17 september 2019 om 20:54

Of… Hij gaat naar een Amerikaanse ploeg waar de tijdzone nog geen bedtijd is… ;)

leegloper 17 september 2019 om 15:41

Ineos is laatste jaren slecht geweest in de klassiekers, maar Van Baarle is vele malen beter gaan klimmen.

wielrenner 17 september 2019 om 15:49

Tsja hoe doet ie dat, voorheen was het ondanks zijn hoge wattages een antiklimmer. Nu kennelijk veel afgevallen gezien die sprietjes en dan toch nog dezelfde wattages trappen is zéér knap. Trouwens op één of andere manier lijkt die helm niet echt goed te passen. Bij Tao GH zit die helm ook zo merkwaardig qua pasvorm.

Johnny7 17 september 2019 om 15:47

Goede klimmer geworden en dan behouden ze je graag. Leuk salaris en alles van een hoog niveau. Leukjes.

Charlie33 17 september 2019 om 15:49

Vandaag zou Wout Poels zijn toekomst bekend maken. Al nieuws?

josi 17 september 2019 om 15:53

Logisch, was de meest betrouwbare knecht in de Tour en is dit jaar duidelijk beter gaan klimmen. Die klassiekerdroom zie ik echter nog niet zo snel werkelijkheid worden.

west 17 september 2019 om 15:55

Een betere renner? Een betere knecht bedoeld ie.
Als jij in een ploeg rijdt met Kwiatkowski, Moscon, Stannard, Rowe, Doull, Halvorsen en Ganna en jullie rijden in de klassiekers met z’n allen één podium in San Remo en KBK voor elkaar; Dan zou ik niet zeggen dat jullie betere renners zijn geworden… Althans niet beter dan het potentieel.

Panache 17 september 2019 om 20:03

Informeer je eens. Van Baarle wint Herald Sun. Daarna in een belangrijke klassiekers DNF. Daarna bijna een maand geen wedstrijd. Zonder ritme dus aan de start van de grote voorjaarsklassiekers. Winst bergrit Dauphine. Uitstekende Tour. Ja, hij heeft feitelijk aangetoond een betere wielrenner te zijn geworden.

west 17 september 2019 om 20:56

Maar wat is er dan ongeinformeerd aan mijn bericht?

Panache 17 september 2019 om 21:55

Omdat er een valide reden is dat ‘betere renner’ niet in tegenspraak is met het mindere klassieke voorjaar. Met daarbovenop overwinningen in niet klassieke wedstrijden om het transformeren tot een ‘betere renner’ te onderstrepen.

west 17 september 2019 om 22:02

Met andere woorden uitblinken in een ander tak van de wielersport; het knechten?

Romāns Vainšteins 17 september 2019 om 22:06

Ze hebben van Baarle bij SKY omgebouwd tot kachelrobot en kennelijk veel vertrouwen in zijn marge nog.

Panache 17 september 2019 om 22:33

Waar het om gaat West, is de stelling van Van Baarle zelf dat hij een betere renner is geworden. Jij probeert dat (zonder argumenten) in het belachelijke te trekken. Terwijl er gewoon feiten voorhanden zijn die zijn stelling ondersteunen. Je kan zelfs een parallel trekken met Laurens De Plus, die ook een betere renner is geworden terwijl hij veel knecht (maar ook voor eigen kans gaat en wint).

west 17 september 2019 om 22:39

Ik probeer zijn vooruitgang niet belachelijk te maken. Ik probeer zijn keuzes belachelijk te maken. Het is eeuwig zonde dat die gasten die ik noem ervoor kiezen om goeie knecht te zijn, terwijl ik ze stuk voor stuk in topvorm zou willen zien in de wedstrijden waar zij voor gemaakt zijn.

AnderJ 17 september 2019 om 16:00

Haha, iedereen hier zit vooral te wachten op nieuws over Poels. Wedden dat als straks het nieuws over Poels bekend wordt, een deel van de reacties zal zijn dat het toch niemand kan schelen wat Poels gaat doen, omdat hij al jaren niet meer top zou zijn.

Romāns Vainšteins 17 september 2019 om 16:21

Is er nieuws over Poels ?

west 17 september 2019 om 16:27

Welke Poels? Matje-Vandert of Remco-Evert?

AnderJ 17 september 2019 om 17:27

Wie waar Wout?

Panache 17 september 2019 om 22:35

We weten toch dat EF altijd aan de late kant is.

EddyB1958 17 september 2019 om 16:46

Vandertpoels??? Evertpoels???
On topic: van Baarle en Castroviejo zijn voor mij de twee beste knechten bij Ineos. Die waren het gans jaar goed.

assen 17 september 2019 om 18:41

+1
Ze zijn de Wit-Rus, Stannard, en Kwiat voorbij in de pikorde (wat mij betreft)

Scott Sunderland 17 september 2019 om 17:35

Heeft Poels zijn marktwaarde doen dalen met deze Vuelta ?? Contract bij nieuwe ploeg teruggetrokken misschien ?

Abdoe 17 september 2019 om 21:03

Poels morgen volgens https://twitter.com/i/web/status/1174030356233773056