Dylan Groenewegen: “We waren vrij vroeg, maar dat is wat ik fijn vind”

woensdag 17 juli 2019 om 18:53

Dylan Groenewegen kwam vandaag een paar millimeter tekort voor zijn tweede sprintzege in deze Tour de France. De Nederlander begon opnieuw de sprint vroeg met zijn sprinttrein van Jumbo-Visma, maar moest ditmaal de winst laten aan Caleb Ewan.


“De sprint was met een klein beetje wind op kop. Ewan kon uit het zog komen”, zei Groenewegen na afloop van de elfde etappe. “We waren wel vrij vroeg, maar dat is wat ik fijn vind en het is mijn keuze. Soms win je en soms verlies je. Maar van verliezen hou ik niet echt.”

De Nederlandse sprinter voelde dat hij vrij vroeg zijn sprint moest aanvangen. “Maar als ik langer wacht, komt alles er misschien overheen. Nu verlies je met een half wiel, de vorige keer win je met een half wiel. Het zijn keuzes. Misschien moest ik wat langer wachten, maar als Ewan dan aangaat, ben je ook verloren.

“Ik zat in een heel goede positie, we wisten dat de wind een beetje op kop stond. Ik voelde dat Mike niet langer kon doortrekken, nadat hij al lang op kop reed. Dus ik moest een keuze om aan te gaan en dan kom je een paar millimeter tekort. Ik hou niet van verliezen, maar ook dat is de wielersport. Je verliest meer dan je wint, maar ik hou er nog steeds niet van.”


Meer video’s zien uit het peloton?
Abonneer je dan nu op ons YouTube-kanaal!

Dit artikel delen:

12 Reacties

jessevdalen 17 juli 2019 om 18:55

Eerlijk. Fractie te vroeg

MrKennedy85 17 juli 2019 om 19:08

Prachtige reactie. Heerlijk hoe hij nooit om de feiten heen draait. Hij is altijd het meest kritisch op zichzelf heb ik het idee.

kielabokki 17 juli 2019 om 19:24

Winnaarsmentaliteit van dit mannetje heeft ook wel voor een cultuurverandering bij de ploeg gezorgd heb ik het idee.

Franco Ballerini 17 juli 2019 om 19:25

2KM te vroeg op kop. Het TJV treintje leert bar slecht.

Joram 17 juli 2019 om 21:30

Lees je niet? Dit is wat dylan wou en fijn vind, zijn keuze. Dylan is heel wat realistischer en positiever dan jij……

horsm 17 juli 2019 om 19:26

haha… ‘Verliezen hoort bij de sport, maar ik hou er nog steeds niet van.’

tdfan 17 juli 2019 om 19:44

Oooh wat baalde hij. Dat interview op het AD, schitterende sportman. Echte winnaar. Volgende keer beter. En in Parijs weer als eerste over de streep.

jv88 17 juli 2019 om 21:01

Franco??? Als Jansen zich niet weg laat drummen door Morkov zitten ze perfect. Nu nog steeds goed alleen niet perfect door de wind op kop.

Jalabertje 17 juli 2019 om 21:10

Lekker straight zoals het een echte mokummer betaamt

xistnc 17 juli 2019 om 21:34

Mooie nederlagen zijn mooier dan lelijke overwinningen, maar het blijven nederlagen.

sooike 17 juli 2019 om 22:04

NOS-kenner Ducrot wist al dat Groenewegen te vroeg zat op het moment dat hij over de streep bolde. Ik vond het prachtig om te zien hoe JV de koers domineerde in de laatste 10 kilometer. Natuurlijk moest Teunissen te lang op kop, maar met de manier waarop Groenewegen overnam, was niets mis. De NOS sabelde hem neer omdat hij met een verschil van 5 cm verloor van de eveneens razendsnelle Ewan. Als het andersom was geweest was “droogkloot” Ducrot nu nog aan het kraaien !

mus van de maasstad 18 juli 2019 om 06:55

Ga jij nou serieus anderen van betichten negatief te zijn terwijl dat misschien niet helemaal terecht is?