‘Dylan Groenewegen niet in Vuelta a España’

woensdag 3 juli 2019 om 08:31
‘Dylan Groenewegen niet in Vuelta a España’

Dylan Groenewegen staat dit jaar dan toch niet aan de start van de Ronde van Spanje. Aanvankelijk was de sprinter van Jumbo-Visma van plan om dit jaar twee grote rondes te rijden, met als doel sterker te worden. Volgens De Telegraaf heeft hij nu een streep gezet door dit plan.

Wel staat de Amsterdammer op 11 augustus aan de start van het Europees kampioenschap in Alkmaar. Ook de Binck Bank Tour gaat volgens de krant waarschijnlijk deel uitmaken van zijn programma. Voordat het zover is, start hij aanstaande zaterdag eerst in de Tour de France.

Dit artikel delen:

43 Reacties

Blaudzun 3 juli 2019 om 08:34

Alle ballen op Primoz

jvh93 3 juli 2019 om 08:34

Roglic waarschijnlijk mee naar de Vuelta dus volledig voor het klassement en geen plek voor een sprinter met trein. Zal ook wel ten koste gaan van Roosen en vd Hoorn denk ik

Rhohan 3 juli 2019 om 11:43

Waarom voor vd Hoorn? Primoz hoeft toch geen 7 klimmers met zich mee? Die jongen kan prima knechten voor de vlakke/heuvelachtige wegen

Charlie33 3 juli 2019 om 08:48

Balen. De uitgelezen kans voor Dylan om ritten in grote rondes te winnen. Ik juich wel voor hem. Niet voor Primoz.

Blaudzun 3 juli 2019 om 09:19

Alleen omdat Primoz bij een andere ploeg verdacht zou zijn?

Rebellin 3 juli 2019 om 13:21

@blaudzun Zit jij nou ook al te insinueren? Ik steek mijn hand voor Primoz Roglic in het vuur.

Glorious 3 juli 2019 om 08:50

Roglic met nog betere helpers, Kruiswijk, Gesink, Bennett, Hofstede en 3 goede mannen voor op het vlakke/ heuvels.

KnightBiker 3 juli 2019 om 09:58

Het lijkt mij waarschijnlijk dat Kruijswijk dubbelt – ging vorig jaar ook best goed

koos1 3 juli 2019 om 08:51

Jumbo in de Vuelta alles op het klassement dus.
Voor het klassement hebben ze dan een heel sterke (misschien wel de sterkste) ploeg in de Vuelta met Kruijswijk, Bennett, Roglic (?), Gesink en dan nog sterke knechten erbij als Hofstede, Powless, de Tier/Lindeman en voor het vlakke iemand als Van der Hoorn

aru123 3 juli 2019 om 08:59

Roglic, kruijswijk, bennett, gesink,hofstede, powless, roosen, van der hoorn.

Witte Trui 3 juli 2019 om 09:08

Pfoeh, dat kan een knappe klassementsploeg worden zeg.

Brummel 3 juli 2019 om 10:18

dat wordt weer genieten

horsm 3 juli 2019 om 09:09

Teunissen mee & af en toe voor eigen kans laten sprinten?

jsprunk 3 juli 2019 om 09:13

Van Poppel heeft ook nog geen grote ronde gereden dit jaar?

koos1 3 juli 2019 om 09:19

Van Poppel heeft in het begin van het jaar al aangegeven dat hij dit jaar geen grote ronde zal rijden.

Elvs 3 juli 2019 om 09:18

Ergens ook wel jammer. Ik hoop dat ze hem wel ooit gaan uitspelen in meerdere rondes. Als sprinter is een etappezege in een grote ronde ongeveer het hoogst haalbare…

LucasR 3 juli 2019 om 09:23

Milaan-San Remo.

Viktrodriguez 3 juli 2019 om 18:33

Menig sprinter heeft ook Roubaix en/of Vlaanderen gewonnen. Verder zal het nog wel een paar jaar duren alvorens Groenwegen een serieuze kanshebber voor MSR, want kapot controleren is heel lastig met een dergelijke sprinter. Door die finale is het ook absoluut niet direct koers voor sprinters.

greeny 3 juli 2019 om 21:26

noem eens 10 ‘sprinters’ die roubaix of vlaanderen gewonnen hebben? als je boonen een sprinter wil noemen prima. maar noem er nog maar 9 bij…

JVD 3 juli 2019 om 09:26

Gezien de berichtgeving van vanochtend gaan ze natuurlijk met Dumoulin voor het klassement :).

ti-raleigh 3 juli 2019 om 09:26

Dylan kan een veel mooier programma rijden dan Vuelta met mooie eendagskoersen. Dat Vuelta nodig is voor hardheid kan, maar is geen wet van meden en perzen.

xistnc 3 juli 2019 om 09:49

Voor Vuelta begrippen zijn er relatief veel aankomsten die een Groenewegen best aan zou kunnen: rit 3, 4, 14, 17, 19 en 21. Als Roglic een doel wil maken van de Vuelta, kan Jumbo echter geen ploeg opstellen om achter de Marko’s en Mirko’s van Spanje aan te rijden.

jooprioolpijp 3 juli 2019 om 12:36

+1 precies dat.

Sebas 3 juli 2019 om 09:59

Na de beslissing om Niet met Roglic naar de Tour te gaan wederom een beslissing Waar ik volkomen achter sta. De ploeg kan een grote ronde winnen en heeft daar met Roglic en Kruissie (in mindere mate) eindelijk serieuze kandidaten voor. Groenewegen in de Vuelta uitspelen (inclusief een volledige trein) om sterker te worden, vind ik geen doorslaggevend argument op dit moment. Als er nu een slecht seizoen gered moest worden, ok.

Pascal De Kooning 3 juli 2019 om 10:16

Met Gesink, Bennet, Kruyswijk en evt Tolhoek heeft Roglic een geweldige ploeg rond hem heen voor de bergen. Dan snap ik wel dat Groenewegen thuis blijft als hij geen treintje mee krijgt.

Brummel 3 juli 2019 om 10:20

Ik weet nu al wat de Helicóptero de La Vuelta ervan gaat zeggen: TACATACATACATACATACATACATACATACATACATACATACATACATACATACATACATACATACATACATACATACATACATACATACATACATACATACATACATACATACATACATACATACATACA

west 3 juli 2019 om 10:46

Als Dumoulin en Froome (dûh) de Vuelta niet gaan halen blijft enkel Carapaz over als frisse tegenstand. De rest allemaal de Tour gereden of van significant minder niveau.
Dus hopen dat er niemand in week één al valt, dan wordt het een makkie ;)

greeny 3 juli 2019 om 11:25

lol ja want vorige keer tegen carapaz ging zo lekker namelijk

tdola 3 juli 2019 om 10:54

@west
Wat je zegt, er zijn wel heel weinig potentiële gt winnaars die helemaal fris aan start vd Vuelta kunnen komen, goed punt.

Random wielerliefhebber. 3 juli 2019 om 11:34

Dumoulin komt ook gewoon fris aan de start en Lopez.

arjando.ooms 3 juli 2019 om 11:38

En alle uitvallers on de 1e week van de tour ook natuurlijk.

Sunrider 3 juli 2019 om 11:38

De Tour is nog niet eens begonnen en er wordt al gespeculeerd over de Vuelta.

nickdt 3 juli 2019 om 11:46

Vuelta team
Roglic, Kruijswijk, Bennet, Gesink, Hofstede, Martens, Roosen, Bouwman

koos1 3 juli 2019 om 15:08

i.p.v. Martens en Roosen zie ik eerder Powless en van der Hoorn rijden en De Tier (als die blijft) maakt ook nog wel kans om de Vuelta te rijden.

Jungle Man 3 juli 2019 om 12:06

Zonde. zo blijft ie een sprinter en wordt ie nooit een 'echte' wielrenner. door meer inhoud te kweken in een -voor hem- pittige ronde.
maar, er zal wel over zijn nagedacht

jooprioolpijp 3 juli 2019 om 12:40

Wat zou hij voor ‘echtere’ wielrenner moeten worden? Een soort net-niet klassiekerman? Beetje meer inhoud kan geen kwaad met het oog op b.v. San Remo, maar dat kun je ook anders trainen.

heuvelcolombia 3 juli 2019 om 12:37

Zonde had hem graag in de bus zien zitten op SPaanse cols ipv in de Binckbanktour.

wouter 3 juli 2019 om 12:47

Weg vrijgemaakt voor Kittel…

venloos 3 juli 2019 om 14:20

En Bennet dacht een paar maanden geleden hier nog voor een klassement te kunnen gaan. Nu definitief veroordeeld tot knechten denk ik.

  • 1
  • 2