Dylan Groenewegen komt dit jaar niet meer in actie

Dylan Groenewegen komt dit jaar niet meer in actie

foto: Cor Vos

dinsdag 29 september 2020 om 14:39

Dylan Groenewegen zal dit jaar geen rugnummer meer opspelden, zo laat Jumbo-Visma-ploegleider Arthur van Dongen weten aan het AD. “We gaan hem rustig brengen voor het volgende seizoen.”

Van Dongen is duidelijk in Blankenberge, de startplaats van de BinckBank Tour 2020. “Dylan komt dit jaar helemaal niet meer in actie.” Groenewegen gaat door een moeilijke periode na een inmiddels veelbesproken sprint in de Ronde van Polen. De renner van Jumbo-Visma week van zijn lijn, waardoor zijn landgenoot Fabio Jakobsen op verschrikkelijke wijze ten val kwam.

De zaakwaarnemer van Groenewegen, Martijn Berkhout, liet begin deze maand in de Avondetappe weten dat de renner bedreigingen krijgt en daarom in een ‘mentaal traject’ zit. Jumbo-Visma, de ploeg van Groenewegen, besloot al snel om de Amsterdammer voorlopig aan de kant te houden in afwachting van een oordeel van de disciplinaire commissie van de UCI.

Een emotionele Groenewegen liet eerder al weten helemaal niet aan fietsen te denken. “Ik raak de fiets voorlopig even niet aan. Aan sprinten denken, is heel ver weg. Ik zal er de komende maanden niet eens aan denken om te fietsen. We zullen wel kijken hoe het daarna gaat lopen.”

Jakobsen is overigens aan de beterende hand, al heeft hij nog een lange weg te gaan. Toch is teammanager Patrick Lefevere optimistisch over het herstel van zijn renner. “Ik ben ervan overtuigd dat hij rond maart weer een rugnummer opspeldt.”

Dit artikel delen:

81 Reacties

Marcel Kitellaar 29 september 2020 om 14:45

Tuurlijk niet. Hij is geschorst. Misschien volgend jaar ook nog.

Emphaa 29 september 2020 om 14:54

Hij is niet geschorst. UCI heeft het onderzoek nog steeds niet afgerond en dus geen sancties opgelegd. Jumbo-Visma houdt hem, wijselijk, zelf uit koers tot het onderzoek is afgerond en eventuele sancties zijn uitgedeeld

Chasse_patate 29 september 2020 om 15:00

Ga toch weg man, als ze hem schorsen dan mag JV wel eens een rechtzaak aan gaan spannen. Want sinds dit voorval zijn er al 20 vergelijkbare acties geweest. Op het jongste WK bij de dames nog.

Ik zeg go Dylan en dat je maar veel mag winnen in 2021.

rogierb 29 september 2020 om 15:20

Ze moeten hem juist schorsen om een voorbeeld te stellen. En Jumbo-Visma zal deze straf ook accepteren.

bartp25 29 september 2020 om 15:23

Ik ben het eens dat ze hem moeten schorsen, een voorbeeld stellen dat kan, maar dan hebben ze zichzelf alweer in de vingers gesneden. De actie van Sagan ten opzichte van WvA in de Tour was dan mijn inziens ook strafbaar geweest. Het blijft willekeur. Als WvA door de de actie van Sagan zwaar crasht was hij wel uit de tour gegooid en misschien geschorst. Nu enkel gedeclasseerd.

rogierb 29 september 2020 om 15:29

De gevolgen spelen vaak al dan niet terecht een rol in de strafmaat. Dat neemt niet weg dat een overtreding zonder ernstige gevolgen ook moet worden bestraft. Het is wel erg lastig om hier een duidelijke lijn in aan te brengen, maar ze moeten toch een poging gaan doen.

Chris Van Uden 29 september 2020 om 15:29

Het elleboogje van Longo Borghini afgelopen zaterdag had ook best bestraft mogen worden.

Sephiroth 29 september 2020 om 15:33

Dylan is nog niet geschorst, UCI is muisstil omtrent dat soort topics de laatste Tijd. Sagan zijn actie van de Tour, bennet zn scheve sprint etc. Er zijn genoeg voorbeelden. De UCI moet meer schorsen op acties en niet op afloop zoals hierboven gemeld. Dit is misschien lastig maar gaat iig zoden aan de dijk zetten ipv dit halfbakken gedoe, waar de afloop van een overtreding een toevalsvraag gaat worden die beinvloed wordt door: Hekken, wegdek, wegmeubilair, fans, stuurvaardigheid alle deelnemers etc.

Groetjesaandevoetjes 29 september 2020 om 15:47

Hoe lang mag dat onderzoek van de UCI duren? Jumbo Visma houdt Dylan aan de kant tot dat de UCI de straf bekend maakt, maar wat nu als ze pas volgend jaar een keer met een uitspraak komen. Dit soort uitspraken kun je toch prima binnen een maand beslissen.

CechRepublic 29 september 2020 om 16:50

@bartp25, Sagan werd gedeklasseerd voor die actie tegen Van Aert. Werd dus ook bestraft.

Nils96 29 september 2020 om 17:16

Kunnen alstublieft met zijn allen op wielerflits.be je gal gaan spuiten? De sfeer hier is het afgelopen jaar helemaal verpest.

Verstandig beslissing van Jumbo. Hoop dat zowel Dylan als Fabio er volgend jaar weer helemaal gaat staan.

Federico Bahamontes 29 september 2020 om 14:52

Waarom doet de UCI er eigenlijk weer zo lang over om zich uit te spreken over een schorsing…?

rogierb 29 september 2020 om 15:36

Pure incompetentie.

WernerFranke 29 september 2020 om 14:52

Is dit een beslissing van de ploeg, of is er al een sanctie van de UCI?

Chris Van Uden 29 september 2020 om 15:06

Het artikel geeft duidelijk aan dat het een beslissing is van de ploeg.

WernerFranke 29 september 2020 om 15:13

Die beslissing is natuurlijk makkelijk te nemen als er achter de schermen al contact is met de UCI. Daar doelde ik op.

Elvs 29 september 2020 om 15:17

Als het achter de schermen is gebeurd, hoe moet iemand van ons dat dan weten?

Sephiroth 29 september 2020 om 15:33

TJV kennende van de afgelopen seizoenen is het iets vanuit de ploeg, gezien hoe open ze zijn over dingen als Ketonengebruik ga ik ervanuit dat ze het wel zouden melden mocht het van de UCI komen.

Tuubke 29 september 2020 om 14:56

Het zou in elk geval netjes van Groenewegen zijn om niet eerder te gaan koersen dan wanneer ook Jakobsen daar weer toe in staat is.

Corné 't Glansarm 29 september 2020 om 14:57

+1

Dikke Vrouw 29 september 2020 om 15:12

+1

Marcel Kitellaar 29 september 2020 om 15:13

Goed punt inderdaad

Miko1983 29 september 2020 om 15:15

Wat een onzin!!

lone wolf 29 september 2020 om 15:19

Wat een onzin. Stel je voor dat Jakobsen nooit meer in het peloton zou geraken, dan moet Groenewegen ook maar wegblijven?

Ik ben niet echt fan van Groenewegen zijn discipline (spurten zeggen me niet veel), dus ik lig geeneens wakker van zijn terugkeer, maar niets zou hem beletten om in actie te komen wanneer hij of zijn ploeg daar het moment rijp voor vinden.

Sephiroth 29 september 2020 om 15:23

onzin, want dan zou niemand meer moeten sprinten totdat de UCI eindelijk eens hun veiligheidsprotocollen op orde hebben en renner veiligheid garanderen, Zie hekken Polen, Hongarije?, Luxemburg, alle onregelmentaire sprints met gevaarlijke acties etc.

Marco 29 september 2020 om 15:34

Ik vind het helemaal geen onzin.. juridisch staat het hem idd volledig vrij zolang de UCI niets doet.

Echter ik denk dat als er nog een soort schorsing komt, dit geld als een soort tijd die hij al gezeten heeft.. veel nadeel zal hij hier niet van hebben en netjes is het zeker.. bovendien is het zeker dat Jakobsen terug komt

Marcel Kitellaar 29 september 2020 om 15:38

Zo zeker is dat niet Marco. En als hij terug komt kan het hem ook vergaan als Vakoc of erger Malori. Laat ons het beste hopen voor Fabio

Groetjesaandevoetjes 29 september 2020 om 15:49

In dat geval zou het ook netjes zijn van Jungels om pas weer te koersen als Higuita dat kan? Wat een lariekoek zou dat zijn.

Marco 29 september 2020 om 15:57

@Marcel Kitellaar hoe hij terug komt weet ik niet nee.. maar ik meende dat iemand van DQS zei dat hij terug komt

Romāns Vainšteins 29 september 2020 om 16:15

Onzin

jv88 29 september 2020 om 19:07

Wat een bull****!!!

Scibby 29 september 2020 om 14:57

Ik ben benieuwd als ze die ooit weer goed aan het koersen krijgen.

Valvuillerdemoz 29 september 2020 om 16:25

Ben je nu niet benieuwd dan?

Murcia 29 september 2020 om 14:58

Hij lijkt mij afgaande op de woorden van Berkhout in de Avondetappe mentaal ook nog niet in staat te zijn om te koersen. Ik hoop hem volgend seizoen net als Fabio weer aan het werk te zien.

bartp25 29 september 2020 om 15:02

Lijkt me verstandig, uit de wind houden en hij heeft er zelf ook geen trek in heeft hij al aangegeven. Afwachten wat de UCI aangeeft, het is inderdaad belachelijk dat er van hun kant nog niks is gecommuniceerd over de straf voor Groenewegen.

Dr op en dr over 29 september 2020 om 15:10

Hopelijk zijn zowel Fabio als Dylan volgend seizoen weer te bewonderen.

tdola 29 september 2020 om 15:14

Dat de uci hier zolang over doet slaat weer helemaal nergens op.
Alsof een speler van Ajax 1e wedstrijd van het seizoen rood krijgt en na 6 wedstrijden nog niet weet of ie geschorst wordt, en zo ja voor hoe lang.
En ondertussen afwachten maar.

Verstandig van tjv iig, en blijkbaar heeft groenewegen dit ook nodig. Hopelijk volgend seizoen frisse start.

Miko1983 29 september 2020 om 15:17

UCI weer lekker snel met handelen in deze zaak. En vergelijkbare acties (met mindere gevolgen gelukkig) worden weer totaal niet aangepakt. Echt een stelletje mafklappers daar bij de UCI, eigen straatje aan het schoonvegen nog denkik.

Sephiroth 29 september 2020 om 15:27

Begrijpelijk dat TJV dit doet, al helemaal als Dylan nog steeds bedreigingen krijgt.
Wat ik vooral schandalig vind is dat de UCI nog immer niet een uitspraak doet.

Ik gok dat de UCI met het volgende probleem zit:
Korte schorsing geven zoals bij vergelijkbare (qua actie, niet qua afloop!) sprint acties = ontevreden publiek
Lange schorsing geven = zwakke zaak hebben indien TJV het aanvecht want er zijn legio voorbeelden van de afgelopen maanden cq. jaren waar Sprinters vergelijkbaar van hun lijn afwijken, echter zonder erg. Dus dan komt de schulddiscussie (wbt Letsel ernst, niet wbt afwijkende lijn, daar zat Dylan fout) op gang of het niet aan de ronde van polen ligt etc. Ergo: Veel gedoe en proces kosten voor de UCI.

Mijn gok is dat de UCI rond de kerst middels een zo klein mogelijk persberichtje aangeeft dat Dylan een terugwerkende schorsing tot medio Februari krijgt. En dan als UCI zijnde, hopen dat daarmee geen verdere heisa komt van alle fronten.

Dit laatste is echter niet de juiste weg, na hun sterke woordkeuze en duidelijke stellingname direct na het ongeluk hadden ze een snelle afhandeling moeten bieden. Meer daden minder slap gelulvanuit de UCI. Als ze het zo fout/erg vinden dan moeten ze hem ook maar straffen voor een lange periode.

Chris Van Uden 29 september 2020 om 15:45

Plus dat wanneer aangetoond wordt dat de slechte hekken een beslissende factor zijn geweest in het ontstane letsel bij Jakobsen en nog een aantal andere renners, de UCI ook nog problemen kan krijgen, en anders wel de organisatie van de Ronde van Polen. Zitten ze denk ik ook niet op te wachten..

Groetjesaandevoetjes 29 september 2020 om 17:09

Sepiroth, je kunt zo solliciteren als PR mannetje in Lausanne.

Sephiroth 29 september 2020 om 22:49

alsjeblieft niet.. In zwitserland werken en wonen OK, maar PR.. nee ik hou het bij mijn huidige R&D baantje hoor :)

Marcel Kitellaar 29 september 2020 om 15:32

Als hij terug in koers komt ook alle spotlights op hem en al zijn acties zullen met een vergrootglas bekeken worden.
Op de koop toe doodsbedreigingen van ‘supporters’ die het op hem gemunt hebben. Security zal dus ook nodig zijn

Michelangelo 29 september 2020 om 20:20

Denk dat dit wel mee gaat vallen, Kittelaar.

Ik verwacht best dat Groenewegen af en toe dingen naar zijn hoofd geslingerd krijgt. Maar dan vooral verbaal.

Maar eerlijk gezegd vraag ik me dan af wie dat zou doen? Nederlanders, daar verwacht ik het niet echt van, aangezien zowel Groenewegen als Jakobsen een roodwitblauw vlaggetje achter hun naam hebben. En ik denk eerlijk gezegd dat heel veel Nederlandse wielerfans niet zo fanatiek zijn om verder te gaan dan wat geroep.

Belgen dan? Dat zou dan komen vanuit de adoratie voor het wolvenclubje, want een andere link is er niet. Mijn ervaring is wel dat Belgen net wat fanatieker omgaan met renners in positieve en negatieve zin.

En in andere landen is het denk ik niet zo’n dingetje als hier in NL-BE….

Sephiroth 29 september 2020 om 22:51

michelangelo: vanuit engelstalige en spaanse landen waren er ook nog genoeg opgefokte gasten hoor. Frankrijk niet zo bekeken en ook de huidige stand weet ik niet. Direct na de sprint was het iig veel culturen

leo jansen 29 september 2020 om 15:34

De UCI heeft sinds afgelopen zaterdag geen reden meer om hem te schorsen.

Sephiroth 29 september 2020 om 15:36

?

horsm 29 september 2020 om 15:39

Er zijn dus bedreigingen. Met dank aan Patrick Lefevere die er alles aan gedaan heeft om mensen op te hitsen.

rogierb 29 september 2020 om 15:43

Mensen die bedreigingen uiten zijn toch echt verantwoordelijk voor hun eigen daden.

bartp25 29 september 2020 om 15:45

Dat sommige mensen te dom om te poepen zijn, die dus bedreigingen uiten naar wie dan ook, kun je Lefevere niet kwalijk nemen. Ben het zeker niet eens met hoe Lefevere zaken aanpakt, maar dit is iets wat je hem zeker niet kwalijk kunt nemen. Dat ligt toch echt bij de persoon zelf en dan voornamelijk bij het IQ van die persoon.

Sephiroth 29 september 2020 om 15:55

Stemmingmakerij kan je iemand kwalijk nemen en is aanvechtbaar voor het gerecht. Dit is wat Lefevre heel erg heeft gedaan de eerste 48-72 uur na de crash.

De daaruitvolgende bedreigingen zijn mensen zelf voor verantwoordelijk, echter is het “haatzaaien” Patrick deels aan te rekenen.

Marik 29 september 2020 om 16:07

Ik neig het eens te zijn met horsm en sepiroth. Bekende mensen als Lefèvre hebben veel impact op de buitenwereld en dat mag hij zich weleens bedenken voordat er allerlei ongefundeerde woorden uit zijn pen of mond komen.

Marco 29 september 2020 om 16:13

Haat zaaien kun je op deze manier niet aantonen. Lefevere zei dat ze hem moeten vervolgen en opsluiten.. Daar zit in die zin niet meer haat zaaien bij dan Wuyts die Roglic afbrand omdat hij van Aert niet hielp..

(dit is een voorbeeld.. hopelijk niet weer de Roglic van Aert discussie)

Wanneer hier trouwens mensen de fout in zullen gaan, dan verwacht ik dat eerder op basis van de eerste beelden van Fabio… (hoe ziet die er nu uit) dan dat Lefevere daar schuldig aan is..

horsm 29 september 2020 om 15:45

Rot voor Dylan. Natuurlijk maakt hij een fout, maar een hetze en bedreigingen verdiende hij niet.

thorsen 29 september 2020 om 16:11

Het heeft letterlijk 0 nut voor de UCI om nog een schorsing op te leggen, behalve dan misschien om zichzelf een (onterecht) schouderklopje te geven.

Groenewegen staat zelf al aan de kant, en heeft daar geen UCI voor nodig.
Het hele afschrik effect is ook al lang weg door wederom totaal inconsequent handelen bij andere situaties die zich later voordeden in sprints.

LB117 29 september 2020 om 16:17

Hij gaat in December met terugwerkende kracht voor een half jaar geschorst worden waardoor hij in Februari weer kan beginnen met Fietsen

Zo deelt de UCI een zware straf uit en hebben ze hun straatje weer schoongeveegd.

Lalsacien 29 september 2020 om 18:33

Dat zou best eens kunnen

KrakAndersen 29 september 2020 om 16:25

Ik lees veel over dat Groenewegen geschorst dient te worden om als voorbeeld te dienen. Maar zou juist niet de gevolgen van Fabio als voorbeeld horen te dienen waarom het van belang is om je lijn te houden!?!

Valvuillerdemoz 29 september 2020 om 16:27

Kan ie in maart hopelijk samen met Jakobsen weer een nummer opspelen.

C de Vries 29 september 2020 om 16:28

Van mij mag Dylan wel weer mee doen. Ikzelf heb remmen op mijn fiets. Als ik denk dat ik ergens niet doorheen pas, dan rem ik.

CechRepublic 29 september 2020 om 16:52

Jij hebt duidelijk geen sprintersbloed. Ik ook niet trouwens, want ik denk precies hetzelfde.

vanSpringel 29 september 2020 om 17:15

Idem dito.

Fast Freddy 29 september 2020 om 16:54

De UCI verzuipt in het moeras van haar eigen inconsequente handelen op gebied van handhaving van de regels. Straffen zijn lukraak of overtredingen worden genegeerd. Zolang de UCI dit niet drastisch anders gaat aanpakken is het stellen van een voorbeeld zinloos. Tenminste, als het doel van het stellen van het voorbeeld is om gedrag van de renners te veranderen. Als het gaat om het stellen van een daad om te laten zien hoeveel macht ze hebben, kan de straf niet hoog genoeg zijn uiteraard.
Ben benieuwd. Ik hoop op gezond verstand en duidelijke regels met dito handhaving, ongeacht status of gevolg.

Joaquim Agostinho 29 september 2020 om 17:22

Los van al het geleuter voor en tegen, vermoed ik dat dit terecht de beslissing van de ploeg zelf is, niet in de laatste plaats om Groenewegen te beschermen.
Tamelijk onbeschoft vond ik het onlangs van de NOS tijdens een touretappe om een live beeld van hem te laten zien op de tribune tijdens een wedstrijd van Ajax.

Kelder is de Man 29 september 2020 om 19:08

Op zich snap ik dat hij de fiets nog niet aanraakt, maar hoop niet dat de reden angst is mbt de bedreigingen. Verder lijkt het me goed om geen koersen te rijden dit jaar, maar hoop dat hij toch snel weer wat kilometers kan/gaat maken, al is het maar op de rollers en dat hij er vanaf het begin volgend seizoen weer bij is en niet gaat wachten tot Fabio weer fietst, zoals hierboven geopperd. Wat een onzin idd.

peervaneynthoven 29 september 2020 om 19:59

Sagan is (slechts) teruggezet voor zijn actie, Longo Borgini niet gestraft, gevaarlijke en volstrekt vergelijkbare situaties na de Jacobsencrash maar verschillend 'beoordeeld'.De UCI (en jury) heeft tonnen boter op het hoofd. De actie van Groenewegen was niet anders of erger dan (ook voor de crash) gelijksoortige sprintsituaties. Helaas de gevolgen wel. Vooral door de onveilige situatie ter plaatste. Vandaar dat de UCI er zo lang over doet om te schorsen. Voor de onveilige situarie ter plaatse zijn zij medeveantwoordelijk. Door de gevolgen is Groenewegen aan de vnl. belgische schandpaal genageld met misselijkmakende reacties van Lefevere en het belgische haatjournaille. Zoals nu ook weer de hetze tegen Roglic door die volslagen doorgeslagen Wuijts en Planckaert. Ook JdC deed, tot mijn verbazing, aan het 'feestje' dit keer mee. Wat teleurstelling al niet te weeg brengt. Onsportieve lieden die zich hun verantwoordelijkheid niet realiseren en een sfeer creëren die daarvoor gevoelige types uitnodigt om bedreigingen te uiten. Niet alleen verbaal of op schrift maar ook tijdens een koers. Zie die (belgische) gek die vlak voor Dumoulin tijdens de tijdrit op de Planche de Belles Filles de weg opsprong en zijn middelvinger (bijna) in zijn gezicht prikte. Als dit zo door blijft gaan dan verzoek ik die belgen die meehuilen met de 'Lefevere ,Wuyts, Planckaert en Schottewolfjes in het bos, te doen wat @Nils96 om 17.16 uur al voorstelde: jullie hetze uitvechten op de .be site van wielerflits omdat de sfeer op deze site het laatste halfjaar door supranationalistisch gedrag, in navolging van bovengenoemde "wolfjes in het bos", helemaal verpest is.

Deel Koeper 29 september 2020 om 22:39

Het is allemaal de schuld van de Belgen. Arme, arme, arme, arme jij.

vocsnor 29 september 2020 om 22:44

Beste Peer, je bent echt volkomen van het paadje af.
Je blinde verdediging van Groenewegen (niet anders of erger dan die andere gevallen). Komop man, dit kun je niet menen.

Over nationalistisch gedrag gesproken.
Als dader geen Nederlander zou zijn, zou je zeker wat anders schrijven.
Als het slachtoffer geen Nederlander zou, dan was er ook niks aan de hand.
Nu dader en slachtoffer Nederlander zijn, ligt het opeens aan organisatie, Lefevere en Belgische journalisten.
Nu kun je Lefevere en Wuyts vanalles verwijten, en dat is afgelopen zondag nog volkomen terecht gebeurd, maar de zaak rond Groenewegen toch echt niet.

En tenslotte die sneer van jou en @Nils. Enkele Nederlandse bijdragers aan dit forum moeten echt niet onderdoen voor de Belgen qua nationalisme en regelrecht haat tegenover de buren. Heel vaak schaam ik me ontzettend voor wat hier naar de Belgen gesmeten wordt. Gelukkig met de bedenking dat het maar om een paar mensen gaat.

De sfeer is hier af en toe bepaald ongezellig, maar dat ligt minstens evenveel aan Nederlanders

FDJ 29 september 2020 om 22:48

@Vocsnor de actie van Sagan had niet deze extreme gevolgen. Dat is precies het verschil in de reacties nu. Als dat dranghek niet verkeerd stond en Jakobsen gewoon gevallen was en alleen een sleutelbeen gebroken had was de commotie nu minder geweest. Als er door die actie van Sagan wel een zware val was geweest met zware blessures was de commotie heel groot geweest terwijl beiden een fout maken in de sprint met alle mogelijke gevolgen.

Sephiroth 29 september 2020 om 22:55

@vocsnor, je post staat bol van de aannames. Ik zou en heb iig al meermaals hetzelfde aangekaart in sprints de afgelopen weken.. Dat werd door velen aan de kant geschoven onder het motto: “dit hoort bij sprinten” ook S.Bennet had over het Sagan voorval zo een mening. Daar ben ik het niet mee eens. de UCI heeft regels en die hebben ze maar eens consequent te handhaven of heel snel te herzien zodat ze die iig kunnen handhaven. De willekeur van de Jury is gewoon schandalig. ongeacht wie er in gevaar komt.

peervaneynthoven 29 september 2020 om 23:54

@vocsnor "Beste Peer, je bent echt volkomen van het paadje af.
Je blinde verdediging van Groenewegen (niet anders of erger dan die andere gevallen). Komop man, dit kun je niet menen"
Ik ben niet van het padje af, ik verdedig Groenewegen niet (je moet goed lezen!) en ik hekel het gebrek aan verantwoordelijkheid van genoemde "wolven in het bos".
Maar als jij accepteert dat Lefevere Groenewegen neerzet als een"crimineel die in de gevangenis thuis hoort" dan vraag ik me af wie er wel van het padje is.

leo jansen 30 september 2020 om 08:40

Peer ik ben het voor 100% met je eens… Er zitten hier een paar Belgische sfeerverziekers op deze site waar ik kots misselijk van word, Gelukkig zijn er ondertussen een paar verbannen.
@ vocsnor, Ook jij bent gehersenspoeld door Wuyts en Lefevere.

vocsnor 30 september 2020 om 10:08

Ik zal even een en ander nuanceren, en hopelijk duidelijker maken wat ik bedoel.
Over de actie van Groenewegen en honderden andere incidenten in sprints, valt eindeloos te discussiëren. Ik wil Groenewegen echt niet neerzetten als een boef. Hij heeft een fout gemaakt, verdient een straf, en kan daarna weer met een schone lei herbeginnen.
Wat me vooral stoort is de hetze tegen de zuiderburen. Daar schaam ik me echt voor.
Ik ben het ermee eens dat ze fanatiek zijn. En soms overdreven fanatiek. En vooral van professionele verslaggevers zou je wat meer objectiviteit verwachten.
Maar ik merk zelden dat er vanuit België haat is richting anderen. Enkel overdreven aanbidding van de eigen idolen. Maar dat deden wij vorig jaar evengoed, en helaas is er momenteel wat minder aanleiding toe voor ons.
En vanuit Nederland is er die haat richting enkele figuren in het Belgische wielrennen wel. Vaak met als excuus dat de Belgen begonnen zijn (niveau Groep 1 zeg maar).
Even vaak zonder enige aanleiding. De sfeer wordt evengoed verpest door Nederlanders.

Ik vind overigens dat de moderatoren van dit forum daar ook niet correct mee omgaan door uitsluitend de Belgen te bannen.
Misschien wordt ik ook wel verbannen met deze mening, maar tot dan zal ik ze blijven verkondigen

vocsnor 30 september 2020 om 10:18

En Peer, excuus voor de belediging. Dat moet ik natuurlijk niet doen. Ook niet als ik boos ben

peervaneynthoven 1 oktober 2020 om 00:10

Geaccepteerd. Sans rancune.

Poeksel 30 september 2020 om 00:10

Zeeman nuanceert de kop van dit artikel: "Er zijn niet veel mogelijkheden meer, maar op dit moment is het te voorbarig om te zeggen dat hij in 2020 nergens meer aan het vertrek staat."

Headlines

Materiaalzone

Populair