Dylan Groenewegen kijkt uit naar sprintkans in Albi: “De druk is eraf”

zondag 14 juli 2019 om 19:32

Voor Dylan Groenewegen wacht maandag in de tiende etappe naar Albi een nieuwe sprintkans. Voor de kopman van Jumbo-Visma was de negende etappe een goede, omdat in het peloton gecontroleerd gereden werd achter een grote kopgroep. “Het had veel zwaarder gekund”, zegt hij tegen WielerFlits.


“Gisteren hadden we onderschat”, reageert Groenewegen. “Vandaag was het de eerste tien kilometer wel zwaar. Daarna was een sterke groep weg en daar had iedereen vrede mee. Toen was er ook de controle.” Uiteindelijk kwam de sprinter als 143ste over de meet op ruim 21 minuten van ritwinnaar Daryl Impey.

Toch waren er wat hoogtemeters onderweg die Groenewegen zal voelen morgen. “Je neemt dit wel mee, maar het had erger gekund. Ik heb nog niet heel veel gedaan richting morgen. Na het douchen sla ik het boek open, dan gaan we er voor zitten en een plan maken”, zegt Groenewegen over de voorbereiding op de rit naar Albi. “De druk is er vanaf. Dat is wel lekker. Nu kunnen we alleen maar verder kijken en ons best doen.”

Meer video’s zien uit het peloton?
Abonneer je dan nu op ons YouTube-kanaal!

Dit artikel delen:

13 Reacties

rennerske 14 juli 2019 om 20:02

“Ik heb nog niet heel veel gedaan”, hij had ook kunnen zeggen :” Dat ene ritje is leuk, maar ik ben van plan er nog wel 3 bij te doen”.

ghostwriter 14 juli 2019 om 20:56

Waar heb je het over?

Mwielerfan 14 juli 2019 om 21:56

Degene die als beste sprinter van het jaar wordt gezien en vorig jaar 2 ritten won, mag toch wel de ambitie hebben om meer dan één rit te winnen? Z’n halve ploeg is sprinttrein voor hem dus daar past ook een grotere ambitie bij

Henki 15 juli 2019 om 11:56

Hij zegt toch ook niet dat het hem niet veel meer uitmaakt? Die quote van Rennerske (die niet volledig is) gaat erom dat hij nog niet echt gekeken heeft naar de rit van morgen en dat hij dat na het douchen gaat doen. Dat is toch niet gek?

ghostwriter 15 juli 2019 om 12:24

@Mwielerfan
Heeft Groenewegen die ambitie dan niet?

Peter Lippens 14 juli 2019 om 20:35

ik kijk er alvast niet naar uit, zijn gewoon de saaiste etappes.

ghostwriter 14 juli 2019 om 20:55

Inderdaad, ik kijk bij sprintetappes altijd alleen de laatste 10 kilometer.

Jungle Man 15 juli 2019 om 00:32

@ghostwriter
Zelfs 10km vind ik al veel gevraagd ombrengen kijken. Sprintetappes zijn zooooooo voorspelbaar

Brummel 15 juli 2019 om 09:11

@JM dus jij had voor etappe 1 al je geld op Mike Teunissen gezet? :p

Marik 14 juli 2019 om 20:41

Wordt lastig voor Dylan morgen. Geef Kristoff, Ewan en Sagan meer kans. Misschien een verrassende kaart trekken en Teunissen laten sprinten?

jv88 14 juli 2019 om 21:43

Als Groenewegen zich goed voelt is hij morgen gewoon de grote favoriet!!

Niklas 14 juli 2019 om 23:31

De klimmetjes moet hij kunnen hebben. En de afstand past hem prima!

Rudie Marien 14 juli 2019 om 23:42

Van Aert of Teunissen achter de hand houden. Als er gevlamd wordt in het peloton zal Dylan het moeilijk hebben om (fris genoeg) aan de aankomst te komen. Zal al snel duidelijk zijn…….