Dylan Groenewegen gaat contract verlengen: “Heel erg naar mijn zin bij de ploeg”

dinsdag 16 juli 2019 om 17:11

Het nieuws van de dag is dat Dylan Groenewegen zijn contract bij Jumbo-Visma gaat verlengen tot en met 2023. Het is een kwestie van tijd vooraleer de sprinter zijn handtekening zal zetten onder een nieuwe verbintenis. “Ik vermaak me heel erg bij deze ploeg. Ik zie geen reden om te vertrekken”, zo vertelt hij voor de camera van WielerFlits.


Groenewegen is bezig aan zijn vierde seizoen bij de Nederlandse WorldTour-ploeg, maar daar komen dus nog enkele jaren bij. “Je weet dat het een keer uitkomt”, aldus de hoofdrolspeler. “Ik ben er heel erg blij mee. Ik heb het heel erg naar mijn zin bij de ploeg. Ik zie dan ook geen reden om te vertrekken.”

“Ploegen zijn altijd op zoek naar een sprinter, maar ik heb de juiste mensen om me heen”, aldus Groenewegen, die woensdag een ideale kans krijgt op een tweede ritzege. “Ik ben alweer gefocust op morgen en een goed resultaat. Ik voel me ook lekker”, is de sprintkopman van Jumbo-Visma optimistisch.

Meer video’s zien uit het peloton?
Abonneer je dan nu op ons YouTube-kanaal!

Dit artikel delen:

28 Reacties

ghostwriter 16 juli 2019 om 17:19

De leiding van Jumbo-Visma is gezien de prestaties misschien wel de beste in het huidige WT peleton. Wat ze in de afgelopen twee jaar hebben bereikt is fenomenaal. De ploeg hoort qua budget nog steeds bij de middenmoot van de WT maar qua prestaties horen ze bij de absolute top. Het zegt ook veel dat mannen als Roglic en Groenewegen (die de ploegen voor het uitzoeken hebben als ze besluiten om te vertrekken) meer dan een jaar voordat hun huidige contract afloopt hun contract al verlengen (en dus niet eens afwachten wat andere ploegen hun te bieden hebben).

Ondertussen gaat er dit jaar (bijna) niets goed bij de andere (halve) Nederlandse WT ploeg (wat een gelijkwaardig budget heeft en jaren geroemd werd om hun geweldige beleid) en wil de grote kopman daar liever weg ondanks dat zijn contract gewoon nog doorloopt en de gehele ploeg om hem heen is gebouwd. Het erge voor Sunweb is ook nog dat Dumoulin niet zomaar weg wil maar ook nog eens specifiek naar Jumbo-Visma lijkt te willen (als we de geruchten kunnen geloven).

west 16 juli 2019 om 17:47

Dumoulin moet je als ploeg helemaal niet willen. De enige reden waarom ie interessant is is omdat ie Nederlands is. Die hele uitstraling moet je niet in je ploeg willen en als je hem dan ook nog eens moet gaan betalen als “de beste renner van Nederland” terwijl hij op dit moment met zijn blessures en al dat drama om hem heen alleen maar een risico vormt.

ghostwriter 16 juli 2019 om 17:48

Daar ben ik het helemaal mee eens. Ik heb hier al vaker geschreven dat ik Dumoulin één van de saaiste klassementsrenners vind die ook nog eens wat vervelende maniertjes heeft.

Franco Ballerini 16 juli 2019 om 17:56

Sunweb heeft extreem veel pech gehad, maar is nog steeds één van de meest professionele ploegen. In tegenstelling tot wat velen denken zie ik Dumoulin helemaal niet vertrekken.

Brabander 16 juli 2019 om 19:39

Ik zie Dumoulin ook als een groot risico. In potentie natuurlijk een wereldtopper, maar dit jaar is ook niet echt hosanna voor hem. Toch maar weer afwachten of-ie dat weer te boven komt. Waarschijnlijk wel, maar wat als dat niet zo is? Terwijl ze met Roglič al een vergelijkbare renner hebben, die ook nog eens tig kleine rondjes wint.

Simon1 17 juli 2019 om 08:30

Wat een korte termijn geheugen weer mensen, ga je schamen.

Brabander 17 juli 2019 om 09:22

Korte termijngeheugen? Schamen?

Sebas 16 juli 2019 om 17:23

Fijn dat ie het naar zn zin heeft en daarom ook verlengd. Zal elders best meer kunnen verdienen, maar blijft de ploeg trouw.

Top renner en leuke gast om te volgen. Het Nederlandse wielrennen mag ontzettend blij zijn met Groenewegen.

kelderfan 16 juli 2019 om 17:25

Ja, maar ik denk dat het budget met ook de komst {zie Nos-inteview met Dylan} van Dumoulin en Kittel wel een stukkie omhoog is gegaan. Ik hoop alleen dat er nog ruimte is voor de Vlaamse kern rondom Wout Van Aert nog een boost krijgt met nog een sterke renner {misschien wel die vriend van Wout} Tim Merlier, dacht ik.

aru123 16 juli 2019 om 17:30

@kelderfan
Nergens voor nodig extra versterkingen voor van aert. Kom op je hebt jansen teunissen roosen eenkhoorn en bij contractverlenging ook nog van poppel en wynants.

john 16 juli 2019 om 17:40

Merlier is als die al zou komen een goede versterking van de cross afdeling

kelderfan 16 juli 2019 om 20:36

@aru123
Ja maar nergens voor nodig is nog maar de vraag. Van Poppel lijkt mij niet meer als Kittel gaat komen.

Gilberto 17 juli 2019 om 09:27

van Baarle zou mooi zijn?

Bulcke 16 juli 2019 om 17:32

@kelderfan: welk interview bedoel Je? Kan geen recent interview vinden op de site van de nos

Bulcke 16 juli 2019 om 19:03

Thanx scribby

Wordt niet heel veel gezegd over budget dumoulin/ kittel toch? In ieder geval niet meer dan wat wij ook op het forum tegen elkaar zeggen.

wieler4live 16 juli 2019 om 17:37

AUB altijd deze versie van de filmpjes (YouTube) deze kan ik teminste bekijken

Baik-Baik 16 juli 2019 om 17:40

Zal wel betekenen dat Kittel niet komt.

Opvallend hoe Sunweb hier wordt zwartgemaakt terwijl zij, in tegenstelling tot Jumbo, in de afgelopen jaren zowel monumenten, WKs als een grote ronde hebben gewonnen.

fietsvriend 16 juli 2019 om 17:50

Vwb Sunweb +1. Wat een gifbeker is dat joh.

ghostwriter 16 juli 2019 om 17:54

Welke moumenten heeft Sunweb de afgelopen jaren gewonnen? De monumenten die ze in 2015 hebben gewonnen zijn al weer lang geleden en kan je in het profwielrennen moeilijk als overwinningen in de afgelopen jaren beschouwen. Sommige ploegen in de WT bestonden toen nog niet eens. In 2018 en 2019 samen hebben ze maar 18 overwinningen geboekt. Dat is pijnlijk weinig. Het is dat Dumoulin de afgelopen jaren met zijn prestaties in grote rondes de ploeg nog wat successen heeft gegeven maar die wil nu weg terwijl zijn contract nog doorloopt.

greeny 16 juli 2019 om 17:59

ze zitten dit jaar in de hoek waar de klappen vallen, en veel winnen zonder echte topsprinter die er 10+ per jaar pakt is heel lastig. Bling pakt er 4 a 5 per jaar, tom een paar en als jongens als Kragh dan in bloedvorm aan het seizoen beginnen (algarve bijna klassement op laatste dag te pakken) maar ziek raakt en niet meer op dat niveau raakt… ja dan is veel winnen erg moeilijk. ze kunnen gewoon nog een dijk van een najaar rijden op alle fronten want er rijdt natuurlijk enorm veel talent.

fietsvriend 16 juli 2019 om 17:50

Heerlijk, al vaak gezegd maar wat een groeicurve maakt deze ploeg door. Echt genieten.

gasopdelollie 16 juli 2019 om 22:20

Goed nieuws, nog een jonge kerel die het in zich heeft om de sprints te gaan domineren samen met Ewan.

boehoe 17 juli 2019 om 08:49

Ik hoop wel dat Groenewegen zich nog wat verder doorontwikkelt. Bijvoorbeeld in het klassieke werk of in de korte tijdrit. Zo’n massasprinter is wat mij betreft een wat saai monomaan soort renner.

Gilberto 17 juli 2019 om 09:30

Milaan-San Remo?

west 17 juli 2019 om 11:24

In tegenstelling tot iemand die elf maanden in het jaar op een berg zit om top tien te rijden in de Tour de France?

boehoe 17 juli 2019 om 11:52

Er zit genoeg licht tussen beide uitersten

UrbanSteel 17 juli 2019 om 11:50
Quote:
Ik zie Dumoulin ook als een groot risico. In potentie natuurlijk een wereldtopper

Tom is gewoon een wereldtopper, vorig jaar en het jaar daarvoor hier bejubeld ( net zoals Wout van Aert hier de afgelopen jaren afgebroken is maar nu hij dat Jumbo shirtje draagt ineens de held)
1e en 2e plaats in de Giro
2e plaats in de Tour
6e plaats in de Vuelta
3e en 5e plaats Ronde van Zwitserland
Wereldkampioen tijdrijden
2e plaats Olympische tijdrit met gebroken pols.
Sinds Joop Zoetemelk hebben we nooit meer zo’n fenomeen gehad.