Dylan Groenewegen emotioneel na eerste zege in 2021: “Veel gebeurd in mijn privéleven”

dinsdag 20 juli 2021 om 17:27
Video

Dylan Groenewegen heeft bij WielerFlits emotioneel gereageerd op zijn eerste overwinning van 2021. De kopman van Jumbo-Visma sprintte in Héron naar de ritwinst in de Tour de Wallonie en mocht na afloop de leiderstrui aantrekken. “Het was een heel lastige periode waarbij het fietsen op de tweede plaats is gekomen”, aldus Groenewegen.

“Het is een grote opluchting dat het nu weer lukt”, begint Groenewegen. “Er is veel gebeurd in mijn privéleven, maar we hebben hard gewerkt en het is fijn dat het nu lukt. Het was een heel lastige tijd. Natuurlijk met het ongeluk, maar ook privé met de geboorte van mijn zoontje. Dat gaat nu gelukkig wel goed. Ook het overlijden van mijn opa, dat is nooit leuk. Om dan terug te winnen is wel heel erg fijn.”

Dankbaar
Jumbo-Visma controleerde het peloton in de finale voor de sprinter. “Er was een klein groepje weg, maar de ploeg heeft de controle genomen en ik ben nooit in het gedrang gekomen. Ze deden een super goede lead-out”, beschrijft hij. Daarbij werd hij gegangmaakt door de Nederlands kampioen. “Timo (Roosen, red.) volgde zijn instinct en doet een lead-out uit het boekje. Ik moest het alleen nog afmaken en dat lukte gelukkig.”

“De ploeg is altijd volle bak achter mij blijven staan en daar ben ik ze heel dankbaar voor. Dat heeft heel erg geholpen”, aldus Groenewegen, die hoopt terug te keren aan de sprinttop. “Ik voel me al sinds de Ronde van België goed in de finales, maar soms moeten de puzzelstukjes in elkaar vallen en vandaag lukte het. Hier ga ik zeker van genieten.”


Meer video’s zien uit het peloton?
Abonneer je dan nu op ons YouTube-kanaal!

Dit artikel delen:

16 Reacties

Mikojan 20 juli 2021 om 17:30

Ik gun het hem iig van harte!

Fast Freddy 20 juli 2021 om 18:42

Hier nog één!

HTN02 21 juli 2021 om 08:38

hier niet, bij mij is hij die gun factor wel kwijt. had liever een andere winnaar gezien.

Murcia 20 juli 2021 om 17:41

Die emotie begrijp ik wel, het is de opeenstapeling die het hem doet. Natuurlijk Polen en de nasleep maar ook de ziekenhuisopname van zijn zoontje en het overlijden van zijn opa. Ik vind het ook fijn om te horen hoe positief hij is over de ploeg en hun opstelling na Polen. Ze hebben hem niet laten vallen en de steun gegeven die hij nodig had.

Tomasz 20 juli 2021 om 17:49

+1, mooi gezegd!

Jandepandaman 20 juli 2021 om 18:37

Goed verwoord! Ook ik gun het hem van harte. Dit komt na hard werken en hij dit zijn de overwinningen die je nodig hebt om de stap naar de top weer te zetten.

Go Dylan, je bent nog niet klaar in dit peloton!

BvD13 20 juli 2021 om 18:04

Lekker Dylan, op naar de volgende!

Jean Dumas 20 juli 2021 om 18:37

Even aandacht voor de rampslachtoffers. Doet ook je imago goed. Verder gefeliciteerd natuurlijk.

Westfalen 20 juli 2021 om 21:52

Werkpuntje inderdaad. Het gaat vooral over eigen leed.

xistnc 20 juli 2021 om 21:57

Jullie hebben al gedoneerd, begrijp ik?

hanjovdberg 21 juli 2021 om 11:00

Idd zeg. En dat hij niet even wat gezegd heeft over al die corona 'besmettingen' en het RS virus wat er momenteel rondgaat onder jonge kinderen. En ook jammer dat hij de plaatselijke markt en kermis boeren niet even noemt want die kunnen ook helemaal nog niets in deze tijden. Gemiste kansen Dylan

Wildebert 20 juli 2021 om 18:51

Mooi nieuws!

Rondje 25 20 juli 2021 om 19:09

Dit is natuurlijk geweldig goed nieuws, maar nog meer voor het zelfvertrouwen.
Hij kan het nog. Als dit lang had geduurd wordt het alleen maar lastiger natuurlijk. Nu is de ban gebroken en zullen er waarschijnlijk meer volgen.

notriple 20 juli 2021 om 19:56

Goed te horen. Eindelijk.

peervaneynthoven 20 juli 2021 om 23:37

Gefeliciteerd Dylan!

jv88 21 juli 2021 om 12:09

Mooi Dylan. Het is je gegund na een roerige tijd!

Headlines

Materiaalzone

Populair