Dylan Groenewegen blijft overeind in juridisch moddergevecht

Dylan Groenewegen blijft overeind in juridisch moddergevecht

foto: Cor Vos

maandag 10 mei 2021 om 12:00
Opinie

Met een vierde plaats in de eerste massasprint van de Giro d’Italia heeft Dylan Groenewegen zijn mentale twijfels verslagen. Zijn rentree na een schorsing van negen maanden in het geweld van de rappe mannen voelde als een eerste profkoers voor hem. Dat hij met de snelsten kon wedijveren is in ieder geval een bewijs dat hij alle ophef die donderdag ontstond naar aanleiding van zijn ‘geheime’ meeting met Fabio Jakobsen enigszins achter zich kon laten.

De verschrikkelijk valpartij in de sprint in de eerste rit van de Ronde van Polen zal voorlopig zijn sporen nog nalaten. Waar het gros van de wielerwereld hoopte dat Jakobsen en Groenewegen in het tweede kwartaal van dit wielerseizoen hun loopbaan weer zonder wrok konden oppakken, blijft de juridische strijd de boventoon voeren in het contact tussen beide Nederlandse topsprinters.

Negen dagen nadat Groenewegen in een kleine persbijeenkomst had aangegeven dat er een ontmoeting met Jakobsen was geweest, reageerde de sprinter van Deceuninck-QuickStep fel op deze zogenaamde onthulling van de Amsterdammer. De meeting had vertrouwelijk moeten blijven. En het zat hem dwars dat Groenewegen hem in die meeting geen persoonlijke excuses had aangeboden.

Dylan Groenewegen achter winnaar Tim Merlier in de eerste massasprint – foto: Cor Vos

Zoveel had de sprinter van Jumbo-Visma echter niet verteld over dat gesprek. Groenwegen zei dat er vlak voor de Ronde van Turkije in Amsterdam een gesprek was geweest waarin beiden hun hart konden luchten. “Voor beiden was dat een heel fijn gesprek. Wat daar precies besproken is, houd ik liever tussen ons.”

Dat de berichten van Jakobsen op Twitter gevoed waren door zijn juridische team was duidelijk uit de teksten op te maken: “Dylan heeft ook geen bereidheid getoond om enige verantwoordelijk voor zijn daden te nemen. Ik zou nog steeds graag tot overeenstemming met Dylan willen komen.” En om af te sluiten: “Mijn juridisch team is bezig vervolgstappen ingang te zetten. Om die reden zal ik verder geen commentaar geven.”

Juridische lading
Juist met die laatste zin legt Jakobsen de vinger op de zere plek. Hoe kan hij verwachten dat Groenewegen uitspraken doet die wellicht een juridische lading krijgen, wanneer hij zelf van zijn advocaten geen verder commentaar mag geven?

De tweets van Jakobsen zorgden voor een opmerkelijk wending in de publieke opinie. Op sociale media werd zijn kritiek op Groenewegen door velen als sneu beoordeeld. Ineens werd het slachtoffer zelf het middelpunt van vele gifpijlen. Het heeft me verbaasd hoe negatief er werd gereageerd, al kan ik me wel voorstellen dat veel wielerliefhebbers met deze twee sprinters weer willen vooruitkijken in plaats van verlamd te blijven in het verleden.

Hoe graag iedereen deze zaak ook achter zich wil laten, we mogen niet vergeten dat Jakobsen het grootste slachtoffer in deze zaak is. Zijn toestand was kritiek en hij werd in Polen enkele dagen in een kunstmatige coma gehouden. Het interview dat hij vlak voor de kerst in het Algemeen Dagblad gaf, heeft diepe indruk gemaakt. Denk alleen al aan zijn uitspraken hoe hij op de intensive care in het ziekenhuis in Katowice bij een patiënt naast hem het alarm hoorde afgaan en even later een aluminium lijkkist door de gang hoorde aankomen.

Fabio Jakobsen bij zijn rentree in de Ronde van Turkije – foto: Cor Vos

Naar aanleiding van alle negatieve reacties op social media gaf ook zijn teammanager Patrick Lefevere vandaag bij de tweede rit van de Giro d’Italia zijn commentaar. De West-Vlaming benadrukte dat Jakobsen geen excuses heeft gekregen: “Integendeel, vanuit het kamp van Jumbo-Visma werd aangegeven dat de crash ‘dingen zijn die gebeuren in koers. Ze werden naar mekaar toe gezogen’. Eigenlijk is er niks gebeurd volgens hen.”

Dat Jakobsen aan een schadevergoeding denkt, is totaal niet gek. Los van de emotionele klap zijn er de nodige sportieve en daaraan vasthakende economische vraagtekens. Hoewel hij in april zijn rentree in het peloton in de Ronde van Turkije heeft gemaakt en de afgelopen dagen in de Ronde van Algarve actief was, is het nog altijd de vraag op welk niveau hij straks weer kan presteren. Kan hij op zijn oude niveau terugkomen, dan valt het financieel nog relatief mee. Maar wanneer hij niet meer de honderd procent haalt, dan kan hem dit enkele miljoenen kosten.

En ook zijn ploeg Deceuninck-QuickStep ziet nu al een klein jaar hun topsprinter niet meer op niveau presteren wat het team natuurlijk de nodige publiciteit kost. Moet je dit als een risico zien dat op het hoogste niveau in de wielersport kan plaatsvinden? En zijn de gevolgen van de valpartij enkel aan te rekenen op Dylan Groenewegen en/of zijn team Jumbo-Visma? In het betreffende interview gaf Jakobsen immers al aan dat Dylan dit ook niet heeft gewild.

Groenewegen zei in januari in een uitgebreid interview dat ik met hem had voor Helden Magazine: “Ik kan Fabio antwoorden dat het zeker niet mijn idee was om iemand te verwonden. Het is echt onbewust gebeurd. Ik probeer altijd zo aerodynamisch mogelijk te sprinten, met mijn hoofd omlaag. Daardoor ben ik onbewust van mijn lijn afgeweken. Dat was zeker geen bewuste actie.”

De vreselijke valpartij in de Ronde van Polen – foto: Cor Vos

De schuldvraag is bij deze horrorvalpartij moeilijk te beantwoorden. Waren de gevolgen zo groot geweest wanneer de finish bergaf in Katowice niet zo gevaarlijk was en wanneer er stabiele hekken hadden gestaan? Je hoort al maanden niets meer of de organisatie van de Ronde van Polen en de internationale wielerunie UCI ook aansprakelijk zijn? In Polen werd de wielerwedstrijd vorig jaar zelfs nog uitgeroepen tot sportevenement van het jaar.

Politiek
En de UCI repte zelfs bij de introductie van de nieuwe veiligheidsmaatregelen geen woord over het ernstige incident in Polen. Al lijkt hier ook politiek op het allerhoogste niveau een rol te spelen. Agata Lang is achter de schermen een van de belangrijkste personen in de organisatie van de Ronde van Polen. Daarnaast was zij tot dit voorjaar vice-president van de UEC, de Europese wielerbond.

Zij zit momenteel in het Professional Cycling Council van de UCI en wordt als een belangrijke kandidate voor het management comité van de UCI gezien. Zeker nu je de laatste verkiezing van het UEC-bestuur min of meer als een Oost-Europese coupe kunt omschrijven, lijkt haar rol binnen de internationale wielerunie alleen maar belangrijker te worden.

Het is duidelijk dat er in deze vervelende zaak grote andere belangen zitten die het onderlinge contact tussen Fabio Jakobsen en Dylan Groenewegen overtreffen. Dit kan een jarenlang juridisch getouwtrek worden, waarbij beide hoofdrolspelers (lees: renners) slechts marionetten blijken te zijn. Beide sprinters gaat deze polemiek alleen maar negatieve energie kosten.

foto: Jumbo-Visma

Jakobsen heeft acht maanden moeten herstellen en zal nog operaties aan zijn gehemelte moeten ondergaan. Groenewegen heeft er een schorsing van negen maanden opzitten en wist gelukkig direct in deze Giro d’Italia de mentale veerkracht te vinden om zich weer in de massasprint te gooien.

Dat beiden terug zijn in het peloton hoort een feestelijk feit te zijn. Het is te hopen dat het juridische gevecht vanaf nu achter gesloten deuren plaats vindt. Dat Jumbo-Visma nu niet via de media gaat reageren op de uitspraken van Lefevere. Van een moddergevecht voor de bühne wordt geen van beiden beter. Dat heeft het bericht van Jakobsen van afgelopen donderdag wel bewezen.

Dit artikel delen:

109 Reacties

Groningen 9 mei 2021 om 19:52

Waar slaat deze titel nou weer op?

Guushovd 9 mei 2021 om 19:54

Ik heb onderstaand bericht vandaag een paar keer gepost, en dit artikel doet voor een deel recht aan mijn bericht/verzoek. Ik spreek daar dus mijn waardering voor uit.

Ik ben er nu echt wel klaar mee. Wielerflits, het zou jullie sieren om hier ook een modererende rol in te spelen. Ik ben geen redacteur bij een wielerwebsite, dus ik laat het aan jullie hoe jullie dat willen doen. Maar niemand wordt er beter van om keer op keer dit incident te gebruiken voor polarisatie.

Behalve misschien media die zo veel mogelijk berichten, kliks en reacties willen om commerciële redenen………

Michiel De Rooij 9 mei 2021 om 19:57

Ja, ze hebben vast naar je geluisterd

fietsvriend 9 mei 2021 om 20:01

+1 Guushovd, genoeg is genoeg.

Hieronder staat mijn eigen reactie op dit artikel maar die moet eerst worden goedgekeurd – wat is dit nou weer voor flauwekul, is dat alleen bij die stukjes van Kerckhoffs?

Merlinappa 9 mei 2021 om 20:13

@fietsvriend

Vermoedelijk filteren ze op bepaalde woorden. Was bij mij namelijk niet zo, maar heb het ook wel eens gehad.

fietsvriend 9 mei 2021 om 20:18

@Merlinappa was heel beschaafde aanmoediging tot meer journalistieke stukken en minder quote clickbait rommel en opinie. En Lefevre stond erin, en Agata Lang.

Michelangelo 9 mei 2021 om 20:21

@Fietsvriend,
ik weet niet of ze op bepaalde woorden filteren, maar ik weet wel dat ze onder de “opinies” van Kerkhoffs altijd heel strak modereren. Waarschijnlijk om de meest kritische reacties op de column/opinie weg te houden, en daarmee de schrijver een beetje zelfvertrouwen laten houden voor een volgend opiniestuk.

Mij is het in ieder geval ook al meermaals overkomen dat een kritische mening op het stuk van Raymond uiteindelijk de moderatie niet heeft overleefd.

Guushovd 9 mei 2021 om 20:48

Hé Michiel,

Lekker sarcastisch, hopelijk ben je zelf heel blij met je reactie.
Mijn reactie was positief bedoeld,… Ach laat maar. Fijne avond.

Michiel De Rooij 9 mei 2021 om 21:36

Sorry Guushovd. Was onnodige reactie van mijn kant. ✌️

Guushovd 9 mei 2021 om 22:19

@Michiel, mooie reactie. Hopelijk gaan we genieten van een prachtige Giro.

Michiel De Rooij 9 mei 2021 om 22:42

Laten we dat doen!

sonnierol 10 mei 2021 om 16:38

Wil Fabio weer terug naar de top of er financieel zoveel uithalen . En pas op hij kan nu ook geen millimeter van zijn lijn wijken . Of gewoon een kantoorbaan zoeken. Plus zijn collega’s worden het ook zat kijk maar naar Mollema die straf Groenewegen was te zwaar .

fietsvriend 9 mei 2021 om 19:59

Dat stukje over die mevrouw met allemaal petten op, Agata Lang, mag van mij een apart artikel worden, het lijkt daar een beetje te stinken. Dus geen boze Lefevre quote clickbait stukjes maar een mooi journalistiek graafwerk stuk. Win-win zou ik zeggen.

vluggejapie 9 mei 2021 om 20:24

Bij auto- en motorraces heb je dat ook, brute risico’s, dure schade en soms zwaar letsel. Juridisch kom je met verantwoordelijkheid altijd uit bij de teams en de organisatoren. Niet de individuele coureurs. Waarom zou dat opeens anders zijn als er wordt gefietst? Nalatigheid kan niet want dat is aan de teams en organisatoren en kwade opzet is buiten dat het nogal onwaarschijnlijk is nooit te bewijzen.

Polleke 9 mei 2021 om 21:04

Als verzekeringen een paar keer moeten ophoesten zou dat wel eens het volgende grote probleem voor de wielersport kunnen worden, er gaat nl geen wedstrijd voorbij zonder botbreuken allerhande…

Guus Stp 9 mei 2021 om 20:25

https://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20160226_02150787 Lees dit verhaal eens. Zou het heden ten dagen anders gaan?

rahimns 9 mei 2021 om 21:08

Die twijfelachtige dubbelrol van Agata Lang (dochter van Czesław Lang, de directeur van de RvPolen) had ik al eens aangekaart in een podcast van TJVSupporters. Blijft natuurlijk apart hoe de UCI deze koers uit de schuldvraag houdt van dit verschrikkelijke ongeluk. Nogmaals Dylan maakt daar een enorme inschattingsfout maar als daar de hekken hadden gestaan die vandaag in de Giro stonden of die gebruikt waren in de Belgische voorjaarskoersen en ook geen aankomst met een afdaling was dan de schade net zo groot geweest, zeer waarschijnlijk niet.

Ik heb verder geen waardeoordeel over wat Patrick vandaag zegt (toch een beetje dan) en over de tweets van Fabio, daar zit gewoon ook een hoop emotie in, al lijkt het bij Lefevere toch elke keer weer om geld te gaan en niet over de gezondheid van zijn renner. Maar het is toch vreemd dat vanuit DCQS de UCI en de RvPolen nooit genoemd worden als het gaat om het verhalen van een schadevergoeding terwijl dat toch op zijn minst meegenomen zou moeten worden.

De kans is zelfs groot dat daar meer succes mee valt te behalen dan bij Dylan mede omdat je een groot precedent kan scheppen mocht dat wel lukken. Gaan de we dan de komende tijd alleen maar rechtszaken zien bij de gevolgen van een valpartij. Natuurlijk is het te hopen dat er nooit meer 1 zal zijn die zo verschrikkelijk is als deze maar ook een renner die weken niet kan koersen na een val door leidt tot een kostenpost voor een ploeg. Ik ben wel heel benieuwd waar dit op uitloopt.

fietsvriend 9 mei 2021 om 21:43

Dat vraag ik me ook steeds af, waarom DQS vol op TJV en Groenewegen en niet op organisatie en UCI.

Murcia 9 mei 2021 om 22:08

fietsvriend
Dat antwoord is eigenlijk heel simpel, als je de wedstrijdorganisatie wilt aanpakken moet je naar de Poolse rechtbank. En al sinds de machtsovername door de partij PIS (en ja dat is echt hun afkorting) verkeert de Poolse rechtspraak in een crisis van jewelste. Mensen als de Lang familie met hun connecties binnen de regering maken een succesvolle uitkomst zo goed als onmogelijk. Om een voorbeeld te geven: De Ronde van Polen werd na dit alles gewoon evenement van het jaar in Polen.

De UCI is een verhaal van de lange adem en heel veel geld, INEOS had dit en kon daardoor afdwingen dat Froome niet werd gestraft voor zijn overdosis aan pufjes maar die miljoenen en tijd heeft Jacobsen niet, ook mag niet onbenoemd blijven dat je als wielrenner dan een zaak aanspant tegen de instantie die je als het goed is dagelijks nodig hebt omdat je in hun wedstrijden je geld verdient. Die wil je liever niet tegen je hebben.

De weg met de meeste kans op een fatsoenlijke en succesrijke afhandeling is nog steeds een civiele zaak in Nederland.

horsm 9 mei 2021 om 22:40

Goed punt, Rahimns!

fietsvriend 9 mei 2021 om 22:44

Dank je, Murcia, helder. Dus zo stoer zijn Lefevre en DQS eigenlijk helemaal niet, pakken gewoon de zwakste van de groep. Tot zover de Woelfpeck

Off: dat Ronde van Polen evenement van het jaar werd is inderdaad wel een aardig voorbeeld van stank.

Massimo Bataille 10 mei 2021 om 09:05

In alle eerlijkheid, de zwakste eruit kiezen, dat is net hetgene wat een wolfpack doet =D
Los daarvan is het idd bijna onmogelijk om achter de UCI te gaan. De organisatie van RvPolen miss wel, maar ik denk ook dat dit ver van gemakkelijk zal zijn.

Ik begrijp wel DQS/Lefevere dat ze dit niet zomaar laten passeren. Als je renner bijna de dood wordt ingereden (want Groenewegen is nog altijd de schuldige), ga je het echt niet zeggen: Dat is koers en daar wordt er wel eens gevallen.

Glorious 9 mei 2021 om 21:08

Prachtig, veel respect voor dylan.

Stablinsky 9 mei 2021 om 21:21

De ‘vertrouwelijke ontmoeting’ bleek ook bijgewoond te worden door een aanzienlijke delegatie van het team van Groenewegen. “Bij die ontmoeting was plots ook Richard Plugge aanwezig (de ploegmanager van Jumbo-Visma, het team van Groenewegen, nvdr), samen met de perswoordvoerder, en dan bracht Groenewegen nog eens twee advocaten mee”, vertelde Lefevere. “Fabio zat daar alleen met zijn advocaat, die dan nog niet eens die van ons (van Deceuninck-Quick Step, red) was. Laat staan dat ik er zelf bij was. Of Fabio overdonderd was? Hij was nog veel meer geschokt dat Groenewegen niet eens het woord ‘sorry’ over zijn lippen kreeg.”

Bron: Het Nieuwsblad.

Groenewegen heeft daar Jakobsen een tweede keer geïntimideerd … Ik kan Jakobsen best wel begrijpen.

Merlinappa 9 mei 2021 om 21:29

Niet geheel onbegrijpelijk toch, als PatLef hem en public een moordenaar noemt en voor tientallen bedreigingen aan zijn deur zorgt?

Murcia 9 mei 2021 om 21:29

Wat vooral opvalt is hoe klungelig DQS in deze zaak opereert, eerst met die woordvoerder die het bestaan van deze ontmoeting glashard ontkende en nu nadat Fabio zelf op deze ontmoeting had aangedrongen niet eens bij machte was om haar eigen ploegbaas en een jurist namens de ploeg mee te sturen. Waren ze werkelijk zo naïef dat ze dachten dat Dylan daar in zijn eentje naar het gesprek toe zou komen? Waarom laat de ploeg haar werknemer zo in de steek? Was het omdat DQS het gesprek helemaal niet wilde dat ze hun renner zonder ondersteuning van de ploeg hier naar toe lieten gaan?

Aart van Woud 9 mei 2021 om 21:31

Waarom dan zo lang wachten met die reactie op Social Media? Of waarom niet meteen zeggen dat je enkel onder 4 ogen met elkaar wilt spreken en anders niet? Het zijn twee volwassenen. Kunnen ze een gesprek niet regelen zonder derde partijen daarvan in te lichten en mee te brengen? Ik vind het nogal wat eerlijk gezegd.

Stablinsky 9 mei 2021 om 21:38

@Aart van Woud
Je hebt gelijk, maar daarvoor is het helaas te laat.

Ook akkoord dat de strategie van DQS klungelig overkomt. Ze reageren als een familiebedrijfje terwijl Jumbo ageert als een multinational. Maar voor de rechtbank gaat dit allemaal niks uitmaken. Een rechter zet zijn emoties opzij en kijkt naar de feiten. Bij Jumbo weten ze waarschijnlijk ook dat als dit voorkomt, ze gaan verliezen. Daarom dat ze naar het gesprek gaan met een half leger. Damage control.

antilek 9 mei 2021 om 22:12

Aart roert zijn staart

nickdt 10 mei 2021 om 09:23

Dat TJV gaat verliezen, kan Lefevere nog wel eens rauw op zijn dak vallen, want ook diens uitspraken en de daaruit vloeiende bedreigingen aan het adres van Groenewegen zullen waarschijnlijk worden meegewogen en ook de tweets van Jakobsen zullen worden meegenomen naar aanleiding van het gesprek, waar Jakobsen feitelijk als een leugenaar en als zodanig ongeloofwaardig afgeschilderd kan worden door kamp Groenewegen, omdat Groenewegen het nooit over de inhoud heeft gehad, in tegenstelling tot wat kamp Jakobsen beweert en dat zij zelf tegen de afspraken in over de inhoud zijn begonnen.

Als ook de beelden worden meegenomen van de val en de helm, die al afviel voordat Jakobsen de hekken goed en wel geraakt had) hierbij als bewijs wordt aangedragen door kamp Groenewegen, heeft Lefevere een nog veel groter probleem, want dit toont dan aan dat Lefevere willens en wetens zijn werknemer met gevaar voor eigen leven met inadequaat materiaal de koers in heeft gestuurd, want dan had de helm kunnen afvliegen bij een andere valpartij van Jakobsen (Wat dus betekent dat het Lefevere zelf is, die indirect voor de gevolgen van de verwondingen van Jakobsen verantwoordelijk is)

Dit zou allemaal een factor kunnen hebben in een te bepalen strafmaat/vergoeding, maar als bovenstaande gaat gebeuren, vooral het gedeelte met de helm, dan zal Lefevere zelf moeten opdraaien voor het merendeel van de schadevergoeding van Jakobsen, heb ik zo het idee.

Gimondi 9 mei 2021 om 21:41

Groenewegen zat fout, dat is duidelijk. Overigens met een actie die we voordien en helaas nadien regelmatig in sprints zien (regelmatig ook van de renners van Patje). Wat ik echter mis in de discussie is dat Jacobsen niet in de remmen kneep. Veel andere renners zouden dat wel gedaan hebben. Dat maakt de fout van Groenewegen. Iet minder groot, maar zou er voor gezorgd hebben dat de gevolgen veel minder ernstig zouden zijn geweest. Ook dat gaat in de gerechtelijke procedure aan bod komen en meewegen bij de aansprakelijkheidsvraag.

Peetvader 10 mei 2021 om 14:59

Groenewegen gaat 2 keer opzij.
1 keer zien we inderdaad vaker, die tweede keer bijna nooit.

antilek 9 mei 2021 om 22:18

We moeten maar eens stoppen met al gepolariserende gelul en ons gezamelijk richten op die 2 van dqs(ik wil de namen niet eens meer uitspreken)

chasse patat 9 mei 2021 om 22:55

De heer Lefevere is degene die de druk bij zijn eigen renner legt door hem te dwingen mee te gaan in het spel van DQS. Het lijkt mij niet dat Jakobsen hierbij gebaat is. Het is weer de discussie, mensgericht tegenover economisch gericht. Tja, een lesje ethiek kan hier nog wel aan worden gewijd.

bertje77 9 mei 2021 om 23:09

Leveren heeft wel een ton boter op zijn hoofd. Al zijn sprinters hebben in het verleden dezelfde praktijken uitgevoerd. De uitkomst Jacobsen/Groenewegen had net zo goed andersom kunnen zijn toppunt van hypocrisie.

Explorer 10 mei 2021 om 08:10

@bertje, deze val is uitzonderlijk slecht uitgevallen. Of jakobsen ooit op niveau terug komt valt nog te betwisten. Lefevre is hier geen geliefd man, maar deze manager staat gewoon op voor zijn renners en voor het team. Hij is geen kwaadaardige boeman, hij spreekt naar mijn idee iets te snel uit emotie(begrijpelijk, hij is ook maar een mens).
Wij weten niet welke (financiële) contractuele afspraken hij heeft gemaakt met jakobsen. Maar in veel civiele ongevallen is letselschade vergoeding( ongeacht het ongeval bewust of onbewust) een ‘normaal voorval.
In het geval groenewegen versus jskobsen gaat het ook zo verder. Wat er in de media geschreven en geplaatst wordt maakt of breekt lefevre.
Kijk even het interview van gisteren terug met lefevre en de nos over het ongeval. Verheldert ook veel standpunten.

Hopelijk komen beide jongens eruit. Niemand wordt zo beter van deze situatie.

bertje77 9 mei 2021 om 23:10

Moet zijn Lefevere

antilek 10 mei 2021 om 10:20

Is geen fout hoor Bert. gr Ernie

HTN02 11 mei 2021 om 09:18

is dit een opinie stuk? de meeste websites zijn eerlijker, die zetten erbij: “gesponsorde content” of “advertorial” of iets in die trant…

over al die mensen die zeggen: ja, maar de aankomst was zo snel en gevaarlijk: dat wist Groenewegen ook. toch nam hij het extra risico op extra zware verwondingen, en plantte een elleboogje.

Als ik bezopen achter het stuur ga zitten neem ik ook extra risico, en wordt daar ook extra voor bestraft.

Zelf geeft hij aan dat hij niet doorhad dat hij van zijn lijn afweek. wij moeten dus maar geloven dat een van de snelste sprinters ter wereld geen idee heeft hoe hij zijn lijn moet houden… juist. ik heb er nogal problemen mee om dat te geloven.

Mocht dat wel zo zijn, kunnen we dus wachten op de volgende die door Dylan de hekken in wordt geduwd. gevaar in het peleton dus.

Van mij had hij nog even weg mogen blijven.

Headlines

Materiaalzone

Populair