Duur tijdverlies Quintana: “Ik ga hier niet om huilen”

zondag 8 september 2019 om 19:00
Duur tijdverlies Quintana: “Ik ga hier niet om huilen”

foto: Cor Vos

Nairo Quintana verloor in de Vuelta-etappe naar Santuario del Acebo ruim anderhalve minuut op Primoz Roglic en Alejandro Valverde, en een kleine minuut op Miguel Ángel López en Tadej Pogacar. De mede-kopman van Movistar ziet het podium daardoor uit zicht verdwijnen. “Ik kon niet meer doen dan dit. Ik ga er ook niet om huilen, want als dit is wat het is, dan kan ik ook niet meer”, reageert de Colombiaan bij Cyclism’Actu.


Al vroeg onder de top moest Quintana de rol lossen bij zijn concurrenten in de strijd om het eindpodium. Hij finishte uiteindelijk in een groepje met onder meer Wilco Kelderman. Zijn achterstand op de rode trui is opgelopen tot meer dan vijf minuten. “Ik was echt gemiddeld vandaag, maar morgen is een andere dag en dan kan van alles gebeuren”, houdt Quintana de moed erin.

Mogelijk zet Movistar maandag in de volgende bergetappe een speciale aanval op poten, met Quintana in de hoofdrol. “Misschien gebeurt er wel iets vroeg in de etappe en zolang ik de kracht heb, zal ik het proberen”, zegt Quintana.

Dit artikel delen:

9 Reacties

limburgia 8 september 2019 om 19:19

Laat Quintana vanaf het begin blijven aanvallen dan kan misschien Roglic in slechte papieren komen ten opzichte van Valverde , maar ik heb er een slecht hoofd in dat dit zal lukken .

Emergo 8 september 2019 om 20:29

Maar je zit er stiekem wel op te hopen.

thijs1984 8 september 2019 om 21:11

Ik denk dat astana en uae dan gaan rijden, want die willen hub mogelijke podiumplaats niet verspelen aan Quintana.
Als Martin/Hofstede niet snel genoeg gaan achter een ontsnapping met Quintana, kan de rest van TJV in de luwte van astana/uae rijden.

Vincent Lacressonniere 8 september 2019 om 21:47

@limburgia

Heb je de film gezien?

nickdt 8 september 2019 om 20:52

Ben benieuwd of Arkea al spijt heeft.

john 9 september 2019 om 11:06

JA wat hadden die gedacht ,toen ze Quintana een contract gaven dat ze drie jaar de Tour (is trouwens de enigste grote ronde waar ze gaan mee doen tenminste als je naar het verleden kijkt) gaan winnen

Scott Sunderland 8 september 2019 om 23:00

Hij heeft al een contract voor de komende drie jaar, dus hij mag hier gewoon lossen natuurlijk…

Scott Sunderland 9 september 2019 om 00:07

Quintana wint wel zijn etappes de laatste jaren in de grote rondes die hij rijdt. Ik vraag me wel af of hij nog zo consistent kan rijden drie weken lang om ook weer eens voor een eindoverwinning mee te doen. Misschien niet. Dan is hij nog steeds een goede renner natuurlijk, maar moet misschien de tactiek nog nadrukkelijker op etappezeges aangepast worden.

Johnny7 9 september 2019 om 10:00

Hij heeft de komende 3 jaar 7,5 miljoen redenen om niet te huilen dus begrijpelijk.