‘Dunbar moet plek Bernal opvullen in Giro’

maandag 6 mei 2019 om 15:21
‘Dunbar moet plek Bernal opvullen in Giro’

Eddie Dunbar - foto: Cor Vos

Eddie Dunbar is naar eigen zeggen topkandidaat om als vervanger van Egan Bernal te starten in de Giro d’Italia. Dat vertelt hij tegen Cyclingnews. Bernal was de beoogde kopman van Team Ineos, maar hij brak afgelopen week zijn sleutelbeen. Voor Dunbar wordt het zijn debuut in een grote ronde.


De Nederlandse ploegleider Servais Knaven verwacht niet dat de ploeg een andere ‘grote’ kopman zal opstellen, laat hij weten aan Cyclingnews. Chris Froome en Geraint Thomas bereiden zich voor op de Tour de France. Volgens Knaven is het beter dat Team Ineos de strategie aanpast, dan dat het in allerijl een vervanger zoekt voor Bernal en daarmee gaat voor eindwinst in de Giro.

Er zijn bij Team Ineos zelfs twee plekken te vergeven ten opzichte van de voorlopige opstelling. Ook Gianni Moscon zou niet starten na zijn teleurstellende voorjaar. De 22-jarige Eddie Dunbar, die eind vorig jaar overkwam van Aqua Blue Sport, geeft zelf aan dat hij een van de vervangers is.

Dit artikel delen:

10 Reacties

FritsvanHoefelen 6 mei 2019 om 15:31

Wordt geen topteam dan

LucasR 6 mei 2019 om 15:40

Nou, met Sosa, Sivakov en Hart heb je toch echt wel de nodige slagkracht. Ze zijn alleen nog jong.

LucasR 6 mei 2019 om 15:44

Ok, Sosa is er niet bij, my bad.

KimJungPoels 6 mei 2019 om 15:45

Is het al zeker dat Sosa er niet bij is? Zijn volgens mij genoeg geruchten dat ie wel gaat..

LucasR 6 mei 2019 om 15:50

Ja daar kwam mijn idee ook vandaan – maar als vervangers voor Moscon en Bernal worden nu dus Dunbar en Rosa genoemd.

Edit: in dat artikel over het ontbreken van Moscon staat dit:
“Gisteren werd al bekend dat kopman Egan Bernal vanwege een sleutelbeenbreuk de Giro aan zich voorbij zal moeten laten gaan. De ploeg zal het nu moeten hebben van zijn klimmers Pavel Sivakov, Tao Geoghegan Hart, Ivan Ramiro Sosa en Jhonatan Narvaez. Naar verwachting maken Salvatore Puccio, Christian Knees en Sebastián Henao de selectie compleet.”

Pfoe, vind ik toch wel sterk hoor, met Dunbar nog in die bergtrein.

ChefSpijker 6 mei 2019 om 16:27

Sosa is juist al de vervanger van Moscon ja. Nu nog een vervanger voor Bernal vinden.

IlPirata 6 mei 2019 om 20:01

@LucasR Waarom zou Sosa er niet bij zijn? Hij heeft geen sleutelbeen breuk en reed een aantal behoorlijke koersen dit jaar.

LutsenkoFan 6 mei 2019 om 20:58

Ik denk dat jullie allemaal de jongelingen van Sky overschatten. Ik zie geen enkele potentieel top 10 kandidaat.

leegloper 6 mei 2019 om 16:08

Afgelopen augustus bestond nog de kans dat hij onder Nuyens zou rijden, maar binnenkort misschien naar de Giro voor Ineos.

phil free 6 mei 2019 om 22:28

Waarom wordt Wout Poels eigenlijk niet genoemd? Gaan ze bij Ineos nu ook al knechten sparen voor de tour?