Egan Bernal mist Giro d’Italia door sleutelbeenbreuk

zaterdag 4 mei 2019 om 19:41
Egan Bernal mist Giro d’Italia door sleutelbeenbreuk

foto: Team Ineos

Egan Bernal zal volgende week niet van start gaan in de Giro d’Italia. De Colombiaanse kopman van Team INEOS is ten val gekomen tijdens een training en heeft zijn sleutelbeen gebroken. 


Bernal maakte dit jaar indruk met de winst in Parijs-Nice en een derde plaats in de Ronde van Catalonië. De 22-jarige coureur zou in de Giro d’Italia voor het eerst in zijn carrière als kopman in een grote ronde starten. Hoe lang de klimmer uit de roulatie is, is nog niet bekend.

Dit artikel delen:

81 Reacties

Nul verstand 4 mei 2019 om 19:42

Jammer jammer jammer

Random wielerliefhebber. 4 mei 2019 om 19:43

Het is geen 1 april toch?

Wat een tegenvaller voor hem.

Sky met 3 man op het podium in de Tour, het zou zomaar kunnen

Martijn Arensman 4 mei 2019 om 19:44

Een lastig botje voor wielrenners….

WernerFranke 4 mei 2019 om 19:45

Oh zo jammer voor deze prachtige stylist.

mus van de maasstad 4 mei 2019 om 19:45

Oei dat is zuur voor hem

xistnc 4 mei 2019 om 19:45

Dat wordt nog wat dan bij Ineos, in de Tour :o

Jammer voor de Giro, een smaakmaker minder. Ik ben benieuwd hoe Ineos dit gaat opvangen. Carte blanche voor andere youngsters? Of alsnog Thomas opstellen, die behoorlijk in vorm lijkt te komen.

Kuiperberg 4 mei 2019 om 19:46

ajjjjjj wat zonde! Als Moscon nu in vorm was, kreeg hij z'n beloofde kopmanschap… nu vrijbuitersrol en samen met Hart als beschermd renner gok ik.

Covadonga 4 mei 2019 om 19:47

He bah, wat jammer. En sneu voor de beste kerel. Wie is zijn vervanger?

Hollow Knight 4 mei 2019 om 19:47

Ik ga hem alleszins niet missen in de Giro. Ik ben dit team meer dan beu.

Alleen spijtig dat het op zo’n manier moet gebeuren natuurlijk.

west 4 mei 2019 om 19:51

Nu al? Ze bestaan pas een week…

Marcel1112 4 mei 2019 om 19:51

Eens

Sinbad the Cyclist 4 mei 2019 om 19:53

Het is nochtans een attractief renner: eentje die meer op temperament lijkt te koersen.

Hollow Knight 4 mei 2019 om 19:58

@sinbad

Niets persoonlijks tegen Bernal, maar Ineos / Sky is gewoon veel te sterk waardoor bijna elke Grote Ronde enorm saai en voorspelbaar wordt.

rahimns 4 mei 2019 om 19:48

Dat veranderd veel … ik zie iedereen nu al zijn prono’s in de prullenbak smijten ;)

west 4 mei 2019 om 19:48

The Trident; Sosa/Sivakov/Hart dan maar? Of had Moscon nog waanideeën?

Tripodboom 4 mei 2019 om 19:49

Nu wordt het voor Rogliz helemaal een makkie!

Marcel1112 4 mei 2019 om 19:54

Voor Roglic is een GT te lang. Ik zet mijn geld op Yates.

west 4 mei 2019 om 20:09

Hij kakte inderdaad ontzettend in toen ie de 19e etappe van de Tour won…

koos verrek 4 mei 2019 om 20:17

Kakke dat was e ander, je bent in de war westie

west 4 mei 2019 om 20:20

Leer eerst eens begrijpelijk schrijven voordat je je er weer onnodig en onjuist tegenaan bemoeid, Koosie..

koos verrek 4 mei 2019 om 20:23

Ja ja…

Slurpie Blauw 4 mei 2019 om 20:38

Minstens 6 minuten op de nummer twee.

odiel 5 mei 2019 om 09:12

@West: *bemoeit

koos1 4 mei 2019 om 19:53

Jammer dat een van de kanshebbers al voor de start uitvalt. Bernal nu als meesterknecht naar de Tour of kopman voor de Vuelta?
Voor Ineos word het in de eerste grote ronde nu vooral gokken op ritoverwinningen of zou Hart kunnen verrassen en een klassement rijden?

koos verrek 4 mei 2019 om 19:58

Jammer jammer. Effe kijkje wie ze portie ketone nu mag opvreten, ik gok op Hart.

Covadonga 4 mei 2019 om 20:08

Die zijn al op. Astana, Deceuninck en vdp zijn langs geweest.

west 4 mei 2019 om 20:12

Komt ie weer met z’n ongefundeerde dopinginsinuaties. Hij heeft geen flauw idee waar ie het over heeft met zijn ketonen (sorry: ketone). Flapdrol.

koos verrek 4 mei 2019 om 20:13

Banane westie. En ketone zijn geen e doping, gewoon superstof waar je van gaat knallen en niet iedereen heb het maar het staat niet op de lijst. Dus geen dope volgens mij

west 4 mei 2019 om 20:24

Je zit al meerdere eerdere berichten te roepen dat ketonen een soort doping en competitievervalsing zijn en dat je er 15% harder van gaat rijden (laat daar eens een klein rekenvoorbeeld op los). Dus op die feitelijke onjuistheden ga ik wederom in, want van dat soort paniekzaaierij krijg ik jeuk.

koos verrek 4 mei 2019 om 20:30

Heb je m’n artikel in feite gelezen? Of was het te moeilijk?
Dus volgens jou zijn ketone niet prestatiebevorderend? Je gaat er niet harder van rije? Waarom gebruike ze het dan?

west 4 mei 2019 om 20:53

Dat “artikel” was een samenvatting van een onderzoeksvraag van anecdotaal onderzoek. Dwz zowel geen conclusie als geen bewijs. Het is op dezelfde manier prestatiebevorderend als andere in de natuur voorkomende stoffen zoals suiker en vitamine c.
Jij blijft het constant met een zweem van beschuldiging aan renners plakken, in de hoop dat er nog meer mensen zijn die geen idee hebben wat ketonen zijn maar het wel eng vinden klinken, renners die in de realiteit nergens van verdacht worden en dat is gewoon een rattenstreek.

Hollow Knight 4 mei 2019 om 20:54

Als ze alles zouden verbannen dat prestatiebevorderend is dan zouden de renners niets meer mogen eten of drinken.

Doe niet zo kinderachtig, dit is gewoon een voedingssupplement.

“Prestatiebevorderend” is niet het enige criterium om iets als doping te beschouwen.

Samlambeej 4 mei 2019 om 21:16

Ketonen vind ik onfair omdat het voordeel aanzienlijk schijnt te zijn terwijl kleinere ploegen het zich niet kunnen veroorloven. Je zou dat ook kunnen zeggen van hagelnieuwe technologie maar daar hebben we het over een beduidend kleiner voordeel.

west 4 mei 2019 om 21:31

Ketonen zijn in iedere health food winkel te koop…

Mwielerfan 5 mei 2019 om 02:15

Er zijn zat knechten die tonnen pakken, dus die ketonen zijn echt wel betaalbaar. Ze werken het beste tijdens niet intensieve trainingsblokken dus je hoeft ze zeker niet hele jaar te nemen.

Samlambeej 4 mei 2019 om 20:03

SCHEISSEREiiii!!!!

Emergo 4 mei 2019 om 20:05

Pardon ?

Latok 4 mei 2019 om 20:08

Jammer voor hem zeg. Voor Dumoulin ook niet fijn. De Ineos trein is voor zijn koersverloop gunstig en die valt nu weg. Een Giro met minder controle staat ons te wachten. Leuk om te zien, dat dan weer wel!

Mwielerfan 5 mei 2019 om 02:16

Minder controle betekent dat een sterke ploeg handig zou zijn

FondriestTF3 4 mei 2019 om 20:11

#waariswout

Sinbad the Cyclist 4 mei 2019 om 20:20

Wout moet nu vrezen voor z’n stekkie in de Tourploeg. Hij of Elissonde zal vast en zeker een plaats moeten afstaan aan Bernal.

Random wielerliefhebber. 4 mei 2019 om 20:33

Ellisonde had sowieso nooit in de tourploeg gezeten

Grobbel 5 mei 2019 om 09:42

Zou het voor Wout niet een keer beter zijn voor zijn eigen kansen in een seizoen als ie zich een jaartje niet binnenstebuiten keert in de Tour de France in dienst van anderen?

Tinus1984 4 mei 2019 om 20:12

Ben benieuwd waarmee ze nu gaan komen daar. Wel leuker voor de giro als er nu heel andere teams geen controleren/ heel ander koersverloop dus

Jungle Man 4 mei 2019 om 21:14

Welk team zal nu de teugels in handen gaan nemen . Ik gok Astana en Movistar, met yates als volger

koos verrek 4 mei 2019 om 20:21

De kans voor poels lol

Sonsbach Allstars 4 mei 2019 om 20:27

Sneu, heel sneu voor Bernal. Kan me voorstellen dat zijn hoofddoel nu de Vuelta wordt; ook niet vervelend.
Voor mij lijkt Sivakov nu zijn vervanger voor de Giro of Ineos gaat voor ritoverwinningen.

fietsvriend 4 mei 2019 om 20:28

Wat een game changer.

sven241 4 mei 2019 om 20:35

Grote tegenvaller voor de Giro, Positief voor Tom en Roglic zijn kansen, maar het had toch mooi geweest om te zien of hij het over 3 weken kon waarmaken.

Mwielerfan 5 mei 2019 om 02:17

Kunnen we nog een jaartje onszelf wijs maken dat deze jongen wel even diverse grote rondes wint

Jan Blokland 4 mei 2019 om 20:35

Wat zonde. Voor Bernal maar ook voor de Giro.

Natte spons 4 mei 2019 om 21:03

Ik verwacht juist Hart i.p.v. Sivakov.

rosencrantz 4 mei 2019 om 21:20

Ik verwacht nu wel een wielerflitsartikel “Wie wordt de vervanger van Bernal” met bijhorende poll.