Dumoulin overleeft eerste rit Dauphiné: “Op zich ging het wel goed”

zondag 9 juni 2019 om 16:56

Tom Dumoulin heeft de openingsrit van het Critérium du Dauphiné overleefd. Voor de renner van Team Sunweb was het zijn eerste wedstrijd sinds de opgave in de Giro d’Italia. “Als het elke dag zo zal gaan, ga ik de Dauphiné gewoon finishen. Ik ben benieuwd”, aldus Dumoulin tegen het AD.

De Limburger bleef in het voorste peloton in de Dauphiné. Na afloop werd gekeken naar zijn knie. “Hij wordt dikker, maar op zich ging het wel goed”, zegt Dumoulin. “Je ziet wel dat hij reageert. Ik ben wel een beetje gespannen over hoe het zal voelen na drie, vier à vijf dagen.”

“Mijn vorm was nu niet super natuurlijk, daar moet nog wel wat bij, maar dat komt wel goed”, vertelt Dumoulin, die toewerkt naar de Tour. Meer dan zijn vorm vinden doet hij niet in de Dauphiné. “Ik denk dat ik al heel blij mag zijn als het gewoon elke dag een beetje beter gaat en mijn knie het houdt tot het einde.”

Dit artikel delen:

36 Reacties

Viktrodriguez 9 juni 2019 om 17:11

Dit klinkt niet heel erg positief.

Gilberto 9 juni 2019 om 17:18

Dat klinkt het nooit bij Tom, vervelende gozer

Johnny7 9 juni 2019 om 17:28

Eens. Altijd ontzettend negatief of het nou met of zonder blessure is. Redelijk irritant puntje van Dumoulin.

rennerske 9 juni 2019 om 17:31

“Hij wordt dikker, maar op zich ging het wel goed”
“Mijn vorm was nu niet super natuurlijk, daar moet nog wel wat bij, maar dat komt wel goed”
Tsjonge, in 1 commentaar 2x zeggen dat het wel goed komt, wat een vervelende negatieveling.

robhert 9 juni 2019 om 17:44

Jankerds. Ik stel me bovenstaande reaguurders voor als een stel van die dikpensen op de fiets die denken dat ze Merckx of Zoetemelk zelfe zijn.

Viktrodriguez 9 juni 2019 om 17:56

Nou, vind quotes als ”op zich ging het goed” eerder klinken als een soort schijnoptimisme dan oprechte optimisme.

rennerske 9 juni 2019 om 18:01

@Robhert
Jammer dat je mijn knipoog naar de reacties van G en J mist.

robhert 9 juni 2019 om 18:05

@rennerske Had ik over 't hoofd gezien. Maar och, dat zure gezeik hier van sommigen. Trieste, hele trieste cucks.

Gilberto 9 juni 2019 om 18:10

@robhert, ik ageer juist tegen het zure gedoe altijd van Tom zelf

robhert 9 juni 2019 om 18:17

Zul je lekker veel mee opschieten hier.

robhert 9 juni 2019 om 18:19

Heb je trouwens vaker moeite met mensen die niet hoog van de toren blazen en enigzins terughoudend zijn?

Gilberto 9 juni 2019 om 19:50

Dat is weer het andere uiterste. Maar jezelf overdreven indekken en tot vermoeiens toe in de underdog positie schuiven, vind ik ook vervelend, reuk noch smaak aan die jongen

peterwinnen 9 juni 2019 om 20:45

Vervelende gozers die zo reageren als hier boven. Dumoulin staat altijd de pers te woorden, of hij nou wint of verliest, in blakende vorm verkeerd of last ergens van heeft. Dat waardeer ik in de man. Ook dat hij gewoon eerlijke antwoorden geeft in plaats van die standaardantwoorden die de persvoorlichters heeft ingefluisterd. Vervelende gozer? Topgozer! Iemand om trots op te zijn, potverdikkie nog an toe.

rennerske 9 juni 2019 om 21:07

En zo is het Peter

Romāns Vainšteins 9 juni 2019 om 21:42

Dat sarcastisch gereserveerde in Dumoulin’s reacties vind ik juist wel tof altijd. Los van of het je aanstaat is het wel precies wie en hoe hij is.

rennerske 9 juni 2019 om 21:55

@rv
Sarcastisch gereserveerd ja, met soms een vleugje aangename minachting voor een domme vragensteller

jan jansen 9 juni 2019 om 22:03

peterwinnen;
+1
Prima kerel die Dumoulin

Pascal De Kooning 9 juni 2019 om 17:19

Hij zal ook met de verwachtingen die iedereen heeft proberen de druk te verminderen door terughoudend over z’n blessure te doen. Als hij dan alsnog podium rijd in de Tour zal iedereen daar mee kunnen leven. Als hij zegt dat het toppie gaat zullen veel wielerfans toch teleurgesteld zijn als hij 3de word

Viktrodriguez 9 juni 2019 om 17:23

Wielerfans of types die alleen geïnteresseerd zijn in de Tour? Daarnaast heeft menigeen sowieso een onrealistisch hoog verwachtingspatroon als het gaat Nederlanders, ongeacht wat Dumoulin en zijn ploeg zelf communiceren.

RiGHT 9 juni 2019 om 17:21

underdog positie / verwachtingen temperen. Geheel volgens verwachting. Dat de knie dikker wordt is niet echt tof, dan kun je die volgens mij beter niet zoveel belasten…. maar goed, ik ben geen duur betaalde (sport-)arts, dus ze zullen het daar wel beter weten.

Michiel De Rooij 9 juni 2019 om 17:21

Gelukkig hebben we de foto’s nog

Fast Freddy 9 juni 2019 om 17:37

Op die foto zie ik een behoorlijk ei, of lijkt dat zo? Op z’n knie dan.

skylimit 9 juni 2019 om 18:54

Als de knie inderdaad nog reactie geeft en dik wordt, lijkt mij dat geen goed teken voor de Tour de France. In plaats van nu te koersen zou extra rust beter zijn, weet niet of fietsen nu het herstel bevordert.
Of misschien is het allemaal niet zo slecht, maar probeert Dumoulin zich weer in de underdogpositie te manouvreren en zal hij deze Dauphine dus onder de radar proberen te blijven en vooral geen goede indruk te geven aan de concurrentie.

Explorer 10 juni 2019 om 00:02

Oedeem in de knie. Niks raars na wat hij heeft meegemaakt. Het staat wel voorop dat dat oedeem in een bewegend deel blijft hangen en eigenlijk weggevoerd moer worden door de spieren en bloedvaten. Deze zullen echter moeten wennen aan inspanning. Afwachten maar.

girardengo 9 juni 2019 om 19:17

In dit geval zou de opinie van zijn arts welkom zijn.

Jean Dumas 9 juni 2019 om 20:38

Hij koerst gewoon te vroeg. Eerst herstellen, anders wordt het alleen maar erger.

KennyKlimmen 9 juni 2019 om 20:47

ei of spier op de foto?

Wheely 9 juni 2019 om 20:54

Afstappen en lekker naar Tenerife is mijn advies!

Corné 't Glansarm 9 juni 2019 om 21:09

Ik stel voor dat degene die van afstand deskundig medisch advies aan Dumoulin kunnen geven, hier op Wielerflits hun profielnaam vooraf laten gaan door de titel dr.

Dan weten we dat de tips van dr, RIGHT, dr. Fast Freddy, dr. skylimit, dr. Jean Dumas en dr. Wheely niet zomaar bij het grof vuil gezet mogen.

Jean Dumas 9 juni 2019 om 23:59

Dat zullen we vroeg genoeg weten, al hoop ik het tegendeel.

Wheely 10 juni 2019 om 09:53

Professor Wheely nog altijd he.

Michiel De Rooij 9 juni 2019 om 21:34

Aldus Dr Jumbo Visma himself

Fort 9 juni 2019 om 21:42

Goed draadje wel

Sonsbach Allstars 9 juni 2019 om 22:21

Is toch TD ten voeten uit? Iets positiefs zeggen en dan onmiddellijk relativeren. Of andersom; iets negatiefs constateren en dat onmiddellijk relativeren door iets positiefs erover te melden. Je weet bij hem nooit hoe het echt zit

bart12 10 juni 2019 om 02:47

Is vocht altijd erg? Nou heb ik ooit mn kuitbeen gebroken en na inspanning had ik standaard een ei op mn enkel, maar dit belemmerde mij totaal niet. Maargoed ik ben ook geen topsporter die elke procentje voelt…

tetedelacourse 10 juni 2019 om 09:33

Peter Winnen +1, jij hebt het begrepen.

Ode aan de twijfelaar. De grootste kampioenen twijfelen. Tom is een groots twijfelaar.

Die wens dat ie wat uit z’n nek kletst ipv eerlijk te zijn snap ik niet.