Dumoulin betreurt vertrek van Ten Dam en Geschke: “Er is wat onrust”

Door , zondag 19 augustus 2018 om 20:20
Dumoulin betreurt vertrek van Ten Dam en Geschke: “Er is wat onrust”

foto: Sirotti

Sunweb beleefde dan wel een uiterst succesvolle Tour de France met Tom Dumoulin, het zag de afgelopen dagen zowel Laurens ten Dam als Simon Geschke vertrekken. Beide renners – die in de Franse ronde nog veel kopwerk deden voor Dumoulin – trekken naar de nieuwe CCC-ploeg. “Dat is jammer”, zo laat de Limburger weten aan de NOS voor de start van het criterium van Etten-Leur.


Dumoulin geeft toe dat het wat rommelt binnen de ploeg. “Er is wat onrust. Ik had uiteraard liever gezien dat ze bleven. Maar als het niet zo is, dan is het niet zo.” De 27-jarige renner laat weten dat hij nergens bij betrokken is geweest. “Ik ben gewoon een renner. Ik ben niet het management van de ploeg”, is hij duidelijk.

Simon Geschke koerst al sinds 2009 voor het team van manager Iwan Spekenbrink, dat toen nog doorging onder de naam Skil-Shimano. Ten Dam maakte aan het einde van 2015 de overstap van LottoNL-Jumbo. “Ik kan met beiden heel erg goed opschieten. Ik had ze er graag bijgehouden.”

Ondanks de kleine leegloop – Phil Bauhaus, Mike Teunissen en Lennard Hofstede maken eveneens de overstap naar een nieuwe ploeg – maakt Dumoulin zich geen zorgen. “Ik hoop en verwacht dat er volgend jaar een goede ploeg zal staan. Als we iets moois terugkrijgen, ben ik zeer tevreden.”

Dit artikel delen:

63 Reacties

kielabokki 19 augustus 2018 om 20:25

Dat hij dit uitspreekt is heel eerlijk, maar wat moet je er van denken..

xistnc 19 augustus 2018 om 20:26

Edit: Nee hoor, bron moest nog worden toegevoegd

mooiman 19 augustus 2018 om 20:27

Klinkt gewoon niet goed. Geeft geen vertrouwen voor de toekomst. Tom is geen renner die gewoon wordt betaald.

LucasR 19 augustus 2018 om 20:29

Komt uit Studio Sport. En in dat interviewtje kwam hij een stuk minder ongerust over dan deze titel doet vermoeden.

Robert Chasinque 19 augustus 2018 om 20:33

Edit: Is al aangepast Ook de context van het interview is geheel verkeerd geïnterpreteerd.

marehoek 19 augustus 2018 om 20:36

Ik vind het ongelooflijk dat de kopman en boegbeeld van de ploeg
niet op de hoogte en in overleg met
hem beslissingen worden genomen
over ploegleden waarvan het contract niet meer wordt verlengd.
Dus dan mag ik er ook vanuit gaan
dat met hem ook niet wordt overlegd
i.v.m het aantrekken van nieuwe
renners voor Sunweb.
Ja ik weet niet hoe ik de houding van
Tom Dumoulin in deze soap moet
begrijpen , hij moet presteren en hij
weet niet zijn maten om dit te kunnen.Naief,Goed gelovig?????????

Handige Harry 19 augustus 2018 om 20:42

Ram
Eens
Niet
Zoveel
Op
Die
Enter
Toets

teunster 19 augustus 2018 om 20:49

Als je zo

Typt

Dan lijkt het

Alsof

Je astmatisch bent

Geen

Zorgen

Ik ken iemand die iemand

Kent

Die

Daar een

Goedje voor heeft!

west 22 augustus 2018 om 14:38

Jullie haiku heeft

teveel lettergrepen en

regels, hoor jongens…

Johnny7 19 augustus 2018 om 20:38

Laten we hopen dat ze deze dagen echte goede klimmers gaan aantrekken en geen oude uitgefietste voormalig heuvelrijders.

jvh93 19 augustus 2018 om 20:42

Wat onrust binnen de ploeg, joh. Dat hadden we nog niet geraden van buitenaf. Lijkt me niet bevorderlijk voor de sfeer en prestaties

John Bidon 19 augustus 2018 om 20:45

Beetje clickbait titel. Ok, Dumoulin zegt het woord onrust maar zal eerder zijn doordat de vraagsteller dit woord hanteert. Uit het interview komt totaal geen onrust naar voren. Integendeel hij geeft aan dat hij volste vertrouwen heeft dat volgend jaar een goede ploeg er staat.

Mwielerfan 20 augustus 2018 om 09:12

Alleen geeft hij geen enkele concrete reden voor dat vertrouwen. Mensen die zelf nadenken kunnen daar wat uit aflezen

xistnc 19 augustus 2018 om 20:46

Kwalijk dat Tom zich distantieert van beleid dat toch primair om hem draait.

Samlambeej 19 augustus 2018 om 20:49

Sunweb: “Op zeer korte termijn maken we versterking bekend” vrijdag 17 augustus 2018 om 17:13

Voor mij betekent dat tot eind augustus. Dat Dumoulin niet op de hoogte word gesteld vind ik kwalijk, zéér kwalijk.

BoomHoogerland 19 augustus 2018 om 21:04

Dat Tom niet wordt betrokken in de werving van nieuwe renners wordt hiermee toch niet bevestigd? Hij kan, en dat verwacht en hoop ik, wel al op de hoogte zijn van versterkingen maar kan door verschillende redenen (publiciteit sponsor, contract nog niet rond) daar nog geen bevestiging over geven

Team Spaak 19 augustus 2018 om 20:51

Zo positief als vorig jaar was, zo rommelt het nu? Mooi dat Dumoulin eerlijk is, maar of de ploegleiding daar ook blij mee is?

Hopen dat er nog wat goede versterkingen gehaald kunnen worden. Zou Tom zelf wel eens aan een andere ploeg denken?

maklukzat 19 augustus 2018 om 20:54

Dumoulin draait hier duidelijk om de hete brij heen, met de mededeling dat hij maar gewoon een betaalde renner is.

Grobbel 19 augustus 2018 om 21:02

Met andere woorden: door de uit de context gerukte woorden van Dumoulin is een aantal WF’ers weer van alles aan het invullen, vooral op negatieve wijze.

nic92 19 augustus 2018 om 21:08

Het is enorm grappig om te zien hoe z’n interview een eigen leven gaat leiden. Dat begint met een genuanceerd filmpje, dat vervolgens op papier komt en vervolgens wordt er door ons als fans nog een eigen invulling en draai aan gegeven.

Laten we maar gewoon afwachten tot de ploeg van volgend jaar bekend is. Dan kunnen we nog de hele winter lang discussiëren en piekeren erover.

Beekman 19 augustus 2018 om 21:08

Je denkt toch zeker niet dat Dumoulin hier eventjes uit de doeken gaat doen hoe zijn ploeg eruit gaat zien, of wat er wel of niet speelt, zwijgen is de beste gang van zaken. Zal vast meer weten, maar wijselijk genoeg houd hij zich voor de domme.

Abraham Olano 19 augustus 2018 om 21:12

Sterke mannen gaan weg en TD geeft rustig aan zich geen zorgen te maken. Dan is het toch meteen duidelijk dat hij al weet wie het team komen versterken? Hij zal nog even zijn mond moeten houden, misschien moeten de contracten nog even de puntjes op de i krijgen en wordt het daarna bekend gemaakt.

Marszzz 19 augustus 2018 om 21:19

Onrust heerst met name hier op wielerflits.

kielabokki 19 augustus 2018 om 21:28

https://nos.nl/artikel/2246773-dumoulin-had-geschke-en-ten-dam-er-graag-bijgehouden.html

‘Ja inderdaad er is wat onrust’. Zegt ie toch echt zelf.

rvb 19 augustus 2018 om 21:29

Gestresste zooi hier .

Als TD de TDF rijdt is er niets aan de hand.

rvb 19 augustus 2018 om 21:30

Het vertrekt van Laurens ten Dam is een groot verlies voor Sunweb.

Natuurlijk, het hele schip vergaat o jee o jee o jee.

rvb 19 augustus 2018 om 21:31

En NL kan WF ook niet lol.

assen 19 augustus 2018 om 21:39

Ha ha ha, tuurlijk weet Tom met wie ze nu aan het praten zijn. Hij houdt Zich gewoon op de vlakte, maar geeft wel een steekje onder water aan de leiding dat ze op moeten schieten.

Scott Sunderland 19 augustus 2018 om 21:54

Het zal best rommelen in de ploeg maar pas als we echt weten hoe deze ploeg er voor 2019 gaat uitzien kunnen we conclusies trekken over of het een goede of slechte zaak is geweest dat Ten Dam, Geschke enzo zijn vertrokken. Als ze hele goede vervangers nemen hoor je straks niemand klagen.

KennyKlimmen 19 augustus 2018 om 21:58

Mohoric zou gelet op vandaag in principe ieder gaatje voor Tom dicht moeten kunnen rijden en ….. zijn contract loopt af….

Wheely 19 augustus 2018 om 22:25

Een talent als Mohorič zou wel gek zijn om zich als knecht te laten gebruiken, die moet gewoon lekker voor eigen kans blijven koersen.

  • 1
  • 2