Druiven zuur voor Miguel Ángel López na tijdsverlies door val

woensdag 9 mei 2018 om 19:33
Druiven zuur voor Miguel Ángel López na tijdsverlies door val

foto: Sirotti

Voor Miguel Ángel López was de vijfde Giro-rit er één om snel te vergeten. De 24-jarige Colombiaan van Astana reed in de laatste vijf kilometer de berm in en kwam daarbij ten val. Hij kon weer op de fiets klimmen, maar de aansluiting met het peloton kon niet meer worden gemaakt. De schade aan de finish bedroeg 43 dure seconden.


“Het gebeurde in een zeer snelle afdaling. In een bocht naar links kon hij een valpartij niet voorkomen”, zei ploegleider Dmitri Sedoun na de etappe. “De hele dag bleef de ploeg dicht bij Miguel Ángel, maar in de finale had hij pech.”

Andrey Zeits en Luis León Sánchez werkten hard om López terug in de groep te krijgen, maar het hoge tempo in de laatste paar kilometers deed hen de das om. “We deden ons best, maar met nog vijf kilometer te gaan was het gewoon een mission impossible.”

Geen ernstige verwondingen
Hoewel het geen prettig moment was voor López en Astana, liep de Colombiaan geen ernstige verwondingen op bij zijn val. In het klassement staat hij 39e op 1’57” van leider Rohan Dennis. Sedoun: “Morgen is de etappe naar de Etna de eerste test bergop, dus laten we eens kijken of we daar iets kunnen laten zien.”

Dit artikel delen:

18 Reacties

wiebipedia 9 mei 2018 om 19:41

Oomen toch echt kanshebber voor het wit zo. Ondanks zn taak omtrent TD

josi 9 mei 2018 om 19:44

Bocht naar links. Hmmm, op mijn beeldscherm liep de bocht naar rechts en reed Lopez rechtdoor het gras in. Misschien dat daar dus het probleem ligt. Zag er ook niet direct uit als een kwestie van pech, maar ik kan het mis hebben.

Olly 9 mei 2018 om 19:57

@Josi,
Ja als je idd denkt dat het een bocht naar links is terwijl deze naar rechts loopt dan houdt ergens het asfalt op hahaha. Voor de spanning in de koers hoop ik wel dat het zijn laatste stuurfout is, maar iets zegt me……

ikbenprocycling 9 mei 2018 om 19:59

Prima voor de concurrentie en de kijkers (rest vd giro agressiviteit)

Joachim 9 mei 2018 om 20:00

Ah “druiven zuur” is een uitdrukking. Dat moest ik even opzoeken, ik dacht eerst “is hij nu in een veld met druiven gedoken en vinden ze dat zuur bij Astana?”. :)

kohaku666 9 mei 2018 om 20:07

Niet dat ik over wil komen als een zuurpruim, maar ‘de druiven zuur’ lijkt me niet het juiste gezegde in deze context ;)

hartstikkebedankt 9 mei 2018 om 20:23

Misschien morgen eens druivensuiker nemen dan

berendries 9 mei 2018 om 20:44

En de rapen gaar?

Tuubke 9 mei 2018 om 20:50

Ik zou zeggen dat hij met de gebakken peren zit.

Jacco van Stierop 9 mei 2018 om 20:50

Ik vond hem eerder de bietenbrug opgaan.

Tour 9 mei 2018 om 21:23

Bij druiven zuur, verwacht ik ook iets als een gebroken sleutelbeen.
De rapen zijn gaar, oftewel het is tijd, tijd om te redden wat er nog te redden valt.
Aan de bak dus.

adelaarvanboom 9 mei 2018 om 21:28

López gaat vanaf morgen moeten beginnen met aanvallen, maar de witte trui is geen probleem

nickdt 9 mei 2018 om 22:22

@Adelaar

Dit is niet de laatste keer dat hij valt. Die gozer kan niet sturen.

Mwielerfan 9 mei 2018 om 23:25

Krijgt zo iets meer ruimte om aan te vallen vanuit favoriete groep

52voor11achter 9 mei 2018 om 23:29

De druiven zijn zuur als je een negatief effect ondervindt buiten je eigen toedoen. Het is hier meer een geval van billen en blaren.

waggie 9 mei 2018 om 23:43

Door dit tijdverlies zijn de poppen nu aan het dansen

Schollekop 10 mei 2018 om 06:46

Niet alleen zijn de druiven zuur maar de val kan hem op het einde nog zuur opbreken.

Haagse Slager 10 mei 2018 om 10:57

De appel viel hier ver uit de bocht.