Drie Nederlanders in voorselectie Giant-Alpecin voor Giro d’Italia

donderdag 23 april 2015 om 18:19
Drie Nederlanders in voorselectie Giant-Alpecin voor Giro d’Italia

Luka Mezgec, foto: Sirotti

Giant-Alpecin heeft drie Nederlanders opgenomen in de voorselectie voor de komende Ronde van Italië. Tom Stamsnijder, Albert Timmer en Tom Veelers mogen hopen op deelname aan de eerste grote ronde van dit wielerseizoen. In totaal heeft de Duitse World Tour-formatie twaalf namen opgenomen in de voorselectie.


Naast de drie Nederlanders staan ook Luka Mezgec (foto) en Nikias Arndt op de lijst. De Sloveen en de Duitser kunnen worden ingezet bij eventuele massasprints. Voor het klassement moet er vooral gekeken worden naar de Amerikaan Chad Haga en naar de Duitsers Johannes Fröhlinger en Simon Geschke. Van de twaalf namen in de voorselectie zullen er nog drie namen moeten afvallen. De Giro d’Italia wordt verreden van 9 tot en met 31 mei.

De complete voorselectie van Giant-Alpecin voor de Giro d’Italia 2015:
flag-de Nikias Arndt
flag-be Bert de Backer
flag-us Caleb Fairly
flag-de Johannes Fröhlinger
flag-de Simon Geschke
flag-us Chad Haga
flag-cn Cheng Ji
flag-se Tobias Ludvigsson
flag-si Luka Mezgec
flag-nl Tom Stamsnijder
flag-nl Albert Timmer
flag-nl Tom Veelers

Dit artikel delen:

18 Reacties

Moosje07 23 april 2015 om 18:31

”Luka Mezgec (foto) en Nikias Arndt op de lijst. Beide Duitsers”

Mezgec is een sloveen ;).. of slowaak;p

In ieder geval een weinig spectaculaire selectie, maar etappewinst is goed mogelijk met Mezgec, die me wel zeker lijkt van een selectie bij ontbreken van Degenkolb en Kittel

Rijdt Geschke ook de Tour? is wel net terug van blessure, hopen dat hij optijd it is zodat ze ook op moeilijker terrein een mannetje hebben.

Stelvio-fan 23 april 2015 om 18:35

Als er niks raars gebeurd, denk ik dat De Backer, Fairly en Ji afvallen.
Dit jaar weinig gezien van De Backer terwijl hij vorig jaar toch echt vaak sterk reed, of ik moet wat gemist hebben!

janwillem92 23 april 2015 om 18:41

Wel iets gemist… was wel weer ver in de finale aanwezig in roubaix

el cyclisto 23 april 2015 om 18:44

@ Stevio-fan paris roubaix gemist? ;) was vorig jaar ook zijn enige goed uitslag

heuvelcolombia 23 april 2015 om 18:47

Zonder Kittel en Degenkolb niet echt een sterk team. Arndt voor Mezgec in de Giro en Veelers voor Kittel/Degenkolb in de Tour?
Jammer dat er behalve Barguil moet echt een andere renner doorbreekt (dan heb ik het over Ludvigsson, Preidler, Haga, Craddock…)

DonQ. 23 april 2015 om 18:52

Ludvigsson heb ik alleen maar als een van de eersten zien lossen de laatste weken.

Lover16 23 april 2015 om 19:30

Simon Geschk en Luka Mezgec kunnen hier toch iets bewijzen.

MME 23 april 2015 om 19:30

Jammer dat Sinkeldam er niet tussen staat, misschien tour voor hem?

robotour 23 april 2015 om 19:39

Afhankelijk welke sterkere sprinters er mee gaan doen, kunnen Arndt en Mezgec voor een dagoverwinning gaan. Misschien als de sprint(s) ontsiert worden door valpartijen kan Veelers
ook een keer kort eindigen. Ludvigson en een van de Amerikanen misschien in een heuvel/lichtere bergetappe voor succes.

Stelvio-fan 23 april 2015 om 20:06

Ludvigsson komt terug van een blessure.

@el cyclisto: klopt, P-R heb ik niet gezien ;-) Overigens was Bertje vorig jaar in DWV en DDV ook sterk volgens mij! En nog een aantal andere keren dat hij zich goed toonde!

Ik ben Ik 23 april 2015 om 20:34

Toch een goede ploeg voor vlakke ritten.

Tinkerbell 23 april 2015 om 21:20

@DonQ
Dat was de andere Ludvigsson, degene die in de voorselectie zit heeft sinds Andalusië niks meer gereden omdat hij daar zijn pols brak.

Verder wel een matige selectie eigenlijk. Maar goed, ze mogen me verrassen.

west 23 april 2015 om 21:31

Veelers, Geschke en de Backer naar de Tour? (Met Barguil, Kittel, Degenkolb, Dumoulin, de Kort en… Preidler ?) En die andere 9 dus de Giro?

klumper 23 april 2015 om 21:48

Tour lijkt me: Degenkolb, Kittel, Dumoulin, Barguil, Veelers, de Kort, Curvers, Timmer, de Backer.

ritwinst in giro zal wel lukken, verder niet al te beste selectie

DonQ. 23 april 2015 om 22:10

@Tinkerbell Dank voor de correctie. Wist niet dat er al 2 waren.

BlancoProCycling 23 april 2015 om 22:37

Matige selectie toch maar.

castelinni 23 april 2015 om 23:23

Haga voor een eventueel klassement?

Bassieb 24 april 2015 om 10:51

Hoezo gaat men er van uit dat ritwinst wel ‘even’ zal lukken. Mezgec rijdt dit seizoen als een krant en heeft nog geen noemenswaardig resultaat geboekt. Een ritje in Haut Var gewonnen van enkele C-sprinters. Ik moet het nog maar zien.

Van Geschke, mits fit, verwacht ik wel het een en ander. Diverse aankomsten lenen zich perfect voor hem.