Drie opgaves Soudal Quick-Step in E3 Classic: gebroken elleboog en pols Dries Van Gestel
foto: Cor Vos
vrijdag 28 maart 2025 om 16:36

Drie opgaves Soudal Quick-Step in E3 Classic: gebroken elleboog en pols Dries Van Gestel

Update Soudal Quick-Step heeft vanmiddag een dramatische start van de E3 Saxo Classic. Binnen enkele kilometers zag het Belgische WorldTeam liefst drie renners opgeven na een valpartij.

Het gaat om de jongeling Gil Gelders, Jordi Warlop en Dries Van Gestel, waardoor de ploeg nog maar overblijft met vier renners. Te weten: Louis Vervaeke, Luke Lamperti, Casper Pedersen en Pepijn Reinderink.

Update 16.30 uur

Midden in de finale van de E3 Saxo Classic kon Soudal Quick-Step al een update geven over de toestand van de gevallen renners. Dries Van Gestel is er met een gebroken elleboog en een gebroken pols er het slechtst aan toe. Over het herstel van de blessures van Van Gestel en hoe lang hij uit de roulatie is, is nog weinig duidelijk.

Bij Gil Gelders en Jordi Warlop is een hersenschudding vastgesteld. In deze drukke klassiekerperiode een harde klap voor de ploeg van Soudal Quick-Step.

RIDE Magazine
9 Reacties
28-03-2025 13:34
En toch ligt het altijd aan de wedstrijdorganisaties en het onveilige parcours, misschien is de analyse van oudgediende Lampaerts wel een correctere, dat er weinig respect in het peloton heerst in tegenstelling tot vroeger toen er een zekere hiërarchie was.

On topic, maar wel een hele zure appel weeral voor QS, hopelijk zijn er toch op volle sterkte tijdens de komende klassiekers/monumenten.
    28-03-2025 13:44
    dan bedoel je bij de mindere ploegen? Ik heb instinctief ook het gevoel dat de toegenomen concurrentiemechanismen, de degradatie versus promotie etc. een rol spelen in de zenuwachtigheid. Misschien moet de koers af van dat neoliberale gedoe en meer terug naar de basics
    28-03-2025 13:49
    Ja inderdaad, dat vroeger er meer structuur was in het geheel, terwijl ze nu collectief er vol voor gaan ook al is het onzinnig of onnodig. In verband met de broodnodige punten ook. Misschien moeten ze in opleidingen meer aandacht besteden aan het veilig rijden, als je met licenties werkt om te mogen deelnemen aan wedstrijden kan je ook gemakkelijk een minimale theoretische kennis eraan koppelen.
    28-03-2025 15:56
    Lanpaerts, dat is die man van de kopstoten in de Enecotour van een paar jaar geleden toch?
    28-03-2025 15:56
    Lampaerts*
    28-03-2025 16:54
    Vroeger stuurde de helft van de teams b ploegen en wat verdwaalde b Belgen naar Vlaamse koersen. En was het niveau verschil tussen enkele top ploegen en de rest veel groter. Dus konden er 30 vooraan rijden en nu 80, dat is meer dringen ja.
28-03-2025 17:25
Drama voor Soudal (die oorspronkelijk kop) is wat overdreven: het is niet zo dat ze hier de grote favoriet waren en de gevallen renners waren dat, met alle respect, zeker niet. Een hele ongelukkige dag voor de ploeg lijkt mij meer van toepassing, het is vooral een drama voor de renners zelf: de belangrijkste weken van het jaar voor een Belgische renner zijn al voorbij voordat ze echt begonnen zijn! Laten we hopen dat ze snel herstellen.
28-03-2025 14:55
Voor veel respectabele renners zijn de levenslustige Jack Russels in 't peloton een doorn in 't oog. Lijkt inderdaad wel politiek. Zelf zo lang mogelijk op het zadel blijven zitten, totdat commando wordt gegeven dat er voor de troostprijzen mag worden gereden.
Zie toch graag die jonge honden niet wachten totdat er pootjes mogen worden gegeven. En dat heeft dan inderdaad gevolgen voor de veiligheid in de wedstrijden.
Wordt op deze manier wel de anarchistische wijze van rollenspel. De dood of de gladiolen.
28-03-2025 16:52
Ik blijf het absurd vinden om te rapporteren, terwijl de wedstrijd nog aan de gang is, dat er nog niks te melden is over herstel en terugkeer in de koers bij zware blessures en breuken. Die man is net in het ziekenhuis onderzocht op zijn best. Zo'n zin in een bericht suggereert dat het logisch zou zijn dat er wel iets over bekend zou zijn inmiddels en dat is onzin.

Reacties zijn gesloten.

RIDE Magazine