Groen licht voor etappe naar Mont Ventoux ondanks hevige sneeuwval

zaterdag 13 februari 2021 om 08:15
Groen licht voor etappe naar Mont Ventoux ondanks hevige sneeuwval

Mont Ventoux op archiefbeeld - foto: Cor Vos

De derde etappe van de Tour de La Provence staat op de tocht. Op de Mont Ventoux, waar de finish is gepland bij het skistation Chalet Reynard, sneeuwde het namelijk hevig. De organisatie beslist zaterdagochtend of de koninginnenrit kan worden gehouden.

Op voorhand werd de derde etappe over 153,9 kilometer, met start in Istres en aankomst bij het skistation Chalet Reynard, gezien als het hoogtepunt van de Tour de La Provence, maar mogelijk gaat de rit niet door. Op de Kale Berg heeft het vrijdag namelijk hevig gesneeuwd. De organisatie verkent zaterdagochtend samen met de lokale autoriteiten de finale om te bepalen of de etappe kan doorgaan.

De vierdaagse ronde begon donderdag in Aubargne en eindigt zondagmiddag met een slotetappe over 163,2 kilometer van Avignon naar Salon-de-Provence. Davide Ballerini, de winnaar van de eerste twee ritten, staat momenteel aan de leiding. Hij heeft een voorsprong van zestien seconden op Alex Aranburu, die tweede staat. Julian Alaphilippe en Bauke Mollema zijn de nummer drie en vier in het klassement.


Update – Groen licht voor etappe naar Mont Ventoux

Goed nieuws vanuit Frankrijk. De bergetappe van Istres naar het skistation Chalet Reynard op de Mont Ventoux kan doorgaan zoals gepland. Dat meldde de organisatie zaterdagochtend op haar social media. Om 12.30 uur wordt het startsein gegeven voor de derde etappe. De finish wordt verwacht tussen 16.36 en 17.03 uur. De rit is vanaf 14.30 uur te zien op Eurosport en Ziggo Sport Docu. Ook Proximus Sports 1 en GCN Racing zijn er live bij.

Dit artikel delen:

16 Reacties

Jaap Eden 13 februari 2021 om 08:27

Zou jammer zijn, maar wel goed nieuws voor de lokale skiërs.

0
Franco Ballerini 13 februari 2021 om 08:40

Heel erg jammer, had me er op verheugd. Skiliften zijn echter volgens mij nog steeds dicht in Frankrijk.

0
Verweggistan 13 februari 2021 om 09:06

Inmiddels zoveel renners met ervaring op lange latten in het peloton, dat komt wel goed. ;)

0
Wheely 13 februari 2021 om 09:20

Wie kroont zich tot sneeuwkoningin vandaag?

0
Limal 13 februari 2021 om 09:37

Het maakt mij niet veel uit, zolang we er maar mooie beelden van te zien krijgen ;-)

0
ben_pronk 13 februari 2021 om 09:36

Hoppa! Mooi nieuws

0
Limal 13 februari 2021 om 10:15

Mooi dat het doorgaat, de eerste deftige klim van het jaar!

De Mol for the win? Ik ben eigenlijk vooral benieuwd naar de prestaties van mannen die terugkomen na blessures/covid, zoals Aru, Bernal, De Plus, Ciccone en (na hun valpartijen) Vlasov en Alaphilippe. Ciccone was gisteren al heel goed, nu zien of een lange klim ook weer lukt. Uitkijken ook naar jonge talenten zoals Leknesund en Vansevenant.

0
ThorHushovd 13 februari 2021 om 11:53

Vansevenant hoef je niet te verwachten vandaag, da’s een beetje een gekke naam die je nu noemt. Wel een ontzettend talent overigens, ben er fan van maar die moet vandaag gewoon knechten voor Flipje.

0
Jean Dumas 13 februari 2021 om 11:58

Zou mooi zijn als hij eraan blijft hangen, b.v. als laatste man in de trein.

0
Limal 13 februari 2021 om 12:02

Natuurlijk moet die knechten, maar ik kijk wel uit naar hoe hij naar boven rijdt. Ook dat kan interessant zijn, niet enkel de kopmannen tellen.

0
Romāns Vainšteins 13 februari 2021 om 12:09

Deze ga ik wel even kijken, Ballerini vd hattrick?

0
Limal 13 februari 2021 om 12:11

Prachtige omstandigheden op de Ventoux – zon en sneeuw!
http://www.stationdumontserein.com/station/conditions-direct/
(Mont Serein ligt net iets lager aan de tegenoverliggende kant van de top als Chalet Reynard)

0
richard van wijngaarden 13 februari 2021 om 12:13

Dit lijkt me wel een mooie prooi voor Mollema…maarja probeer eerst Alaphilippe er maar eens af te rijden, zonder hulp van een dwaze motorbestuurder.

0
Melkzuur 13 februari 2021 om 12:48

Deze begrijp ik niet goed. Dus volgens jou kan Mollema Alaphilippe er enkel afrijden met behulp van een dwaze motorbestuurder?

0
richard van wijngaarden 13 februari 2021 om 14:12

Ja dat denk ik inderdaad.

0
Drossard Kudus 13 februari 2021 om 15:14

Bergetappe met sneeuw in de berm, altijd prachtig

0

Headlines

Populair

Materiaalzone