Dit is het nieuwe tenue van Team Ineos

woensdag 1 mei 2019 om 12:20
Dit is het nieuwe tenue van Team Ineos

foto: Team Ineos

Team Ineos heeft het tenue gepresenteerd waarin het de komende periode zal koersen. Chris Froome, Geraint Thomas en Egan Bernal zullen voortaan te herkennen zijn aan de kleurencombinatie rood-zwart.


Een verandering ten opzichte van het oude shirt, dat grotendeels zwart was. Team Ineos zal het tenue voor het eerst dragen tijdens de Tour de Yorkhire, die zal worden verreden van 2 tot en met 5 mei. “Dit is een historische dag voor het team”, zo liet teammanager Dave Brailsford weten op een persconferentie.

“We kijken heel erg uit naar de toekomst met Ineos”, aldus Brailsford. Ook de twee vaandeldragers van de Britse formatie – Froome en Thomas – zijn enthousiast. “Ik ben Ineos erg dankbaar dat ze willen instappen, zeker omdat het allemaal op korte termijn moest gebeuren”, zo vertelt de viervoudig Tourwinnaar.

Focus op het winnen van wedstrijden
“Het is echt een boost voor het team. We kunnen ons nu volledig focussen op de rest van het seizoen. En op het winnen van de grootste wedstrijden.” Zijn ploeggenoot Thomas vult aan. “Het belangrijkste is dat we op dezelfde voet verdergaan. Ineos is erop gebrand om de ploeg verder te ontwikkelen.”

Dit artikel delen:

38 Reacties

Baik-Baik 1 mei 2019 om 12:22

Nog meer rood en weer zo’n spuuglelijke fade. 3/10.

AWestie 1 mei 2019 om 12:24

Weinig verandering in vormgeving, was te verwachten. Handig: nu lijken ze meer op Sunweb dan op Mobbistar. Had liever gewild dat ze iets hadden gekozen waardoor ze unieker zijn in het WT peloton.

john 1 mei 2019 om 12:55

Ze zijn ook uniek,als er een op doping betrapt word dan helpen hun UCI vriendje s hun daarmee zijn ze uniek (Zie Froome in Vuelta)

Olly 1 mei 2019 om 12:28

Prachtig tenue, mooie kleurstelling ook.

koos verrek 1 mei 2019 om 12:40

Vet

peervaneynthoven 1 mei 2019 om 15:54

Wie? Froome? of die anderen?

Jean Dumas 1 mei 2019 om 12:42

Bordeauxrood, dat zal goed staan aan kop van het Tour-peloton. Kasteeltje erbij, enkele Franse renners om het decor op te vullen.

west 1 mei 2019 om 12:42

Orcabloedrood. Nice.

Zjoske 1 mei 2019 om 12:43

Mooi, de Sky-trein wordt toch een klein beetje leuker om naar te kijken zo.

Bever 1 mei 2019 om 12:48

Da’s goed nieuws voor Dumoulin. Kan zo in de Ineos train inschuiven. Valt niet op.

Wielerfan1987 1 mei 2019 om 13:02

Ik vind het wel mooi, al had voor mij het rood iets verder door naar beneden getrokken mogen worden.

SteelHorseCowboy 1 mei 2019 om 13:11

Het is precies het oude shirt. Alleen is wat eerst blauw was nu rood. Maar het is nog net zo 'grotendeels zwart'.
Ik vind het wel mooi. Stijlvol.

Mwielerfan 1 mei 2019 om 13:26

Voor herkenbaarheid kunnen ze beter foto’s van de rug plaatsen

Covadonga 1 mei 2019 om 13:37

Het lijkt erg zwart. Maar misschien komt het omdat ik heerlijk buiten in het zonnetje zit…

Jotto-Lumbo 1 mei 2019 om 13:49

Waar schijnt de zon dan?

Covadonga 1 mei 2019 om 13:54

Op Mallorca!

Samlambeej 1 mei 2019 om 13:46

Ieuw!! En Thomas lijkt daar net zo struis als bij de voorstelling van het vorige shirt in december??

Gebruikersnaam 1 mei 2019 om 13:51

Rood/zwart is één van de mooiere kleurencombinaties en deze uitwerking vind ik dan mooier dan Sunweb of Trek (vanwege minder wit).

Het team zelf… tja. 2 gezichten. Bernal, Sosa, Rowe, Van Baarle, Kwiatkowski, dat vind ik allemaal leuke of op zijn minst wel okaye renners. Met mutant Froome, mini-mutant Poels en Benito Moscon heb ik dan weer veel minder, maar goed, zo zitten er bij elke ploeg wel enkele. Thomas zit wat in ’t midden, leuk als klassieke renner, wat minder als ronderenner.

Tuurlijk jammer dat ze altijd de markt domineren en dat nu nog meer zullen doen. Gelukkig zitten Pogacar en Hirschi al ergens, maar je zal wel zien dat ze straks weer een hoop binnen halen à la Bjerg, McNulty, Vlasov, etc…

Covadonga 1 mei 2019 om 14:00

Duidelijk verhaal. Tot nu toe domineren DQS en Astana echter veel meer. Sky is eigenlijk alleen in de Tour de grote heerser. En al is de Tour de belangrijkste wedstrijd, het is niet de enige. Het seizoen is o zo lang. Dat er dan in drie weken een ploeg domineert, stoort me dan ook niet. Net zo min als de dominantie van DQS en Astana dat doen. Jammer genoeg zijn er hier veel negatieve reacties over Sky. Imo is dat niet helemaal fair en kan ik het niet laten erop te reageren.

Romāns Vainšteins 1 mei 2019 om 14:17

dat merken we ja

Gebruikersnaam 1 mei 2019 om 20:45

@Covadonga

Ik stelde dat ze de markt domineren, niet het hele seizoen. Als ze een renner, die binnen hun Tour-verhaaltje past, echt in hun ploeg willen, dan hebben ze die gewoon, ze gooien er gewoon bergen geld tegenaan. Maakt niet eens uit dat die al een overeenkomst had, zoals Sosa.

Jeebee 2 mei 2019 om 01:02

Hahahaha idioot!

Tripodboom 1 mei 2019 om 14:16

Bij kleding dient men altijd de denken aan de wet van meneer haan. Donker van boven licht van onder. Mathieu heeft dat als enige in het peloton gesnapt. Wint in witte broek AGR. En terecht.

ikbenprocycling 1 mei 2019 om 14:21

nette kit hoor…. die darth vader kit was ooit topcool, net als de fraaie witte variant erna (en het orca plaatje leuk), maar aan vervanging toe…..voorlopig kunnen ze weer vooruit

aardappeljager 1 mei 2019 om 14:23

Ik vond het blauw toffer dan het rood. Toch is deze kleur rood ook wel gaaf.

Het overlopen vanuit het zwart heb ik geen moeite mee, zo sluit het mooi aan bij de broek.

sooike 1 mei 2019 om 14:56

Mooie outfit. Vreemd dat er door sommigen toch weer allerlei insinuaties aan gekoppeld worden, terwijl het toch alleen maar om een kledingpresentatie gaat.

Jeebee 2 mei 2019 om 01:03

Idd

Jan Blokland 1 mei 2019 om 15:18

Hou zou het model op de rug eruit zien? Want daar kan je het meeste van zien op TV. Ik vind het overigens een mooie kleur. Echt anders dan alle andere tenue's.

peervaneynthoven 1 mei 2019 om 16:06

Dat je zo veel kan lullen over een kledingstuk! Kwestie van eigen smaak toch? Overigens die insinuaties zijn/blijven het gevolg van het (duistere) verleden van deze ploeg en dat blijft er voorlopig aan kleven. Dat is niet de schuld van de reageerders maar heeft de ploeg aan zichzelf te wijten door de manier van aanpak van een reeks van “grensgevallen” als het gaat om doping/prestatiebevorderende middelen/medicijnen.
Op de doofpot zit kennelijk nog geen deksel.Verder is jaloezie over het enorme budget waarmee deze ploeg nu probeert te domineren er ook niet vreemd aan.Hoge bomen vangen altijd heel veel wind.

SteelHorseCowboy 1 mei 2019 om 16:08

Echt anders dan alle andere tenue’s?
Omdat de overgang van zwart naar kleur ietsje hoger zit?

jooprioolpijp 1 mei 2019 om 16:36

Tenue ziet eruit alsof ze net uit een vat olie omhoog getrokken zijn. Bwrk. En die 5 verschillende fonts in ‘Ineos’ ziet er ook niet uit, maar dat zal wel door een marketingdeskundige uitgevogeld zijn dat dat héél herkenbaar is.

DonQ. 1 mei 2019 om 23:04

2 fonts en een fantasie O.

ikbenprocycling 2 mei 2019 om 07:31

JR: "Tenue ziet eruit alsof ze net uit een vat olie omhoog getrokken zijn."

begrijp wel dat je dat erin kunt zien….wel jammer voor je, wordt zo extra zwaar voor je: bekomen van de vele verdere winsten in die oliekits ;-)

DonQ. 1 mei 2019 om 22:57

Als er geen Ineos op stond zou ik ‘m kopen. Erg mooi.

leegloper 1 mei 2019 om 22:57

Ik vond die blauwzwarte fade mooier.

Romāns Vainšteins 1 mei 2019 om 23:35

Ruimteschipbemanningkledij.

ikbenprocycling 2 mei 2019 om 07:35

space odyssey 2001-esk ?

  • 1
  • 2