Dit is het parcours van de Tour de France 2021

zondag 1 november 2020 om 20:41
Dit is het parcours van de Tour de France 2021

foto: ASO

Organisator ASO heeft het parcours van de Tour de France 2021 gepresenteerd. Dat deed Tourbaas Christian Prudhomme live op de Franse tv. De Ronde van Frankrijk begint op zaterdag 26 juni in Brest. De slotetappe naar Parijs wordt op zondag 18 juli verreden.

Door de huidige coronamaatregelen besloot de ASO om de parcourspresentatie, normaal een groot circus in het Palais des Congrès in Parijs, te doen in een live televisieprogramma. Eerder deze week lekte het rittenschema van de 108e editie van de Tour in grote lijnen uit in Franse media.

Meer tijdritkilometers
Een van de opvallendste bekendmakingen was het aantal tijdritkilometers van deze editie. Dat zijn in totaal individuele 58 kilometers tegen de klok geworden, verdeeld over twee tijdritten. Om precies te zijn: een tijdrit van 27 kilometer op de vijfde dag en een tijdrit van 31 kilometer op de voorlaatste dag.

De laatste keer dat er meer dan 58 tijdritkilometers in een Tour de France zaten, was in 2013. Toen waren het er 65. De afgelopen Ronde van Frankrijk moest het nog doen met 36,2 kilometer.

Eerste gele trui voor de puncheurs
De sterke sprinters en heuvelrenners zien de gele trui lonken. De openingsrit naar Landerneau finisht namelijk op de Côte de la Fosse aux Loups (3 km aan 5,7% met stukken tot 14%). Een dag later ligt de streep op de Mûr-de-Bretagne, een heuvel die in de finale twee keer bedwongen moet worden.

Op de derde en de vierde dag volgen kansen voor de sprinters, waarna de vijfde etappe in het teken staat van de eerste tijdrit. Tussen Changé en Laval wachten individuele 27 kilometers voor de renners. Een eerste man-tegen-man-gevecht voor de klassementsrenners. De etappe naar Châteauroux is ook weer voor de rappe mannen.

Noodweer gooide in 2019 roet in het eten op weg naar Tignes – foto: Cor Vos

Op de zevende dag staat de langste etappe van de Tour de France sinds 2000 op het programma, de heuvelrit naar Le Creusot is liefst 248 kilometer lang. De eerste bergrit wacht in het tweede weekend, als na de Col de Romme en de Col de la Colombière de finish na een afdaling ligt in Le Grand-Bornand. Op zondag volgt een aankomst bergop in Tignes, waar in 2019 niet gefinisht werd vanwege modderstromen en flinke hagelbuien.

Twee keer de Ventoux in de tweede week
Na de eerste rustdag in Tignes is het in Valence weer aan de sprinters, gevolgd door een bijzondere bergetappe met twee beklimmingen van de Mont Ventoux. De Reus van de Provence wordt eerst bedwongen vanuit Sault (24,3 km aan 5%) en daarna vanuit Bédoin (15,7 km aan 8,8%). De finish ligt overigens niet op de top, maar beneden in Malaucène.

De twaalfde etappe naar Nîmes is vlak en kent dus kansen voor de sprinters, maar er liggen ook waaiers op de loer. Ook in de 220 kilometer lange rit naar Carcassonne mogen de spurtbommen zich klaarmaken voor een clash. De heuvelachtige etappe naar Quillan, met de Pyreneeën aan de horizon, is dan weer op maat gemaakt voor de aanvallers. Een dag later volgt een bergetappe met vier beklimmingen naar Andorra-la-Vieille. De Port d’Envalira is met de top op 2.408 meter boven zeeniveau de Souvenir Henri Desgrange, oftewel het hoogste punt van de Tour. De streep ligt na een afdaling.

Nairo Quintana won in 2018 op de Col du Portet – foto: Cor Vos

Bergritten naar Col du Portet en Luz Ardiden
De eerste rit van de slotweek naar Saint-Gaudens is er een voor de rasaanvallers die goed kunnen klimmen. Op 14 juli, de Franse feestdag, staat een van de zwaarste bergetappes op het programma. Met de Col de Peyresourde, de Col de Val Louron-Azet en de finish op de 16 kilometer lange Col du Portet kan dit gerekend wordt tot een van de sleuteletappes.

Etappe 18 is ook een belangrijke rit, met de Col du Tourmalet als opmaat naar een aankomst op Luz Ardiden. Het is bovendien de laatste echte bergrit van de Tour de France 2021. Op de laatste vrijdag volgt nog een vlakke rit van ruim 200 kilometer naar Libourne, een voor de sprinters dus. De voorlaatste dag is dan weer vrijgemaakt voor een tijdrit van 31 kilometer naar Saint-Emilion. Daar zal de laatste beslissing vallen in het klassement.

Vanuit Saint-Emilion wordt namelijk afgereisd naar Chatou, van waar de traditionele slotrit naar de Champs-Élysées in Parijs leidt.

In het kort:

flag-fr 3383 kilometer in totaal
flag-fr Zes bergetappes
flag-fr Drie aankomsten bergop: Tignes, Col du Portet, Luz Ardiden
flag-fr Vijf heuveletappes
flag-fr Acht vlakke etappes
flag-fr Twee individuele tijdritten
flag-fr Zes klimmen waar bonificatieseconden te verdienen zijn


flag-fr Tour de France 2021 (26 juni-18 juli)

Dit is de route van de Tour de France 2021

Ploegenpresentatie in Brest (donderdag 24 juni)

Etappe 1: Brest – Landerneau, 187 km (zaterdag 26 juni)
Etappe 2: Perros-Guirec – Mûr-de-Bretagne, 182 km (zondag 27 juni)
Etappe 3: Lorient – Pontivy, 182 km (maandag 28 juni)
Etappe 4: Redon – Fougères, 152 km (dinsdag 29 juni)
Etappe 5: Changé – Laval, ITT 27 km (woensdag 30 juni)
Etappe 6: Tours – Châteauroux, 144 km (donderdag 1 juli)
Etappe 7: Vierzon – Le Creusot, 248 km (vrijdag 2 juli)
Etappe 8: Oyonnax – Le Grand-Bornand, 151 km (zaterdag 3 juli)
Etappe 9: Cluses – Tignes, 145 km (zondag 4 juli)

Rustdag in Tignes (maandag 5 juli)

Etappe 10: Albertville – Valence, 186 km (dinsdag 6 juli)
Etappe 11: Sorgues – Malaucène na de Mont Ventoux, 199 km (woensdag 7 juli)
Etappe 12: Saint-Paul-Trois-Châteaux – Nîmes, 161 km (donderdag 8 juli)
Etappe 13: Nîmes – Carcassonne, 220 km (vrijdag 9 juli)
Etappe 14: Carcassonne – Quillan, 184 km (zaterdag 10 juli)
Etappe 15: Céret – Andorra-la-Vieille, 192 km (zondag 11 juli)

Rustdag in Andorra (maandag 12 juli)

Etappe 16: Pas de la Case – Saint-Gaudens, 169 km (dinsdag 13 juli)
Etappe 17: Muret – Saint-Lary-Soulan Col du Portet, 178 km (woensdag 14 juli)
Etappe 18: Pau – Luz Ardiden, 130 km (donderdag 15 juli)
Etappe 19: Mourenx – Libourne, 203 km (vrijdag 16 juli)
Etappe 20: Libourne – Saint-Emilion, ITT 31 km (zaterdag 17 juli)
Etappe 21: Chatou – Parijs, 112 km (zondag 18 juli)


De openingsetappe finisht op de Côte de la Fosse aux Loups:


De tweede etappe kent een dubbele beklimming van de Mûr-de-Bretagne:


De achtste etappe naar Le Grand-Bornand is de eerste echte bergrit:


De negende rit kent de eerste aankomst bergop, bovenop Tignes:


Een dubbele beklimming van de Mont Ventoux, van twee kanten, met finish in Malaucène:


De heuveletappe naar Quillan lijkt gemaakt voor de aanvallers:


Etappe 15 gaat naar ‘het dak van de Tour’ en finish na de Col de Beixallis in Andorra:


Etappe 17 kent een lastige finale met drie beklimmingen en aankomst op de Col du Portet:


Etappe 18 is de laatste bergrit van de Tour, met finish op Luz Ardiden:

Dit artikel delen:

96 Reacties

kroketten 1 november 2020 om 20:42

Twee tijdritten. Etappe 5: 27 km. Etappe 20: 31 km.

Spirit 1 november 2020 om 20:44

1 van 50 km..en 1 van 30 km.
das weer wat anders dan afgelopen jaren
edit…die afstanden zag ik op twitter tour de france, dat lijkt niet te kloppen

SnellePelle 2 november 2020 om 07:51

Dat wordt een mooi jaar voor mij om de Tour over te slaan.

hjjanssen1973 1 november 2020 om 20:47

Daar zal Dumoulin blij mee zijn.

Derierre de la course 1 november 2020 om 21:06

Ik weet niet wat het plan van TJV zal worden voor dit jaar maar zou Tom graag eens als vrije man met de sprinttrein van Groenewegen mee zien gaan. Geen klassement in een grote ronde. Gewoon een jaartje focus op klassiekers en ritwinsten. Tijdrit aanscherpen. En vanaf daar je vorm voor een grote ronde aanscherpen. Ik snap dat dit zijn jaren zijn om te oogsten. Maar nog zo’n frustratiejaar met veel te hoge verwachtingen en ik zie meneer in 2022 er mee stoppen.

NCK17 1 november 2020 om 21:14

Dumoulin gaat waarschijnlijk niet meer een beter parcours krijgen dan volgend jaar, die gaat sowieso voor de tour. Ik denk Dumoulin en Roglic naar de Tour gaan en Groenewegen en Kruijswijk naar de Giro.

Jim 1 november 2020 om 20:49

Ik snak naar de tijd van toen met tijdritten van 75 km en meer.
Tegenwoordig zijn het tijdritten op junior niveau.

hjjanssen1973 1 november 2020 om 20:51

Ja vroeger… toen reden ze ook 500km per dag… sommigen deden dan een stukje met de auto of trein.

Jacco van Stierop 1 november 2020 om 21:48

Ik snak naar de tijd van toen men een tijdrit een CLM noemde in plaats van dat foeilelijke ITT.

Jim 2 november 2020 om 06:41

Eventjes aan herinneren dat die “tijd van toen” 20 à 25 jaar geleden is.
Ritten van 500km en de trein nemen, is uit de tijd dat de dieren nog spraken.

Lalsacien 2 november 2020 om 09:17

@Jim 31 jaar geleden…

Arie den Blanken 2 november 2020 om 12:33

@ Jacco van Stierop; Daar snak nu ook naar. Al die verfoeilijke Engelse kreten weg er mee. Het wielrennen mag zeker moderniseren op het gebied van bijvoorbeeld kortere ritten en tijdritten maar laat de termínologie in stand van de de traditionele wielertalen.

rosencrantz 1 november 2020 om 20:51

Dubbele Mur de Bretagne en dubbele Ventoux

Romāns Vainšteins 1 november 2020 om 21:14

Vervelende ontwikkeling, heb je een heel land ga je meerdere keren over hetzelfde stuk fietsen.

Jim 2 november 2020 om 07:14

Die eerste Ventoux-klim (via Sault) zit er m.i. vooral in vanwege de mooie plaatjes, lavendelvelden, ed.. veel minder vanwege het moordend karakter.

Arie den Blanken 2 november 2020 om 12:28

Misschien wel een eerste voorzichtige aanzet naar meer profwielrennen op afgesloten omlopen. M.i. Goede ontwikkeling

Paul Bus 3 november 2020 om 20:29

Hallo Arie een rit van A naar B is toch niks mis mee zeker niet als het de ronde van Frankrijk is.misschien wel een leuk idee voor uw geliefde veldrijden,een rit van veld A naar veldje B ipv altijd zo’n gemaakt rondje

Murcia 1 november 2020 om 20:52

Ze willen Remco binnen halen LOL.
In alle ernst ziet er uit als een gevarieerd parcours met Mur de Bretagne, Grand Bornand, Luz Ardiden en Col du Portet als blikvangers.

Wheely 1 november 2020 om 20:53

Rustdagen in Tignes en Andorra, Gesink zal zich lekker thuisvoelen.

ditisdavid 1 november 2020 om 20:56

ASO is dus gewoon gestopt met koninginnenritten?

ditisdavid 1 november 2020 om 21:15

Iets meer detail:
Etappe 1 is een enorme gemiste kans om de onverharde stroken van Tro-Bro Leon te gebruiken, die liggen om de hoek.
Etappe 2 is prima voor de eerste zondag, wel teleurstellend dat ze niks lastigers gebruiken voor La Course. Of, je weet wel, een rittenkoers. Zoals een Tour voor vrouwen, het idee…
Dan drie vlakke etappes en een tijdrit, hopelijk zitten er wat heuvels in etappe 3 of hebben we geluk met de wind.
Etappe 7 is op zichzelf prima met een mooi steil klimmetje aan het eind van een lastige koers. Alleen jammer dat de Alpen direct erna volgen…
De Alpen zijn een slechte grap. Ten eerste de lengte. Ten tweede is Grand Bornand normaal prima, maar niet als eerste bergetappe. Ten derde is de etappe naar Tignes ronduit dramatisch.

De etappe over de Ventoux is prima, had liever twee keer de zware kant gezien, maar gaaf om de finish eens na de afdaling te leggen. Beste bergetappe van de ronde.
De drie etappes eromheen zullen wel twee sprints en een vluchtetappe zijn, dan zitten we na 13 dagen al op 5 of 6 sprints…
Etappe 14 is weinig bijzonder, maar zou oké zijn…
…Als etappe 15 niet was wat het was. Beixalis als laatste klim is prima maar niet met deze aanloop. Jau – Pailhères – Envalira van de lastige kant – deze finish is 220-225 kilometer en een bergetappe van formaat.

Etappe 16 is of vlucht of sprint, waar er allebei al te veel van zijn.
Etappe 17 ook geen fan van. Te laat in de koers voor de zwaarste aankomst bergop en de aanloop mist Balès (of Menté).
Etappe 18 is zinloos kort, met een vlakke eerste helft krijg je toch geen vuurwerk van ver. Tourmalet en Luz Ardiden is opzich oké.
Dan sprint en tijdrit, wat onvermijdelijk was na dit jaar. Jammer dat het ene jaar met een degelijke hoeveelheid tijdrijden zo weinig goed klimwerk biedt.

Al met al: drama. 2012 en 2017 waren erger maar dat is geen compliment. De enige hoop is dat Evenepoel de Jumbo's tot aanvallen kan dwingen.

Gilberto 1 november 2020 om 21:37

Jij bent vast heel gezellig op feessies…

Jim 2 november 2020 om 06:44

De Tour voor de mannen zou geschikt zijn als Tour voor de vrouwen.

A.M.M. Jonkers 1 november 2020 om 20:56

ASO heeft begrepen dat ITT onlosmakelijk bij een Tour de France horen!
2 x Mont Ventoux & 2 x Mur de Bretagne is een aardige vondst……

Jowinho 1 november 2020 om 22:09

2 keer Mur de Bretagne hebben ze een paar jaar geleden ook gedaan.

Chris Van Uden 2 november 2020 om 10:16

Jammer dat er geen TTT inzit, vind ik altijd wel mooi om te zien.

Limal 1 november 2020 om 21:03

Ziet er goed uit! Zeven mogelijke kansen voor de sprinters, verspreid tussen punch/bergetappes en 2 tijdritten. De tijd dat er in de eerste week van de Tour enkel saaie vlakke etappes lagen ligt gelukkig ver achter ons.

Limal 1 november 2020 om 21:13

Vier etappes die boven de 2000m gaan, tegenover slechts één in de afgelopen Tour. Goed.

Westland95 1 november 2020 om 21:05

De alpen vallen wel gigantisch tegen zeg. Verder is finish op Col de Portet mooi, de Ventoux etappe ook wel mooi en kunnen we de trui beter meteen aan Evenepoel geven.

KevinK1986 1 november 2020 om 21:14

Evenepoel valt in de afdaling van de Ventoux.

FDJ 1 november 2020 om 21:15

Die heeft tot nu toe meer gepresteerd als Twitterhooligan dan als wielrenner in een grote ronde ;), daar moet hij namelijk nog debuteren. Ik schat zo in dat hij vol voor Olympisch Goud gaat en de Giro als eerste grote ronde pakt.

Nemus 2 november 2020 om 09:12

Hoewel dit een mooie liefdesbrief aan Evenepoel is, durf ik ook gokken dat de Giro met een liefdesverklaring hors categorie gaat uitpakken. Evenepoel wil inderdaad vol voor de OS gaan, maar ik denk dat de lokroep van de Tour misschien toch te groot zal zijn.

Kom maar op met je tijdritkilometers Giro!

madeinstars 1 november 2020 om 21:08

Mooie kans voor Mathieu om meteen het geel te pakken, die eerste twee etappes.

Limal 1 november 2020 om 21:15

Die etappes zijn ontworpen met Alaflip en Cosnefrwa in gedachten, maar Mathieu en Wout gaan daar zeker niet rouwig om zijn ;-)

De Condor van Echt 1 november 2020 om 21:15

Mooi dat ze de beslissing nu weer in de Pyreneeën laten vallen! Dat gebergte kwam er de laatste jaren wat bekaaid van af nmm. Mooi dat Luz Ardiden erin zit, en Mt Ventoux wordt ook weer mooi!

Yskoud 1 november 2020 om 21:23

Makkelijkste parcours in jaren. Saaie eerste week.

SprintMaster 1 november 2020 om 21:25

Twee keer de Ventoux en dan beneden finishen. Serieus??? Goed dat er weer een tijdrit zit in de eerste week.

roeleur 1 november 2020 om 21:26

58 km ITT! Rust goed uit Tom, it giet oan!

Jim 2 november 2020 om 06:46

58 km in totaal. Zou 58 km per tijdrit moeten zijn.

japio 1 november 2020 om 21:27

Voor Roglic en Dumoulin fijn dat er meer tijdritkilometers zijn, al zal dit Thomas en Evenepoel ook wel bekoren.
Qua bergritten lijkt het me wat mager, al zie ik graag de profielkaartjes eerst. De aankomst in Tignes is niet een berg waar het verschil gemaakt zal worden. Dan zijn er twee échte aankomsten bergop, en dat vind ik toch wel wat weinig…

xistnc 1 november 2020 om 21:32

De Tour is de Tour, maar ik word er niet onmiddellijk enthousiast van.

Romāns Vainšteins 1 november 2020 om 21:33

Het is een ideaal parcours voor Dumoulin zo op het eerste oog, dan maar allemaal keihard voor hem supporteren lijkt me.

De Brigadier 1 november 2020 om 21:35

Prudhomme bij elke strontrit: “Hier kan de wind een rol gaan spelen.”

Leek zich ook wat te schamen.

Kannibaal van Schepdaal 1 november 2020 om 21:58

Marketingtaal voor oersaaie vlakke ritten, inderdaad.

Jacco van Stierop 1 november 2020 om 22:59

Uitstekend gekozen om ze dan in Bretagne te laten verrijden: prettig enthousiast publiek zonder malloten, en een aangenaam ruraal landschap met aandoenlijke kunstnijverheid met hooibalen langs de weg.
Doezelen is onlosmakelijk verbonden met de Tour.

Lalsacien 1 november 2020 om 23:23

De eerste zes etappes zijn hertekend omdat Denemarken niet doorging. Toen Bretagne zich aandiende moesten ze in allerijl dat combineren naar het vervolg van het oorspronkelijke parcours.

tdola 1 november 2020 om 21:37

Weinig bergop finishen….slechts 3x.
Tegenvallende Alpen etappes.
Dit lijkt absoluut een alaphilippe start en in topvorm kan die sowieso ver komen. Evenepoel zal er ook blij mee zijn (2x itt), net zoals dumoulin.
De 7-8 vlakke etappes (even afwachten volledige profielen) zullen groenewegen ook goed in oren klinken, maar is er wel plek voor hem?

Dr op en dr over 1 november 2020 om 21:47

Plek voor Groenewegen ?? Goede vraag.

Jumbo zal geen extra mannetjes aan hem souperen iig, lijkt me ?

FFD 1 november 2020 om 22:02

Het lijk mij heel sterk dat ze Groenewegen de Tour laten doen om 2 redenen: het hoofddoel blijft de Tour winnen, Groenewegen is wel gebaat bij een treintje van iig 2 man. in waaieretappes (die beloofd worden) hebben Roglic en eventueel Dumoulin ook hun eigen man nodig. Dan heb je dus al 4 man voor t vlakke + Groenewegen. Lijkt mij te gortig.

reden 2: het is moeilijk in te schatten hoe Groenewegen terugkomt. Ik heb daar wel vertrouwen in, maar ik verwacht toch dat hij eerder een andere grote ronde gaat doen, al is deze Tour qua sprintkansen ideaal.

roeleur 1 november 2020 om 22:17

Anders “creëert” Groenewegen wel plek.

Jelmer-038 1 november 2020 om 21:40

Toch erg jammer dat er maar 3 aankomsten bergop zijn. Die bergritten die eindigen naar een afdaling zijn ook wel een kolfje naar de hand van ene Julian… Ach, ik zie het gedetailleerde parcours wel voorbij komen, dan weten we meer.

Een ploegentijdrit had ook niet misstaan…

KnightBiker 1 november 2020 om 21:53

-1 ploegentijdrit bevoordeeld heden maar 2 ploegen: TJV en Ineos-Grenadiers.

FDJ 2 november 2020 om 08:53

@Knightbiker oneens Deceuninck en ook Bora kunnen een prima ttt neerzetten als zij met een kopman naar de Tour gaan en vergeet Sunweb niet. Bardet heeft bv meer baat bij een ttt dan een itt.

ProfrondeZevenbergen 1 november 2020 om 21:41

Leuk afwisselend parcours. Gelukkig met de nodige tijdritkilometers.

Jim 2 november 2020 om 06:49

Ik tel amper 58 km tijdrit-km. Is dat dan voldoende?
Dit is de Tour voor mietjes.

Dr op en dr over 1 november 2020 om 21:49

Ik wordt nu niet bepaald enthousiast van dit parkoers. Maar uiteindelijk zijn het de renners die de race maken natuurlijk.

Nu maar hopen op de vijf beloofde waaieretappes. ;)

Spirit 1 november 2020 om 22:50

Nou precies dit…het zijn de renners…. en hopen dat het flink waait dan maar

Jim 2 november 2020 om 07:18

Ik heb ergens gelezen dat ASO zou experimenteren met grote ventilatoren indien er gebrek zou zijn aan wind. Zo’n beetje als sneeuwkanonnen in de bergen als geen sneeuw ligt. Zie hoe dat uitpakt :)

FFD 1 november 2020 om 21:59

Op het eerste gezicht toch een wat tegenvallende Tour. Waarom niet bovenop Mont Ventoux eindigen bijvoorbeeld?
vind 3 keer bergop wat karig. Maar goed, tijdrit voor het echte klimwerk is wel mooi.

In eerste instantie denk ik hier aan de volgende JV selectie:
Roglic, Dumoulin, Kuss, Bennett/Kruijswijk/Oomen, Gesink, van Aert, Teunissen en Martin

en dan 2 van Bennett/Kruijswijk/Oomen naar de Giro met bijv Vingegaard, Tolhoek, Bouwman en eventueel klein sprinttreintje voor Groenewegen.

Gezien deze Vuelta kan je zelfs Hofstede ipv Teunissen meenemen naar de Giro, maar om van Aert wat te helpen bij eventuele sprints gaat mijn voorkeur toch naar Teunissen

tdola 1 november 2020 om 22:14

Ik zie t nut van een teunissen niet echt als je geen groenewegen meeneemt.
Dan kan je daar prima manusje van alles meenemen als hofstede of Bouwman.
Verder zal t wel zoiets worden.
Groenewegen zal dan wel balen als weer in topvorm met mgl 7-8 vlakke ritten.

roeleur 1 november 2020 om 22:21

De straf voor Groenewegen is nog steeds niet uitgesproken maar zal toch minimaal 1 jaar schorsing moeten zijn. Anders maar stoppen met het hele circus.

FDJ 1 november 2020 om 22:46

1 jaar schorsing? Ben je gek? Een incident waar we er velen van zien in een sprint, maar nu volledig verkeerd af is gelopen. Moet je dan al die anderen ook schorsen? Beetje realiteitszin en wat minder nieuwsberichten van Lefevre lezen. Die zijn namelijk niet even objectief en genuanceerd.

Dr op en dr over 2 november 2020 om 00:22

hahaha Rouleur, één jaar schorsing ?!?!

hahaha Ik weet niet wat jij voor spul rookt/drinkt/eet ? Maar eeuh stuur mij ook wat op, ik kan wel wat afleiding gebruiken tijdens deze saaie lockdown weken. ;)

Nee joh…. Groenewegen wordt met terugwerkende kracht overal van vrijgesproken, want anders kunnen ze straks het halve peloton wel voor het gerecht slepen. Tevens wil de UCI totaal geen publiciteit rondom dit hele gedoe met Fabio en Dylan hebben, want anders moeten ze straks ook de organisatie in Polen aanklagen. Twee dagen voor de kerst spendeert de UCI hier een persmededeling aan van welgeteld anderhalve zin en daarmee is de kous af.

Kannibaal van Schepdaal 1 november 2020 om 22:01

Van Aert en van der Poel mogen heel blij zijn dat er met Alaphilippe en Cosnefroy twee Franse punchers in het peloton rondrijden :)

Murcia 1 november 2020 om 22:10

Hirschi zal er ook blij mee zijn.

Kannibaal van Schepdaal 1 november 2020 om 22:56

Zeker, en Schachmann, Matthews, Sagan en Van Avermaet ook.

Jim 2 november 2020 om 06:51

Schacjman, ja maar Sagan, Matthews, Van Avermaet? Ze mogen mij verrassen maar ik geloof er niet in.

Headlines

Materiaalzone

Populair