Dillier moet kruis maken over kasseiklassiekers

Door , zaterdag 24 maart 2018 om 12:25
Dillier moet kruis maken over kasseiklassiekers

foto: Sirotti

Slecht nieuws voor AG2R La Mondiale. Silvan Dillier blijkt na een val in Strade Bianche zijn pink te hebben gebroken. De Zwitserse kampioen ziet hierdoor een groot deel van zijn voorjaar in het water vallen.


Medisch onderzoek heeft namelijk uitgewezen dat de 27-jarige coureur een maand buiten strijd is. Hierdoor mist hij koersen als de E3 Harelbeke en Gent-Wevelgem. Het is daarnaast onzeker of hij op 1 april aan de start kan staan van de Ronde van Vlaanderen. Ook zijn deelname aan Parijs-Roubaix (8 april) staat nu op de tocht.

De Zwitser – die de afgelopen vier seizoenen onder contract stond bij het Amerikaanse BMC – maakte onlangs de overstap naar de Franse WorldTour-formatie. Het nieuws zal vooral hard zijn aangekomen bij Oliver Naesen. De Belgische kampioen ziet hiermee namelijk zijn meesterknecht voor de aankomende klassiekers wegvallen.


Update 24 maart, 12.25

Silvan Dillier moet definitief een kruis maken over de kasseiklassiekers. De Zwitserse kampioen is nog niet voldoende hersteld van zijn in Strade Bianche opgelopen pinkbreuk. “Sylvan kan op dit moment weer trainen, maar is nog niet in staat om dergelijke zware wedstrijden te betwisten”, aldus ploegarts Éric Bouvat tegenover CyclismActu.net.

Dillier, die in de klassiekers een belangrijke rol had moeten vervullen voor kopman Oliver Naesen, zal nu zijn rentree maken in de Circuit de la Sarthe, die van 3 tot en met 6 april op het programma staat.

Dit artikel delen:

4 Reacties

Stenalic 6 maart 2018 om 14:49

Zonde zeg, leuke aanvallende renner die naar mijn idee nog een paar stappen kan zetten (of stapjes) in de toekomst.

brianbentert 6 maart 2018 om 15:36

Triest voor hem. Was in goede doen leek het. Zeker een gemis voor Naesen.

Mwielerfan 6 maart 2018 om 22:29

Heeft dillier ooit wel eens een heel voorjaar zoals gepland gereden? Lijkt wel altijd iets te gebeuren.

reusjen 7 maart 2018 om 08:45

Ik zou denken 2 weken op de rollen, spalk eromheen laten maken en gaan. Maar misschien heeft het ook te maken met het moeilijk kunnen bedienen van de rem en het schakelsysteem.

Reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.