Delta Cycling Rotterdam in 2019 niet meer op Continentaal niveau

maandag 26 november 2018 om 11:31
Delta Cycling Rotterdam in 2019 niet meer op Continentaal niveau

foto: Marcel Koch

Delta Cycling Rotterdam heeft voor 2019 geen Continental-licentie aangevraagd. De ploeg van Frank Kwanten doet bij gebrek aan sponsoren een stapje terug naar clubniveau en wil zich daarbij focussen op het opleiden en begeleiden van talenten uit de regio Rotterdam.

Ploegmanager Kwanten is maandenlang bezig geweest met zijn zoektocht naar nieuwe sponsoren, maar zonder succes. “Ik voel enige frustratie dat het niet is gelukt om ‘het verhaal’ Delta Cycling duidelijk te maken bij potentiële sponsoren”, laat Kwanten weten aan RTV Rijnmond. “Het is zeker jammer dat het profwielrennen wegvalt uit Delta Cycling”, deelt Dannis de Redelijkheid, voorzitter van de Stichting Delta Cycling Rotterdam, de teleurstelling van Kwanten.

De Redelijkheid is echt optimistisch over de toekomst van de stichting. “Aan de andere kant kunnen we vanaf nu wel duidelijk maken dat we meer zijn dan alleen een wielerploeg. We kunnen nu nog meer naar voren brengen dat de fiets een mooi maatschappelijk middel is om te verbinden en mensen fitter te krijgen”, aldus de voorzitter van de Stichting Delta Cycling Rotterdam.

Wat de ploeg in 2019 wel gaat doen? “We zijn nog aan het onderzoek waar de clubs en het district Zuid-Holland precies behoefte aan hebben, maar het idee van Delta Cycling is om regionale talenten tussen de 17 en 22 jaar intensief te begeleiden en een programma te bieden”, stelt Kwanten. “Wij willen ze uitdagende trainingen en wedstrijden aanbieden zodat ze zich als wielrenner nog beter kunnen ontwikkelen.”

Een naam voor het project kan Kwanten nog niet geven. “Daar hopen we volgende maand meer duidelijkheid over te geven”, sluit hij af.

Dit artikel delen:

9 Reacties

karuuu 26 november 2018 om 12:50

nederland houd nog maar een paar continental teams over zo.
jammer hoor

rahimns 26 november 2018 om 13:13

Volgens mij hebben we er nog steeds 7 volgend jaar en dat is wat we gemiddeld al een paar jaar hebben. Dus niet meteen in de stress schieten.

rvmnantonvg 26 november 2018 om 13:39

Ik denk 6 CT want volgens mij gaat Orange Babies ook voor clubstatus. Geen ramp, 6 is voor Nederland nog steeds behoorlijk veel. Wel jammer dat een mooi project een stap terug moet doen. Wat mij wel verbaast is die 9 CT’s in Portugal!

Baik-Baik 26 november 2018 om 14:02

Delta Cycling heeft toch een aantal sterke renners voortgebracht met onder andere Van Schip.

Weet iemand hoe het met Team Earth van Daan Luijkx staat. Redactie? Jullie berichtte er in 2016 over: https://www.wielerflits.nl/nieuws/daan-luijkx-wil-met-team-earth-meest-duurzame-wielerteam-bouwen/

Ik lees dit op hun website: "Wielerploeg Daan Luijkx ambieert het om in 2019 deel te nemen aan de Tour de France." Ik ben benieuwd of dat nog gaat lukken…

Mwielerfan 26 november 2018 om 22:27

Lol

Aristos 26 november 2018 om 19:38

Pfff, ik vind dit als Rotterdammer wel erg jammer hoor. Het verhaal van Delta is echt goed en sterk. Jammer dat blijkbaar zo een innovatief concept dat Frank probeert op te zetten, niet wordt opgepakt door sponsoren. Hopelijk gaan ze in de toekomst sterk terugkomen, hun verhaal klopt gewoon.

Mwielerfan 26 november 2018 om 22:28

De innovatie werd me niet erg duidelijk

storm-biker 26 november 2018 om 22:31

Benieuwd hoe (en of) dit vervolg eruit gaat zien. Voor 2019 nog een eigen club op elite/belofte niveau zie ik niet zo snel gebeuren. Alle renners van enig niveau zitten al onder de pannen en daarnaast zitten er in Zuid-Holland al enorm veel clubteams op dat niveau.

Spurter 16 juni 2019 om 01:01

Begin van het einde meestal zo’n stap terug.

Laatste nieuws

Materiaalzone