Degenkolb terug in het sprintgeweld: “Dit geeft mijn moraal een boost”

Degenkolb terug in het sprintgeweld: “Dit geeft mijn moraal een boost”

Degenkolb, tweede van rechts - foto: Sirotti

zaterdag 16 juli 2016 om 18:58

John Degenkolb wist zich weer eens in de voorste regionen van een massasprint te melden. Na zijn zware blessure van dit voorjaar is dit een opsteker voor de Duitser van Giant-Alpecin. “Het was super belangrijk om het vertrouwen te houden van mijn team”, zegt hij tegen de organisatie.

“Het betekent veel voor mij en de jongens deden fantastisch werk om mij daar te krijgen”, aldus Dege, die enkel Cavendish, Kristoff en Sagan voor zich moest dulden. “In de finale nam ik de juiste trein en had ik de jump. Ik maakte deel uit van de toppers. Dat geeft mijn moraal een boost.”

“Het is heel positief voor de laatste week van de Tour”, kijkt de Duitser vooruit. “Er waren twijfels, maar we wisten dat het niet lang zou duren. Je moet wachten. Jezelf meer druk opleggen helpt niet altijd. Ik hoop dat ik op de Champs-Elysées op mijn best ben.”

Dit artikel delen:

11 Reacties

Arema Pro Cycling Team 16 juli 2016 om 19:05

Ik schrijf hem vast op voor Parijs.

0
Raafje 16 juli 2016 om 19:14

Ik hoop toch dat ie blijft bij giant

0
Koel 16 juli 2016 om 19:19

Waar hij ook heen gaat, deze sympathieke sportieve vent verdient alle steun!

0
vlek 16 juli 2016 om 19:27

Mooie opsteker! Wanneer je in de Tour zo’n sprint kunt betwisten, dan kan hij ook weer met vertrouwen naar volgend voorjaar kijken. Blijft als fan van deze renner zonde dat de ploeg waar hij zo thuis leek te horen, niet genoeg vertrouwen in hem had om op tijd een aanbieding te doen.

0
Rondo 16 juli 2016 om 20:05

Klasbak, alleen dat kapsel en die sponsor, dat is geen reclame. Er gaat toch ein Friseur mit? Wieso den so einen snit, war es nur einen snit.

0
Kelder is de Man 16 juli 2016 om 20:08

Rondo..
Dat dunne vlasbosje valt weinig mee aan te vangen denk ik.

0
polke 16 juli 2016 om 20:17

Ik hoop dat hij snel weer wint .zonder die pech allemaal was zeker een concurrent voor sagan geweest . John als haar maar goed zit

0
Pizzi 16 juli 2016 om 21:39

John beton. Prachtvent. Mooi om ‘m weer eens van voren te zien!

0
DirkDeWolf 17 juli 2016 om 00:00

Ik ben net zo blij als John. En eigenlijk ook opgelucht dat het geen Hoogerland-verhaal wordt na z’n val.

0
Guushovd 17 juli 2016 om 06:54

Helemaal is hij er nog niet, maar dit biedt perspectief. Mooie renner sympathieke vent!

0
Kwibus 17 juli 2016 om 09:23

Ik zie dat ik niet de enige ben die erg blij is voor grote John.

0

Net binnen

Populair

Materiaalzone