Degenkolb haalt klassiekers ‘sehr wahrscheinlich’ niet

Degenkolb haalt klassiekers ‘sehr wahrscheinlich’ niet

foto: Sirotti

woensdag 3 februari 2016 om 18:50

John Degenkolbs herstel verloopt voorspoedig. De Duitse kopman van Giant-Alpecin laat weten dat hij al op de rollers heeft gereden, maar de klassiekers zeer waarschijnlijk aan zich voorbij moet laten gaan. Dat schrijft hij op Facebook.

Verbetering
“Het gaat de goede kant op”, steekt Degenkolb van wal. “Het herstelproces gaat gelukkig erg goed en naar verwachting. De snee in mijn bovenbeen is bijna dicht en ik heb zelfs al even op de rollers gezeten om de bloedcirculatie weer op gang te brengen. Mijn linkerwijsvinger was er het slechtste aan toe (die lag er bijna helemaal af, red.) en daar staat enkele weken herstel op. Ik ben erg blij met de steun die ik ontvang, maar moet desondanks stellen dat ik sehr wahrscheinlich niet  op tijd klaar ben voor de klassiekers. Ondanks het ongeluk zou ik die koersen wel kunnen halen, maar niet op een niveau waarmee ik kan wedijveren met mijn concurrenten. En een ieder die me kent weet dat ik er alleen bij wil zijn, als ik ook daadwerkelijk een resultaat neer kan zetten. Daarom gebruik ik die tijd liever om volledig van mijn verwondingen te herstellen.”

Dit artikel delen:

14 Reacties

billi 3 februari 2016 om 18:56

Is niet raar ook, forceren heeft geen zin, neem de tijd.

Wim Kruithof 3 februari 2016 om 20:05

Ik zal hem missen… deze krachtpatser is een regelrechte klasbak, zowel met de benen als mentaal.

Orakel 3 februari 2016 om 20:12

Verstandige renner.
Zie hem wel pieken naar Roubaix, maar de rest van het voorjaar niet voor de prijzen.

Covadonga 3 februari 2016 om 22:04

Heeft hij alles in het Nederlands gezegd en alleen die twee Duitse woordjes gebruikt? Zo niet, dan vind ik dit artikeltje een beetje vreemd. De vertaling is toch niet zo heel moeilijk?

Coldeportes 3 februari 2016 om 22:13

@Covadonga
De vertaling is toch niet zo sehr schwierig?
Fixed ;)

Romāns Vainšteins 3 februari 2016 om 22:15

Da’s gewoon lachen, omdat het een sympathieke Duitser is namelijk, haha.

JasperVG 3 februari 2016 om 23:54

Een gemis voor de klassiekers, maar bied een kans voor een groter veld. Als er geen renner is die er bovenuit steekt legt deze Duitse held je er namelijk op in de sprint.

Youri IJnsen 4 februari 2016 om 08:50

@Covadonga

Wat is er mis mee? Beetje spelen met een titel mag af en toe, toch?

Frits des Jeux 4 februari 2016 om 09:01

@Youri Ijnsen ik zie het als een leuke woordspeling. Lekker speels en afwisselend. Vooral blijven doen zou ik zo zeggen.

Brummel 4 februari 2016 om 13:03

@FdJ inderdaad. veel beter dan de standaard “X vloert Y” titels

Zjoske 4 februari 2016 om 13:08

Ik spreek überhaupt geen woord Duits, dus kan niets van de titel maken…

Frits des Jeux 4 februari 2016 om 13:30

@Zjoske dan heb je wel bijzonder weinig taalgevoel :p Frans is meer mijn taal, maar ik begrijp nog wel dat sehr (zeer) wahrscheinlich (waarschijnlijk) betekent.

Covadonga 4 februari 2016 om 19:51

@youri,
Je moet natuurlijk vooral zelf weten wat je schrijft.
Ik vind i.h.a. het gebruik van Duitse of Engelse woorden in de Nederlandse taal irritant, dus ook hier. Als je citeert, wat op zich prima is, doe dan de hele zin.

Orakel 5 februari 2016 om 11:05

“Ik spreek überhaupt geen woord Duits, dus kan niets van de titel maken”.

Het Duitse woord überhaupt betekent ‘helemaal’ in het Nederlands.

Headlines

Materiaalzone

Populair