Degenkolb bevestigt vertrek bij Giant-Alpecin

vrijdag 8 juli 2016 om 14:16
Degenkolb bevestigt vertrek bij Giant-Alpecin

Foto: Sirotti

Het gerucht deed al een tijdje de ronde, maar nu is het definitief: John Degenkolb vertrekt bij Giant-Alpecin. Dat laat de Duitser weten via zijn management.

Naar verwachting gaat Degenkolb een contract tekenen bij Trek-Segafredo. Daar moet hij de afscheidnemende Fabian Cancellara opvolgen. Volgens eerdere berichten maakt ook Koen de Kort de overstap naar de Amerikaanse formatie.

Degenkolb komt sinds 2012 uit voor de ploeg van Iwan Spekenbrink. Bij Giant-Alpecin won hij onder meer tien Vuelta-etappes, Milaan-San Remo en Parijs Roubaix.

Dit artikel delen:

18 Reacties

Javier 8 juli 2016 om 14:17

:'( :'( huilen dit

0
Milanos Kateros 8 juli 2016 om 14:22

Wie gaat hem opvolgen bij Giant?

0
Rhohan 8 juli 2016 om 14:24

Naar alle waarschijnlijkheid gaat dat Matthews worden. Op dit moment zeker geen verzwakking dus. Degenkolb is een uitstekende renner, maar voor de komende jaren heeft ie niet het potentieel van Matthews.

Het blijft sowieso een aantrekkelijk team met renners als Barguill & Dumoulin. Hot prospects Oomen, Hamilton, Walscheid en Kragh Andersen

0
Stoempert 8 juli 2016 om 14:28

Ik zou als potentiële nieuwe ploeg wel eerst bewijzen willen zien dat hij weer een hoger niveau kan halen. Hij zal wel wat moeten laten zien deze tour

0
Dee 8 juli 2016 om 14:34

Voor giant vind ik dit niet eens zo’n slecht nieuws. Na het ongeluk van begin dit jaar is het nog maar de vraag of hij ooit weer helemaal op niveau komt. Als ik naar zijn vinger kijk dan kan dat nog wel eens lastig worden. Denk aan kracht zetten op het stuur tijdens de sprint met een vinger minder, nog los van het mentale aspect.
Helemaal wanneer matthews in de plaats zou komen vind ik dit eigenlijk meer een versterking voor de ploeg in plaats van een verzwakking.
Wel zou ik het jammer vinden als de kort meegaat met Degenkolb. Een goede, sympathieke renner die het mijn inziens met zijn ervaring goed zou kunnen doen bij TLJ wat betreft het verder ontwikkelen van de sprinttrein voor Dylan Groenewegen.

0
KnightBiker 8 juli 2016 om 14:48

De 2 sterkhouders van het originele team zijn bij deze weg, en dan met name diegen waarvoor de sponsoren waren ingestapt.. Ik vraag me af wat de beweegredenen van Degenkolb waren om te vertrekken want de ploeg leek toch heel correct en zorgvuldig met hem en de andere slachtoffers van de aanrijding om te gaan. Feitelijk betaald Giant-Alpecin nu de ziekenhuis rekening en Trek krijgt een herstelde (maar wellicht gemankeerde) renner.
Verder maakt het ook wel duidelijk waarom De Kort niet in de Tour selectie zit.

0
Purito 8 juli 2016 om 14:48
Quote:
Degenkolb is een uitstekende renner, maar voor de komende jaren heeft ie niet het potentieel van Matthews.

Jij ziet Matthews meerdere monumenten winnen?

0
tendam 8 juli 2016 om 14:53

@rhohan
Matthews is een jaartje jonger dan Degenkolb, maar heeft niet half zijn palmares. Je mag toch verwachten dat het probleem met z’n vinger op een of andere manier wordt opgelost, het is geen gebroken heup of zoiets.

0
Javier 8 juli 2016 om 15:00

Degenkolb is tig keer beter dan Matthews, ook in potentie. Degenkolb kan zomaar volgend jaar weer klassiekers winnen (MSR, PR, RvV, GW). Matthews hooguit een AGR’je.

0
RiGHT 8 juli 2016 om 15:16

bijzonder… Giant-Alpecin is wel aan een grote transformatie bezig de laatste paar jaren. Zeer hoog verloop bij die ploeg.
Van een pure sprinters- en vrijbuitersploeg is het toch wel steeds meer een klassementsploeg aan het worden.

0
Arema Pro Cycling Team 8 juli 2016 om 15:21

@Javier;

Matthews heeft al korte uitslagen gereden in MSr, AGR, WK, Quebec.
Vind het wel jammer dat Dege vertrekt, toch einde tijdperk 1T4I.
Blijft genoeg moois over bij Sunweb-Giant.
Wens Dege en de Kort succes bij Trek.

0
Rondo 8 juli 2016 om 15:34

Jammer tis een sympathieke renner.
Mooi, door met bouwen aan een ploeg die zich meer richt op Barquil en Dumoulin.
Maar wat willen ze dan met Matthews?

0
Arema Pro Cycling Team 8 juli 2016 om 15:50

@Rondo;

Klassiekers, WK bijvoorbeeld?

0
Romāns Vainšteins 8 juli 2016 om 16:21

Echt een gok vd nieuwe ploeg want Degenkolb's vinger is dermate eraan dat je rustig van een blijvende handicap kan spreken. Misschien een idee om zijn stuur aan te passen of iets in die zin, ik hoop dat hij weer terugkomt als vanouds maar zie dat zeker niet als een simpele 'kwestie van tijd'.

Tevens moet je ook stellen dat de 2 vertrekkende topduitsers bij Giant echt het maximale hebben bereikt alvorens te verkassen.

0
Merijn Neeman 8 juli 2016 om 16:35

Oh Tendam, daar verkijk je je ernstig op de situatie. Zo een vreselijke verwonding als Degenkolb aan zijn vinger had, de kans dat daar weer zoals vroeger gaat worden ligt bij a bij 0. Het is de ergt mogelijke verwonding aan een vinger. Wij zien extreem veel stijfe vingers met vaak zelfs na langdurige fysiotherapie een uiteindelijke amputatie als gevolg, omdat de vinger zo stijf is geworden dat hij meer in de weg zit dan dat hij gebruikt kan worden.

0
Hermannmg 8 juli 2016 om 17:22

Waarom wil hij eigenlijk weg?

0
Wieleramateur 8 juli 2016 om 18:34

Hopelijk is Degenkolb volgend jaar toch een beetje weer de oude. Misschien geen topsprinter, maar wel intrinsiek toch een van de beste klassieke renners van het voorjaar.

Giant-Alpecin gaat er zo weer een stukje minder Duits uitzien en het is duidelijk dat ze zich mee richten op het opleiden van ronderenners. Dumoulin, Barguil, Preidler, Oomen. Een paar beloftevolle Scandinavische renners dacht ik ook? Voor de rest wordt de spoeling wel wat dun op andere vlakken: Arndt en Sinkeldam voor de sprints. Voor de klassiekers hopen op Zico Waeytens?

0
Romāns Vainšteins 8 juli 2016 om 21:16

@ Merijn Neeman > Toen ik ik die reportage en zijn vinger zag, met de bijsluiter dat ze hem al 5 x geopereerd hadden, begon ik dit al ongeveer te vrezen… Ik dat een aangepast stuur nog helemaal zo gek nog niet/pure noodzaak is.

0

Headlines

Populair

Materiaalzone